NHL-lockout, ketä tulee Suomeen?

  • 909 891
  • 1 358

12961

Jäsen
Jaa, jollen ihan väärin muista, niin yleisö-ka laski lockout-kaudella 500 katsojaa kauteen 2003-04 verrattuna. Ja ko. kaudesta tuli tappiota jotain yli 600kEUR. Et niin se aika kultaa muistot.

Enhän tuota tuolla tavalla tarkoittanutkaan, vaan verrata yleisömääriä kaudella 2004-2005 ennen ja jälkeen Sakun tulon. Miten Sakun (ja Rivetin) tulo vaikutti saman kauden sisällä?

Tähän vertailuun toki pitäisi myös tietää, mikä on trendi yleisömäärissä kauden mittaan, nousevatko määrät yleisesti kevättä kohti ja miten paljon? Joukkueen menestys taitaa olla se suurin yleisömääriin vaikuttava tekijä, joten pelkkien perättäisten kausien vertaileminen ei kerro juuri mitään siitä, miten paljon NHL-pelaajat toivat viimeksi lisäkatsojia lehtereille. Lisäksi Saku pelasi vain sen parikymmentä peliä runkosarjaa.

Edellisellä kaudella (2003-2004) tuli kuitenkin menestystä, runkosarjan voitto ja hopeaa, joten siihen verrattuna oltiinkin aivan varmasti jäljessä. Tuolla kaudella esitykset olivat liukuhihnalta varsin vahvoja.
 
Viimeksi muokattu:

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Haen vain takaa sitä, miten tässä tilanteessa määritellään NHL-pelaaja. Jos sopimus riittää, niin Armia sellaiseksi laskettaneen. En millään näe mitään syytä, miksi Vellihousun mainitsema epämääräinen "koti ja perheet ja koko elämä siellä" olisi tapa raakata määrityksellisesti ne pelaajat, joita muutamat porilaiset eivät täällä halua nähdä.

Minä olen nyt useamman kerran ja useassa viestissä esittänyt saman asian: nhl-pelaaja on pelaaja jonka pelaisi nhl:ssa (tai ahl:ssa) jos ko. liigaa pelattaisiin. Vaikka Armialla olisi kuinka nhl-sopimus hän ei ole nhl-pelaaja eikä häntä myöskään lähdetä viemään täältä minnekään kesken kauden. Tässä keskustelussa ei ole muutenkaan kyse siitä etteikö joitakin pelaajia haluttaisi nähdä tai päästää tähän liigaan vaan siitä millaisilla ehdoilla nhl-pelaajat tulisi tänne kelpuuttaa. Itse kannatan Ruotsin mallia, tervetuloa loppukaudeksi aivan kuka hyvänsä jos tilanne sellaiseksi menee. Kymmenen pelin pyrähdyksistä ei ole puolestaan kuin haittaa. Minun puolestani kannattaisi järjestää vaikka muutama näytöspeli jos nhl-miesten näkeminen on niin helvetin tärkeää.
 

Largo

Jäsen
Minä olen nyt useamman kerran ja useassa viestissä esittänyt saman asian: nhl-pelaaja on pelaaja jonka pelaisi nhl:ssa (tai ahl:ssa) jos ko. liigaa pelattaisiin.

AHL on eri liiga kuin NHL. Useat nuoret pelaajat pelaavat kautensa AHL:ssä, mikäli sulku tulee. Tämän vuoksi esimerkiksi Granlund tulee pelaamaan kautensa Pohjois-Amerikassa joka tapauksessa, vaikka NHL-liigaa ei pelattaisikaan. Ei NHL-pelaaja ole NHL-pelaaja ennenkuin on siellä pelannut. Tietenkin voidaan olettaa esim. Granlundin olevan NHL-pelaaja, mutta ei siitä ole mitään takeita niin kauan kun vyöllä on 0 NHL-ottelua.

Armia ei tule lähtemään Pohjois-Amerikkaan pelaamaan sen takia, koska Buffalolla on varmasti prospecteja tulokassopimuksella, jotka tulevat pelaamaan kautensa farmissa. Ei Armialle löydy tarvetta/tilaa siellä. Toki pelisysteemin oppimisen kannalta meidän lupaavimpien pelaajien jopa kannattaisi lähteä AHL:ään pelaamaan, jotta saisi rauhassa totutella pieneen kaukaloon yms.
 

Tshekki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, Maajoukkue (lajista riippumatta)
Vaikka olen samaa mieltä Sormusen kanssa siitä, että työtaistelu rapakon takana sekottaisi sm-liigan, niin siitä huolimatta ottaisin änärimiehiä tänne pyörimään, vaikkakin vain muutamaksi kuukaudeksi. Jos esim yhden Selänteen pyörähtäminen Jokereissa, parin kuukauden ajan, murentaisi sm-liigan uskottavuuden, niin miten vahvalla tasolla se uskottavuus ylipäätään edes on? Tietenkin ongelmaksi voi muodostua jo rakennettu joukkue, mutta koska tiedonvälitys meillä on suhteellisen vapaata, on suomalaisjoukkueiden johtajilla ollut käytettävissä tieto, minkä perusteella varautua mahdolliseen epävakauteen globaalilla kiekkoscenellä. Toisaalta vakuutusmaksut voivat olla sitten se viimeinen niitti, joka änärimiehet pitää poissa Suomesta.

Tällä mielipiteellä ei ole mitään tekemistä sen kanssa, että kannattamani joukkueen rosteria katsoesssa ja ET pelejä nähneenä, jostain kaukaisuudesta tuntuisi kantautuvan korviin sanat "väli" ja "vuosi"....
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Keklu ja JYPin nykyinen toimari Tyni olisivat valmiita ottamaan NHL-pelaajia liigaan. Jos työsulku tulee, kuten nyt näyttäisi, vaikuttaa todennäköiseltä että ainakin Jokereissa ja JYPissä nähdään NHL-pelaajia.

Ylen juttu aiheesta.
 

Lexaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Juventus
Keklu ja JYPin nykyinen toimari Tyni olisivat valmiita ottamaan NHL-pelaajia liigaan. Jos työsulku tulee, kuten nyt näyttäisi, vaikuttaa todennäköiseltä että ainakin Jokereissa ja JYPissä nähdään NHL-pelaajia.

Ylen juttu aiheesta.
Ihan hyvää juttua, mutta pisti naurattamaan kuva John Maddenista ja tekst alla: "John Madden pelasi kaudella 2004-2005 Helsingin IFK:n paidassa"

Juu kyllähän se Madden pelasikin montaa peliä..
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Tällä mielipiteellä ei ole mitään tekemistä sen kanssa, että kannattamani joukkueen rosteria katsoesssa ja ET pelejä nähneenä, jostain kaukaisuudesta tuntuisi kantautuvan korviin sanat "väli" ja "vuosi"....

Jep, näin on. Taitaa liigassakin jäädä kausi pelaamatta, kun monella muullakin jengillä on edessä välivuosi samalla logiikalla katsottuna. No, ainahan on Mestis seurattavaksi.

Mitä tulee itse ketjun aiheeseen, niin suoraan sanottuna en hirveästi syty ajatukselle NHL-miehistä IFK:ssa, mikäli (=oletettavasti) tulevat vain osaksi kautta. Toisaalta olisihan se hienoa nähdä staroja liigassa, IFK:ssa esim. Zidlicky ja Ruutu.

Toivon kuitenkin tuoreena Viasat Sport -kanavapaketin omistajana, että kausi alkaisi rapakon takana ajallaan.
 

shutout

Jäsen
Ei vakuuta neuvottelut juuri tällä hetkellä. Jos nyt ajatellaan, että Turkuun ylipäätään tulisi kukaan, niin löytyisikö se näiden kolmen pelaajan listasta?

- Lauri Korpikoski
- Mikko Koivu
- Sami Salo
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Ei vakuuta neuvottelut juuri tällä hetkellä. Jos nyt ajatellaan, että Turkuun ylipäätään tulisi kukaan, niin löytyisikö se näiden kolmen pelaajan listasta?

- Lauri Korpikoski
- Mikko Koivu
- Sami Salo
Eikö Saku kelpaa? Luulisi, että veljeksiä kiinnostaisi pelata yhdessä ja vieläpä kasvattajaseuransa riveissä.

JYPissä en ihan heti usko pelaavaan ketään suomalaista NHL-pelaajaa. Vatanen totuttelee pienempään kaukaloon AHL:ssä kuitenkin ja Määttä (ei nyt vielä NHL-pelaaja kuitenkaan) jatkaa pelaamista junnusarjassa.
 

HC Hetu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Eikö Saku kelpaa? Luulisi, että veljeksiä kiinnostaisi pelata yhdessä ja vieläpä kasvattajaseuransa riveissä.

Varmasti kelpais mutta pappa-Koivu on sanonut Sakun suulla että pelit TPS:ssä on pelattu joten tuskinpa tulee.. M.Koivu, Locke, Koskiranta ja Laakso...onhan niitä senttereitä tuossakin.

Itse tosin toivon ettei kukaan tulisi ja NHL saataisiin käyntiin mahdollisimman nopeesti.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Satakunnan Kansan tämän päivän numerossa Jesse Joensuu ilmaisee jo aivan suoraan kiertelemättä haluavansa pelata Ässissä (koska Ruotsiin ei kerran ole menemistä), jos työsulku alkaa. Joten yksi "varma" tulija olisi ainakin tähän suuntaan tiedossa, mutta odotellaan nyt rauhassa. Ässien pelaajabudjetti on toki kokolailla käytetty, mutta selvää lienee että JJ:n tapauksessa paikallisen elinkeinoelämän yhteistyökumppanit avaavat kukkaronsa nyörit..

Mielenkiintoiseksi menee..

http://www.satakunnankansa.fi/lehdessatanaan/1194764430428/artikkeli/jesse+joensuu+saattaa+hypata+syksylla+patapaitaan.html
 

Burkie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Varmasti kelpais mutta pappa-Koivu on sanonut Sakun suulla että pelit TPS:ssä on pelattu joten tuskinpa tulee..

Eiköhän tässä lausunnossa ole kuitenkin tarkoitettu lähinnä sitä, ettei paluuta Tepsin riveihin enää tapahdu ns. vakituisena pelaajana. Jos Saku mahdollisen työsulun aikana jossain pelaa, antaisin noin 90% tsäänssit sille, että tämä tapahtuu juuri TPS-paidassa.
 
Itse olen tästä Lockoutista ja pelaajavirrasta vähän sitä mieltä, että "tulee jos on tullakseen". Jos NHL-kausi alkaakin ajallaan niin se on fine, mutta jos Bettman ei pääsekkään NHLPAn kanssa soppariin niin Teukka ja Valle mahtuisi hyvin mun Jokereihin. Toishan se runkkaripeleihin maustetta, kun Jokerit-TPS matsin kokoonpanossa olisi Selänteen, Korpikosken, V. Filppulan, M. Koivun ja Salon kaltaisia nimiä.
 

#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
En tiedä onko joku täällä jo tuumaillut, että Lukolla voisi olla hyvä sauma työsulun toteutuessa hankkia Simonin veli Franz Nielsen Raumalle? Muita mahdollisia NHL-apuja ei tule mieleen.
 

Jay79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers
Väärin. Hartnell on itse kysellyt mahdollisuutta tulla KalPaan, mikäli työsulku tulee.

Jos näin tulee tapahtumaan niin eiköhän tule muutama ottelu seurattua Kalpan pelejä.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Eikö Saku kelpaa?

Ei kelpaa eikä kyseinen herra edes tule tänne jos oikein muistan jostain lukeneeni. Viimeksi kun Saku lakon aikana Tepsissä pelaili niin oliko tuo sitten niin erinomaista? Muistaakseni ekassa pelissä hallilla neppaili porukkaa ihan hyvin mutta odotuksiin nähden jatkossa ei8 sit niin kovinkaan paljon.
 

Kampitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Wild, Avalanche
Ei kelpaa eikä kyseinen herra edes tule tänne jos oikein muistan jostain lukeneeni. Viimeksi kun Saku lakon aikana Tepsissä pelaili niin oliko tuo sitten niin erinomaista? Muistaakseni ekassa pelissä hallilla neppaili porukkaa ihan hyvin mutta odotuksiin nähden jatkossa ei8 sit niin kovinkaan paljon.

Ihan hyvin yhdellä kädellä buranaa purren. Saku tuskin olisi väkisin pelannut, vaan ollut poissa rauhassa koko kauden jos ei kyseessä olisi ollut TPS. Se mitä tähän lakkoon tulee, en usko Sakua liigassa nähtävän.
 

peekay

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Montreal Canadiens & #11
Ei kelpaa eikä kyseinen herra edes tule tänne jos oikein muistan jostain lukeneeni. Viimeksi kun Saku lakon aikana Tepsissä pelaili niin oliko tuo sitten niin erinomaista? Muistaakseni ekassa pelissä hallilla neppaili porukkaa ihan hyvin mutta odotuksiin nähden jatkossa ei8 sit niin kovinkaan paljon.

Kausi 2004-2005 runkosarjassa Sakun tehot 20 pelissä oli 8+8, 6 peliä play-offsissa 3+2. Omasta mielestäni ihan hyvät pisteet, mutta kun sakusta puhutaan niin odotukset on aina niin hirvittävän kovat että sakun odotetaan tekevän nyt ainakin sen 1+3 per peli.

No tuo on tietenkin vain statistiikkaa ja muistaakseni sakun peli ei ehkä silloin kulkenut ihan niin mallikkaasti kuin olisi toivonut. Mitä tähän kauteen tulee niin Saku on minun puolestani erittäin tervetullut Tepsiin koska hän on kuitenkin maailmanluokan pelimies.
 

JaSa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Ducks
Selänne kommentoi mahdollista työsulkua ja SM-liigaan paluuta. Ei nyt sinäänsä mitään mullistavaa taikka odottamatonta, mutta laitetaan nyt tänne.

Selänteen kommentit Suomikiekko.com sivustolla.
 

jukkaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Sakuhan itse sanoi keväällä 2011 että lopettaisi uransa mielellään Sveitsissä tai muussa hänelle uudessa liigassa. En usko että tulisi Suomeen.

Artikkeli Iltasanomissa:
NHL: Saku Koivu: Ehk - Ilta-Sanomat

Sen enempää kantaa ottamatta siihen tuleeko S. Koivu tepsiin vai ei, sanoit itsekin, että haastattelu on keväältä 2011. Siihen aikaan ei taidettu ajatella, että nhl ei alkaisi ajallaan 2012 syksyllä.
 

shutout

Jäsen
Itse elättelen jo toiveita siitä, että tänne rantautuisi usean kuukauden ajaksi muutama todellinen tähtipelaaja. Jokaisessa arkipelissäkin tulisi todennäköisesti käytyä, jos Kalpalla olisi Hartnell, Jokereilla Selänne, Ässillä Joensuu, Jypillä St. Louis, Tepsillä Korpikoski ja Bluesilla Ribeiro? Ainut mitä en halua, on tusina keskiverto pohjois-amerikkalaisia muutaman ottelun ajaksi.

Miksi ei muuten NHL:ssä ole sääntöpykälää, mikä velvoittaisi työsulun sattuessa pelaajan siirtymään AHL:n farmijoukkueen riveihin alkavaksi kaudeksi?
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös