Eli oma perse ja etu kaiken edelle, kun jossain toimitetaan kansamurhaa käytännössä. Ovechkinin arvo laskee vain lisää ja lisää.
Oma, perheen ja lähipiirin perse. Kyllä se suurimmalla osalla ihmisistä noin vaan haluaa mennä. Luultavasti itselläkin vastaavassa tilanteessa esim lasten turvallisuus tai sukulaisen työpaikat (en tarkoita fyysistä turvallisuutta, vaan ihan taloudellista ja tulevaisuuden mahdollisuuksia) kävisi mielessä ennenkuin kommenttia heittäisin. Se oma PR-arvo lienee siinä kohtaa tärkeysjärjestyksessä aika alhaalla. Onko pelko aiheellinen, en osaa sanoa varmaksi, mutta oma epäilys on että ikävä kyllä on. Ja että en ainakaan välttämättä uskaltais Putinin kohdalla laskea täysin sen varaan että uhka ei ole todellinen.
Kuten sanon, toivoisin suurempaa rohkeutta, mutta yritän ymmärtää mistä sen puute johtuu. Ja se on se mitä itse tässä ketjussa artikuloin kun teitä lynkkaajia tänne ratsastaa paikalle. Alkuun piti pysyä tästä erossa, mutta jotenkin sitä sitten tähän taas jahkaantui..
Painotan että jokaisella on oikeus olla Ovechkinista yksilönä mitä mieltä haluaa, ja se ei ole multa mitään pois. Pointtini on se että taustalla on paljon asioita miksi itse valitsen olla sitä mieltä että myös venäläiset yksittäiset henkilöt kokevat pelkoa ja häpeää tilanteessa, johon eivät haluaisi olla mitenkään liitettynä. Myös Ovechkin, joka on kaikkien maaliensa ja hölmöilyjensä takana pelkkä yksittäinen ihminen jolla ei ole osaa eikä arpaa päätöksessä hyökätä Ukrainaan, ja joka on osittain tahtomattaan ja osittain omien tyhmien ratkaisujensa takia tilanteessa ja asemassa mikä ei olisi meistä kenellekään helppo.
Ja kyllä, olen Capitals ja Ovechkin fani. Se osiltaan vaikuttaa miksi etsin syitä olla tuomitsematta Ovechkinia ympäripyöreiden kommenttien perusteella, mutta ei välttämättä tarkoita että olen väärässä. Tai myöskään että oon oikeassa. Tilanne on kaikenkaikkiaan surullinen kaikin puolin.