NHL:n maaliennätyksen metsästys

  • 639 694
  • 2 319

TylerDG

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät & Caps
Jaahas, onko hänen perheensä viety jo Siperiaan vai miten se narratiivi täällä menikään? Videot tungettu nettiin, missä pelaaja on homobaarissa (kauhea asia monille)?

Tää on ilmiö joka kertoo miten mielikuvat ohjaa mielipiteitä. Kuka tahansa venäläinen kakkostason julkkis julkaisee tyhjän ”no war” tekstin ja hän on ylistetty sankari. Ovechkin sanoo ”no war” mutta se ei kelpaa, koska häneltä kysytään myös muita kysymyksiä joista vastauksista voi sitten käännellä omassa päässään tulkinnat miten itse ”haluaa”.

Kuten oon sanonut, niin Ovie oli naiivi suostuessaan kameroiden eteen. Järkevä ratkaisu olis ollut tuo ”no war” päivitys johenkin some-kanavaan.

Nythän monen täällä kirjoittajan mielestä Ovechkin on vetänyt kättä lippaan ja huudellut ”heil putleria” ja tukee avoimesti hyökkäystä. Mitä näihinkin sitten sanoo. Maailma on joillekin kovin mustavalkoinen, ja ei siinä mitään. Kaikki me kuitenkin toivotaan vain että sota olisi pian ohi ja kenenkään ei tarvisi kärsiä, jopa ihmishirviö Ovechkin.

Edit. Ja lisättäköön tohen itse kysymykseesi, on siellä alkanut näitä kikkavihon ihan hurjimpia juttuja jo alkanut kuulua länsimediaankin. Mm Gazpromin teejiin ”itsemurha”. Nämä uutiset on vain jäävuorenhuippu jotka tänne asti tulee viidakkorummuilla, taustalla tapahtuu ihan oikeasti paljon.
 
Viimeksi muokattu:

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Mä oon ollut vissiin jossain toisessa ulottuvuudessa, jossa Oviella oli jokin Putin-tiimi ja Instassa profiilissa Ovie on Putinin kanssa. Pahoittelen tätä sekaannusta. Tässä ulottuvuudessa Ovie on siis ottanut pesäeron omaan presidenttiinsä ja sillä tavoin, koska on tässäkin ulottuvuudessa todella vaikutusvaltainen ihminen, on tehnyt merkittävän teon järjettömän sodan pysäyttämiseksi. Tosin odotan vielä sitä korttia, että "mitä yksi urheilija mitään millekään mahtaa".
 

Bacon

Jäsen
Tää on ilmiö joka kertoo miten mielikuvat ohjaa mielipiteitä. Kuka tahansa venäläinen kakkostason julkkis julkaisee tyhjän ”no war” tekstin ja hän on ylistetty sankari. Ovechkin sanoo ”no war” mutta se ei kelpaa, koska häneltä kysytään myös muita kysymyksiä joista vastauksista voi sitten käännellä omassa päässään tulkinnat miten itse ”haluaa”.

Kuten oon sanonut, niin Ovie oli naiivi suostuessaan kameroiden eteen. Järkevä ratkaisu olis ollut tuo ”no war” päivitys johenkin some-kanavaan.

Nythän monen täällä kirjoittajan mielestä Ovechkin on vetänyt kättä lippaan ja huudellut ”heil putleria” ja tukee avoimesti hyökkäystä. Mitä näihinkin sitten sanoo. Maailma on joillekin kovin mustavalkoinen, ja ei siinä mitään. Kaikki me kuitenkin toivotaan vain että sota olisi pian ohi ja kenenkään ei tarvisi kärsiä, jopa ihmishirviö Ovechkin.
Kyllähän se Capsin ja Oven fanina varmasti pahalta tuntuu uskoa omasta sankaristaan mitään pahaa. Mutta tasan niin kauan, kun tämä persereikä heittelee mediaan "Putin on mun presidentti" ja someissa paistattelee saman sekopään kanssa, hänen kannanottonsa ei voisi olla selvempi. Jopa sinä sen sisimmissäs tiedät, kun vaan avaat silmät.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Jännä muuten nähdä, miten suurkasi maaliverkkoa heiluttelee nyt ja lähitulevaisuudessa. Nihkeää ollut tässä jo ennen. Mitenhän meni peli viime yönä? Kuittaileeko vastustaja? Yleisö?
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Tää on ilmiö joka kertoo miten mielikuvat ohjaa mielipiteitä. Kuka tahansa venäläinen kakkostason julkkis julkaisee tyhjän ”no war” tekstin ja hän on ylistetty sankari. Ovechkin sanoo ”no war” mutta se ei kelpaa, koska häneltä kysytään myös muita kysymyksiä joista vastauksista voi sitten käännellä omassa päässään tulkinnat miten itse ”haluaa”.
No kyllä meistä jokainen tietää missä leirissä Ovie seisoo, viimeistään tuon haastattelun jälkeen. Myös sinä, mutta olet itsellesi vain epärehellinen, koska Ovie on suurin idolisi. Toisaalta ymmärrän sinua, mutta tässä maailmantilanteessa kannattaa avata silmänsä.
- Ovie kierteli ja kaarteli vastauksissaan, eikä vahingossakaan halunnut sanoa, että sotatoimet johtuvat Putinista ja Venäjästä. Ovien puheet eivät esim. tietämättömälle kertoisi yhtään mitään. Tämä oli "if its" -paskaa, jossa ei sysätty vastuuta tapahtumista tippaakaan Venäjän ja Putinin harteille. Ukraina vedettiin noiden kanssa samalle viivalle.
- Missä oli tuki Ukrainalle? Ei missään. Ei mitään.
- "Putin is my president". Tämä samainen lause taisi koristaa myös KHL-pelissä TsSKA:n seinää vaihtopenkin takana. Iskulause. Lause tuesta Putinille.

Ei näitä voi tulkita mitenkään muuten kuin, että Ovie seisoo Putinin joukoissa ja tukee häntä täysin.
 

TylerDG

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät & Caps
Mä oon ollut vissiin jossain toisessa ulottuvuudessa, jossa Oviella oli jokin Putin-tiimi ja Instassa profiilissa Ovie on Putinin kanssa. Pahoittelen tätä sekaannusta. Tässä ulottuvuudessa Ovie on siis ottanut pesäeron omaan presidenttiinsä ja sillä tavoin, koska on tässäkin ulottuvuudessa todella vaikutusvaltainen ihminen, on tehnyt merkittävän teon järjettömän sodan pysäyttämiseksi. Tosin odotan vielä sitä korttia, että "mitä yksi urheilija mitään millekään mahtaa".

Näihin olen oman mielipiteeni jo kirjoittanut tähän ketjuun. Toistaminen on turhaa, kuten myös asian vatvominen sellaisten kanssa jotka on tuomionsa tehneet. Eli tähän ei mitään enempää sanottavaa.

Edit. Sama vastaus @Walkin ille ylläolevaan.

Kyllähän se Capsin ja Oven fanina varmasti pahalta tuntuu uskoa omasta sankaristaan mitään pahaa. Mutta tasan niin kauan, kun tämä persereikä heittelee mediaan "Putin on mun presidentti" ja someissa paistattelee saman sekopään kanssa, hänen kannanottonsa ei voisi olla selvempi. Jopa sinä sen sisimmissäs tiedät, kun vaan avaat silmät.

Tuntuu pahalta koko tilanne, sota ja Ukrainalaisten puolesta jne. Ja kyllä, myös Capsin ja Ovien fanina, mutta myös enemmän yleisellä tasolla lynkkausmieli-ala yksittäisiä venäläisiä kohtaan, joilla ei ole mitään tekemistä Ukrainan hyökkäyksen kanssa.

Sisimmässäni tiedän että Ovechkin ei ole hyökännyt Ukrainaan, eikä aio hyökätäkään.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Ovechkin on varmaan Venäjän tunnetuin urheilija
No ei nyt kuitenkaan, onhan se tennispelaaja Danil Medvedev nyt ainakin huomattavasti tunnetumpi. Toki siis Ovechkin on varmasti eniten henkilöitynyt Putinin tukijaksi näistä urheilijoista.
 

Outsider

Jäsen
Uskotteko nyt puolustelijat ihan oikeasti, että Ovien perhe on samantien Gulagilla tai nappi otsassa, jos Ovie vaihtaisi IG profiilikuvansa ja poistaisi muun sieltä löytyvän putler hehkutuksen? Vai menikö se vaan niin, että Ovie ei tiedä mitä siellä tilillä tapahtuu?
 

TylerDG

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät & Caps
Uskotteko nyt puolustelijat ihan oikeasti, että Ovien perhe on samantien Gulagilla tai nappi otsassa, jos Ovie vaihtaisi IG profiilikuvansa ja poistaisi muun sieltä löytyvän putler hehkutuksen? Vai menikö se vaan niin, että Ovie ei tiedä mitä siellä tilillä tapahtuu?

En usko. Ainakaan ihan noin rankkaa vastareaktiota siis, mutta uskon kyllä että ihan olan kohautuksella ei menisi.

Mutta ottaisitko itse riskin? Millaiselta kaverilta Putin sun mielestä vaikuttaa?
 

Outsider

Jäsen
En usko. Ainakaan ihan noin rankkaa vastareaktiota siis, mutta uskon kyllä että ihan olan kohautuksella ei menisi.

Mutta ottaisitko itse riskin? Millaiselta kaverilta Putin sun mielestä vaikuttaa?

En usko sekuntiakaan, että tapahtuisi yhtään mitään merkityksellistä, enkä usko että sinäkään. Ainahan sitä voi vaikka valehdella, että tilit on hakkeroitu tai muuten vaan katalat jenkit ovat pakottaneet toimimaan näin.

Putler vaikuttaa kaverilta, jonka kanssa en olisi ikinä alkanut veljeilemään, niin en myöskään olisi tilanteessa missä siitä pitäisi jollain kuvitteellisen riskin uhalla irtautua.
 

TylerDG

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät & Caps
En usko sekuntiakaan, että tapahtuisi yhtään mitään merkityksellistä, enkä usko että sinäkään. Ainahan sitä voi vaikka valehdella, että tilit on hakkeroitu tai muuten vaan katalat jenkit ovat pakottaneet toimimaan näin.

Putler vaikuttaa kaverilta, jonka kanssa en olisi ikinä alkanut veljeilemään, niin en myöskään olisi tilanteessa missä siitä pitäisi jollain kuvitteellisen riskin uhalla irtautua.

No hyvä, uskokoon kuka mitä haluaakin. Mitä tohenkin vastata. Oleellista ei kuitenkaan ole se mitä sinä tai minä asiasta uskotaan.

Ja kiva että sä olisit vastaavassa tilanteessa osannut rakentaa elämäsi eri tavalla. Ovechkin on hölmöläisenä tehnyt poliittisia virheitä elämässään ja ne on ajaneet hänet valitettavasti siihen asemaan missä hän on. Ja hän yrittää nyt selvitä tilanteesta sillä tavalla kun kokee turvalliseksi. Niitä on turha vatvoa sen enempää.

Minä tulkitsin ovechkinin kommentit niin että hän ei kannata sotaa Ukrainaa vastaan, tai ylipäätään ketään vastaan, ja että hän ei näille asioille mitään voi ja on niistä murheissaan siinä missä muutkin. Jotkut muut on tehneet erilaisen tulkinnan.

Minun pointti keskustelussa on tuoda esiin sitä että tilanteessa kuitenkin on taustalla paljon muutakin, ja siksi Ovechkinin on syytä olla varovainen sanomisiensa kanssa. Tässä kohtaa aiheesta lienee kaikki oleellinen täällä sanottu molemmin puolin, joten voitaneen siirtyä aiheesta eteenpäin.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Ovechkin on hölmöläisenä tehnyt poliittisia virheitä elämässään ja ne on ajaneet hänet valitettavasti siihen asemaan missä hän on. Ja hän yrittää nyt selvitä tilanteesta sillä tavalla kun kokee turvalliseksi.

Miten tämä "on hölmöläisenä tehnyt poliittisia virheitä" on tullut ilmi Ovechkinin toimesta?
 

TylerDG

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät & Caps
Miten tämä "on hölmöläisenä tehnyt poliittisia virheitä" on tullut ilmi Ovechkinin toimesta?

Antanut Putinin käyttää itseään PR-kampanjoissaan, mikä on ajanut hänen omaa PR-arvoaan länsimaissa rujosti alaspäin. Nyt kun tilanne on kuuma, sanomiset on tiukassa syynissä. Eikä ainoastaan sinun ja kourallisen muiden palstaveljien syynissä, vaan myös Kremlin huomattavasti tiukemmassa syynissä.

Ovechkinin ongelma on aina ollut tuo ”hölmöys” ja naiivius, eikä pelkästään poliittisesti.

Sivuhuomiona että jenkkien puolella ilmeisesti lynkkaukseen ei ole lähdetty yhtä tökerösti mitä esim iltapulut meillä, vaan Ovechkinin sanat on pääosin välitetty eteenpäin kokonaisuudessaan ja puolueettomasti. Toki sieltäkin siis lynkkaajia löytyy, mutta että valtamedia ei ole samalla tavalla nähnyt tarvetta alleviivata klikkiotsikoin tiettyjä sanoja.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Antanut Putinin käyttää itseään PR-kampanjoissaan, mikä on ajanut hänen omaa PR-arvoaan länsimaissa rujosti alaspäin.

Onko AO8 tuonut tämän (katumuksen) ilmi jossain mediassa vai mihin tämä perustuu?
 

TylerDG

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät & Caps
Onko AO8 tuonut tämän (katumuksen) ilmi jossain mediassa vai mihin tämä perustuu?

Mikä on pointtisi? Miksi hän olisi tätä ennen erikseen lähtenyt mediaan huutelemaan katumuksiaan?

Olen minäkin kaikkea tyhmää tehnyt elämässäni, ilman että olen niitä tyhmyyksiä tajunnut pahoitella ja katua facebookissa.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Mikä on pointtisi? Miksi hän olisi tätä ennen erikseen lähtenyt mediaan huutelemaan katumuksiaan?

Olen minäkin kaikkea tyhmää tehnyt elämässäni ilman että niitä julkisesti toisin esiin.

Niin tosiaan pointti on se, että sinä sanoit että AO8 on hölmöläisenä tehnyt poliittisia virheitä ja antanut Putinin käyttää itseään antaen ymmärtää että AO8 on jotenkin katunut vahvaa yhteyttään Putiniin. Minulle on median/hänen lausuntojen perusteella jäänyt eri kuva tilanteesta ja ihan konkreettisin esimerkki siitä on hän somen profiilikuva unohtamatta hän on yhä vahvasti PutinTeam:ssa. Niin tosiaan minua kiinnosti, että onko hän jotenkin tuonut ilmi katumustaan olla mukana Putinia tukemassa vai onko tämä jokin sinun oma juttu.

 

TylerDG

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät & Caps
Niin tosiaan pointti on se, että sinä sanoit että AO8 on hölmöläisenä tehnyt poliittisia virheitä ja antanut Putinin käyttää itseään antaen ymmärtää että AO8 on jotenkin katunut vahvaa yhteyttään Putiniin. Minulle on median/hänen lausuntojen perusteella jäänyt eri kuva tilanteesta ja ihan konkreettisin esimerkki siitä on hän somen profiilikuva unohtamatta hän on yhä vahvasti PutinTeam:ssa. Niin tosiaan minua kiinnosti, että onko hän jotenkin tuonut ilmi katumustaan olla mukana Putinia tukemassa vai onko tämä jokin sinun oma juttu.

En minä sanonut että hän on osoittanut katumusta sitä kohtaan, vaan että se on ollut poliittisesti hölmö ratkaisu. Tai naiivi, sillä en usko että Ovechkin on älynnyt miettiä koko PR-kuvaansa ja poliittista puolta asiasta alkujaankaan. Eli hölmö mikä hölmö.

Nyt tää on tätä toistoa, mutta edelleen oma spekulaatio koko Putinteamista on erilainen kuin vaikkapa sinun. Minä kun en usko että Ovechkin, Karelin, Bure ja Malkin monen muun kanssa ovat lyöneet päitä yhteen keksiäkseen mahdollisimman näkyvän tavan osoittaa tukensa koko maailman rakastamalle johtajalleen, vaan että tuo on Putinin oma joukkue johon on ”pyydetty” liittymään ”vapaaehtoisesti”. Ja se on osa sitä mielestäni poliittisesti hölmöä toimintaa, että on antanut nimensä ja kasvonsa tuohon PR:ään käytettäväksi, taustoista riippumatta. Kuten sinunkin koko tekstisi, myös tämä on kuitenkin puhdasta spekulointia jonka taustoista minä tai sinä ei tiedetä yhtään mitään, joten sitä vasten minä kyseenalaistan mikä on sinun ”kiistaton todisteesi” julistaa totuuksia täällä yhtään sen enempää kuin minunkaan.

Ja koko case instagram on ihan toisarvoinen. Kyllä, hänellä on profiilikuva jossa vastaanottaa palkintoa Putinilta. Ja kyllä, minäkin kovasti toivoisin että hän poistaa sen. Mutta taustasta miksi tuo ei ole vaihtunut ei taaskaan ole parempaa tietoa niin sinulla kuin minullakaan. Hallinnoiko Ovechkin itse insta-tiliään? Onko Kremlistä tullut memo jonka mukaan Ovechkin saa tai ei saa toimia missä milläkin tavalla? Ja muuten koko ”some täynnä Putinia” homma on hyperbolea. Laskin, siellä on 5/603 kuvassa Putin, ja kolmesta niissä Ovechkin vastaanottaa palkintoa.
 

Drewiske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Ai Ovechkin onkin tässä se uhri? Pakotettu mukaan tuohon propagandakoneistoon? Ei vittu miten pimeät jutut täällä joillain fanipojilla/putinisteillä. Joko Artemi Panarinin tai Nikita Zadorovin perheet on lahdattu?

Miettikää, jos Suomi olisi sodassa Ukrainan sijaan. Omia läheisiä teurastettaisiin ilman syytä ja lukisit lehdestä "Putin is my president" -lausuntoja.

Oksettava marionetti. Kaikki kunnioitus mennyt.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös