NHL-matkat

  • 710 245
  • 2 164

jampa

Jäsen
Suosikkijoukkue
IF Guif, AC Milan, Philadelphia Flyers
NHL open practise 3.10.

Ovat päästäneet liput Ottawan ja Pittsburghin treeneihin. Perjantaina 3.10. klo 1530 Globenissa. Lippujen hinta 95 SEK eli noin 9€

www.ticnet.se ainakin myy lippuja
 

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
tämä kannattaa myös muistaa:

Ticketmasterin sivuilta:
If you order tickets to a U.S. event and you have a billing address that is outside of the United States and Canada, then you may be obligated to use international will call and may have to place your order at least 10 days prior to the event.

Meikä kyllä käsittää tuon siten että ne liput pitää TILATA 10 päivää ennen. Ne voi sitten noutaa vasta pelipäivänä.
Lisäksi Ticketmasterilta löytyy vaihtoehto Retail Location Pickup.
Tällöin liput voi noutaa helvetin monesta paikasta. KOska liikumme autolla, voimme poimia ne melkein mistä vain.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Meikä kyllä käsittää tuon siten että ne liput pitää TILATA 10 päivää ennen. Ne voi sitten noutaa vasta pelipäivänä.
Näin ainakin toissakaudella New Yorkissa. Matsipäivänä laahustin Madison Square Gardenin lippuluukulle lunastamaan Ticketmasterin kautta tilaamani lipun illan matsiin.
 

ChiHawk

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Tappara
Chicagoon

Oon pariin otteeseen käynyt Chicagossa tsemppaamassa haukkoja ja United Centerissä homma toimii kyllä aivan moitteettomasti. Liput yleensä ostan Ticketmasterin puhelinpalvelusta kun netistä on vaikea usein löytää vierekkäisiä paikkoja useammalle ihmiselle: kandee siis soittaa. International Will Call toimii moitteettomasti.
Pari away-peliä oon käynyt myös katsomassa Detroiletissa, jossa homma myöskin toimi omalta osaltani, mutta Chicagon haukkakavereitani oli kusetettu lippujen suhteen - liput oli myytykin Detroit faneille kenellekään kertomatta.
Chicagosta pääsi bussilla näppärästi Detroiletiin, bussimatka kesti noin viisi tuntia. Takaisin päästiin Haukka-boogiewagonilla -haukkafanit kun ovat oikein ystävällistä sakkia =)
Mikään ei ollut mukavampaa kuin juhlia haukkojen voittoa Detroitissa - Wings baarissa ;-) Sinne jos eksytte niin minusta Cobo Joe's The Joe areenan läheisyydessä oli oikein mukava baari - vaikka haukkalogo lattialla ei ollut kovin hauskaa minusta, mutta rento meininki jeejee.

Tilasin just eilen liput haukkojen viiteen ekaan kotipeliin nyt lokakuussa ja heti lipunmyynnin auettua oli jo vaikeuksia saada paikkoja osaan peleistä - home opener on tietysti iso juttu ja 25.10 Haukat-DET peli loppuunmyytiin lähestulkoon heti.

United Center pelien jälkeen yleensä mennään WestEnd baariin jonne joskus tulee pelaajiakin - kiva baari jota kyllä suosittelen. Viime reissulla morjestettiin Brent Seabrookia ja James Wisniewskiä kyseisessä baarissa. Wiz rupesi puhumaan mulle suomea - kirosi sujuvasti - oli Tuomo Ruutu kuulemma opettanut =)

Koodailkaapa jos joku on lähdös lokakuussa kohti Windy Cityä.
 

Marian

Jäsen
Suosikkijoukkue
Keravan Shakers
No niin... Olisi liput ostettuna 26.2 Isles-Leafs ja 28.2 Rangers-Avalanche peleihin! Kohtuu paikat molemmista halleista ja kuluineen hintaa vajaa 120e.

Viikon matkalla ehtinee vähän katsastamaan itse kaupunkiakin. Matkavinkkejä??
 

CorporalSyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pohjois-New Yorkin joukkueet
No niin... Olisi liput ostettuna 26.2 Isles-Leafs ja 28.2 Rangers-Avalanche peleihin! Kohtuu paikat molemmista halleista ja kuluineen hintaa vajaa 120e.

Viikon matkalla ehtinee vähän katsastamaan itse kaupunkiakin. Matkavinkkejä??

Vapaan keskustelun puolella on muistaakseni kokonainen ketju New York keskustelua.
 

Jesse Custer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, St. Louis Blues
Olemme lokakuun alussa lähdössä perheen kanssa autoilemaan Ontarioon ja Quebeciin. Tarkoitus oli nähdä NHL:ta 13.10. Toronto-St.Louis, 15.10. Montreal-Boston ja 17.10. Ottawa-Phoenix.

Lisäksi reissulle osuu herkkupalana Quebecin junioriliigan Chicoutimi Sagueneens-Québec Remparts, joka on revanssimatsi viime kaudella Royn klaanille pitkät pelikiellot tuoneesta löylytyksestä.

Hieman jännittää tuo lippujensaanti erityisesti Maple Leafsin ja Habsin matseihin. Suunnitelmana olisi:

- (plan a) olla tikkana Ticketmasterin netissä lippujen tullessa myyntiin,
- (plan b) ostaa ko. matseja edeltäville öille hotelli-ottelulippupaketit (esim. http://kseworld.com/HabsHomeGames.htm)
- (plan c) maksaa ylihintaa esim. www.TicketsNow.com:n kaltaisilla sivustoilla.

Miltä plääni kokeneemmista kuulostaa? Ongelmaksi voi tulla myös se, että jos liput lähetetään Suomeen, niiden pitäisi olla täällä jo ennen 2.10. Ticketmasterin kautta ilmeisesti saa lippuja halleilta noudettavaksi kuten tässä ketjussa on kerrattu, mitenkähän on brokereiden laita?
 

Jesse Custer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, St. Louis Blues
Jatkokysymys:

Vaikka brokereista parhaan oloinen TicketNow näyttää olevan Ticketmasterin omistama, siellä näyttäisi pystyvän maksamaan ongelmitta myös suomalaisella luottokortilla - onko näin? Delivery Addressiksi voi myös näemmä laittaa sikäläisen hotellin ja avot - onko näin helppoa?
 
Vinkki Montrealin pelin lippujen hankintaan.
Tarkista etukäteen milloin liput tulevat myyntiin. Mene odottamaan nettisivuille jo etukäteen http://www.admission.com/html/home.htmI

Viimevuonna olin jo tunnin ennen lippujen myyntiin tuloa hakkaamassa refreshiä ja siitä huolimatta sain surkeat liput. Kun liput tulevat myyntiin, niin sivut ovat aivan tukossa ja lippujen osto ei todellakaan ole helppoa. Montrealin peliin ehkä vaikeinta saada liput koko NHL:ssä.

Rempartsin peliin liput tuolta http://www.billetech.com/html/billetech.htmI?l=EN

PS. Muista syödä Poutine-ateria Quebecissä. Kansallisruokaa... Todella hyvää, menee suoraan kylkiin ja takapuoleen ;) Ashton tarjoaa parhaat Poutinet.

Edit. Ostin itse liput Addmissionilta. Siellä lukee, että liput toimitetaan ainoastaan luottokortin laskutusosoitteeseen. Tilasin liput suomalaisella luottokortilla quebecciläiseen osoiteeseen ja hienosti tuli. En tietenkään voi luvata, että kaikilla toimii.
 
Viimeksi muokattu:

Jesse Custer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, St. Louis Blues
Vinkki Montrealin pelin lippujen hankintaan.
Tarkista etukäteen milloin liput tulevat myyntiin. Mene odottamaan nettisivuille jo etukäteen http://www.admission.com/html/home.htmI

Viimevuonna olin jo tunnin ennen lippujen myyntiin tuloa hakkaamassa refreshiä ja siitä huolimatta sain surkeat liput. Kun liput tulevat myyntiin, niin sivut ovat aivan tukossa ja lippujen osto ei todellakaan ole helppoa. Montrealin peliin ehkä vaikeinta saada liput koko NHL:ssä.

Habsin alkukauden liput tulevat myyntiin 20.9.2008 muistaakseni klo 12 sikäläistä aikaa. Olen kyllä sen verran skeptinen oman tuurini suhteen noissa "arpajaisissa", että selvitysten jälkeen taipunen ottamaan Montrealiin ja Torontoon liput sisältävät hotellipaketit, jotka maksavat alakatsomopaikoilla ja **** -hotellilla suunnilleen 250 $ per nassu per paikkakunta. Kallistahan se on etenkin koko perheen maksumiehenä toimien, mutta tämä onkin enemmän once in a lifetime -tyylinen reissu. Senatorsin matsiin pitäisi päästä lipussa lukevalla hinnalla.
 
Habsin alkukauden liput tulevat myyntiin 20.9.2008 muistaakseni klo 12 sikäläistä aikaa. Olen kyllä sen verran skeptinen oman tuurini suhteen noissa "arpajaisissa", että selvitysten jälkeen taipunen ottamaan Montrealiin ja Torontoon liput sisältävät hotellipaketit, jotka maksavat alakatsomopaikoilla ja **** -hotellilla suunnilleen 250 $ per nassu per paikkakunta. Kallistahan se on etenkin koko perheen maksumiehenä toimien, mutta tämä onkin enemmän once in a lifetime -tyylinen reissu. Senatorsin matsiin pitäisi päästä lipussa lukevalla hinnalla.
Jos ei ole rahasta kiinni, niin sitten kannattaa ehkä harkita Desjardins-paikkoja Montrealissa. Ne on aika kalliita, mutta siellä saa jotain juomaa, snacksejä ilmaiseksi. Ne ei yleensä mene aivan ensimmäisenä kovan hinnan takia.

Hotellin kanssa taitaa kyllä olla parempi hinta/laatu -suhde lipuilla. Ne Desjardins-paikat eivät ole kovin alhaalla ja niiden lisäksi joudut sitten maksamaan hotellitkin.

Jos saa suositella hotelleja, niin Hotel Gouverneur Île Charron on siinä mielessä mahtava, että se sijaitsee pienellä saarella, joka on luonnonsuojelualuetta ja siellä on todella paljon kauriita. Kauriita näkyy koko ajan hotellin pihapiirissä. Hotellin taso ei päätä huimaa, mutta paikka on mahtava (tosin automatkan päässä Bell Centeristä). Ainakin jos on lapsia, niin heitä saatta kauriit kiinnostaa.
Hotel Gouverneur Île Charron: http://www.gouverneur.com/fiche.php?hotel_id=3&lang=en

Delta taas sijaitsee aivan keskustassa ja kävelymatkan päässä hallista. Muistaakseni myyvät lippupaketteja Canadiensin peliin.
Hotel Delta Montreal: http://www.deltamontreal.com/eng/index.html
 

Knight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Habs
Nythän tuo Canadiensin lipunmyynti on mennyt (meni) varsinaiseksi pelleilyksi, varsinkin näin suomalaisnäkökulmasta. Olivat hylänneet admission.comin ja kyhänneet oman lipunmyyntijärjestelmänsä.

Yksittäislippujen piti ensin tulla myyntiin viime lauantaina klo 19.00 Suomen aikaa, mutta uusi systeemi jumitti ja koko hulabaloo siirrettiin keskiviikolle eli eiliselle klo 19.00 alkavaksi.

No minä sinne kyttäämään, avasivat ns. Waiting Roomin joskus 17.30 Suomen aikaa, jossa ilmoitettiin että odotusaika yli 45 min. Ja sitä se todellakin oli, sillä n. klo 22.45 pääsin varaamaan lippuja. Yhdellä odotuksella sai ostaa maksimissaan 4 lippua ja VAIN YHTEEN otteluun kerrallaan, sitten piti mennä taas odotushuoneen kautta. No mulla oli kolme konetta odottelemassa vuoroa, koska olin suunnitellut matkaa tammi-helmikuun vaihteessa ja neljään eri matsiin piti saada lippu.

Todelliset ongelmat alkoivat kuitenkin vasta, kun pääsin varaamaan lippua ensimmäiseen matsiin. Valitsin lippujen lukumäärän, haluamani ottelun ja haluamani paikan. Sitten aloin täytellä henkilö- ja luottokorttitietoja, kun paniikki iski: osoitetietoihin piti valita maa heittovalikossa, jossa EI TIETENKÄÄN OLLUT SUOMEA!!! Siellä oli ehkä parikymmentä maata, mm. Australia, Uusi-Seelanti, Brasilia ym. "kovia" kiekkomaita, joiden kansalaiset eivät takuulla olleet jonottamassa jääkiekkolippuja. Suomea (kuten muuten Ruotsiakaan) listalla ei ollut, Pohjoismaista taisi olla Norja ja Tanska. Kaikenlaisia konsteja kokeilin, mutta ei auttanut mikään. Jos en valinnut mitään maata tuli herjaa, ja jos valitsin jonkun randomilla, niin systeemi huomautti että Zip Code ei oikein täsmää tähän maahan. Ja tietenkin luottokorttitiedoista kun oli kyse, niin Suomihan siihen olisi pitänyt voida laittaa.

Eli kuuden tunnin hommasta jäi luu käteen ja liput saamatta, koska systeemi oli perseestä. Nuo matsithan on tämän päivän aikana täysin loppuun myyty, kun skalpperit hakevat viimeisetkin pois. Helvetin kiva homma kun olin suunnitellut matkan valmiiksi, onneksi en sentään lentoja ollut varannut. Admissionin kautta olen kymmeniä lippuja yhteensä varannut, ja vaikka siinäkin on puutteensa niin aina olen lipun onnistunut saamaan, jopa Canadiensin ja Canucksin peleihin. Kyllä kyrsii vahvasti ja palautetta on jo lähtenyt Montrealiin melkoisen rankalla kädellä.
 
Admission meni aikoinaan täysin kyykkyyn, kun Montrealin liput tuli myyntiin. Nyt on kuitenkin menty vielä huonompaan suuntaan.

Pohjois-amerikan malliin haetaan maksimaalista rahantuloa ja unohdetaan käyttäjäystävällisyys, sekä reiluus.

Viimevuonna Montreral ei myynyt kaikkia lippuja suoraan, vaan säästi jokaiseen peliin muistakseni 200 lippua, jotka tulivat myyntiin kunkin kuukauden (muistaakseni) 5. päivä. Mikäli sama käytäntö on edelleen voimassa (en ole varma), niin on olemassa vielä heikko napanuora lippujen saamaiseksi virallista tietä. Minä asun nykyään Norjassa, eli liput voi halutessaan tilata minun osoiteeseen ja välitän ne eteenpäin Suomeen maksutta. Yhteystiedot yksityisviestillä.

Sitten on olemassa tietenkin se epävirallinen tie, eli eBay tai hallin edessä mustasta pörssistä. Bell Centerin edessä on paljon mustanpörssin kauppiaita ja tekevät sitä aivan avoimesti. Hinta on varmaan kova (en ole itse ikinä ostanut), mutta saanti on lähes varma kun menee ajoissa hallille. Siellä on niitä kauppiaita niin paljon.

@Eleven, vastasin yksityisvistiin.
 

eleven

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montréal Canadiens
Lippujen hankinnasta

Todelliset ongelmat alkoivat kuitenkin vasta, kun pääsin varaamaan lippua ensimmäiseen matsiin. Valitsin lippujen lukumäärän, haluamani ottelun ja haluamani paikan. Sitten aloin täytellä henkilö- ja luottokorttitietoja, kun paniikki iski: osoitetietoihin piti valita maa heittovalikossa, jossa EI TIETENKÄÄN OLLUT SUOMEA!!!

Itse jonottelin lippujani yöhön klo yhteen tietenkin samalla lailla heti jonotushuoneen avautumisesta (klo 17.30). Panikoin samaa juttua, mutta päätinpä kuitenkin täyttää kenttiin suomalaisen osoitteen ja valita maaksi Tanskan, "katsoo sitten mitä confirmation mailissa sanotaan". Tässä vaiheessa olisi voinut valita myös eTickets, mutta en ollut ihan varma tarvitsenko välittömästi printterin (jota ei ollut) prosessiin, enkä oikein muutenkaan tiennyt mikä kyseinen käytäntö on, niin en uskaltanut valita sitä. Confirmation mailissa sitten puhuttiin "will callista" (eli nouto), mistä ei ollut mitään mainintaa lippujen ostosysteemissä. Päätinpä tietenkin pyytää välitystavan vaihtamista tähän, ja tänä aamuna olikin tullut viesti: "Dear N.N, We have reissued your tickets to will call. Sincerely, Bell Centre Ticket Purchase Phone Service". Kävi ilmi että tämä on siis sama käytäntö kuin mainittu eTickets: pitää tulostaa pari pdf-tiedostoa ja käydä näyttämässä niitä lippuluukulla. Pirun hämäävä termi vain tuo eTickets, varmaan aika monen muunkin suomalaisen/ruotsalaisen homma saattanut kaatua samoihin ongelmiin. Samoin tietenkin koko systeemi on aika perseestä, jos kerran lippujen saantia joutuu koneen ääressä jännittämään n. täyden työpäivän verran (minulla se 7½ tuntia). HFBoardsista oli mukava lueskella kun jotkut esimerkiksi ostavat jo kolmansia lippujaan.

Toivottavasti saat Knight liput, kannattaa huudella HFBoardsilla kausikorttilaisten perään, he myyvät lippujaan yksittäisiin peleihin. Itse olen saamassa kyseistä kautta lippuja yhteen peliin, myyjä ei edes aio ottaa mitään erityistä katetta niistä. Muita vaihtoehtoja ovat ainakin eBay, stubhub.com ja ticketsnow.com, joissa toki hinta saattaa olla aika suolainen, riippuen pelistä. Itsekin olen käsittänyt että noita lippuja tulee myös vielä jonkin verran myyntiin joka kuun 15. päivä.

Itsellä meni tämä lippujen osto paljon paremmin kuin odotin, liput sain (tai tulen saamaan) loppujen lopuksi jokaiseen peliin, ja ainoat suuremmat kikkailut joutui tekemään näitten Habs-lippujen kanssa. 3 peliin jotka ostin ticketmasterin kautta onnistui lippujen hankinta melko vaivattomasti. Thrashers@Toronto -lippuja ostaessa yllätti tosin, että ticketmasteriin piti näpytellä salasana ("GOLEAFS" :D) ennenkuin pääsi jatkamaan lippujen hakuun. Salasanan hakuun tuhlautui arvokasta aikaa, ja kun viimein pääsin etenemään, (klo oli tuolloin 7 yli sen kun liput tulivat myyntiin) oli tarjolla enää vain seisomapaikkoja. Onneksi tämä kävi kuitenkin juuri kyseisen pelin kohdalla, se kun ei mikään hirveän mielenkiintoinen ole. Kumma juttu että liput menivät noin nopeasti tuohonkin peliin, ilmeisesti se pitää sitten paikkansa että Air Canada Centeriin ei juuri lippuja ole vapaassa kaupassa vaan suurin osa menee firmamyynnin kautta.

Eilen sitten tuuletin armottomasti kun sain hyvät paikat Mellon Arenalle Pittsburghiin, Montreal Canadiens vieraana! :) Section B ei ole ihan jään tasolla, mutta heti seuraava siitä ylöspäin. Sectioneja on yhteensä F:ään asti joten siitä voi päätellä kuinka alhaalla nuo paikat on! :) Madison Square Gardeniin New Yorkiin ei tullut mitään järin hyviä paikkoja, mutta ei sentään tarvitse seistä. Ja erään boardsilaisen sanoin "as long as they're in the building, they're good seats". Washington Capitals vieraana tuossa pelissä.

Minä asun nykyään Norjassa, eli liput voi halutessaan tilata minun osoiteeseen ja välitän ne eteenpäin Suomeen maksutta. Yhteystiedot yksityisviestillä.
@Eleven, vastasin yksityisvistiin.

Kiitoksia kovasti tarjoamastasi mahdollisuudesta!!! Sain onneksi kuitenkin välitystavan vielä vaihdettua noutoon, joten lippuja ei tarvitse lähetellä mihinkään päin Eurooppaa. :)
 

Jesse Custer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, St. Louis Blues
Myös täällä vietettiin kaksi turhaa iltaa Canadiensin waiting roomissa. Hakemani ottelu oli vielä hankala eli vastassa kauden ensimmäisessä kotimatsissa 15.10. original six -jengi Bruins. Niinpä liput myytiin keskiviikkona loppuun ennen kuin pääsin ostovaiheeseen.

Päädyin sitten ostamaan ko. matsiin piippuhyllyn paikat TicketNow:sta selvään ylihintaan eli 134 taalaa per kappale. Valikoima oli varsin rajattu, kun halusi saada parittoman määrän lippuja eli nimenomaan 3 vierekkäistä paikkaa. Esmes neljän lipun settejä olisi kyllä löytynyt paljonkin. Homma onnistui hyvin siten, että FedEx on jo toimittanut lippukirjekuoren kanadalaiseen hotelliimme. TicketNow:lle piti vain etukäteen lähettää faksilla erillinen vahvistus siitä, että hotellin henkilökunnalla on valtuutus ottaa liput puolestani vastaan.

Senators-Coyotes matsiin 17.10. taas sai ostettua printtiliput suoraan Senatorsin kotisivuilta. Kysymyksessä on matsi, johon kaikki liput myydään 50 % alennuksella, joten otin parhaat mahdolliset paikat hintaan 80 Kanadan taalaa per lippu.

Maple Leafs-Blues -matsiin 13.10. ostanen vielä tänään alakatsomopaikat TicketNow:sta nyt, kun homma postinkulkuineen on jo testattu.

Kiitoksia vielä B. Virtaselle matkaa koskevista vinkeistä, poutinea ei tule pöydästä puuttumaan!
 
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Se on kuulkaa enää viikko aikaa siihen, kun NHL-kausi käynnistyy tuossa lahden toisella puolella Tukholmassa. Pääsen minäkin vihdoin elämäni ensimmäiseen änäripeliin, vaikka se tapahtuukin näin "puolittaisesti" kun ei P-Amerikassa pelata.
Finnairin koneella on tarkoitus lähteä la-aamuna matkaan ja sitten Viking Linella pois.

Joka tapauksessa matkakuume nousee asteittain ja hyvänä lämppärinä reissulle toimii torstain Jokerit-Pittsburgh Areenalla.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Jees, kieltämättä alkaa pikkuhiljaa tajuta sen, että kohta istutaan katsomassa ihan oikeaa runkosarjaottelua. Mielelläni toki minäkin näkisin pelejä P-Amerikassa, mutta maistuu näinkin. Alkulämpöinä keskiviikkona Victoria Cup netistä ja torstaina Neloselta Jokerit-Penguins. Lauantaiaamuna on lento Tukholmaan, päivä kaupungissa ja sunnutaiaamuna lentäen takaisin. Sinänsä nuo joukkueet eivät herätä kovia intohimoja, mutta onhan siellä Crosby, Malkin ja Ruutu.
 

Ruutuässä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kolmen viikon päästä olemme menossa kaveriporukalla Jenkkeihin ja tarkoitus on viettää ensin pe-ma Nykissä, lentää Floridaan ma-la väliseksi ajaksi ja palata New Yorkiin la-ma ajaksi. Reissun aikana olisi mahdollisuus käydä katsomassa muutamakin NHL-matsi ja ohjelmassa seuraavat pelit osuvat sille ajalle:

24.10. Devils - Flyers
25.10. Islanders - Hurricanes
25.10. Rangers - Penguins (loppuunmyyty)
30.10. Panthers - Senators
1.11. Devils - Thrashers
1.11. Islanders - Canadiens

New Yorkissa yövymme hostellissa jossain päin Manhattania, muistaakseni aika lähellä eteläpäätä. Millainen homma siellä olisi julkisilla mennä joko Devilsien tai Islandersien halleille? Miamissa meillä on autot käytössä, joten siellä varmaankin se on kätevin tapa päästä hallille. Ymmärtääkseni matka Fort Lauderdalesta ei edes ole kovinkaan pitkä.

Lippujen varaaminen pitää tehdä aika nopeasti, jotta varmasti saisi vierekkäisiä paikkoja. Will call taitaa olla ainoa mahdollinen tapa, eikä esim. sähköpostilla voinut tilata kuin Jenkeissä asuvat. Liittyykö lippujen varaamiseen isoja riskejä ja kuinka helppo liput on yleensä noutaa? Ensimmäistä kertaa olen menossa Amerikkaan, joten kysymykset voivat tuntua vähän tyhmiltä, mutta en ole vielä oikein ehtinyt paneutua asiaan.
 

Armoured Andy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pens
Islandersin hallihan on muistaakseni noin 40 km Manhattanilta itään Long Islandilla. Ja keskellä peltoa. Lähelle pääsee LIRR:lla Penn Stationilta, joka on MSG:n kellarissa. Lähellä Nassauta taisi olla Hicksvillen ja Heampstedin asemat. Siitä sitten loppumatka taksilla. Ei ongelmia.

Rangersin peliin saa liput hallin ulkopuolelta. Viime vuonna olin avausmatsissa ja ostin 78 taalan liput 75 taalalla isolta mustalta mieheltä pelin alkamisaikaan. Melkein meidät pidätettiin, koska tehtiin kauppoja liian lähellä ovia. Eka 2 sisään. Sitten soitto, että kaikki on hyvin, rahat kaverille, loput liput ja peliin. Ei ongelmia. Pakko sanoa, että hienoin tapahtuma ja paikka, missä olen ikinä ollut.. Ja käytiin katsomassa viidessä muussakin hallissa NHL:aa ja Giants-Jets.

Devilsistä en pysty sanomaan, kun ne ei pelannut viime kauden alussa muuton takia. Meadowlandsiin (jossa myös Giants Stadium) pääsi helposti NJ Transitin busseilla. Tais olla suunnilleen kasin ja 42:n risteyksessä. Mutta nythän ne pelaa Newarkissa.

Jos Nykiin menet, niin suosittelen vahvasti myös Yankeesin ja Giantsin pelejä. Viime vuonna oli World Series käynnissä kun oltiin ja TV:stä ei tullut mitään muuta kuin baseballia. Ja Giants rämpi Chicken-shit Eli Manningin johdolla.. ;)
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Millainen homma siellä olisi julkisilla mennä joko Devilsien tai Islandersien halleille?
Samalta New Yorkin (huom!) Penn Station aseman toisesta päästä kuin josta AA:n mainitsemat Long Island Rail Road lähteveät lähtee myös New Jersey:siin menevät junat. Devilsin koti Prudential Center on kävelymatkan päästä Newarkin Penn Station asemalta (New Jerseyn puoleinen päärautatieasema). Halli taitaa asemalta jo näkyäkin, mutta reitti on varmasti ainakin opastettu. Noiden kahden Penn Stationin välissä ei ole kuin 1-2 pysäkkiä ja kaikki junat taitavat ajaa sitä kautta ja pysähtyä siellä (eli se väli on kuin Helsinki-Pasila, paitsi kestää pari kymmentä minuuttia).

Jos paikat jonne on menossa kiinnostavat tai reitit mietityttävät, niin vinkiksi voisin sanoa, että google-mapsistä niitä on hyvä chekkailla. Tuon alueen satelliitti kuvat ovat niin älyttömän tarkkoja (henkilöautot näkyvät selvästi), että kun ne on nähnyt niin eksyminen vaatii jo lahjakkuutta:
http://maps.google.com/maps?f=d&sad....735791,-74.165354&spn=0.001955,0.004807&z=18
 

Ruutuässä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kiitos vastauksista. Tsekkasin meidän hostellin osoitteen ja sieltä pitäisi olla parinkymmenen minuutin matka metrolla Penn Stationille, eli se oli vähän pohjoisemmassa kuin muistelin. Näillä näkymin Devilsin peliin pitää mennä ainakin ja harkita tuota Rangersin peliä Penguinsia vastaan. Hinta on vähän suolainen, mutta ei millään viitsisi skipata matsia, kun kerran siellä päin on.
 

ndal88a

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooVee, Tampere
Miamissa meillä on autot käytössä, joten siellä varmaankin se on kätevin tapa päästä hallille. Ymmärtääkseni matka Fort Lauderdalesta ei edes ole kovinkaan pitkä.

Lippujen varaaminen pitää tehdä aika nopeasti, jotta varmasti saisi vierekkäisiä paikkoja. Will call taitaa olla ainoa mahdollinen tapa, eikä esim. sähköpostilla voinut tilata kuin Jenkeissä asuvat. Liittyykö lippujen varaamiseen isoja riskejä ja kuinka helppo liput on yleensä noutaa? Ensimmäistä kertaa olen menossa Amerikkaan, joten kysymykset voivat tuntua vähän tyhmiltä, mutta en ole vielä oikein ehtinyt paneutua asiaan.
Jos Miamin puolella asutte, esim. Miami Beachilta on matkaa hallille noin 60 km ja 30.10 taitaa olla torstai ja jos jattaa lahdon viime tippaan niin aikaa saattaa kulua 1.5 tuntia (ihmiset palailemassa kotiin toiden jalkeen). Jos asutte Ft. Lauderdalessa sielta on bussiyhteys (22 muistaakseni) Sawgrass Mills:n ostoskeskukseen, joka on hallin vieressa. Mutta kylla vuokra-auto on katevin tapa liikkua.
Lippuja taitaa saada Panthersien peleihin ihan hallilta, viela alennushintaan, poikkeuksia ovat Rangers, Montreal, Toronto jotka saattavat olla loppuunmyytyja. Ottawa voi olla siina ja siina ja toisekseen lokakuu on viela sesongin ulkopuolella, "snowbirdit" eivat ole viela saapuneet etela-Floridaan.

JOL
 

KIME 44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk, Barca, ManUtd
Miamissa meillä on autot käytössä, joten siellä varmaankin se on kätevin tapa päästä hallille. Ymmärtääkseni matka Fort Lauderdalesta ei edes ole kovinkaan pitkä.

Floridassa tosiaan kannattaa vuokrata auto. Siellä on todella helppo liikkua isoja teitä pitkin. Fort Lauderdalesta on 15-20 km Panthersin kotihallille ja siinä matkalla kun lähdettiin rannalla olevalta hotellilta ei tarvinnut kääntyä kuin kerran. Ja tie on West Sunrise Boulevard . Ja tota vieressä olevaa Sawgrass Millsin ostoskeskusta ei kannata missata kun sielläpäin on, loistava paikka.
 

Ruutuässä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Reissumme aikataulu on tarkentunut ja sen verran kiire on, että näillä näkymin ehdimme varmasti katsoa vain Panthersin pelin 30.10. Kuinkahan suuri riski olisi jättää lippujen osto vasta paikan päälle? Todennäköisesti pitää kuitenkin tilata netistä ja hakea sitten päivällä ennen peliä.

Jos aikaa olisi riittävästi, niin mietin, josko menisi ennen Rangersin peliä hallille, jossa voisi hyvällä tuurilla olla mustanpörssinkauppiaita. Onko kenelläkään kokemusta, kuinka luotettavaa on ostaa lippu hallin ulkopuolelta vai käykö usein niin, että lippu on jo käytetty, eli viivakoodi luettu tmv.? Kusetuksen vaara tietysti aina on, mutta onko tämä yleistä? Voi tietysti olla, että mustasta pörssistä ostetut liput ovat liian kalliita ja matsi jää väliin joka tapauksessa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös