NHL16 – Hockey Ultimate Team

  • 211 729
  • 1 561

MunkADunk

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Penguins
Letang on osoittautunut 8 pelin otannalla ihan lapaseksi. 0+1, -3 ei mairittele, puhutaan kuitenkin joukkueen kalleimmasta pakista. Ristolainenkin vaikuttaa omissa luotettavammalle. Ketäs laitetaan Letangin tilalle? Pikaisesti katsottuna tuolla Letangin hinnoissa pyörii Kronwall, Shattenkirk, totw Vatanen ja muuta tuollaista 86-87ovr äijää.
 

FutureHockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS - Connorit Bedard & McDavid
Letang on osoittautunut 8 pelin otannalla ihan lapaseksi. 0+1, -3 ei mairittele, puhutaan kuitenkin joukkueen kalleimmasta pakista. Ristolainenkin vaikuttaa omissa luotettavammalle. Ketäs laitetaan Letangin tilalle? Pikaisesti katsottuna tuolla Letangin hinnoissa pyörii Kronwall, Shattenkirk, totw Vatanen ja muuta tuollaista 86-87ovr äijää.
Ei pyöri kuin tonnissa, mutta itse olen täysin rakastunut Aaron Ekbladiin. Puolustuksessa äijät vaihtuu tasaisesti, mutta Ekblad on ja pysyy. Takana herran kanssa 232 ottelua tehopistein 43+110=153 (+202, 124 RM). Tehopisteitä toki kaunistelevat nuo tietokonetta vastaan pelatut ottelut, mutta eipä ole tuottanut pettymystä edes ihmispelaajia vastaan (I-divarissa mennään tällä hetkellä). Ei ehkä kärkipakkina toimi tuolla enää, mutta pakkokiinnityst Bottom-4 joukkoon myös tuolla.

Shattenkirkiä suosittelen kokeilemaan. Kronwall käväisi mulla kymmenisen ottelun verran tuossa, mutta ei vaan toiminut.
 

dexter__35

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Anaheim Ducks, sekä paikalliset.
Kronwall, Shattenkirk, totw Vatanen
Kronwalli toiminut luottohevosena jo nhl15 asti, nytkin sain sen palaavan pelaajan pakasta. Pakkiparina Voynov ja on toiminut. Myös tuo totwVatanen on joukkueessa ja ihan hyvin on sekin pelannut, toki vaatii uuden pakkiparin Staalin tilalle, ei toimi yhtään.
 

Wilderness

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Minnesota Wild
Itse taas olen ihastunut aivan täysin Faulkiin. Käytännössä koko muu pakisto vaihtunut, mutta Faulk on pysynyt. Ei vielä ole mukavampaa pakkia löytynyt.

Nyt on kymmenkunta joukkuetta kerätty ja paras kortti, mitä on tähän mennessä tullut pakoista, niin on Datsyuk. Ihan pätevän oloinen kaveri 3 pelin otannalla.
 

Ronikki73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks
Jaa, Bobby Hull pelaa näköjään ilman kypärää... Kyllä tuo pokettaminen ja äksän hakkaaminen ottaa pattiin kunnolla...
Ihan penaalista kun taklauksista ei oo mitään hyötyä... Kolaa toisen pystyyn, niin silti se saa aina sen kiekon jotenkin...
 

A Siente

Jäsen
Mikä näissä tappeluissa on, kun vastustajan pelaaja saa aina energiaa lisää? Alkuun mätän 100-0 turpaan, mutta sitten vastustajan energiat pysähtyy ja nousee aina pienen pykälän. Samalla alan itse ottamaan turpaan ja häviän, kun vastustajaan ei tehoa enää mikään. Aivan sama ketkä siellä on tappelemassa.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Koko päivän menny helppoja maaleja omiin. Jotenkin kuitenkin onnistuin 1 divarissa 7-2-0 saldolla menemään ja 10. pelissä voitolla olisi tullut mestaruus ja coinsseja vähän enemmän. 3-2 tappiohan ratkaisevassa pelissä tuli. Piti oikein youtubeen ladata vastustajan 2 maalia. En saatana ikinä ole tuollaisia tehnyt ja vastustaja tekee 2 samaan peliin:

EA ei tasota pelejä vol 1 - YouTube

EA ei tasota pelejä vol 2 - YouTube

Pleikkari kiinni ja hyvää yötä. Noita videoita olisi voinut ladata samaa tasoa tänään noin 10. Kaikissa näissä peleissä oli se yhteinen tekijä, että vs:llä oli heikompi rosteri. Yritä sitten voittaa pelejä. Kaikkea jääkiekossa sattuu, mutta liian usein yhdelle päivälle.
 

Niksi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tiedät sen paremmin. Vai tiedätkö sittenkään?
Melkoista seikkailua on ollut HUT kuukauden tauon jälkeen.

Kokonainen uusi kausi kakkosessa odotti, mutta sieltähän jälkeen tiputtiin sukkana aina nelosdivariin asti. Kun paluun jälkeen voittoja tuli kerran 8. ottelussa ja nelosdivarin saldo oli kolmen pelin jälkeen 1-1-1 ja kaikissa peleissä (ml. kakkos- ja kolmosdivari) tuli tehtyä suunnilleen maksimissaan pari maalia, tuurilla kolme. Mitä alkoikaan tapahtua? Tuli useampi ottelu putkeen, jossa keskimäärin tein kuusi maalia ja vastustajat saivat 0-1 maalia aikaiseksi. Ei muuten, mutta vastustajat eivät edes olleet paskimmasta päästä ja minulla upposi järjestäen jokainen kuti maaliin, oli sitten pomppu tai suora veto ilman maskia. Oliko tämä nyt sitä tasoitusta EA:n puolelta?

Noh, jokainen kausi on sittemmin päättynyt nousuun. Vaikka pari AIDS:n omaavaa pelaajaa esiintyi varsinkin kolmosdivarissa, muuten olen pelillisesti nauttinut HUT:n peleistä. Onneksi sekin ilo kohta viedään ykkösdivarissa.

Kolmosdivariin mahtui matsi, jossa vastustaja teki kolmella ensimmäisellä laukauksellaan maalin. Ensimmäinen laukaus 1. erässä, toinen laukaus 2. erässä ja kolmas laukaus 3. erässä. Teki yhteensä 7 laukausta siinä pelissä ja voitti 1-3 rosterillaan, joka oli yllättävän heikko. Ei pyörinyt kulmauksissa tai hakenut jatkuvasti onetimereita, mutta niin vain tämäkin tuli koettua. Itselläni neljä tolppaa ja muutama veto tyhjistä ohi, laukauksia päälle 30.
 
Viimeksi muokattu:

Ålemao

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers & Pelicans
Onkos täältä porukkaa käyttänyt tuota Hutcoinserviceä? Itse vasta tässä änärissä löytänyt hutin, joten hiukan kuviot hakusessa? Ihmetyttää vaan kun joillain pelkkiä supertähtiä jengi täys.. Tuskin ihan pelkästään pakka tuurilla kiskottu.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onkos täältä porukkaa käyttänyt tuota Hutcoinserviceä? Itse vasta tässä änärissä löytänyt hutin, joten hiukan kuviot hakusessa? Ihmetyttää vaan kun joillain pelkkiä supertähtiä jengi täys.. Tuskin ihan pelkästään pakka tuurilla kiskottu.

En ole käyttänyt. Siellä coinssit aivan hirveän hintaisia. Ostin yhdeltä kaverilta 200k ja joitain erikoispakkoja ostanut silloin tällöin. Enää en kyllä osta yhtään, kun ei niistä mitään tule koskaan. Sen tiedän, että jotkut on käyttäny 600-700 euroa vähintään noihin pakkoihin. Jos jonkun all stars tiimin väkisin haluaa rakentaa, niin ei pakkoja kannata lähteä ostamaan, vaan ostaa suoraan coinsseja, mutta yksityishenkilöiltä. Noi hutcoinservicet yms. on niin ylihintaisia. Suurimman osan hyvistä ukoistani sain, kun avasin kolmea kalleinta lukuunottamatta kaikki NHL-jengit, mutta siinä olikin karmea määrä kultapakkoja. Jännitystä saa niitä avaamalla, niin ei tarvitse oikealla rahalla sitä hakea pakkoja ostamalla. Kaikki coinssit mitä saa, niin sitten pelaajiin.

All stars jengillä ei automaattisesti mitään onnea saavuta. Yksi kaveri, joka sellaisen rakensi vittuuntui hommaan niin paljon, että möi kaikki pois. Osan möi suoraan pelaajina rahalla ja osan möi kaupassa ja möi sitten coinssit. Sanoi, että paljon paremmin pelit sujuivat sellaisilla semi paskoilla joukkueilla ja voitti saman tason pelaajia, kuin joille häviis all stars jengillä. Itse myös ensi vuoden mallissa ostan alussa muutaman pakan, että pääsen alkuun ja sitten en oikeaa rahaa käytä. Huomannut myös sen, että EA tasoittaa pelaamista sen mukaan mitä heikompaa rosteria vastaan pelaat. Miksi siis turhaan kasata mitään dream teamia? Itsellä aina vaikeimmat pelit heikohkoja tai ainakin heikompia rostereita, kuin itsellä vastaan ja joissa vastassa hyvä pelaaja. Itse alussa pelasin myös ihan diipadaapa jengillä ja pieksin monesti nämä all stars jengit. Sitten alkoi miettimään, että miten hyvä sitä itse olisi tollasella nipulla ja aloin hiljalleen rakentaa. Tuskaisemmaksi on vain pelaaminen muuttunu. Ensi vuoden versiossa rakennan ihan pelkän fyysisen nipun. Nyt joutuu rosterissa pitämään ilmaispakoista saadut taitoniekat.
 

Ålemao

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers & Pelicans
Miksi siis turhaan kasata mitään dream teamia? Itsellä aina vaikeimmat pelit heikohkoja tai ainakin heikompia rostereita, kuin itsellä vastaan ja joissa vastassa hyvä pelaaja. Itse alussa pelasin myös ihan diipadaapa jengillä ja pieksin monesti nämä all stars jengit. Sitten alkoi miettimään, että miten hyvä sitä itse olisi tollasella nipulla ja aloin hiljalleen rakentaa. Tuskaisemmaksi on vain pelaaminen muuttunu. Ensi vuoden versiossa rakennan ihan pelkän fyysisen nipun. Nyt joutuu rosterissa pitämään ilmaispakoista saadut taitoniekat.
Tähän kyllä vahva sama. Tässä kun on intoutunut haaveilemaan "paremmista" pelaajista ja joitain hankkinutkin, ovat matsit yhtäkkiä muuttuneet. Ykkösen mestaruuskin irtosi pelaajilla mallia Vrbata. Nyt kun siellä vetelee Voracek ja kumppanit,onkin jo pelkkä kakkosessa pysyminen muodostunut haasteelliseksi. Ja se ea tasotus on kyllä erikoista. Välillä tulee tukkaan ns. Huonommalta ja vedot 35-9 ja peli päättyy 1-4 :D
 

Turri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers, HIFK, Braehead Clan
Itse huomannut vahan samaa tuon "Dream Teamin" puitteissa. Nyt kun on jengi taytetty ja hyokkayksessa suurin osa on 87-88ovr ja puolustuksessa sita 87-90 porukkaa, niin tuntuu kuin jatkat polkee suossa ja laukauksilla ei osuis ees ladon seinaan. Selkein muutos minka olen huomannut on ollut palkassa, nyt jengi on siina 90 miljoonan paikkeilla. Aikaisemmin 4.divarissa huomasin, etta kun palkka nousi 76 miljoonaan, jatkat pelas ihan pain persetta, mutta heivasin Stastnyn pois ja tilalle kaveri halvemmalla palkalla ja palkat tippu johonkin 72 miljoonan paikkeille ja peli alkoi taas kulkea. Pitaa nykyisella joukkueella hieman pelailla enemman, etta osaa sanoa, etta onko nyt vaan slump menossa, vai pitaako tehda muutoksia.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Tyydyttävin voitto vähään aikaan. Pelasin ykkösdivaria jotain ruotsalaista DIF-fania vastaan. Tein ensimmäisen maalin yv:llä, veto viivasta ja ohjaus maalin edestä. Tämän jälkeen swedu avasi mikin ja alkoi huutaa "you cheating homo". Okei. Tyyppi karvasi yliaggressiivisesti ja haki raivoissaan taklauksia, joten aloin vähän odottelemaan ja heitin kiekon pois viime tingassa ennen kun tyyppi tuli iholle, tästä aiheutui monenlaisia ylivoimahyökkäyksiä minulle, joka oli myöskin "cheating fag". Sitten niistä sen pommitaklauksista alkoi tulla jäähyjä, niin kuulemma oli taas "cheating", kun "käänsin hänelle selän laidan vieressä, että hän saisi jäähyjä". En tiennyt tämän olevan mahdollista. Joka tapauksessa taisin voittaa matsin 5-2, mutta parasta oli, kun se hurri itki joka ainoasta tilanteesta mikkiin, että se oli huijausta. En voi väittää, ettei se lisännyt nautintoa.
 

FutureHockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS - Connorit Bedard & McDavid
Minä en kyllä henkilökohtaisesti usko näihin salaliittoteorioihin palkkojen vaikuttamisesta pelin sujuvuuteen. Okei, voi olla jotain perääkin, mutta enemmän luulen sen olevan pelaajien omista pääkopista kiinni. Joukkuetta parannetaan -> Peli ei kuljekkaan kuin unelma -> Vitutus, raivo ja epätoivo hiipivät takaraivoon -> Peli ei todellakaan kulje kunnon vitutuksessa -> Syytetään suuria palkkoja, EA:n tuomia tasoituksia ja ties mitä.

Mulla se peli on kulkenut melko samalla tavalla, oli palkat sitten 40 miljoonaa tai nykyiset 90 miljoonaa. LA Kingsiä kerätessäni pelasin sen viitisen ottelua niin, että kokoonpanossa olivat myös Kopitar, Doughty, Carter sekä Quick, jolloin palkat kohosivat päälle 100 miljoonan ja silti peli luisti ihan uomissaan. Nytkin kun sain myytyä LA Kingsin jätkät, ostettu Dallasin jätkät ja myytyä heidät edelleen (Benn & Seguin siis kokoonpanossa hekin jonkin aikaa) ja ostettua vihdoin ja viimein Stamkosin ykkösketjun laidalle, olen tällä hetkellä 11 ottelun voittoputkessa I-divarissa ja vahvasti matkalla kohti toista perättäistä mestaruutta. Ja en ole huomannut huomattavaa eroa (siis negatiivisessa mielessä) tuohon parin-kolmen viikon takaiseen jolloin meikäläisellä ei ollut vielä edes Tarasenkoa riveissä. Tarasenkon ja nyt Stamkosin myötä päinvastoin, hyökkäyspelaaminen on unelmallista ja tuohon kun vielä saan sen kunnon ykkössentterin (tod.näk. Kopitar, kunhan olen siis Tampan kerännyt) kiinnitettyä niin uskoisin pelin luistavan vieläkin paremmin.
 
Kaatuiko HUT vain mulla vai yleisesti? Nyt pääsee kyllä siihen asti, että pitäisi jengit hyväksiä ja sitten tulee "yhteys katkesi". Voi EA. Muija ja muksu evakossa ja olisi kiva mäiskiä HUTtia, mutta kun ei vain toimi. Yhden pelin ehdin pelata, siinä tosin kaveri teki jotain, mitä en muista ikinä ennen kokeneeni, neljällä peräkkäisellä vedolla maali. Ja kaikki siis vetoja heti sinisen jälkeen. Pitää perkele keskittyä pelkkään kaljan juomiseen sitten.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Kaatuiko HUT vain mulla vai yleisesti? Nyt pääsee kyllä siihen asti, että pitäisi jengit hyväksiä ja sitten tulee "yhteys katkesi". Voi EA. Muija ja muksu evakossa ja olisi kiva mäiskiä HUTtia, mutta kun ei vain toimi. Yhden pelin ehdin pelata, siinä tosin kaveri teki jotain, mitä en muista ikinä ennen kokeneeni, neljällä peräkkäisellä vedolla maali. Ja kaikki siis vetoja heti sinisen jälkeen. Pitää perkele keskittyä pelkkään kaljan juomiseen sitten.
Sama vika täälläkin ja ongelma koskee myös normi online otteluja.
 

Turri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers, HIFK, Braehead Clan
Minä en kyllä henkilökohtaisesti usko näihin salaliittoteorioihin palkkojen vaikuttamisesta pelin sujuvuuteen. Okei, voi olla jotain perääkin, mutta enemmän luulen sen olevan pelaajien omista pääkopista kiinni. Joukkuetta parannetaan -> Peli ei kuljekkaan kuin unelma -> Vitutus, raivo ja epätoivo hiipivät takaraivoon -> Peli ei todellakaan kulje kunnon vitutuksessa -> Syytetään suuria palkkoja, EA:n tuomia tasoituksia ja ties mitä.

Mulla se peli on kulkenut melko samalla tavalla, oli palkat sitten 40 miljoonaa tai nykyiset 90 miljoonaa. LA Kingsiä kerätessäni pelasin sen viitisen ottelua niin, että kokoonpanossa olivat myös Kopitar, Doughty, Carter sekä Quick, jolloin palkat kohosivat päälle 100 miljoonan ja silti peli luisti ihan uomissaan. Nytkin kun sain myytyä LA Kingsin jätkät, ostettu Dallasin jätkät ja myytyä heidät edelleen (Benn & Seguin siis kokoonpanossa hekin jonkin aikaa) ja ostettua vihdoin ja viimein Stamkosin ykkösketjun laidalle, olen tällä hetkellä 11 ottelun voittoputkessa I-divarissa ja vahvasti matkalla kohti toista perättäistä mestaruutta. Ja en ole huomannut huomattavaa eroa (siis negatiivisessa mielessä) tuohon parin-kolmen viikon takaiseen jolloin meikäläisellä ei ollut vielä edes Tarasenkoa riveissä. Tarasenkon ja nyt Stamkosin myötä päinvastoin, hyökkäyspelaaminen on unelmallista ja tuohon kun vielä saan sen kunnon ykkössentterin (tod.näk. Kopitar, kunhan olen siis Tampan kerännyt) kiinnitettyä niin uskoisin pelin luistavan vieläkin paremmin.

Suoraan sanottuna, en uskonut minakaan naihin teorioihin, mutta siina vaiheessa kun joukkueessa vaihtuu yksi pelaaja ja palkat nousi 5 miljoonalla, niin vaikutus oli koko joukkueeseen. Ymmartaisin, etta kyseinen ketju kemioiden takia pelaisi heikommin, mutta miksi hyvin synkkaavat 1. ja 2. ketju pelais kuin suossa? Samoin kaikki pakkiparit. Tosin, todennakoisempaa ehka tuossa tapauksessa oli se, etta tuohon yhteen matsiin johon Stastnyn laitoin peliin, koko jengille sattui niin sanotusti "huono peli" ja normaaliin olisi palattu joka tapauksessa seuraavassa matsissa. Toki nyt kun nuo palkat on sen 90 miljoonaa, niin ihan hyvin ne jatkat pelaa, etta ei siina mitaan. Tuo yksittainen matsi jai vaan niin pysyvasti mieleen.

Talla hetkella ehka eniten tuntuu silta, etta tuo "momentum" on pelissa kylla osana. Nimittain mikaan muu ei ainakaan omassa paassa selita sita, minka takia yhtakkia koko joukkue pelaa ihan pain persetta, vaikka mitaan muutosta et ole tehnyt kokoonpanoihin. Ja tosiaan seuraavassa matsissa kaikki palautuu taas normaaliin. Mista tama sitten johtuu, niin ei mitaan karya. Ja myonnan, etta valilla tuo on kylla omallakin puolella ja kun sen huomaan, niin lauon niin joka paikasta kun mahdollista, koska tietaa etta se voi menna maaliin tai jos ei mene, niin rebound tulee, jota vastustajan pakki ei saa otettua haltuun ja sitten itse kiekko reppuun.

Lahinna omia mietteitahan nama ovat, kylla jokainen tappio joka on online-matseissa tullut on ollut ihan omaa syyta, etta en ma mitaan "momentumia" tai "ice tiltia" ala niista syyttamaan. Muutama tappio tullut niin etta oon vaan selkeesti ollut huomattavasti huonompi ja loput aika lailla sitten niita, etta pelit ollut tasaista vaantoa ja itse tehnyt ne pari jaatavaa mokaa puolustuksessa ja omissa soinu ja turpaan tuli.


Lisataanpahan tahan nyt yleisesti kysymys:

Kuinka paljon joudutte pelaan vierasjoukkueena online seasonilla? Mulla on nimittain valehtelematta vahintaan 80% matseista onlinessa vierasmatseja. Onko silla sitten lopulta mitaan merkitysta, mutta valilla haluis noita kotipaitojakin kayttaa eika aina vaan jotain tylsaa valkosta paitaa pienella logolla.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minä en kyllä henkilökohtaisesti usko näihin salaliittoteorioihin palkkojen vaikuttamisesta pelin sujuvuuteen.

Tämä on tietysti ikuisuuskysymys, johon ei koskaan tulla täyttä varmuutta saamaan. Ei EA mitään myönnä, vaikka sitä asiaa kuinka tivaisi, koska miettikää nyt oikeasti, että ihmiset laittavat tähän omaa rahaa kiinni ja jos sillä saisi sitten tasoituksen vastaan, niin sehän olisi jenkeissä iso joukkokanne ja oikeusjuttu.

Jos näitä pelejä voisi kätevästi taltioida ja tehdä niistä klippejä, niin olisin tehnyt niitä jo aika helvetin monta. Nyt kännykkäkameralla kuvasin nuo 2 maalia ylempänä ketjussa, jotka olivat aivan ääriesimerkki siitä mitä paskaa tämä peli välillä tarjoilee. Mitään tuollaista sentään harvemmin olen kokenut, mutta sinä päivänä, kuin nuo videot kuvasin, niin oli monessa pelissä ainakin yksi vastaava maali ja muutenkin outoja juttuja. Joku varmaan niistäkin klipeistä löytää jonkun sijoittumisvirheen, jolla blokkasin maalivahdin näkyvyyden. Sitten tulee sellaisia hauskoja tapahtumaketjuja etenkin ottelun lopussa. Yksi huvittavin esimerkki oli, kun olin kahden maalin johdossa, niin vastustaja ampui viimeisellä minuutilla melkein laidasta kiinni pienestä kulmasta etuylänurkkaan. Päätin pelata varmasti viimeisen minuutin. Vastustaja sai kiekon dumbattua päätyyn ja täysin vaarattomassa tilanteessa AI:n pelaaja huitaisee korkealla mailalla vastustajaa kasvoihin. Jäähy ja aloitus omaan päätyyn. Vastustaa ei osannut näitä aloitusotteita lainkaan ja olin vienyt 90% aloituksesta. Vastustaja aloitti kämmenellä, joka on heikko mailan nostoa vastaan, jonka tein. Sen vaan tietää, kun se ajoitus siihen aloitukseen menee nappiin ja silloin meni, mutta vastustaja voitti aloituksen heikommalla aloitusotteella ja kiekko viivaan, josta ei osannut kunnolla edes ampua, vaan sai sellaisen maata pitkin tulevan sutaisun aikaan, joka valui sieltä viivasta Quickin längistä sisään. Ilman maskia. En voinut kuin nauraa. En muista mitä jatkoilla kävi. Yleensä EA tekee tasoituksen vähemmän räikeästi, eli et esim. pysty katkomaan syöttöjä, vaikka olisit täysin tiellä 2-3 pelaajalla. Poket menee ohi ja taklaukset eivät irrota pelaajaa kiekosta. Omaan pelaajaasi riittää pieni hipaisu, että se irtoaa. Omat AI:n ohjaamat pelaajat eivät tee elettäkään yrittääkseen ottaa kiekkoa haltuun vs vastustajan kaiken alleen jyräävät AI pelaajat.

Raivoa ja epätoivoa olen tässä pelissä kokenut, mutta ei sekään selitä sitä, että ammun pelissä 20-30 laukausta loistavista paikoista ohi maalin, 3-5 tolppaa ja kaiken kruununa vastustajan maalivahti vetää siihen päälle sen 2-3 "all hope was lost" torjuntaa. Vastustaja pääsee kerran alueelle ja heittää jonkun epätoivoisen vedon, takatolppasyötön tai ampuu yhden vedon viivasta johon juuri sillä kerralla AI:n ohjaama pelaaja saa mailan väliin. AIka vaikea selittää etenkään, jos näitä pelejä on monta putkeen.

Olen silti jollain lailla oppinut tämän asian kanssa elämään. Olen vaan päättänyt, että en missään pelissä anna mitään palaa ainakaan omalla pelaamisellani ja olemaan yksinkertaisesti sen verran paljon parempi, että edes 1-2 paskamaalia ei hetkauta. Aina se ei vain onnistu. Pahimmillaan olen jostain 6-0:sta vielä hävinnyt, kun vs on pamautellu joka hyökkäyksestä maalin, mutta se oli yksi peli. Pyrin aina pelaamaan järkevästi, vaikka johtaisin useammalla maalilla, koska sen tietää että kun se täydellinen momentum iskee, niin mitään et voi, kuin yrittää selviytyä. Pelaan myös EASHL:ää ja siellä voi itselläni olla pieni niuhottajan maine, kun en hyväksy minkäänlaisia lahjamaaleja edes selvähkössä johtotilanteessa. koska tämä peli rakastaa comebackejä ja on turha antaa mitään siementä sille.

Korostan että kaikkea tätähän tapahtuu myös oikeassa jääkiekossa, mutta huomattavasti harvemmin. Tässä ihme tapahtumat ovat ihan arkipäivää ja jossain määrissä hyväksyttäviä, mutta näitä tapahtuu liian usein ja itse olen vain sen huomannut, että todella todella usein ne sattuvat juuri näitä huomattavasti heikompia rostereita vastaan.
 

k0l1kk0

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Itellä oli kyl huikee kun selvästi heikompi pelaaja sinnitteli jotenkin jatkoajalle ja vetäs löysä lämäri jonka maalivahti torjui oman puolustajan päähän ja siitä yläriman kautta maaliin. Voin sanoa et ketutti.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Päätin vahvistaa sentteriosastoa. Duchene (88 overall) ollut alusta lähtien ykkössentterinä ja vaikka jengissä Spezza (TOTW) ja Modano kovemmalla overallilla ollut, niin Duchene on ollut kiekollinen liideri. Halusin astetta jämäkämmän sentterin ja hankin Kopitarin (TOTW) kortin. Ajattelin, että 87 speed ykkössentterille vähän niukka, mutta kapteenin +2 kortilla saadaan siihen vähän lisää. Ihan floppi. Pelasi 14 peliä tehoilla 0+5 ykköskentässä ja ykkös YV:ssä. Samaan aikaan Duchene alemmissa kentissä jatkoi pienemmällä peliajalla tehoiluaan. Rupesin oikein tarkkailemaan, että mitä se Kopitar puuhaa, kun ei pääse käyttämään vetoaan. Ei ehtinyt hyökkäyksiin mukaan, vaan jäi aina pelin ulkopuolelle maleksimaan. Jos mulla oli pyöritys hyökkäyspäässä, niin maleksi siellä pakkien tasolla melkein. Kopitar myyntiin ja Duchene takaisin ykköseen. Siinä mielessä hyvä tilanne, että sain Kopitarin todella halvalla ja teen varmaan pienen voiton. Jotenkin tuntuu, että tuo speed on tässä pelissä liian dominoiva atribuutti. Ei noilla hitailla ukoilla paljon tee, kun ei sillä tavalla ole syöttötukea tässä pelissä AI pelaajilla, kuin esim EASHL:ssä.

Kopitarin myynnistä ja muutaman muun pelaajan kaupasta saan kasaan noin 200k ja se pitäisi käyttää joukkueen kärjen terävöittämiseen. Joko Right puolen laitahyökkääjä tai leftin sentteri. Tehoja pitää tulla. Spezza jäänee ainoaksi selkeästi fyysiseksi sentteriksi neloseen.

EDIT: Kuka vitun älykääpiö on keksinyt, että Kurrille pitää laittaa taklaukset 89? Kai noista legenda pelaajistakin voisi realistisia tehdä. 65 olisi lähempänä totuutta.
 
Viimeksi muokattu:

Ribals

Jäsen
Päätin vahvistaa sentteriosastoa. Duchene (88 overall) ollut alusta lähtien ykkössentterinä ja vaikka jengissä Spezza (TOTW) ja Modano kovemmalla overallilla ollut, niin Duchene on ollut kiekollinen liideri. Halusin astetta jämäkämmän sentterin ja hankin Kopitarin (TOTW) kortin. Ajattelin, että 87 speed ykkössentterille vähän niukka, mutta kapteenin +2 kortilla saadaan siihen vähän lisää. Ihan floppi. Pelasi 14 peliä tehoilla 0+5 ykköskentässä ja ykkös YV:ssä. Samaan aikaan Duchene alemmissa kentissä jatkoi pienemmällä peliajalla tehoiluaan. Rupesin oikein tarkkailemaan, että mitä se Kopitar puuhaa, kun ei pääse käyttämään vetoaan. Ei ehtinyt hyökkäyksiin mukaan, vaan jäi aina pelin ulkopuolelle maleksimaan. Jos mulla oli pyöritys hyökkäyspäässä, niin maleksi siellä pakkien tasolla melkein. Kopitar myyntiin ja Duchene takaisin ykköseen. Siinä mielessä hyvä tilanne, että sain Kopitarin todella halvalla ja teen varmaan pienen voiton. Jotenkin tuntuu, että tuo speed on tässä pelissä liian dominoiva atribuutti. Ei noilla hitailla ukoilla paljon tee, kun ei sillä tavalla ole syöttötukea tässä pelissä AI pelaajilla, kuin esim EASHL:ssä.
Itsellä juurikin kärkiketjujen sentteriparina totw Kopitar ja Duchene. Hyvin toimineet molemmat. Kopitarilla suurinpiirtein 45ott 55 pistettä ykkösen keskeltä. Duchenella suurinpiirtein samaa luokkaa tosin pelannut yli puolet peleistä laiturina.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Oletteko huomanneet että osa vastustajista käyttää tuollaista ihan ihmeellistä "himputus-taktiikkaa". Tatilla edes taas kun hyökkäävät ja bottipakeista tulee aivan totaalisen aivottomia idiootteja ja suorastaan hyppivät edestä jota tämä "himputtaja" pääsee läpiajoon. En tiedä miten tuo tehdään, mutta melkein koko pelin haki äsköinen vastus tuota, sen maalinkulmasyöttelyn lisäksi. Puolustuspelin toki ollessa pelkkää poke-/mailanostospämmiä tauotta. Tuli voitettua, mutta pelaaminen oli taas yhtä "kivaa" kuin maalin juominen, ei sillä että sitä koskaan olisin kokeillun.
 
Viimeksi muokattu:

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pitihän se kipeänä tänään vääntää koko päivä, kun tupla pucksit. Tuntuu taas kyllä ihan käsittämättömän vaikealta tuo maalin teko. Pystyin roikkumaan 1 divarissa, mutta pari kertaa oli vikan pelin varassa. Vastaavasti ei kyllä mun puolustus yhtään pysty ottamaan pois noita takatolpalle syöttöjä. Itse kuitenkin pakko ottaa sitä etunurkkabugiakin pois, niin jotain jeesiä tarttisi niiltä AI pakeiltakin. Olen melkein asetuksia muutellut koko ajan, mutta hienosti pelaavat aina itsensä ulos.

Nyt on kyllä pakko sanoa, että viimeisin peli oli sitten sellainen, että voin vetää sen pelin perusteella sanojani takaisin tästä rosterin perusteella tapahtuvasta tasoituksesta. Tuli vastaan kovin nippu, mitä olen tässä pelissä nähnyt. Norjalaisilla on rahaa. Oli pakko ottaa kuvat jengistä, jotka liitteenä. Itsellä ollut tänään ensimmäisen laukauksen syndrooma, eli vastustajan ensimmäinen veto menee verkkoon, oli se sitten minkälainen tahansa. Niin kävi tässäkin pelissä ja taas sellainen hyvin hepponen onetimer ja vielä kaukaa. Aloitin kauhean rummutuksen, joka kesti siitä ensimmäisen erän alusta aina kolmannen erän loppupuolelle. Avopaikkoja ja tyhjiä maaleja, joista tolppaan, ohi maalin tai Pricen torjuntaan. Vastustajan toinen maalipaikka johti maaliin ja samoin kolmas. Loppujen lopuksi vs:llä 7 vetoa ja vajaa 5 min hyök. alueaikaa. Itsellä 14 vetoa (ei laske tolppia ja ohivetoja tilastoon ilmeisesti) ja noin 14 min hyök. alueaikaa. Sanoisin, että 5-6 ihan varmaa maalipaikkaa. Ei yksikään sisään. Tein sitten yhden säälimaalin ottelun lopussa. Pomppi kahden luistimen kautta, kun vittuunnuksissani rystyllä sutaisin. EA antoi vähän sälistä onnistumisen tunnetta. Oli reilulla tuulella. TUlin siihen lopputulokseen nyt kuitenkin, että paskat se tasoitus mistään rosterista johtuu. Se johtuu vain minusta. Olen kussut EA:n muroihin. Maalivahti voitti mun jengille tänään yhden pelin. Pelasin niitä varmaan lähes 20.

Pelin jälkeen tuli viesti: "You deserved to win that mate". Ei tämä peli sentään ihan täynnä kusipäitä ole.
 

Liitteet

  • dream team2.jpg
    dream team2.jpg
    103,1 KB · kertaa luettu: 517
  • Dream team1.jpg
    Dream team1.jpg
    116,2 KB · kertaa luettu: 517
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös