Nythän tuo Canadiensin lipunmyynti on mennyt (meni) varsinaiseksi pelleilyksi, varsinkin näin suomalaisnäkökulmasta. Olivat hylänneet admission.comin ja kyhänneet oman lipunmyyntijärjestelmänsä.
Yksittäislippujen piti ensin tulla myyntiin viime lauantaina klo 19.00 Suomen aikaa, mutta uusi systeemi jumitti ja koko hulabaloo siirrettiin keskiviikolle eli eiliselle klo 19.00 alkavaksi.
No minä sinne kyttäämään, avasivat ns. Waiting Roomin joskus 17.30 Suomen aikaa, jossa ilmoitettiin että odotusaika yli 45 min. Ja sitä se todellakin oli, sillä n. klo 22.45 pääsin varaamaan lippuja. Yhdellä odotuksella sai ostaa maksimissaan 4 lippua ja VAIN YHTEEN otteluun kerrallaan, sitten piti mennä taas odotushuoneen kautta. No mulla oli kolme konetta odottelemassa vuoroa, koska olin suunnitellut matkaa tammi-helmikuun vaihteessa ja neljään eri matsiin piti saada lippu.
Todelliset ongelmat alkoivat kuitenkin vasta, kun pääsin varaamaan lippua ensimmäiseen matsiin. Valitsin lippujen lukumäärän, haluamani ottelun ja haluamani paikan. Sitten aloin täytellä henkilö- ja luottokorttitietoja, kun paniikki iski: osoitetietoihin piti valita maa heittovalikossa, jossa EI TIETENKÄÄN OLLUT SUOMEA!!! Siellä oli ehkä parikymmentä maata, mm. Australia, Uusi-Seelanti, Brasilia ym. "kovia" kiekkomaita, joiden kansalaiset eivät takuulla olleet jonottamassa jääkiekkolippuja. Suomea (kuten muuten Ruotsiakaan) listalla ei ollut, Pohjoismaista taisi olla Norja ja Tanska. Kaikenlaisia konsteja kokeilin, mutta ei auttanut mikään. Jos en valinnut mitään maata tuli herjaa, ja jos valitsin jonkun randomilla, niin systeemi huomautti että Zip Code ei oikein täsmää tähän maahan. Ja tietenkin luottokorttitiedoista kun oli kyse, niin Suomihan siihen olisi pitänyt voida laittaa.
Eli kuuden tunnin hommasta jäi luu käteen ja liput saamatta, koska systeemi oli perseestä. Nuo matsithan on tämän päivän aikana täysin loppuun myyty, kun skalpperit hakevat viimeisetkin pois. Helvetin kiva homma kun olin suunnitellut matkan valmiiksi, onneksi en sentään lentoja ollut varannut. Admissionin kautta olen kymmeniä lippuja yhteensä varannut, ja vaikka siinäkin on puutteensa niin aina olen lipun onnistunut saamaan, jopa Canadiensin ja Canucksin peleihin. Kyllä kyrsii vahvasti ja palautetta on jo lähtenyt Montrealiin melkoisen rankalla kädellä.