NHL:n maaliennätyksen metsästys

• 758 414
  • 2 742

Ccrb

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars
Hattutemppu ja 800 maalia täyteen. Tuli kyllä hienolla tavalla ja odotettuakin nopeammin. Itse toivon Ovien rikkovan ennätyksen, koska on modernin ajan pelaajana ihan kiistatta kaikkien aikojen kovin maalintekijä muutenkin. Pelaajana olen Ovieta aina fanittanut ja se ei tule muuttumaan.

Wizzö

Jäsen
Aivan mahtavaa nähdä todellisen roolimallin ja maailman parhaimman kiekkoilijan rikkovan ennätyksiä ja rajapyykkejä!!

Alluhan (näin ystävien kesken) on ennenkaikkea aina lasten asialla ja muutenkin mahtava kiekkomies ja varmaan myös kova jannu pan.....

Majoneesi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki voijjaan tuhota

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Ovechkin on nyt tasoissa Howen kanssa maalitilastossa. Hän teki juuri Jetsiä vastaan ensimmäisessä erässä maalin. Saa nähdä nouseeko pian jo Mr. Hockeyn ohi.

FutureHockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS - Connorit Bedard & McDavid
Ovechkin on nyt tasoissa Howen kanssa maalitilastossa. Hän teki juuri Jetsiä vastaan ensimmäisessä erässä maalin. Saa nähdä nouseeko pian jo Mr. Hockeyn ohi.
Sieltä se ohittava osuma tuli, Kuinkas muutenkaan kuin tyhjään maaliin pelikellossa ollessa tasan 59 minuuttia peliaikaa. On se eläin! 37-vuotiaana 36 otteluun tehopisteet 22+19.

Weagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Red Rockers
Hiukan erikoinen oli tuo viimeinen maali. Ensin lyö omasta päästä tyhjän maalin tolppaan. Seuraavassa vaihdossa pääsee kunnon maalipaikkaan, mutta se ei kelpaa Ovielle vaan syöttää kiekon Kuzylle, joka ei myöskään suostu maalia tekemään.

Vähän jäi sellainen sellainen maku, että Ovie olisi halunnut tehdä spesiaalimman milestone osuman. No, nyt tämä pakkopulla on takana taas hetkeksi.

Snagari

Jäsen
14 vuotta sitten liityin palstalle, jotta pääsin paukuttamaan päätäni Pens-faneille ja huutamaan Alexander Ovechkinin ylivoimaisuuden ylistyssanaa taistelussa Sidney Crosbyä vastaan. Tänään olisi tuon pojan ajatuksissa aika hieno päivä, jouluaatto ja Ovechkinille historian toisiksi eniten maaleja.

Mitään siitä fanituksesta ei ole jäljellä. Todellisuus ”miehestä” paljastui kamalissa olosuhteissa.
Suuri ja mahtava idän karhu olikin vain pienen sairaan miehen sylissä istuva puudeli.

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Mitään siitä fanituksesta ei ole jäljellä. Todellisuus ”miehestä” paljastui kamalissa olosuhteissa.
Suuri ja mahtava idän karhu olikin vain pienen sairaan miehen sylissä istuva puudeli.

Samat tunnelmat. Ovie-fani olin pitkään, en ole enää. Pidin Oviesta, kun se oli sellainen rento eikä "tuote" Crosbyn tapaan. Niin ne ajat muuttuvat. Olen jopa oppinut arvostamaan Crosbya. (BTW, futiksen puolella on samat tunnelmat.)

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Vähän offaria, mutta olen oikeastaan aina ihmetellyt hyvinkin laajojen piirien Crosby-inhoa, mikä onneksi näyttää jo hiipuneen. Toki esimerkiksi Flyers-faneille on ihan loogistakin toivoa paikallisvastustajan liiderille epäonnistumista, "Battle of Pennsylvania"-peleissä ja itsekin harmittelen edelleen, miten vuoden 2009 finaalit päättyivät.

Crosby on kuitenkin ainakin omasta mielestäni niin "class act", kuin huippu-urheilija voi olla. Kaukalon ulkopuolella maanläheinen persoona ja fanit huomioon ottava kapteeni. Varmasti NHL:n markkinointiosasto on harmitellut, ettei lajin merkittävin lähettiläs ole ollut persoonana räiskyvämpi, mutta mitäpä sitä feikkaamaankaan? Pittsburghista ei ole pakko pitää, mutta mielestäni Crosby on ansainnut kaiken arvostuksensa. Kanadan Saku.

Noutolokku

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Kanen Pate ja Dominaattori
Vähän offaria, mutta olen oikeastaan aina ihmetellyt hyvinkin laajojen piirien Crosby-inhoa, mikä onneksi näyttää jo hiipuneen. Toki esimerkiksi Flyers-faneille on ihan loogistakin toivoa paikallisvastustajan liiderille epäonnistumista, "Battle of Pennsylvania"-peleissä ja itsekin harmittelen edelleen, miten vuoden 2009 finaalit päättyivät.

Crosby on kuitenkin ainakin omasta mielestäni niin "class act", kuin huippu-urheilija voi olla. Kaukalon ulkopuolella maanläheinen persoona ja fanit huomioon ottava kapteeni. Varmasti NHL:n markkinointiosasto on harmitellut, ettei lajin merkittävin lähettiläs ole ollut persoonana räiskyvämpi, mutta mitäpä sitä feikkaamaankaan? Pittsburghista ei ole pakko pitää, mutta mielestäni Crosby on ansainnut kaiken arvostuksensa. Kanadan Saku.
Eiköhän tässä monen kohdalla ole tuo Crosbyn uran alkupuoliskon "crybaby" joka esiintyi melko useaan otteeseen kentällä. Teki todella tyhmiä juttuja keihästämisestä lähtien.

Itse olen aina arvostanut ja pitänyt tyypistä. Voitontahtoinen ja tekee kaiken sen eteen. Tekee kanssapelaajistaan parempi ja pelaa joukkueelle. Siitä kertoo palkintokaapin sisältä niin henk koht kuin joukkue tasollakin.

Mitä sitten itse ketjun aiheeseen. Itse en niin yhdistä tuota politiikkaa kiekkoon. Jos ja kun Ovy tuon Gretzkyn maagisen määrän rikkoo. Niin eihän sitä temppuna voi olla arvostamatta. Olkoot henkilöstä ja hänen käytökseksetään mitä mieltä tahansa.

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings

Crosbylla oli tapana käyttää mailaa aseenaan, valittaa tuomareille, sukeltaa ja olla muutenkin vähän semmoinen "helposti" vihattava henkilö kaukalossa. Plussana se että Crosbya markkinoitiin todella paljon niin fanit eivät jaksaneet katsoa harmaata persoonaa mainoskasvona.

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Upeeta Ville upeeta, KuPS
Plussana se että Crosbya markkinoitiin todella paljon niin fanit eivät jaksaneet katsoa harmaata persoonaa mainoskasvona.
Nojoo mutta sitähän nämä kanadalaiset superstarat päällisin puolin on. Eipä joku McDavid nyt oikeasti mikään kovin räiskyvä persoona kaukalon ulkopuolella mielestäni ole, hyvin kasvatettu PR-tuote joka sanoo täsmälleen ne oikeat asiat.

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Vittu mikä mielipide. Olet toki siihen oikeutettu, Suomessa kun elämme, mutta myös minä olen oikeutettu sanomaan, että vittu mikä mielipide. Ihan sama näköjään mielestäsi kuka Hitler/Putin siellä pelaisi, mutta jos rikkoo Gretzkyn ennätyksen, niin kyllähän sitä pitää arvostaa.

En tiedä missä asut, mutta jos ajatellaan, että Kuopio (koska näytät fanittavan KalPaa) olisi maantasalla putinin toimesta kuten moni Ukrainalainen kaupunki ja hänen tukijansa/kannattajansa rikkoisi Gretzkyn ennätyksen, niin yhäkö arvostaisit? Mitä jos sinun perheesi (jos sellaista on) olisi kokenut sen mitä muun muassa yksi perhe oli kokenut Ukrainassa, missä nelihenkisen perheen äiti raiskattiin muiden edessä ja sitten koko perhe lahdattiin. Vieläkö olisit täällä kertomassa tätä samaa paskaa, että pakkohan se on arvostaa?

Vai onko niin, että pitää osua omalle kohdalle, että herää? Vai herääkö silloinkaan?

Ps. Politiikkaa ja urheilua ei voi erottaa toisistaan. Tämä sinun arvostamasi henkilö on sotkenut isosti ne keskenään.

900 maalia NHL:ssä on ihan saatanan iso juttu, vaikka sen olisi tehnyt se toisessa ketjussa mainittu Adolf Hitler. Se on aina se 900 maalia NHL:ssä.

Torsti56

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stars, Blue Jackets
Samoja mietteitä. Joskus tässä Crosby vs. Ovechkin asetelmassa olin Ovien ”puolella”, mutta nykyään on asia täysin päin vastoin. Tappamisen ja kansanmurhan kannattaja Ovechkin voisi laittaa lopun elämäksi vankilaan hänen toimistaan 2000-luvun Hitlerin, eli Putinin toimien vankkumattomana tukijana. Tämän vuoksi Ovechkin ei ole yhtään mitään Crosbyyn verrattuna. Crosby on hieno ihminen ja johtaja sekä kaukalossa että sen ulkopuolella. Ihan sama siis vaikka Ovechkin tekisi 1000 maalia, niin hän tulee olemaan aina alhainen ihmisperse. Tässä kontekstissa maaleilla ei ole mitään merkitystä.
Vittu mikä mielipide. Olet toki siihen oikeutettu, Suomessa kun elämme, mutta myös minä olen oikeutettu sanomaan, että vittu mikä mielipide. Ihan sama näköjään mielestäsi kuka Hitler/Putin siellä pelaisi, mutta jos rikkoo Gretzkyn ennätyksen, niin kyllähän sitä pitää arvostaa.

En tiedä missä asut, mutta jos ajatellaan, että Kuopio (koska näytät fanittavan KalPaa) olisi maantasalla putinin toimesta kuten moni Ukrainalainen kaupunki ja hänen tukijansa/kannattajansa rikkoisi Gretzkyn ennätyksen, niin yhäkö arvostaisit? Mitä jos sinun perheesi (jos sellaista on) olisi kokenut sen mitä muun muassa yksi perhe oli kokenut Ukrainassa, missä nelihenkisen perheen äiti raiskattiin muiden edessä ja sitten koko perhe lahdattiin. Vieläkö olisit täällä kertomassa tätä samaa paskaa, että pakkohan se on arvostaa?

Vai onko niin, että pitää osua omalle kohdalle, että herää? Vai herääkö silloinkaan?

Ps. Politiikkaa ja urheilua ei voi erottaa toisistaan. Tämä sinun arvostamasi henkilö on sotkenut isosti ne keskenään.
Voitteko viedä nämä asiat sinne kuuluvaan ketjuun. On se kumma kun samat naamat aina huutelemassa vaikka teillä on oma rinkirunkkausketju olemassa joten vielä kerran. Viekää nämä viestit sinne kuuluvaan ketjuun ja jättäkää tämä ketju maalimäärän seuraamiseen.

Ps. Ovechkinin vertaaminen Hitleriin/Putiniin on aika vammanen mielipide mutta kukin tyylillään. Suosikkijoukkue ei tullut yllätyksenä..

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Upeeta Ville upeeta, KuPS
Ketju voidaan laittaa lukkoon. Tämä stalinistiputinisti ei tule koskaan rikkomaan Grezkyn maaliennätystä.
92 maalia matkaa ja tämän kauden jälkeen vielä kolme kautta sopimusta jäljellä. Jos oikeasti pelaa tuon sopimuksensa loppuun, niin nykyiseen verrattuna maalimäärät saisivat tippua ihan reilusti ja silti todennäköisesti rikkoisi ennätyksen. Valitettavasti.

Muistutuksena täältä Turengista, palstan sääntöjen 1 §: Vältä offtopicia ja pyri pysymään ketjun aiheessa.

Ketjun aihe on Ovetškinin maalien teko, ei keskustelu siitä, onko ketjun henkilö mätäpaise, Putinin kaveri jne. Noista muista aiheista voi keskustella Löylyhuoneen puolelta löytyvässä ketjussa Aleksandr Ovetškinin kaukalon ulkopuolinen toiminta.

Olemme siirtäneet taas ison kasan viestejä tästä ketjusta tuonne toiseen ketjuun.

Säännöissä mainittu pyri pysymään ketjun aiheessa on ihan oikea sääntö ja jos sitä rikkoo, varsinkin tahallisesti, niin siitä voi tulla myös seurauksia.

Modet

lunde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Chicago Blackhawks, naiskiekko
Ketjun aihe on Ovetškinin maalien teko, ei keskustelu siitä, onko ketjun henkilö mätäpaise, Putinin kaveri jne. Noista muista aiheista voi keskustella Löylyhuoneen puolelta löytyvässä ketjussa Aleksandr Ovetškinin kaukalon ulkopuolinen toiminta.
Ihan teidän työtä helpottaaksenne olisi varmaan viisasta lisätä tämä sama teksti Venäjä hyökkää Ukrainaan -ketjun tyylisenä ketjunoottina sivun alalaitaan tässäkin ketjussa. Se vähentäisi todennäköisesti ainakin vahingossa tänne eksyvää kritiikkiä, kuten itselläni kävi ensimmäisellä kerralla. Laitan vielä liitetiedostona kuvan, niin tiedätte, mitä tarkoitan, jos se ei aukea tekstistä.

Edelleen olen eri mieltä näiden kahden eri ketjun tarpeellisuudesta ja varsinkin sen tärkeämmän ketjun hautaamisesta yleisen keskustelun löylyhuoneelle, mutta tätä lienee turhaa purnata teille.

Kovin epäjohdonmukaisesti noita viestejä on siirretty löylyhuoneen ketjuun. Tähän ketjuun on edelleenkin jäänyt maalien hypettämisen lisäksi ulkourheilullista kritiikkiä eli ainakaan minulle ei ole ihan selvää, missä menee raja, mitä tähän ketjuun saa kirjoittaa.

Onnea valitsemallenne tielle. Ei ole varmaan se helpoin tie.

Liitteet

• Screenshot_20221228-181345~2.png
    Screenshot_20221228-181345~2.png
    22,4 KB · kertaa luettu: 285

Largo

Jäsen
Kyllähän Ovechkin on kaikkien aikojen paras maalintekijä eikä hänen edes tarvitse rikkoa Waynen ennätystä todistaakseen tätä. Minä en paneudu kaukalon ulkopuolisiin asioihin koska ei ole riittävästi faktaa sanoa mitään Ovechkinin sanomatta jättäneistä mielipiteistä. Paras maalintekijä mitä NHL on nähnyt.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy