NHL20 – yleinen keskustelu

  • 279 932
  • 1 529

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Toimiiko muuten tässä versiossa Franchise Modessa treidejä tehdessä palkanpidätys? Muistan, että ainakaan aiemmassa versiossa se ei toiminut kun botti ei mitään kauppaa suostunut hyväksymään jos koitti jonkin pelaajan palkkaa vähänkään pidättää, mutta miten on NHL20 suhteen?
 

Ukko16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs
Toimiiko muuten tässä versiossa Franchise Modessa treidejä tehdessä palkanpidätys? Muistan, että ainakaan aiemmassa versiossa se ei toiminut kun botti ei mitään kauppaa suostunut hyväksymään jos koitti jonkin pelaajan palkkaa vähänkään pidättää, mutta miten on NHL20 suhteen?
Aika heikosti. Pitää aika hyvin lisätä trade-valueta että hyväksyvät
 

Schadowan

Jäsen
Monta pelaajaa voi pelata samalla konsolilla (xbox) nhl20 samaan aikaan? Onko vieläkin sama max 4pelaajaa? En löytänyt googlesta nopeasti vastausta ja konsoli ei ole kiiinni seinässä.
 

Fironic

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Ducks, Kraken
Pitkästä aikaa änärit tulilla ja enpä muistanutkaan miten paskaa tässä on moni asia. Muun muassa:

- Kiva kuunnella, kun selostaja höpöttää samat lainit kolmeen kertaan saman erän aikana.
- Snoop Dogg selostuskopissa vieraana. Kinda nice, baby! Ainakin siihen saakka, kun SPLIT THE DEFENCE on kuultu kahden ottelun aikana kahdeksan kertaa.
- Videotarkastukset. Voi helvetti. Jos lauon pakilla viivasta ja kiekko pomppaa vastustajan pakin reidestä toisen pakin perseeseen ja siitä maaliin, niin MITEN KETUSSA maali hylätään!? Omat jätkätkin kaikki kaukana maalista, eli mistään maalivahdin häirinnästä ei tietoakaan.
- Jäätävän bugiset animaatiot.

Ajattelin listata asioita enemmänkin, mutta turha näistä on kitistä. Pitää jättää ostamatta seuraava painos.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Pitkästä aikaa änärit tulilla ja enpä muistanutkaan miten paskaa tässä on moni asia. Muun muassa:

- Kiva kuunnella, kun selostaja höpöttää samat lainit kolmeen kertaan saman erän aikana.
- Snoop Dogg selostuskopissa vieraana. Kinda nice, baby! Ainakin siihen saakka, kun SPLIT THE DEFENCE on kuultu kahden ottelun aikana kahdeksan kertaa.
- Videotarkastukset. Voi helvetti. Jos lauon pakilla viivasta ja kiekko pomppaa vastustajan pakin reidestä toisen pakin perseeseen ja siitä maaliin, niin MITEN KETUSSA maali hylätään!? Omat jätkätkin kaikki kaukana maalista, eli mistään maalivahdin häirinnästä ei tietoakaan.
- Jäätävän bugiset animaatiot.

Ajattelin listata asioita enemmänkin, mutta turha näistä on kitistä. Pitää jättää ostamatta seuraava painos.
Ei sillä etteikö NHL-peleistä löytyisi valittamisen aiheita, mutta jos et jaksa listata kaikkea, niin luulisi, että olisit listannut ne merkittävimmät valituksen aiheet. Tuo lista ei tunnu kovin merkitykselliseltä.

Selostajien taso on pitkälti sama kaikissa urheilupeleissä - ja on aina ollut. Sen voi joko kytkeä pois päältä, tai pitää sitä päällä, mutta pitäen sitä lähinnä asiaan kuuluvana taustameluna. Ainakaan itse en yleensä seuraa selostusta juurikaan, mutta tykkään pitää sitä silti päällä. Snoopinkin saa pois, jos niin haluaa.

Videotarkastuksissa en ole vielä kertaakaan törmännyt tilanteeseen, jossa en tietäisi mitä tarkistetaan. Ainoa ärsytys näihin liittyen on siinä, että maalivahdin häirinnän kanssa ollaan todella tarkkoja, sekä jos tarkistuksen syy on maalivahdin häirintä, niin hylky on 100% varma joka kerta. Aika varmasti tuossa sinunkin tapauksessasi oli nähtävissä tarkistuksen syy.

Noin tuhat peliä itsellä takana, enkä tiedä mitä tarkoitat bugisilla animaatioilla. Toki ne animaatiot joskus harvoin ovat hieman erikoisia, mutta bugisista en puhuisi silloinkaan. Mielestäni animaatiot ovat keskimäärin varsin hyvää tasoa, sekä parempia kuin missään muussa lätkäpelissä on koskaan nähty.
 

Oskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset joukkueet, Rantasmikko, Gordon Bombay.
Itselläni muuten ei ole selostajia ollenkaan käytössä. Minulla on soittolista mihin on koottu about 80 änärin parasta biisiä ja sen laitan soimaan, kun peli aukeaa. Fiilis on pelatessa ihan eri kun ei tarvitse kuunnella EA:n omaa soundtrackia, eikä myöskään selostajien hehkutusta vihun maalille. Tosin sitten kun peli meneekin totiseksi, niin sitten mennään ilman musiikkia ja selostusta.

Tuo maalintarkitus "bugi" on tullut pari kertaa itselleni vastaan. Maali siis hylätään täysin ilman mitään syytä. Kerran vihu veti nätisti viivalämärin yläkulmaan ja se hylättiin. Oma lähin pelaaja oli noin b-pisteellä, eikä häirinnyt veskaa millään tavalla. Pari maalia minultakin on hylätty niin, että on pitänyt alkamaan epäilemään maksettuja tuomareita.
 

Fironic

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Ducks, Kraken
Ei sillä etteikö NHL-peleistä löytyisi valittamisen aiheita, mutta jos et jaksa listata kaikkea, niin luulisi, että olisit listannut ne merkittävimmät valituksen aiheet. Tuo lista ei tunnu kovin merkitykselliseltä.

Aloin kirjoittamaan viestiä (puhelimella nakkisormilla, mind you) ja laitoin listaan ensin sellaiset asiat, mitkä tulivat vastaan ensimmäisenä pelattuani kaksi matsia 10 kuukauden NHL-tauon jälkeen. Sitten loppui niin sanotusti motivaatio luetella ärsytyksen aiheita, koska niiden listaaminen Jatkoajan keskustelupalstalla ei ole lopulta kovinkaan hyödyllistä.

Olisi pitänyt pyyhkiä viesti pois ja jättää julkaisematta, niin ei olisi tarvinnut alkaa tästäkään vääntää ja perustella miksi lista jäi lyhyeksi.

Aika varmasti tuossa sinunkin tapauksessasi oli nähtävissä tarkistuksen syy.

No ei ollut. Lauoin pakilla käytännössä suoraan hyökkäyspään aloitusvoiton jälkeen. Molemmat omat pakit olivat siniviivan tuntumassa, sentteri aloituspisteellä, vasen laitahyökkääjä kaukalon kulmassa ja oikea laitahyökkääjä mailasidottuna b-pisteiden välissä noin 3 metriä maalivahdin alueen rajalta. Veto osui siis vastustajan pelaajaan b-pisteiden välissä, kimposi etuviistoon ja osui takatolpalla olleen puolustajan perseeseen ja siitä maaliin.


Noin tuhat peliä itsellä takana, enkä tiedä mitä tarkoitat bugisilla animaatioilla. Toki ne animaatiot joskus harvoin ovat hieman erikoisia, mutta bugisista en puhuisi silloinkaan. Mielestäni animaatiot ovat keskimäärin varsin hyvää tasoa, sekä parempia kuin missään muussa lätkäpelissä on koskaan nähty.

Lätkärintamalla kun kilpailua ei ole, niin tältähän se näyttää. Ehkä nämä pistävät silmään, kun on edellisenä urheilupelinä hakannut NBA 2K20, joka on valovuosia edellä EA:n tekeleitä melkein kaikessa.

Pari esimerkkiä:
- Maalivahdit jäävät usein jumittamaan maalikehikoihin ja/tai teleporttailevat maalin takaa sen eteen. Sekä pelin aikana että välivideoissa.
- Vaihtopenkillä istuvilla pelaajilla on usein "valuvan otsan syndrooma". Otsa ja kulmat valuvat silmien päälle ja näyttää lähinnä siltä kuin lauma krapulaisia myyriä istuisi paskalla.
- Tappeluissa käy usein niin, että pelaajat "lukittuvat" väärin toisiaan kohti, minkä seurauksena he huitovat vain ilmaa ja lyönnit menevät puoli metriä ohi.

Listaa voisin jatkaa vaikka kuinka paljon jos vaan jaksaisin. Ei kuitenkaan kiinnosta riittävän paljon vängätä asiasta, kun selkeästi koet pelin eri tavalla. Itseäni nämä ongelmat ärsyttävät ehkä siksi niin kovasti, kun olen omistanut NHL11:stä eteenpäin jokaisen vuosipainoksen ja hämmentävän suuri osa ongelmista on oikeasti ollut mukana vuosikymmenen. Joskus aikoinaan jaksoin naputella bugiraportteja ja kehitysehdotuksia EA:lle, mutta eivät kuuntele palautetta.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Pari esimerkkiä:
- Maalivahdit jäävät usein jumittamaan maalikehikoihin ja/tai teleporttailevat maalin takaa sen eteen. Sekä pelin aikana että välivideoissa.
- Vaihtopenkillä istuvilla pelaajilla on usein "valuvan otsan syndrooma". Otsa ja kulmat valuvat silmien päälle ja näyttää lähinnä siltä kuin lauma krapulaisia myyriä istuisi paskalla.
- Tappeluissa käy usein niin, että pelaajat "lukittuvat" väärin toisiaan kohti, minkä seurauksena he huitovat vain ilmaa ja lyönnit menevät puoli metriä ohi.

Listaa voisin jatkaa vaikka kuinka paljon jos vaan jaksaisin. Ei kuitenkaan kiinnosta riittävän paljon vängätä asiasta, kun selkeästi koet pelin eri tavalla. Itseäni nämä ongelmat ärsyttävät ehkä siksi niin kovasti, kun olen omistanut NHL11:stä eteenpäin jokaisen vuosipainoksen ja hämmentävän suuri osa ongelmista on oikeasti ollut mukana vuosikymmenen. Joskus aikoinaan jaksoin naputella bugiraportteja ja kehitysehdotuksia EA:lle, mutta eivät kuuntele palautetta.
Tuota ongelmaa maalivahtien kanssa en muista nähneeni. Toki pelaan vain EASHL, joten ehkä tämä jostain syystä esiintyy vain vs-peleissä. Vaihtopenkillä olevat pelaajat saavat minun puolestani tehdä mitä vain, kun ei se kuitenkaan pelin pelattavuuteen vaikuta. Tappeluissa on välillä ollut jotain bugeja joo, mutta mitää varsinaista haittaa niistä ei ole ollut ja merkitys peliin noin kokonaisuuden tasolla on olematon.

Olen itsekin omistanut kaikki NHL pelit NHL 99:stä lähtien. Olen myös pelannut paljon NBA ja FIFA -pelejä. Kyllähän niistä huomaa, että budjetti on merkittävästi NHL-pelejä suurempi, mutta kokonaisuutena minun on vaikea nähdä mitään hirvittävän suuria asioita, joissa mainitut pelit ja pelisarjat olisivat edellä. Toki itse pelaan eniten NHL-pelejä, koska haluan pelata nimenomaan lätkää, eli en suinkaan pidä NHL-pelejä muiden mainittujen urheilupelien tasoisena.

Kyse ei ole siitä, että näkisin NHL20:n jotenkin täydellisenä pelinä, koska se on tästä kaukana. Ihmettelen vain, että jos tarkoituksenasi on kritisoida peliä, niin miksi nostat esille varsin mitättömiä asioita, joiden vaikutus peliin kokonaisuutena on lähes olematon.

Mielestäni NHL20:n pelattavuus on hyvällä tasolla. Suurimmat ongelmat omasta mielestäni liittyvät jälleen kerran varmoihin maalikikkoihin, joka tulee varmaan olemaan ongelma aina. Toki sen suhteen ollaan paremmassa tilanteessa kuin koskaan aiemmin, eli sentään edistystä on tapahtunut. Mitä tulee EA:n kuuntelemiseen, niin sillä osastolla on menty eteenpäin. Parin edellisen NHL-pelin kohdalla EA on ottanut aktiivisia pelaajia mukaan kehityksen aikana, joka on näkynyt myös peleissä itsessään. Esimerkiksi NHL20:n kohdalla keskityttiin pelaajien toiveesta eniten parantamaan laukomista ja syöttämistä, joiden osalta mentiinkin paljon eteenpäin.

NHL-pelisarja on kaukana täydellisestä ja sitä tehdään varsin pienen budjetin voimin, mutta jos lätkää haluaa pelata, niin kyllä tästä pelisarjasta saa mukavasti iloa irti. Toki tekisi hyvää, jos saataisiin kilpailua lätkäpelien rintamalle, mutta kun markkinat ovat kohtalaisen pienet, niin ei se kovin todennäköiseltä vaikuta.

Ihmettelen myös, että miksi kirjoitat keskustelupalstalle, jos et halua keskustella. Aika ihmeellistä on myös se, että et halua keskustella enempää, koska olemme jossain määrin eri linjoilla. Aika köyhä keskustelupalsta olisi tämäkin, jos täällä keskusteltaisiin vain täysin samaa mieltä olevien kirjoittajien kanssa. Minua ihan aidosti kiinnostaa sinunkin näkemyksesi, jonka vuoksi asiasta päätin keskustella.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Pitkästä aikaa HUT auki ja huomasin että olen saanut ilmaisen kultacollun. Mistäs tuo ja saako noita vielä lisää? Toisen tarttis 4x Stanley Cup ultrapakkaan. Viimeksi joskus viime syksynä ollut HUTissa. Lisäksi: Mitä kultacollut about maksaa? 50k?
 

Hawks91

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Chicago Blackhawks
Pitkästä aikaa HUT auki ja huomasin että olen saanut ilmaisen kultacollun. Mistäs tuo ja saako noita vielä lisää? Toisen tarttis 4x Stanley Cup ultrapakkaan. Viimeksi joskus viime syksynä ollut HUTissa. Lisäksi: Mitä kultacollut about maksaa? 50k?
About sen 50 k, ehkä vähän alle.
 

Kaiparaitis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Winnipeg Jets
Pitkästä aikaa HUT auki ja huomasin että olen saanut ilmaisen kultacollun. Mistäs tuo ja saako noita vielä lisää? Toisen tarttis 4x Stanley Cup ultrapakkaan. Viimeksi joskus viime syksynä ollut HUTissa. Lisäksi: Mitä kultacollut about maksaa? 50k?
Älä ihmeessä käytä noihin pakkoihin, koska sieltä tulee pelkkää paskaa! Tuo kai tuli osana sitä NHL 21 haastetta.. Jos on pakko, niin vaihda 50 kultapelaajaa tuota vastaan:)
 

Hiltsu04

Jäsen
Suosikkijoukkue
Winnipeg Jets, Pelicans, Leijonat & BB-88
Komppaan @Kaiparaitis , itse oon avannut noita ultrapakkoja ehkä 10-15 kappaletta eikä yhtään yli 83+ pelaajaa. Toki tuo on tuollainen meikäläisen perustuuri, eli jos joku kokee pakkatuurin olevan keskimääräisesti hyvä, niin ei muuta kuin go for it!
 

Kaiparaitis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Winnipeg Jets
Komppaan @Kaiparaitis , itse oon avannut noita ultrapakkoja ehkä 10-15 kappaletta eikä yhtään yli 83+ pelaajaa. Toki tuo on tuollainen meikäläisen perustuuri, eli jos joku kokee pakkatuurin olevan keskimääräisesti hyvä, niin ei muuta kuin go for it!
Mikä muuten on, kun SB Elite 2 palkinnoista tulee valtaosin paskaa? Tuli sieltä viimeisestä Megasta 95 Grimson, joka meni kokoonpanoon. Voin muuten suositella, jos tykkää isoista ja taklaavista pelaajista. Yllättävän nopea ja osaa tapella sekä viimeistellä!
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Älä ihmeessä käytä noihin pakkoihin, koska sieltä tulee pelkkää paskaa! Tuo kai tuli osana sitä NHL 21 haastetta.. Jos on pakko, niin vaihda 50 kultapelaajaa tuota vastaan:)
Joo myin jo pois ja tarkoitus on ostaa 95 Stu Grimson ykkösen laidalle. Onkin sitten kirkkaasti paras pelaaja mun rosterissa. 15k uupuu vissiin.
 

Hiltsu04

Jäsen
Suosikkijoukkue
Winnipeg Jets, Pelicans, Leijonat & BB-88
Älä ihmeessä käytä noihin pakkoihin, koska sieltä tulee pelkkää paskaa! Tuo kai tuli osana sitä NHL 21 haastetta.. Jos on pakko, niin vaihda 50 kultapelaajaa tuota vastaan:)


Mistä muuten löytyy tuo setti missä 50 kultapelaajaa vaihdetaan kultakeräilykorttiin? Koetin yhtenä päivänä etsiä mutta enhän minä puusilmänä löytänyt :/
 

Hiltsu04

Jäsen
Suosikkijoukkue
Winnipeg Jets, Pelicans, Leijonat & BB-88
Ite avasin 4 kpl noita Stanley Cup ultrapakkoja, ja lävähti 98 Keith Primeau. :)


Justiinsa, ite sorruin eilen avaamaan vielä neljä vastaavaa pakkaa kun löysin pari ei-myytävää kultakollua kokoelmasta, ja laatu oli taattua: 85 Marner parhaana :)

Oon siis oikeasti avannut kohta 20 noita samoja pakkoja, ja Marner ainut yli 83 ovr :/ Onko muilla vastaavaa tuuria vai onko meikäläinen omassa kastissaan?
 

Peteliuz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Justiinsa, ite sorruin eilen avaamaan vielä neljä vastaavaa pakkaa kun löysin pari ei-myytävää kultakollua kokoelmasta, ja laatu oli taattua: 85 Marner parhaana :)

Oon siis oikeasti avannut kohta 20 noita samoja pakkoja, ja Marner ainut yli 83 ovr :/ Onko muilla vastaavaa tuuria vai onko meikäläinen omassa kastissaan?

99 Cambell, 99 Landeskog, 98 Chara, 94 Rust, 94 R. Smith, 92 Gilbert on parhaimpina nostoina jääny mieleen. Pakkoja avattu 16, jos en ihan väärin muista.
 

Hiltsu04

Jäsen
Suosikkijoukkue
Winnipeg Jets, Pelicans, Leijonat & BB-88
99 Cambell, 99 Landeskog, 98 Chara, 94 Rust, 94 R. Smith, 92 Gilbert on parhaimpina nostoina jääny mieleen. Pakkoja avattu 16, jos en ihan väärin muista.

Ei ole todellista :D

On meikällekin tänä vuonna ihan hyviä nostoja tullut, esim. Riellyn 97 TOTW ja Kesselin 95 prime time, mutta nuo ultrapakat ovat olleet aivan käsittämättömän huonoja :/

Saa nähdä, ehtiikö noita vielä tehdä vai loppuuko kultakollut kesken, olishan se kuitenkin mukava jotain noistakin pakoista nostaa...
 

Peteliuz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Ei ole todellista :D

On meikällekin tänä vuonna ihan hyviä nostoja tullut, esim. Riellyn 97 TOTW ja Kesselin 95 prime time, mutta nuo ultrapakat ovat olleet aivan käsittämättömän huonoja :/

Saa nähdä, ehtiikö noita vielä tehdä vai loppuuko kultakollut kesken, olishan se kuitenkin mukava jotain noistakin pakoista nostaa...


Joo, on vissiin tullu kritisoitua EA:ta sen verran paljon sosiaalisessa mediassa että maksavat jotain takaisin :D

Ne 50k SC pakat on myös ilmeisen tuottavia. Yhden ostin ja sieltä tuli 98 Roy, jonka myynnin jälkeen jäin voitolle joku 240k.
 

Hiltsu04

Jäsen
Suosikkijoukkue
Winnipeg Jets, Pelicans, Leijonat & BB-88
Joo, on vissiin tullu kritisoitua EA:ta sen verran paljon sosiaalisessa mediassa että maksavat jotain takaisin :D

Ne 50k SC pakat on myös ilmeisen tuottavia. Yhden ostin ja sieltä tuli 98 Roy, jonka myynnin jälkeen jäin voitolle joku 240k.


Jaaha, täytyykin näköjän alkaa huutelemaan EA:n suuntaan somessa :)

Juu, noistakin pakoista oon kuullut paljon hyvää, itse en ole niitä vaan päässyt aukaisemaan kun pari kuukautta sitten käytin kaikki coinsit pariin pelaajaan ja pakkoihin, joista tietenkään ei mitään tullut...

Tällä hetkellä rahaa tilillä ehkä 8k, joten täytyy ehkä alkaa säästökuurille tai sitten keskittyä vaan keräilykorteilla saataviin pakkoihin :D
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös