NHL:n maaliennätyksen metsästys

  • 637 252
  • 2 319

ijuka

Jäsen
Tää on ilmiö joka kertoo miten mielikuvat ohjaa mielipiteitä. Kuka tahansa venäläinen kakkostason julkkis julkaisee tyhjän ”no war” tekstin ja hän on ylistetty sankari. Ovechkin sanoo ”no war” mutta se ei kelpaa, koska häneltä kysytään myös muita kysymyksiä joista vastauksista voi sitten käännellä omassa päässään tulkinnat miten itse ”haluaa”.
Siis mitä meinaat? "Putin on minun presidenttini" on Venäjällä tapa sanoa että on hänelle uskollinen. Siitä ei ole montaa tulkintaa.

Esim. Tässä CSKA(armeijan joukkue): pelissä seinällä:





Lukee "Putin - meidän presidenttimme"

Toki siitä voi olla mitä mieltä on, mutta ei se ole mitenkään epäselvä ilmaus ja tietää kyllä hyvin mitä tarkoittaa.
 

ijuka

Jäsen
Olen lukenut ahkerasti venäjäukrainaketjua. Kaikki on jo sanottu, mutta kun tuota matskua tulee sinne enemmän kuin tyhjää tilaa avaruuteen galaksijoukkojen loitontuessa toisistaan niin kerron tähän huomioni ja mietteeni Oviesta. Mielestäni sanomansa tuomittiin yksioikoisesti että himmailee ja vetoaa olevansa tyhmä jääkiekkoilija.

Minusta hän sanoi selkeästi, että toivoo sodan loppuvan pian ja rauhanomainen ratkaisu olisi kaikkien toivelistan ykkösenä. Putinkin haluaisi nopean ja rauhanomaisen ratkaisun tähän. Ei ole suotavaa tällainen kun fasistinen terrorihallitus alistaa Venäjän kansaa tuolla keinotekoisen rajan takana. Toivottavasti saadaan nopeasti tämä hulluus päätökseen. Putin on presidenttini. Tulkaa järkiinne, ukrainalaiset, kukaan ei toivo sotaa.

Näin siis nimimerkkini tulkitsi tuon Ovien lausunnon. Ihmettelin kun kukaan ei ottanut tätä puolta esille.
Totta kai toivoo nopeaa loppua sodalle, Venäjänhän oli tarkoitus vallata Kiova kahdessa päivässä ja mitä kauemmin kestää sen huonompi Venäjälle.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Venäjällä kunniallinen ihminen käsittää ymmärtääkseni esim. sen, että ihminen ei polta siltoja eikä sylje kotipesään.

Ei taida koskea naapurimaiden siltoja, jotka voi ihan oikeille räjähdysaineilla ampua taivaan tuliin ja myös mitä muuta Venäjä on vuosisatoa tehnyt kuin kotipesästään sylkenyt naapuripesiin?

Mutta odottelen mielenkiinnolla kuinka syvän kuopan pysyt tässä ketjussa ja palstalla yleensäkin itsellesi kaivamaan tässä maailman tilanteessa.
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Niin se oli selvä lausunto tuelle, no War oli paras mitä hän pystyi änkyttämään ulos; kuka nyt ei pysyisi sanomaan, että ”en toivo sotaa”. Lastenleikkiä.

Se mikä ei ole lastenleikkiä on se, että tukee avoimesti Putinia. Edelleen. IG profiilikuva on ja pysyy; hän ja hänen presidenttinsä.

Toivon kaiken mahdollisen hiillostuksen tätä paskakasaa kohtaan jatkuvan
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Niin se oli selvä lausunto tuelle, no War oli paras mitä hän pystyi änkyttämään ulos; kuka nyt ei pysyisi sanomaan, että ”en toivo sotaa”. Lastenleikkiä.

Se mikä ei ole lastenleikkiä on se, että tukee avoimesti Putinia. Edelleen. IG profiilikuva on ja pysyy; hän ja hänen presidenttinsä.

Toivon kaiken mahdollisen hiillostuksen tätä paskakasaa kohtaan jatkuvan
Kyllä nyt antaa huonoa mainosta koko seuralle. Itse olisi myös vaikea jos työryhmää vetäisi "kapteeni" joku julkisesti kannattaa Putinin kaltaista ihmistä.
 
En minä oikein voi Ovechkinia syyttää näistä nykyisistä toimista. Tai edes hänen sanomisistaan. Kyllä, on varmasti sinällään moraalisesti väärin, mutta hän arvostaa perheensä henkeä. Minusta se on ihan inhimillistä.
 
Minä halveksun ihmisiä kuten Ovetskin. Kaikki on saatu, mutta silti ei ole munaa tuomita lasten murhaaja putinia. Tehköön vaikka 990000 maalia, silti olen parempi ihminen kuin tämä paskakasa.
No, toiset arvostavat perheensä hyvinvointia. Jos se tekee ihmisistä huonoja ihmisiä, niin ok, sitten tekee. Sitten minäkin olen todella huono ihminen.
 

Flyingbird

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO Hockey, Mestis, SJS
No, toiset arvostavat perheensä hyvinvointia. Jos se tekee ihmisistä huonoja ihmisiä, niin ok, sitten tekee. Sitten minäkin olen todella huono ihminen.
Ei Panarininkaan perhe maan alla asu tai keskitysleirillä. Minä arvostan syyttömien ukrainalaisten perheiden oikeutta elää rauhallisesti omassa maassa ilman sotaa ja kuolemaa.
 

Hockey#11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
No, toiset arvostavat perheensä hyvinvointia. Jos se tekee ihmisistä huonoja ihmisiä, niin ok, sitten tekee. Sitten minäkin olen todella huono ihminen.
Perheen hyvinvointia voi arvostaa ilman, että tukee rikollisuutta. Ovechkinilla on kaikki mahdollisuudet siirtää perhe pois Venäjältä jos niin paljon pelottaa. Putinilla on tällä hetkellä sen verran tekemistä, että häntä ei kiinnosta jonkun Ovechkinin perheen perässä juokseminen.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Vielä pysyy instagramin kuvassa Putin vieressä. Oksettavaa. Kuvottavaa.
Putinisti mikä putinisti, team Putin jne. Ei tuota ihmisroskaa hirveästi voi puolustella. Sääli sinänsä, että tälläinen moderni ikoni, paljastui pohjimmiltaan roistoksi. (Tästä toki oli viitteitä aiemminkin)
 
Viimeksi muokattu:

redpecka

Jäsen
Eipä halua, muuten vain lisäilee joukkoja sekä hulluja tsetseenjä Kiovassa ja muualla. Nuo neuvottelut on oletettu olevan aivan tyhjän kanssa.
No Putinista ei tiedä tietenkään, mutta Ovie ainakin toivoi nopeaa päätöstä, mutta kun nuo ilkeät natsit vaan pakottaa jatkamaan puolustautumista. Maailma olisi paljon rauhallisempi paikka kun kaikki nyt tajuaisi vain liittyä vapaaehtoisesti äiti Venäjään.
 

Mad Penguin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins, Francis#10
Tietääkö muuten kukaan, miten Caps fanit ovat ottaneet tämän Ovien kaveruuden vastaan siellä ihan fyysisesti hallissa? Onko tullut fanien toiveita jo C;n poistamisesta tms? Muuta kritiikkiä tms?
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Milloinkohan lähtee C rinnasta?
Tämä on mielenkiintoinen kysymys, joka herätti jatkokysymyksen. Osaisiko joku kertoa, millaisista pelin ulkopuolisista syistä aiemmin on pelaajalta otettu C pois paidasta? Tämä ei liene kovin tavallista NHL:ssä?
 

Moritz

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Dallas Stars
Tietääkö muuten kukaan, miten Caps fanit ovat ottaneet tämän Ovien kaveruuden vastaan siellä ihan fyysisesti hallissa? Onko tullut fanien toiveita jo C;n poistamisesta tms? Muuta kritiikkiä tms?
Ainakin suuri osa jenkki/kanada otsikoista mitä itse olen nähnyt on keskittynyt siihen Ovechkinin "no more war please" kommenttiin. Veikkaan että Euroopassa ollaan kriittisempiä siihen 5 minuutin mumisemiseen mikä edelsi tuota, ja pääsee siellä *vähemmällä*; lätkäpelaajana- ja persoonana on niin rakastettu P-Amerikassa. Putin profiilikuvat ym. paska jää sitten kaikessa hiljaisuudessa sivuun. Noh, saas nähä.
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Tietääkö muuten kukaan, miten Caps fanit ovat ottaneet tämän Ovien kaveruuden vastaan siellä ihan fyysisesti hallissa? Onko tullut fanien toiveita jo C;n poistamisesta tms? Muuta kritiikkiä tms?

Ainakin HFboards edelleen tekee kaikkensa, että asiasta ei puhuttaisi. Syytä asiasta olisi puhua ja saada Ovechkin lähemmäs presidenttiään.

Perheen suojelu? Älkää nyt aikuiset ihmiset viitsikö, aivan naurattava väite, että siitä olisi kyse. Suojeliko perhettä myös, kun Krimin valtausta juhli. Ottakaa nyt pää pois hänen takamuksestaan.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Onko missään ollut juttua miksi Ovien perhe on Venäjällä? Luulisi, että haluaisi perheen olla hänen luonaan eikä tuhansien kilometrien päässä,toisella mantereella?
Itsellä ei ole perhettä, mutta en kyllä tykkäisi, jos he asuisivat toisella puolella maailmaa missä itse olen töissä?
Rahasta se tuskin on kiinni, että asuisi perheen kanssa...
 

rinne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Venäjä on Venäjä, joten tietynlainen huoli on ymmärrettävää. Niitä ikkunasta putoamisia on sattunut hiukan liian monta. Mutta sekin pitänee paikkansa vain tiettyyn rajaan asti. Panarinin varsin julkisista, varsin kriittisistä lausunnoista on vierähtänyt jo tovi. Käsittääkseni Panarinin perhe on edelleen ihan ok. Eletään aikoja, kun Venäjällä oligarkitkin ovat julkisesti(!) kritisoineet Putinin toimia. Eletään aikoja, kun Venäjän edustaja (Oleg Anisimov) on pyytänyt puolestaan anteeksi Venäjän hyökkäystä YK:n ilmastokokouksessa... Oligarkkien ja Anisimovin julkinen kriittisyys ovat jotain, mitä Venäjältä ei ole ollut tapana kuulla.

Tässä ilmapiirissä Ovie olisi voinut Putinin toimet tuomita. Tai hän olisi voinut valita edes "no comment" -linjan. Sen sijaan Ovie päätti jatkaa tukeaan Putinille "hän on minun presidenttini" -linjalla. Hiljaisuus tai "no comment" -menisi ennemmin sinne "voisi ymmärtää" -osastolle, mutta Ovie päätti sanallisesti sen tukensa presidentilleen kuitenkin ilmaista...
Vähemmän yllättäen sitä ei tässä tilanteessa oikein arvosteta, kun Putin toimillaan on ainoa syyllinen vallitsevaan tilanteeseen. Ei ne somessa edelleen esillä olevat yhteiskuvat mitään sattumaa ole. Tietoisesti ne on sinne lisätty, tietoisesti ne siellä edelleen pidetään. Se on lopulta vahva, melko yksiselitteisesti tulkittava lausunto Ovechkinin julkisuusarvon omaavalta henkilöltä.

Ovechkin on jääkiekkoilijana käsittämättömän kova. Mutta hän on myös loistava esimerkki siitä, että urheilu ja politiikka eivät ole toisistaan erillisiä. Ovechkinin urheilussa saavuttamaa asemaa on käytetty, ja käytetään edelleen politiikassa Putinin tukema. Ei Ovie tässä kuviossa osaton sivustakatsoja liene, NHL-pelaaja olisi toisinkin voinut valita.
 

Swearengen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fortress Europe, turvattomat tilat
Jotenkin irvokasta, jos juuri Putinin fanikoiran annetaan rikkoa Gretzkyn uraennätys. Kaikki ryssät, jotka eivät tuomitse Venäjän (ei siis pelkän Putinin, koska sotapsykoosi on valtiojohtoista, mikä taas perustuu ryssäläiseen alemmuudentunteeseen) sotatoimia, pitäisi bannata NHL-seuroista.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös