NHL-työsulku

  • 407 339
  • 2 602

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Viestin lähetti finnishninja
Aika tuttu lausahdus Suomessa. Sitähän Suomen jääkiekko on ollut viime vuodet, höpistään vaan näistä nuorista ja pidetään hyvää huolta siitä etteivät he vaan pääse loistamaan kotinurkillaan. Onko Suomen juniorityön tärkein tehtävä kasvattaa nuoria pelaajia NHL:ään? Ja sitten uran ehtoolla takaisin pelaamaan viimeiset kaudet väljähtäneeseen SM-liigaan.
En ymmärrä analogiaa viittauksena kirjoitukseeni. Ehkä haluaisit selventää mitä yrität sanoa, mieti samalla miten sanomasi liittyy mihinkään mitä minä olen sanonut.

Sitäkään en täysin ymmärrä, miten jonkun pienen hallin melutason vertaaminen New York Islandersin (kaikista joukkueista) katsomon melutasoon tuo yhtään mitään lisäarvoa keskustelulle. Ehkäpä voisit kertoa senkin. Vai ovatko argumentit loppuneet ja yrität johtaa keskustelun vinoraiteille jottet joutuisi vain vahingossakaan ymmärtämään muita ihmisiä?
 

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Viestin lähetti vilpertti
En ymmärrä analogiaa viittauksena kirjoitukseeni.
Enkä minä monologiaasi, siksi ehkä vastaus, joka on sinulle ylivoimaista käsitellä.
Sitäkään en täysin ymmärrä, miten jonkun pienen hallin melutason vertaaminen New York Islandersin (kaikista joukkueista) katsomon melutasoon tuo yhtään mitään lisäarvoa keskustelulle. Ehkäpä voisit kertoa senkin.
Mainitsin asian itselleni mielenkiintoisena. Sinä komentoit, joten jatkoin. Tarjoamani lisäarvon saa luokitella ihan vapaasti itse, joko lukemalla, tai hypäämällä yli. Nyt voisit itse selittää mitä lisäarvoa oma viestisi antaa tälle keskustelulle. Vai kaipaatko vaan muuten tsättikaveria pillun puutteessa?
jottet joutuisi vain vahingossakaan ymmärtämään muita ihmisiä?
En ole tullut tänne ymmärtämään ihmisiä. Miksi edes yrittäisin? Ethän sinäkään tee sitä.
 
Jos ei pilattaisi tätäkin ketjua henk.koht. provoilla tai muilla asiaan liittymättömillä asioilla. Ollut melkein parasta antia koko JAssa pitkään aikaan, vaikka itse olenkin osallistunut :D

Mutta ei tullut ainakaan vielä ilmoitusta NHLlän peruuttamisesta tältä kaudelta.. yrittävätköhän vielä katsoa jonkin sortin kompromissiä?? Ehkä ainoa tapa on jommankumman mielen muutos. Joko NHLPA muuttaa mieltään palkkakatosta, mutta saa sen neuvoteltua mielestään riittävän korkeaksi tai sitten omistajat lähtevät kokeilemaan luxus-veroa. Erot vaikuttavat niin periaatteellisilta, että he eivät edes halua ajatella toistensa kantaa. Luxusvero toimisi todennäköisesti hyvin. Tai sitten ei. (Anua piti siteerata).

Tuskin loppuu.. mutta mukava olisi, että tiedottaisivat asiasta suuntaan tai toiseen.

EDIT: niin joo.. tänäänkin neuvotellaan nhlpan sivuilta
 
Viimeksi muokattu:

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Viestin lähetti Pula-ajan Tretjak
Jos ei pilattaisi tätäkin ketjua henk.koht. provoilla tai muilla asiaan liittymättömillä asioilla. Ollut melkein parasta antia koko JAssa pitkään aikaan, vaikka itse olenkin osallistunut :D
Jos puhutaan henkilökohtaisista provoista, niin toivon mukaan suuntasit viestisi Vilpertille.
Mitä tulee muihin NHL-juttuihin - joista vastaan usein itse, niin en näe mitenkään vaarallisena sitä, että keskustelu välillä pakenee hieman, sillä kuten tunnettua, liigassa ei juuri nyt tapahdu mitään. Silloin voi olla ihan kivaa jutella hieman muistakin NHL-jutuista, jotka nyt ihan suoranaisesti eivät kosketa ketjun varsinaista otsikkoa. Jokaiselle lauseelle kun on mahdotonta aloittaa omaa ketjua ja rehellisesti sanottunta, tässä ketjussa on monta "voikun se jo alkaisi" viestiä. Viestejä, jotka kaikki ovat lukeneet jo moneen kertaan. Eikö silloin ole järkevämpää puhua jostain muusta? Vai ehdotatko että alamme joukolla vahtimaan toisiamme, ettei vain kukaan kirjoita mitään asiaan kuulumatonta?
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Viestin lähetti cobol
NHL on minulle ollut jo pitempään merkittävämpi liiga kuin SM-liiga. Siihen on useita syitä, osa niistä henkilökohtaisia.

Jos NHL jää pelaamatta tältä kaudelta kokonaan, SM-liigassa nähdään hyvin mielenkiintoiset pudotuspelit. Tässä suhteessa olisi kyllä liigan katsojien kannalta parempi, jos näin tapahtuisi. Kyllä mä sopeudun tähänkin tilanteeseen. .

Täysin hyväksyttävä näkökanta. Itse toivon NHL:lle ja pohjois-amerikkalaiselle ammattilaiskiekolle (amatööriperinteethän siellä ovat loisteliaat) lähinnä pahaa. Outoa vain on nähdä, että tilanne on ilmeisesti oikeasti menossa siihen, ettei kautta pelata - voisi kuvitella, että pelkkä itsesuojeluvaisto veisi osapuolet edes jonkinlaiseen laihaan kompromissiin. Ei jääkiekko siellä ole tosiaankaan sellaisessa asemassa, että sillä olisi varaa tälläiseen silmittömään itsetuhoisuuteen. No, pohjois-amerikkalaisen kiekkoilun tappio on eurooppalaisen kiekkoilun voitto. Erittäin hyvä niin.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Viestin lähetti finnishninja
Enkä minä monologiaasi, siksi ehkä vastaus, joka on sinulle ylivoimaista käsitellä.
Yrittäisitkö edes? Pieni mieleni halajaa tietoa.

Vai... hei, odotas...

Pihalla-tutkani hälyyttää, voisiko olla, että sinulla ei ollut hajuakaan mitä kirjoitit?

Viestin lähetti finnishninja
Vai kaipaatko vaan muuten tsättikaveria pillun puutteessa?
Sait kiinni. Aika vakuuttavaa argumentaatiota muuten. Onneksi et ole mennyt henkilökohtaisuuksiin ja provoamiseen, se olen ollut minä.
 

Hayha

Jäsen
Viestin lähetti AaKoo
Mielenkiintoinen gallup P-Amerikasta...


http://sports.espn.go.com/chat/sportsnation/story?page=nhlseasonpoll050203

Näyttää olevan ihan hyvä ja odotettu tulos. Sehän on ollut selvää, että Amerikassa baseball, koripallo ja amerikkalainen jalkapallo on jääkiekon edellä. Vastanneista joka neljäs välitti NHL:n peruuntumisesta.

Suomen lajeja kun miettii, niin en ainakaan itse välittäisi vaikkei jalkapalloa, pesäpalloa ja koripalloa pelattaisi.
 

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Viestin lähetti mjr
- voisi kuvitella, että pelkkä itsesuojeluvaisto veisi osapuolet edes jonkinlaiseen laihaan kompromissiin.
Tämä on mielenkiintoinen pointti. Uskon että moni pelaaja todellakin haluaisi hyväksyä palkkakaton omistajien vaatimuksien mukaan. Mutta joukosta löytyy varmasti myös paljon pelaajia, jotka eivät ole valmiita uhraamaan elämäänsä/uraansa omistajien ehdoin, vaan valitsevat joko pelaamisen lopettamisen, tai sitten jatkavat muissa liigoissa. Jokainen tietää, että NHL-pelaajat ovat paljon matkoilla ja pelaavat vähintään 80 ottelua/kausi. Jo nyt löytyy pelaajia, jotka valitsevat peluun muissa liigoissa, miten sitten jos ehtoja muutetaan pelaajille raskaamman mukaan?

Luulen että itsesuojeluvaistoon sisältyy myös hieman saavutettujen etujen varjelua.
Tässä loistavaa kommentia eräältä UHL pelaajalta:

http://www.tsn.ca/nhl/news_story.asp?ID=113530
Ihan totta, mutta aika yksipuolisesti katsottua. Sanoisin että aika sosialistinen näkemys asiasta.
Luonnollisesti hän unohti kertoa sen, että hänellä itsellään on sama mahdollisuus ja hän tulee todennäköisesti punnitsemaan sitä kun jaloista loppuu vauhti. Hän ei myöskään puhu mitään mahdollisuudesta toiseen suuntaan, elikkä pelaaja voi ihan hyvin nostella vähän puntteja, treenata ja viedä jonkun NHL-pelaajan paikan ensi kaudella.

NHL ei ole pelaajilleen looginen, vaan homma sujuu paremmuusjärjestyksessä ja perustuu kovaan työntekoon. Tämä perinne on myös muissa Pohjois-Amerikan liigoissa, joissa pelaamisesta maksetaan selvää rahaa. Ellei täytä tätä ehtoa, niin on valittava uusi tie. Samoin kuin esim. liike-elämässä, aina löytyy joku urakoitsija, joka tarjoaa palvelujaan halvemmalla ja monta kertaa jopa parempaa sellaista.
 

Mr. Smith

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Canucks

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Viestin lähetti Mr. Smith
Niin, luvut oli otettu suoraan Ruotsin jääkiekkoliiton sivuilta. http://stats.swehockey.se/venues/showVenueInfo.aspx?VenueId=18&ChallengerVenueId=43 Siellä tosin mainitaan että istumapaikkoja 12 055 ja 30 rullatuolipaikkaa, yhteensä siis kapasiteetti 12 085. Tiedä sitten millä vuosituhannella noita lukuja on päivitelty.
Niin, vaikeahan näitä on aina päivitellä joka paikassa, sillä moni areena tekee usein pikku muutoksia, suurempaa numeroa nostamatta. Scandinaviumin kotisivu ei tietenkään voi kertoa tarkasti miten paljon yleisöä mahtuu joka jippoon, mutta kun on jääkiekosta kysymys, niin lippuja myydään 12 044.

Sivulta löytyvät tiedot:

Invigdes år 1971
Publikkapacitet sport: 12 000
Publikkapacitet musik: 14 000 (varav 2 000 på arenagolvet)
Konferenslokaler: 20 -2 000 gäster
VIP-läktare, VIP-lounge med 3 barer
Arena Restaurant & Bar: 225 gäster
Pub Rinkside
Brasserie Time Out: 250-300 gäster
Arenagolv Ishockey: 1 800 kvm
Hela golvet: 4 100 kvm
Fri takhöjd: 14 meter
Publikfoajén: 3 000 kvm
TV-produktion, komplett tv-studio med broadcastkvalitet
Videovägg
Kiosker
McDonald ´s
Mobilt bredband - Telia Homerun (se täckning här)

www.scandinavium.se
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
NHL alkaa noin 95 prosentin todennäköisyydellä. Työsulku päättyy. Kausi pyörähtää käyntiin noin 1. maaliskuuta.
 

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Viestin lähetti cobol
NHL alkaa noin 95 prosentin todennäköisyydellä. Työsulku päättyy. Kausi pyörähtää käyntiin noin 1. maaliskuuta.

Toivottavasti olet väärässä, kuten olet tähän astikin veikkauksissasi ollut.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Viestin lähetti Ikijokeri
Toivottavasti olet väärässä, kuten olet tähän astikin veikkauksissasi ollut.

Tiedä sitten vääryydestä, mutta olen koko ajan uskonut kauden alkavan. Tarkkaa ajankohtaa en valitettavasti ole arvannut. Tuo muuten ei ollut veikkaus, että kausi alkaa :)
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Viestin lähetti cobol
NHL alkaa noin 95 prosentin todennäköisyydellä. Työsulku päättyy. Kausi pyörähtää käyntiin noin 1. maaliskuuta.

Mikä mielestäsi viittaa kauden alkamiseen ? Vaiko oletko kuullut joltakulta asiosta perilläolevalta sen suuntaista. Itse olen haudannut NHL kiekot takapihan hankeen, enkä kyllä usko, että alkaa tällä kaudella. Kausi olisi niin lyhyt, että voisiko tynkätynkätynkä runkosarjanpäätteeksi pelata pudotuspelit ja voittaja tosiaankin tuntisi olevansa sormuksen arvoinen. Ma vaan kusun?
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Huhut siitä, että NHL-kausi alkaa tällä kaudella, liikkuivat äsken hyvin voimakkaina Nordiksella. Saa nähdä kuinka käy.
 

Owen

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, Liverpool
Yksi asia on varmaa: kukaan ei Nordiksellakaan tiedä yhtään mitään todellisesta tilanteesta. Kanadan mediakin sanoo että tänään tulee ratkaisu, mutta kukaan ei tiedä yhtään mihin suuntaan. Veikkaan että ainoat joilla on tietoa, istuvat tällä hetkellä pöydän ääressä.
 

Musta_Kyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Viestin lähetti cobol
Vastaus on kyllä. Tieto on asian erinomaisen hyvin tuntevalta. Itse olen vain sanansaattaja.
Onko neuvottelut niin hyvällä mallilla, vai onko nimet jo paperissa?
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Feikkiheikit
Viestin lähetti Johannes
Huhut siitä, että NHL-kausi alkaa tällä kaudella, liikkuivat äsken hyvin voimakkaina Nordiksella. Saa nähdä kuinka käy.

Mitä? Oliko Cobol hallilla tänään?
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Kausi voi hyvinkin alkaa mutta että siitä joku nordiksella olisi tietänyt on täyttä hömppää.Arvata tietysti aina saa.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Viestin lähetti mixu
Kausi voi hyvinkin alkaa mutta että siitä joku nordiksella olisi tietänyt on täyttä hömppää.Arvata tietysti aina saa.

Teksiviestein tuli tietoa Nordikselle ihan hyviltä tietolähteiltä, mutta myönnettäköön että ei kai tilannetta voi oikeasti kukaan tietää, ellei istu mukana neuvotteluissa tai saa sieltä suoraan tietoa.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Jos se kerran jo varmaa olisi niin miksi ei tullut ilmoitusta että sopimus on tehty?
En halua ketään arvostella mutta en ymmärrä esimerkiksi Cobolin tyyliä että muutettuja päivämääriä tulee tänne joka toinen päivä.
Tietysti kun aina antaa uuden päivän voi joskus natsata mutta mistään varmoista tietolähteistä ei voi olla kyse.
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Feikkiheikit
Viestin lähetti mixu
Jos se kerran jo varmaa olisi niin miksi ei tullut ilmoitusta että sopimus on tehty?
En halua ketään arvostella mutta en ymmärrä esimerkiksi Cobolin tyyliä että muutettuja päivämääriä tulee tänne joka toinen päivä.
Tietysti kun aina antaa uuden päivän voi joskus natsata mutta mistään varmoista tietolähteistä ei voi olla kyse.

Just näin. Jos tänne joka viikko kirjoittaa että kausi alkaa ensi viikolla niin varmasti se jossain vaiheessa, joku päivä, viikko, kuukausi tai vuosi, osuu oikeaan. Onko se sitten tietoa?

Ratkaisut tämän kauden suhteen varmasti tapahtuu tämän viikon aikana ja aika iso sekä kauaskantoinen päätöshän se olisi jos kausi todella peruuntuisi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös