NHL:n maaliennätyksen metsästys

  • 639 686
  • 2 319

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Kuten sinunkin koko tekstisi, myös tämä on kuitenkin puhdasta spekulointia jonka taustoista minä tai sinä ei tiedetä yhtään mitään, joten sitä vasten minä kyseenalaistan mikä on sinun ”kiistaton todisteesi” julistaa totuuksia täällä yhtään sen enempää kuin minunkaan.

Minun pointti on edelleenkin se, AO8 on itse valinnut puolensa toimimalla julkisesti ja aktiivisesti Putinin hyväksi, ja kunnes hän julkisesti ilmoittaa että tuomitsee Putinin teot tai että muutoin olisi pahoillaan aiemmasta toiminnasta Putinin hyväksi, niin sitten voi hänen kiemurtelua katsoa tilanteen puolusteluna.

AO8 oli valinnut puolensa jo vuosia sitten niin hän ei voi käyttää make love not war-korttia. Jos urheilja ei halua sotkeentua politiikkaan niin sitten pitäisi olla hiljaa, mutta jos siihen sotkeentuu niin sitten pitää myös kantaa seuraukset siitä.
 
Viimeksi muokattu:

TylerDG

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät & Caps
Ai Ovechkin onkin tässä se uhri? Pakotettu mukaan tuohon propagandakoneistoon? Ei vittu miten pimeät jutut täällä joillain fanipojilla/putinisteillä. Joko Artemi Panarinin tai Nikita Zadorovin perheet on lahdattu?

Miettikää, jos Suomi olisi sodassa Ukrainan sijaan. Omia läheisiä teurastettaisiin ilman syytä ja lukisit lehdestä "Putin is my president" -lausuntoja.

Oksettava marionetti. Kaikki kunnioitus mennyt.

Ei ole lahdattu. Panarinin opponointi tosin oli ihan eri maailmantilanteessa ja hän sai osakseen pikkukiusaa pahoinpitely-syytteen merkeissä, ja en usko että Panarin tällä hetkellä juurikaan tekee isoja suunnitelmia kotiinpaluusta. Zadorovin status ja kommentti puolestaan on ihan eri luokkaa mitä Ovechkinin selkeä kannanotto suoraan Putinia vastaan olisi. Muista, että Ovechkin kyllä käytti myös tasan samoja sanoja mitä zadorov. ”No war”.

Se että sinä kuvittelet ettei maailmassa ja etenkin Putinin ikeen alla tapahdu tuollaisia asioita kertoo sen, ettet sinäkään ihan koko kuvaa osaa hahmottaa. Enkä osaa muuten minäkään, ja siksi olen varautunut tekemään yhtä kiihkomielisiä päätelmiä kuin sinä.

Toivottavasti, oikeasti toivottavasti Suomi ei koskaan joudu tähän tilanteeseen. Ja tosi kauheaa että Ukraina on joutunut. Vallitsevassa tilanteessa tuokaan ei kuulosta käsittämätöntä kyllä mahdottomalta. Mutta vaikka niin kävisikin, niin ei Ovechkin ole se jolle minä vihani kohdistaisin. Hän on jenkeissä asuva urheilija, jolla ei ole mitään tekemistä sen päätöksen kanssa hyökkääkö Venäjä Suomeen.
 

Kampitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Wild, Avalanche
Yhtä pientä ihmistä on turha moralisoida liikaa, sillä yhden pienen ihmisen vaikuttamismahdollisuudet ovat pienet. En tuomitse Ovieta siitä, ettei hän ole aikaisemmin uskaltanut nousta Putinia vastaan, mutta nyt on mielestäni ylitetty raja.

On hyvin luonnollista, että yksin ei uskalla vastustaa kuin ne kaikkein vahvimmat. Tilanne on nyt kuitenkin eri. Koko maailma on kääntynyt yhteisrintamassa Putinia vastaan. Koko läntinen maailma tarvii kaikki apunsa, jotta Venäjän kansa saadaan yhdessä kääntymään vahvana Putinia vastaan. Johtavat urheilutähdet ovat tässä merkittävässä asemassa Venäjällä. Heillä on suuri mahdollisuus vaikuttaa. Jos tässä tilanteessa päätät olla ottamatta kantaa diktaattoria vastaan oman kansasi parhaaksi, olet näyttänyt heikkoutesi.
 

Nerozki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sotkamon Jymy, Man Utd
Zadorovin status ja kommentti puolestaan on ihan eri luokkaa mitä Ovechkinin selkeä kannanotto suoraan Putinia vastaan olisi. Muista, että Ovechkin kyllä käytti myös tasan samoja sanoja mitä zadorov. ”No war”.

Kyllä käytti samoja sanoja "no war", mutta ero tulee siitä ettei Zadorov maininnut, että Putin on hänen presidenttinsä eikä taida paistatella missään kuvassa kyseisen monsterin kanssa tai tukea millään lailla.
 

TylerDG

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät & Caps
Yhtä pientä ihmistä on turha moralisoida liikaa, sillä yhden pienen ihmisen vaikuttamismahdollisuudet ovat pienet. En tuomitse Ovieta siitä, ettei hän ole aikaisemmin uskaltanut nousta Putinia vastaan, mutta nyt on mielestäni ylitetty raja.

On hyvin luonnollista, että yksin ei uskalla vastustaa kuin ne kaikkein vahvimmat. Tilanne on nyt kuitenkin eri. Koko maailma on kääntynyt yhteisrintamassa Putinia vastaan. Koko läntinen maailma tarvii kaikki apunsa, jotta Venäjän kansa saadaan yhdessä kääntymään vahvana Putinia vastaan. Johtavat urheilutähdet ovat tässä merkittävässä asemassa Venäjällä. Heillä on suuri mahdollisuus vaikuttaa. Jos tässä tilanteessa päätät olla ottamatta kantaa diktaattoria vastaan oman kansasi parhaaksi, olet näyttänyt heikkoutesi.

Tämä on totta, ja itekin toivoisin vahvempaa kannanottoa. Samalla etsien ja koittaen ymmärtää syitä miksi sitä ei tule.

Se kuinka merkittävässä asemassa Ovechkinin sanomiset Venäjällä sitten olisi, jos hän Putinin isosti tuomitsisi, niin on kysymysmerkki. Varmasti sillä painoarvoa olisi, mutta Putinin propaganda-koneistoa ei kannata ali-arvioida. Tuommoinen lausunto Ovechkinin suusta tuskin löytäisi yli 10% venäjän kansalaisten korvia, sen verran vahvat maa-blokit ja sensuuri siihen lyötäisiin rajojen sisällä kylkeen.

Sikälikin siis riski saattaa olla suurempi yksilölle, kuin saavutettu etu. Tarvittaisiin enemmän kollektiivista rohkeutta, jotta yksilöt uskaltavat astua esiin. Ovechkin voisi olla se ensimmäinen ja se auttaisi asiaa, ja toivoisin että se niin tekisi, mutta haluan ymmärtää myös syitä miksi ei uskallus riitä.

Kyllä käytti samoja sanoja "no war", mutta ero tulee siitä ettei Zadorov maininnut, että Putin on hänen presidenttinsä eikä taida paistatella missään kuvassa kyseisen monsterin kanssa tai tukea millään lailla.

Ja taas toistoa, mutta kuten oon sanonut niin se oli taas yksi tyhmä veto Ovechkinilta astua kameroiden eteen, ja vielä
vieraalla kielellä. No war-teksti somessa ei olis jättänyt tilaa muulle tulkinnalle. Zadoroviltahan ei kukaan päässyt nyt kysymään Kremlin suurennuslasin alla tuohon jatkokysymystä - ”no mitäs mieltä Putesta”.
 

Nerozki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sotkamon Jymy, Man Utd
Ja taas toistoa, mutta kuten oon sanonut niin se oli taas yksi tyhmä veto Ovechkinilta astua kameroiden eteen, ja vielä
vieraalla kielellä. No war-teksti somessa ei olis jättänyt tilaa muulle tulkinnalle. Zadoroviltahan ei kukaan päässyt nyt kysymään Kremlin suurennuslasin alla tuohon jatkokysymystä - ”no mitäs mieltä Putesta”.


Tossa ainakin Zadorov on tukenut Panarinia, kun sanoi mielipiteensä ja vaikea uskoa, että mieli olisi ainakaan muuttunut. Edelleenkään Zadorov ei poseeraa Putinin kanssa kuvissa jne.

Ennen toivoin, että Ovechkin rikkoo maaliennätyksen, en enää.

Linkki vie yle.fi sivuille.
 

TylerDG

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät & Caps

Tossa ainakin Zadorov on tukenut Panarinia, kun sanoi mielipiteensä ja vaikea uskoa, että mieli olisi ainakaan muuttunut. Edelleenkään Zadorov ei poseeraa Putinin kanssa kuvissa jne.

Ennen toivoin, että Ovechkin rikkoo maaliennätyksen, en enää.

Linkki vie yle.fi sivuille.

Ja tähänkin olen jo pariin kolmeen otteeseen vastannut. Panarinin kommentit vuodelta 2019, kun venäjä ja Putin ei ollut sodassa hullun kiilto silmissään. Hän sai siitä palkkioksi maltillisen pahoinpitely-syytteen, joka länsimaalaisen median ansiosta kumottiin. Tämä oli ”pikkukiusa” ja toimii mielestäni vain nimenomaan esimerkkinä miksi venäläiset tällä hetkellä varovat puheitaan.

Toive seuraaville jotka mulle vastaavat/lainaavat, lukekaa muutama sivu taaksepäin, olen todennäköisesti jo vastannut samoihin kommentteihin aiemmin.
 
Niin tosiaan pointti on se, että sinä sanoit että AO8 on hölmöläisenä tehnyt poliittisia virheitä ja antanut Putinin käyttää itseään antaen ymmärtää että AO8 on jotenkin katunut vahvaa yhteyttään Putiniin. Minulle on median/hänen lausuntojen perusteella jäänyt eri kuva tilanteesta ja ihan konkreettisin esimerkki siitä on hän somen profiilikuva unohtamatta hän on yhä vahvasti PutinTeam:ssa. Niin tosiaan minua kiinnosti, että onko hän jotenkin tuonut ilmi katumustaan olla mukana Putinia tukemassa vai onko tämä jokin sinun oma juttu.
Oikeastaan päinvastoin. Kaveri on nimenomaan tehnyt enemmän kuin olisi pakko vahvistaakseen Putinin propagandaa. Muutaman venäläisen tuttuni jutuissa oikein paistaa ihailu mm. Putinia ja AO8:a kohtaan. AO8 oli ensimmäisenä tuomitsemassa Panarinia hänen sanomisistaan. Veikkaan, että Ovechkin on ensimmäisenä mukana "voitonparaatissa" kun/jos Putin voittaa sodan. En ihmettelsi vaikka myöhemmin tulisi lisää kuvia Putinin kanssa someen, kun Putlerin pitää saada taas kansa puolelleen ja vaientaa soraäänet.

Jännä miten tätä kaveria puolustellaan, kun kaveri edelleen profiilissaan hymyilee Putinin kanssa. Putin-Team ilmeisesti voimissaan. Eräs golffari tuomittiin julkisesti, kun kiroillessaan sanoi sanan "faggot". Sponsorit katosivat ym. Toinen golffari menetti kaikki suuret sponsorinsa viime viikolla, kun oli kertonut mielipiteitään ja puolustelllut Saudi-Arabian rahoituksella suunniteltua golfkiertuetta. Putinin avoin tukeminen tällä hetkellä on kuitenkin ok monille NHL-faneille. "He is my president" oli niin selkeä viesti venäläisille Putinin kannattajille, että AO8 on hengessä mukana ja tukee sotaa. Miten tälläinen kaveri voi kantaa C-kirjainta?

Moni venäläinen taistelee mielessään tämän asian kanssa ja useimmat tajuavat olla hiljaa. Näistä hiljaa olevista harva uskaltaa myöntää, että "Putin is my president" enää tänä päivänä vaikka onkin sitä mieltä. Sen kanssa vaan on elettävä, että Putinilla on edelleen vahva kannatus kansan keskuudessa. Olen jutellut muutaman tutun venäläisen kanssa ja puolet on sanonut ihan suoraan, että Putin tekee oikein, kun pelastaa Donbassin lapset kahdeksan vuotta jatkuneista kärsimyksistä. Samoin, kun täällä "itärajalla" jututtaa noita Pietarin Tinder-matchejä niin lähes 100% kaikki ovat Putinin kannattajia. Ovat kyllä profiilitietojen mukaan vähän varakkaampaa väkeäkin.. lomakuvat Dubaista ym.
 

TylerDG

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät & Caps
Eli oma perse ja etu kaiken edelle, kun jossain toimitetaan kansamurhaa käytännössä. Ovechkinin arvo laskee vain lisää ja lisää.

Oma, perheen ja lähipiirin perse. Kyllä se suurimmalla osalla ihmisistä noin vaan haluaa mennä. Luultavasti itselläkin vastaavassa tilanteessa esim lasten turvallisuus tai sukulaisen työpaikat (en tarkoita fyysistä turvallisuutta, vaan ihan taloudellista ja tulevaisuuden mahdollisuuksia) kävisi mielessä ennenkuin kommenttia heittäisin. Se oma PR-arvo lienee siinä kohtaa tärkeysjärjestyksessä aika alhaalla. Onko pelko aiheellinen, en osaa sanoa varmaksi, mutta oma epäilys on että ikävä kyllä on. Ja että en ainakaan välttämättä uskaltais Putinin kohdalla laskea täysin sen varaan että uhka ei ole todellinen.

Kuten sanon, toivoisin suurempaa rohkeutta, mutta yritän ymmärtää mistä sen puute johtuu. Ja se on se mitä itse tässä ketjussa artikuloin kun teitä lynkkaajia tänne ratsastaa paikalle. Alkuun piti pysyä tästä erossa, mutta jotenkin sitä sitten tähän taas jahkaantui..

Painotan että jokaisella on oikeus olla Ovechkinista yksilönä mitä mieltä haluaa, ja se ei ole multa mitään pois. Pointtini on se että taustalla on paljon asioita miksi itse valitsen olla sitä mieltä että myös venäläiset yksittäiset henkilöt kokevat pelkoa ja häpeää tilanteessa, johon eivät haluaisi olla mitenkään liitettynä. Myös Ovechkin, joka on kaikkien maaliensa ja hölmöilyjensä takana pelkkä yksittäinen ihminen jolla ei ole osaa eikä arpaa päätöksessä hyökätä Ukrainaan, ja joka on osittain tahtomattaan ja osittain omien tyhmien ratkaisujensa takia tilanteessa ja asemassa mikä ei olisi meistä kenellekään helppo.

Ja kyllä, olen Capitals ja Ovechkin fani. Se osiltaan vaikuttaa miksi etsin syitä olla tuomitsematta Ovechkinia ympäripyöreiden kommenttien perusteella, mutta ei välttämättä tarkoita että olen väärässä. Tai myöskään että oon oikeassa. Tilanne on kaikenkaikkiaan surullinen kaikin puolin.
 

iRobot

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Venäjällä on miljoonia ihmisiä, jotka fanittavat Ovetckinia ja katsovat häntä ylöspäin. Ovetckinin Putinia tukevat lausunnot vaikuttaa suoraan valtavaan osaan kansasta ja sataa aivan helvetisti Putinin laariin. Joo, ei sitä todellakaan kiinnosta PR arvo vaan Putinin tukeminen. "My president", voi vittu mikä pelle.
 

Jay79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers
Puolustelut tässä ketjussa eräiden suusta Ovien kannalta kertovat kyllä karulla tavalla henkilöistä aivan kaiken ajatusmaailman suhteen, toivottavasti sama ajatustapa ei iskostu jälkikasvuun, jos niitä on tai niitä saatte.
 

lai

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sharks
Oma, perheen ja lähipiirin perse. Kyllä se suurimmalla osalla ihmisistä noin vaan haluaa mennä. Luultavasti itselläkin vastaavassa tilanteessa esim lasten turvallisuus tai sukulaisen työpaikat (en tarkoita fyysistä turvallisuutta, vaan ihan taloudellista ja tulevaisuuden mahdollisuuksia) kävisi mielessä ennenkuin kommenttia heittäisin. Se oma PR-arvo lienee siinä kohtaa tärkeysjärjestyksessä aika alhaalla. Onko pelko aiheellinen, en osaa sanoa varmaksi, mutta oma epäilys on että ikävä kyllä on. Ja että en ainakaan välttämättä uskaltais Putinin kohdalla laskea täysin sen varaan että uhka ei ole todellinen.

Kuten sanon, toivoisin suurempaa rohkeutta, mutta yritän ymmärtää mistä sen puute johtuu. Ja se on se mitä itse tässä ketjussa artikuloin kun teitä lynkkaajia tänne ratsastaa paikalle. Alkuun piti pysyä tästä erossa, mutta jotenkin sitä sitten tähän taas jahkaantui..
Tämä summaa kyllä aika hyvin omat ajatukset tästä. Kyllä se vaan lähes jokaisella menee niin, että oma perhe ja lähipiiri tulee ensin. Sekin on vähän kyseenalaista olisiko hiukan vahvemmalla kannanotolla ollut sitten suurempaa merkitystä saatika olisiko se sellaisenaan venäläisten korviin edes kantautunut. Putinin propagandakoneistoa ei voi aliarvioida. En Ovin taustoista juuri tiedä, mutta ei se vahinko ole, että on valikoitunut niin näkyvästi Putinin propagandakoneistoon. Eiköhän siellä ole lähipiirissä ja taustajoukoissa huomattavasti Putininkin kannattajia, propagandaan uskovia ja niitä, jotka Putinin ryöstöpuuhista hyötyvät. Siinäkin mielessä voi olla vaikea asettua vahvasti nykyhallintoa vastaan tai olla tukematta Putinia (ainakaan aiemmin).

En tiedä, mitä mieltä Ovi sisimmässään Putinista on (oletan, että ei ainakaan suuremmin vihaa). Mutta rohkeampaa kannanottoa olisin toivonut, mutta koitan ymmärtää, miksi ei sellaista tehnyt. Huono veto oli tulla kameroiden eteen antamaan lausuntoja. Ympäripyöreydet toimivat paremmin somemaailmassa, ja silloin olisi tuon "My president" kommentin voinut jättää pöis (toki ei sitä nyttenkään ollut pakko sanoa joten..)
Puolustelut tässä ketjussa eräiden suusta Ovien kannalta kertovat kyllä karulla tavalla henkilöistä aivan kaiken ajatusmaailman suhteen, toivottavasti sama ajatustapa ei iskostu jälkikasvuun, jos niitä on tai niitä saatte.
No ei kyllä ihan. Kertoo ehkä sen, että yrittävät miettiä, miksi joku toinen toimii kuten toimii tai ei ajattele asioista täsmälleen samalla tavalla kuin itse. Vaikka tuo hyvä ominaisuus onkin, ei siitä mielestäni voi kyllä koko ajatusmaailmaan meneviä päätelmiä tehdä.
 

Luoto

Jäsen
Puolustelut tässä ketjussa eräiden suusta Ovien kannalta kertovat kyllä karulla tavalla henkilöistä aivan kaiken ajatusmaailman suhteen, toivottavasti sama ajatustapa ei iskostu jälkikasvuun, jos niitä on tai niitä saatte.
On sen verran elämänkokemusta että varon tiukkaa fanittamista. Siinä alkaa helposti harrastamaan idolinsa valkopesua, mistä edellä on varoittava esimerkki. Siinä tahtoo myös ryvettyä idolinsa mukana. Kaikki kritiikki on ammuittava toivottomassakin tilanteessa alas ja jokaiseen vastattava.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Jollain tasolla itsekin paikallista jo kadonnutta seuraa fanittaneena voi ymmärtää faneja, jotka frame_by_frame-metodilla yrittävät selittää suoraan päähän osunutta taklausta puhtaaksi, mutta tässä ketjussa on kaivettu itselle sellaisia kuoppia, josta ei taida omin avuin päästä pois ja historian ja ihmisyyden oikealle puolelle.
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
On kiva käydä HF boardille nostamassa asiaa esiin, modet juoksee perässä poistelemassa viestejä. Maski pitää riisua myös Ovechkinilta, hänen presidenttinsä on siihen pakottanut.

Kaverin IG tilillä rajoitettu kommentointia, eli luettu on. Samassa profiilikuvassa pysyy Ovechkin Putinin kanssa…
 

Flyingbird

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO Hockey, Mestis, SJS
On kiva käydä HF boardille nostamassa asiaa esiin, modet juoksee perässä poistelemassa viestejä. Maski pitää riisua myös Ovechkinilta, hänen presidenttinsä on siihen pakottanut.

Kaverin IG tilillä rajoitettu kommentointia, eli luettu on. Samassa profiilikuvassa pysyy Ovechkin Putinin kanssa…
Rupean boikotoimaan HF boardiakin. No eipä siellä kovin järkevää keskustelua ollutkaan. Kyllähän jokainen omilla aivoillaan ajatteleva tietää kenelle Ovechkin tukensa antaa. Paine olisi ollut liian kova Yhdysvalloissa, jos olisi julkisesti sanonut tukevansa sotaa. Rivien välistä on helppo lukea Ovechkinin tuki Venäjälle, mutta jotkut silti kovin fanituksessaan haluaa ajatella toisin.
 

TylerDG

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät & Caps
Jollain tasolla itsekin paikallista jo kadonnutta seuraa fanittaneena voi ymmärtää faneja, jotka frame_by_frame-metodilla yrittävät selittää suoraan päähän osunutta taklausta puhtaaksi, mutta tässä ketjussa on kaivettu itselle sellaisia kuoppia, josta ei taida omin avuin päästä pois ja historian ja ihmisyyden oikealle puolelle.

Vau. Ketjun ”puolustusjoukoissa” eniten kirjoittaneena oletan että tämä on kohdistettu mulle, eli että olen epäinhimillinen perustuen kirjoituksiini täällä. Selvä.

On sen verran elämänkokemusta että varon tiukkaa fanittamista. Siinä alkaa helposti harrastamaan idolinsa valkopesua, mistä edellä on varoittava esimerkki. Siinä tahtoo myös ryvettyä idolinsa mukana. Kaikki kritiikki on ammuittava toivottomassakin tilanteessa alas ja jokaiseen vastattava.

Minä vastaan lähinnä kirjoituksiin jotka on osoitettu lainaamalla mulle. En ammu kaikkea kritiikkiä alas. Olen sitä mieltä että Ovechkin on naiivi ja hölmö, mutta en sitä mieltä että se on kansanmurhaa tukeva paholainen, kuten useat minua lainaavat kirjoittajat. Jos se on mielestäsi minut ryvettävää valkopesua, niin olkoon.

Ylläolevaa kuvaustasi myös kutsutaan keskusteluksi, erilaisten näkemysten esittämiseksi. Keskustelupalstalla kun ollaan. Toki sitä voi myös asettua muiden yläpuolelle laukomalla moisia elämänkokemuksen syviä viisauksia.

Ja nyt kun on siirrytty toiston ja jankkauksen kautta hyökkäykseen kirjoittajia kohtaan niin se on mulle se lopullinen signaali siirtyä takavasemmalle ja jättää lava niille ”lol ihmisroska” kommenteille. Loppulauseena toivotan kaikille olosuhteisiin nähden parasta mahdollista sunnuntai-iltaa ja toivon että sota Ukrainassa on pian ohi, ja Ukrainan kannalta olosuhteisiin nähden parhaalla mahdollisella tavalla.

Please, no war. Peace.
 

rinne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ovechkin torpedoi omaa julkisuuskuvaansa melkoisella vauhdilla. Yleinen suhtautuminen Venäjän toimiin Ukrainassa on vahvasti tuomitseva. Toimiin, jotka ovat täysin Putinin käsialaa. Putinin tukeminen tässä tilanteessa ei lännessä sympatiaa kerää. Ei herraa liikaa kannata ristiinnaulita, koska Venäjä on hieman omanlaisensa näissä edelleen. "Vahinkoja" sattuu kriittisille äänille kovin usein. Mutta ei Ovie tässä mitenkään syytön ole kohtaamaansa kritiikkiin, ei uhri.

Ovechkin on henkilö, jota asemansa vuoksi pidetään esikuvana. Ovie on jo vuosia ollut aktiivisesti osoittamassa tukensa Putinille, ei tämän hetkinen tilanne sinänsä mitään uutta ole. Tuskin esimerkiksi Ovechkinin osoittama julkinen tuki Putinille on kansansuosiota vähentänyt. Samaan aikaan mm. Panarin on osoittanut, että toisinkin voisi toimia. Ovie on linjansa valinnut, ei herran tukea Putinille kiistää voi. Kun minkäänlaista katumuksen osoitusta ei ole, somessa tuki Putinille esitetään edelleen, on valkopesu "hölmöilyn uhrista" hieman toivotonta. Ovie sometiimeineen on aktiivisesti ollut rakentamassa sitä kuvaa Ovechkinista Putinin tukijana. Kun siitä ei vieläkään olla valmiita irti päästämään, kertoo se jpaljon. Siitä huolimatta, että kiertelevissä kommenteissa jopa se "no war" kommentti kuului. Jos ei suoraan tahdo kelkkaa kääntää Putinin osalta, niin vähintään se "no comments" -linja olisi pitänyt esiin kaivaa. Tuki Putinille on aika vahva viesti tässä tilanteessa, ei se jätä tulkinnanvaraa.
 

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Miten tälläinen kaveri voi kantaa C-kirjainta?

Huomionarvoista on vieläpä se, että Ovechkinin kipparoima joukkue on nimenomaan Washington Capitals. Eli Yhdysvaltain pääkaupungissa majaa pitävä franchise, jonka nimi, värit ja logot ovat ammentaneet amerikkalaisesta kansallisesta symboliikasta. Vaikka Ukrainan sota maileissa mitattuna kaukana Jenkeistä onkin, ei Ovechkinin pitäisi missään nimessä antaa näitä "Putin is my president"-lausuntoja.

Kiekkoilijana Great Eight on yksi kaikkien aikojen parhaimmista, mutta asemoituminen Putinin leiriin on jo tahrannut hänen maineen ainakin omissa silmissäni. Jotenkin olisi olettanut miltei 20-vuoden asuminen Yhdysvalloissa, kielitaito jne. avartaneen Ovechkinin maailmankuvaa.
 

redpecka

Jäsen
Olen lukenut ahkerasti venäjäukrainaketjua. Kaikki on jo sanottu, mutta kun tuota matskua tulee sinne enemmän kuin tyhjää tilaa avaruuteen galaksijoukkojen loitontuessa toisistaan niin kerron tähän huomioni ja mietteeni Oviesta. Mielestäni sanomansa tuomittiin yksioikoisesti että himmailee ja vetoaa olevansa tyhmä jääkiekkoilija.

Minusta hän sanoi selkeästi, että toivoo sodan loppuvan pian ja rauhanomainen ratkaisu olisi kaikkien toivelistan ykkösenä. Putinkin haluaisi nopean ja rauhanomaisen ratkaisun tähän. Ei ole suotavaa tällainen kun fasistinen terrorihallitus alistaa Venäjän kansaa tuolla keinotekoisen rajan takana. Toivottavasti saadaan nopeasti tämä hulluus päätökseen. Putin on presidenttini. Tulkaa järkiinne, ukrainalaiset, kukaan ei toivo sotaa.

Näin siis nimimerkkini tulkitsi tuon Ovien lausunnon. Ihmettelin kun kukaan ei ottanut tätä puolta esille.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Ja tähänkin olen jo pariin kolmeen otteeseen vastannut. Panarinin kommentit vuodelta 2019, kun venäjä ja Putin ei ollut sodassa hullun kiilto silmissään. Hän sai siitä palkkioksi maltillisen pahoinpitely-syytteen, joka länsimaalaisen median ansiosta kumottiin. Tämä oli ”pikkukiusa” ja toimii mielestäni vain nimenomaan esimerkkinä miksi venäläiset tällä hetkellä varovat puheitaan.

Toive seuraaville jotka mulle vastaavat/lainaavat, lukekaa muutama sivu taaksepäin, olen todennäköisesti jo vastannut samoihin kommentteihin aiemmin.
Ihan jo se on iso kannanotto, että profiilikuvassa on edelleen Putinin kanssa. Vaikka ei itse tiliään hallinnoisi, niin ei sen pitäisi olla kuin yksi WhatsApp-viesti, että kuva vaihdettaisiin. Rohkea vaihtaisi sen Ukrainan lippuun, mutta vähemmän rohkea vaikka omaan pärstään.

En tiedä vaikuttaako tällainen miten pukukoppiin?
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Olen lukenut ahkerasti venäjäukrainaketjua. Kaikki on jo sanottu, mutta kun tuota matskua tulee sinne enemmän kuin tyhjää tilaa avaruuteen galaksijoukkojen loitontuessa toisistaan niin kerron tähän huomioni ja mietteeni Oviesta. Mielestäni sanomansa tuomittiin yksioikoisesti että himmailee ja vetoaa olevansa tyhmä jääkiekkoilija.

Minusta hän sanoi selkeästi, että toivoo sodan loppuvan pian ja rauhanomainen ratkaisu olisi kaikkien toivelistan ykkösenä. Putinkin haluaisi nopean ja rauhanomaisen ratkaisun tähän. Ei ole suotavaa tällainen kun fasistinen terrorihallitus alistaa Venäjän kansaa tuolla keinotekoisen rajan takana. Toivottavasti saadaan nopeasti tämä hulluus päätökseen. Putin on presidenttini. Tulkaa järkiinne, ukrainalaiset, kukaan ei toivo sotaa.

Näin siis nimimerkkini tulkitsi tuon Ovien lausunnon. Ihmettelin kun kukaan ei ottanut tätä puolta esille.
Varmaan, koska on ihan kannanotto jo yksinään että edelleen poseeraa Putinin kanssa Instagram-profiilikuvassaan?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös