En tiedä miks nyt edelleen jauhan aiheesta kun se nyt ei mitään auta kenenkään silmien avaamiseksi, mutta demonstroidaan nyt käytännön esimerkein tilannetta Ovechkinin, tai ihan kenen tahansa muunkin korkean profiilin vaikuttajan näkökulmasta.
Putin on täysin sotatilassa, verenmaku suussa ja valmis tekemään mitä tahansa. Ukon käytös on sekavaa ja pelottavaa. Ja se odottaa sinulta täyttä tukea. Oon melko varma että maan oleellisille pr-henkilöille on jo lähtenyt puhelua ja spostia Kremlistä mitä saa ja ei saa sanoa julkisesti.
Ja sä sit kuitenkin aattelet että no mut hei, mä olen nyt se rohkea kaveri joka haistattaa tyrannille pitkät. Mitäs se sille mahtaa? Totuus on usein elokuvia ihmeellisempää, se mahtaa aika paljon. Kalsarimyrkyttäjä on ihan julkisesti tehnyt pikkukiusaa oppositiolleen paljon pienemmistäkin takinkäännöistä ja parempina aikoina. Jotkut panarinin pahoinpitely syytteet on aika pieniä juttuja siinä pelikirjassa.
Putinilla on arsenaalissaan kaivaa esiin kaikki Ovechkinin luurangot kaapeista, venäjän pankkeihin sidotut varat, sekä lähipiiri - ja tehdä niille mielensä mukaan. Yksi puhelusoitto ja Ovien tukemat orpokodit suljetaan, investoinnit menettää arvonsa tai joku läheinen menettää työpaikkansa ja kotinsa. Lasten tulevat koulupaikat/uramahdollisuudet. Jne jne. Ja nämä ei välttämättä ole edes kikkavihon pahimpia uhkauksia. Erikseen on vielä kalsarimyrkyt. Ja Putin ei myöskään unohda. Ja sit katot Putinia silmiin ja mietit et ei kai se ny semmosta. Eihän?
Tämä on se mielentila jossa lausuntoja annetaan. Onko ihme että kovin moni ei lähde ollenkaan kommentoimaan? Se on helppo täältä näppiksen takaa vaatia rohkeutta ja selkärankaa. Mutta jokainen tehköön sitten oman linjauksensa, siihen ei tunnuta vaadittavan kuin yks klikkiotsikko nykyisin.