NHL-lähetykset netissä

  • 3 713 020
  • 9 692

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
Kiitos. Osaatko äkkiseltään vähää opastaa atk-ajokortittomalle, miten tuonne pääsee? Tv:n sovellus kyseessä.

TV:n kautta ei käsittääkseni sinne pääse, tosin en tiedä onko se päivittynyt. Tietokoneella itse sen laitan päälle selaimesta, Chromen kautta castaan telkkariin Chromecast Ultran avulla ja badam.

Tietokoneen saa tietysti HDMI-piuhalla telkkariin kiinni, jos semmosta löytyy.
 

Burkie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
TV:n kautta ei käsittääkseni sinne pääse, tosin en tiedä onko se päivittynyt. Tietokoneella itse sen laitan päälle selaimesta, Chromen kautta castaan telkkariin Chromecast Ultran avulla ja badam.

Tietokoneen saa tietysti HDMI-piuhalla telkkariin kiinni, jos semmosta löytyy.

Okei, kiitti tosiaan avusta, mut ehkä vietän iltani Kaikkitietävää kuunnellen, niin pääsen helpommalla.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans, Dallas Stars, Leksands IF
Mun tv:n Viaplay appi heittää jatkuvasti (yleensä erien alussa) striimin takaisin lähetyksen alkuun, niin että juodun aina sen 2-3 kertaa avaamaan striimin uudestaan jotta pääsen takaisin nykyaikaan. Todella rasittava "bugi" ja tuntuu että tuolle ei voi edes oikein tehdä mitään. Lieneekö ongelma telkkarissani, itse appissa vai missä? Mikään muu appi ei reistaile samalla tapaa. Onko mun ainoat vaihtoehdot joko jatkaa striimien resettaamista tai siirtyä takaisin chromecastaamaan lähetyksiä, jolloin mitään tällaisia ongelmia ei ole toistaiseksi ilmennyt? Ja onko muilla ilmennyt samankaltaista ongelmaa Viaplay appin kanssa?
 

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
Ei taida kuulua tänne mutta mistä porukka katsoo kokoonpanot tai mihin ne tulee julki ensimmäiseksi?

Dailyfaceoff.com kerää aika hyvin aamujäiltä tavaraa, kun ottavat tietonsa joukkueiden beatwritereiden twitter-tileiltä.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tekisi mieli katsella NHL-kauden huipennusta jotain kautta ja ensimmäisenä mieleen tulee tietysti Suomessa oikeudet omaava Viaplay. Tuntuisi kuitenkin hieman typerältä, jos ottaisin 1kk Viaplayn ja pelit jatkuvat muutaman päivän pidemmälle, jolloin joudun maksamaan toisen kuukauden lähes tyhjästä. Osaako joku sanoa mihin asti finaalit voivat venyä? Otteluohjelmia kun ei ilmeisesti lyödä lukkoon etukäteen, niin mistään ei oikein löydy päivämääriä finaaliotteluille.

Toinen hyvä vaihtoehto olisi sitten NHL.tv, mutta millainen hinta sille tulee, jos nyt ottaa käyttöön?
 

Ralph

Jäsen
Mistä näkee finaalin pelipäivät? Itse en nopealla vilkaisulla löydä mitään pelipäiviä tästä kierroksesta eteenpäin?
Ei mistään. NHL:ssä pudotuspelisarjojen otteluohjelmat tehdään vasta kun otteluparit seuraavalle kierrokselle on selvillä.
 

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
Tekisi mieli katsella NHL-kauden huipennusta jotain kautta ja ensimmäisenä mieleen tulee tietysti Suomessa oikeudet omaava Viaplay. Tuntuisi kuitenkin hieman typerältä, jos ottaisin 1kk Viaplayn ja pelit jatkuvat muutaman päivän pidemmälle, jolloin joudun maksamaan toisen kuukauden lähes tyhjästä. Osaako joku sanoa mihin asti finaalit voivat venyä?

Sportsnetin sivulla kaudenalusjutussa mainittu että 15.6 viimeinen mahdollinen pelipäivä Stanley Cup finaaleille. Siitä sitten piakkoin Viaplayta tilaamaan.
https://www.sportsnet.ca/hockey/nhl/nhl-2018-19-fyi-key-dates-rule-changes-big-names-new-places/[/QUOTE]
 

Wire

Jäsen
Tekisi mieli katsella NHL-kauden huipennusta jotain kautta ja ensimmäisenä mieleen tulee tietysti Suomessa oikeudet omaava Viaplay. Tuntuisi kuitenkin hieman typerältä, jos ottaisin 1kk Viaplayn ja pelit jatkuvat muutaman päivän pidemmälle, jolloin joudun maksamaan toisen kuukauden lähes tyhjästä. Osaako joku sanoa mihin asti finaalit voivat venyä? Otteluohjelmia kun ei ilmeisesti lyödä lukkoon etukäteen, niin mistään ei oikein löydy päivämääriä finaaliotteluille.

Toinen hyvä vaihtoehto olisi sitten NHL.tv, mutta millainen hinta sille tulee, jos nyt ottaa käyttöön?
Jos löytyy VPN niin NHL.tv olisi loppukaudeksi 9,99usd

Mistä näkee finaalin pelipäivät? Itse en nopealla vilkaisulla löydä mitään pelipäiviä tästä kierroksesta eteenpäin?

Et mistään koska ne sovitaan vasta kun edelliset sarjat on mennyt poikki.
 

WannabeParros

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ducks, RaahenJääkiekkoKlubi
Onko kukaan ottanut tuota "watchtheahl.com" pakettia? Toimiiko se näillä lakkeuksilla vai tuleeko siinäkin joku kusinen viaplay sopimusasia väliin?
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Onko kukaan ottanut tuota "watchtheahl.com" pakettia? Toimiiko se näillä lakkeuksilla vai tuleeko siinäkin joku kusinen viaplay sopimusasia väliin?
Tietääkseni AHL-oikeuksia ei täällä kukaan muu omista, joten pitäisi toimia. Löysin myös tällaisen tekstin AHLtv:n julkistuksen uutisoinnista: “Using the most advanced, cutting-edge digital technologies, AHL fans will have the most innovative multimedia hockey viewing experience available worldwide.”

Toki sitten VPN:n avulla ainakin toimii.
 

Hokipedia

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, LA Kings, Underdog
Jos jolta kulta löytyy lainattavaksi Viaplayn tunnareita ensi yöksi, niin DM:llä ottaisin kiitollisena vastaan :)
 

Toby Dammit

Jäsen
Suosikkijoukkue
New Jersey Devils
Viaplay on tänne kirjoitettujen kommenttien perusteella ilmeisesti ihan asiallinen tapa katsoa NHL-matseja. Eli kaikki pelit ovat katsottavissa (myös jälkilähetyksinä), toisin kuin esim. Viasatilla, ja Viaplayn kautta pääsee katsomaan otteluita myös NHL.tv:n kautta jenkkiselostuksilla. Korjatkaa jos olen väärässä.

Miten tuo NHL.tv:n kautta pelien katsominen tapahtuu käytännössä? Kirjaudutaanko NHL.tv:n sivuille Viaplay-tunnuksilla vai mikä systeemi siinä on käytössä? Viaplay-NHL.tv-yhdistelmää pystyy katsomaan ainakin koneella, mutta mietin, saanko katsottua pelit AppleTV:llä NHL-sovelluksen kautta (iTunesista valitsee maaksi Yhdysvallat), kuten "oikean" NHL.tv-tilin kanssa. AppleTV:n käytön syynä on se, että pystyn katsomaan pelit isolta näytöltä joukkueen omilla selostajilla.

Kiinnostaisi katsoa jatkossa myös valioliigamatseja, minkä takia mietin NHL.tv:n korvaamista Viaplaylla.

Tägään viestiin nyt vaikka @Lico n, kun olet kommentoinut NHL.tv-asiaa edellisellä sivulla. Ja @ViasatOfficial sitten virallisena edustajana.

Edit: NHL.tv:seen kirjautumiskysymykseeni löytyikin vastaus Viaplayn asiakaspalvelusivuston kautta. Eli: "Huomioithan, että pääset NHL.TV-palveluun vain urheilukalenterin kautta, jonka vuoksi palvelu on vain käytettävissä tietokoneella (PC/Mac)."

No, täytyy miettiä asiaa. Haluaisin kuitenkin katsoa pelejä isolta näytöltä Devilsin omilla selostajilla.
 
Viimeksi muokattu:

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
Viaplay on tänne kirjoitettujen kommenttien perusteella ilmeisesti ihan asiallinen tapa katsoa NHL-matseja. Eli kaikki pelit ovat katsottavissa (myös jälkilähetyksinä), toisin kuin esim. Viasatilla, ja Viaplayn kautta pääsee katsomaan otteluita myös NHL.tv:n kautta jenkkiselostuksilla. Korjatkaa jos olen väärässä.

Miten tuo NHL.tv:n kautta pelien katsominen tapahtuu käytännössä? Kirjaudutaanko NHL.tv:n sivuille Viaplay-tunnuksilla vai mikä systeemi siinä on käytössä? Viaplay-NHL.tv-yhdistelmää pystyy katsomaan ainakin koneella, mutta mietin, saanko katsottua pelit AppleTV:llä NHL-sovelluksen kautta (iTunesista valitsee maaksi Yhdysvallat), kuten "oikean" NHL.tv-tilin kanssa. AppleTV:n käytön syynä on se, että pystyn katsomaan pelit isolta näytöltä joukkueen omilla selostajilla.

Kiinnostaisi katsoa jatkossa myös valioliigamatseja, minkä takia mietin NHL.tv:n korvaamista Viaplaylla.

Tägään viestiin nyt vaikka @Lico n, kun olet kommentoinut NHL.tv-asiaa edellisellä sivulla. Ja @ViasatOfficial sitten virallisena edustajana.

Edit: NHL.tv:seen kirjautumiskysymykseeni löytyikin vastaus Viaplayn asiakaspalvelusivuston kautta. Eli: "Huomioithan, että pääset NHL.TV-palveluun vain urheilukalenterin kautta, jonka vuoksi palvelu on vain käytettävissä tietokoneella (PC/Mac)."

No, täytyy miettiä asiaa. Haluaisin kuitenkin katsoa pelejä isolta näytöltä Devilsin omilla selostajilla.

Tosiaan mä itse hommasin Chromecastin, jonka avulla saa nätisti peilattua tietokoneen kautta telkkariin. Säätämistä se on, mutta Chromecast Ultralla laatu on järisyttävän hyvä.
 

Toby Dammit

Jäsen
Suosikkijoukkue
New Jersey Devils
Tosiaan mä itse hommasin Chromecastin, jonka avulla saa nätisti peilattua tietokoneen kautta telkkariin. Säätämistä se on, mutta Chromecast Ultralla laatu on järisyttävän hyvä.
Juu, tuokin mahdollisuus on olemassa. Tai no, mulla on se vanha Chromecast, mutta voisin päivittää Ultraan, jos tulee Viaplay otettua. Ainoa mitä mietin ovat selostukset, eli lähetyksiin ei taida saada Viaplaylla aina valittua oman jengin selostajia. Vai?
 

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
Juu, tuokin mahdollisuus on olemassa. Tai no, mulla on se vanha Chromecast, mutta voisin päivittää Ultraan, jos tulee Viaplay otettua. Ainoa mitä mietin ovat selostukset, eli lähetyksiin ei taida saada Viaplaylla aina valittua oman jengin selostajia. Vai?

Viaplayn kautta NHL.tv:n pariin ja Cast päälle selaimesta, niin pelittää huikealla laadulla ja valitsemallasi selostuksella.
 

Toby Dammit

Jäsen
Suosikkijoukkue
New Jersey Devils
Otin Viaplayn, ja irtisanon kohta Viaplayn. En tosin NHL:n vaan valioliigamatsien takia, joita näköjään näytetään kerrallaan vain yksi suorana. Suorat matsit ovat tietenkin parhaiden joukkueiden pelejä, ja Southamptonin matsit saan katsottua vasta illan päätteeksi uusintana. Ei kiitos jatkoon. Olisi pitänyt tämäkin asia tarkistaa etukäteen.

Taidan kokeilla tämän ekan kuukauden jakson päättymisen jälkeen DAZN+VPN-yhdistelmää valioliigan katsomiseen, vaikka sitäkin on haukuttu kuvanlaadusta (ainakin NFL:n kohdalla). Ja NHL:ää katson sitten tuttuun tyyliin NHL.tv:n kautta.

Tämä nyt ei varsinaisesti liity NHL-lähetysten katsomiseen. Kunhan heitin omat kommenttini asiasta, jos jollain sattuisi tulemaan samanlainen tilanne vastaan, mikä on toki epätodennäköistä.
 

Wire

Jäsen
@Toby Dammit AppleTV:n tai puhelimen NHL.tv app ei toimi Viaplay tunnuksilla. Ne toimivat vain koneen selaimella.

Itse odottelen taas original NHL.tv:n tarjouksia. Tai vaikka ei tulisi tarjouksia niin 120-130€:llä saa heiltä koko kauden.
 

Buster

Jäsen
Otin Viaplayn, ja irtisanon kohta Viaplayn. En tosin NHL:n vaan valioliigamatsien takia, joita näköjään näytetään kerrallaan vain yksi suorana. Suorat matsit ovat tietenkin parhaiden joukkueiden pelejä, ja Southamptonin matsit saan katsottua vasta illan päätteeksi uusintana. Ei kiitos jatkoon. Olisi pitänyt tämäkin asia tarkistaa etukäteen.
Toivottavasti brexit muuttaisi tämän, sillä kaiken taustalla taisi olla joku EU:n tuomioistuimen päätös tavaran vapaasta liikkumisesta, jonka myötä oli ok esittää Englannissa Valioliigaa ulkomailta hankitulla maksu-tv laitteistolla. Minkä johdosta sitten Valioliiga alkoi kansainvälisten tv-yhtiöiden (vain Euroopassa toimivien?) sopimuksiin kirjata näitä saamarin rajoituksia, että saavat lädit stadioneille. En toki tiedä onko mitään takeita, että Valioliiga noista saavutetuista pykälistään luopuisi ja jos luopuisi, niin tulisiko vasta viiveellä uusiin sopimuksiin.
 

Toby Dammit

Jäsen
Suosikkijoukkue
New Jersey Devils
@Toby Dammit AppleTV:n tai puhelimen NHL.tv app ei toimi Viaplay tunnuksilla. Ne toimivat vain koneen selaimella.

Itse odottelen taas original NHL.tv:n tarjouksia. Tai vaikka ei tulisi tarjouksia niin 120-130€:llä saa heiltä koko kauden.
Joo, näin päättelin muista viesteistä ja Viaplayn nettisivujen perusteella. Siis että NHL.tv app ei toimi Viaplayn tunnuksilla. Ja itselläni on tosiaan ollut aikaisemmin nimenomaan tuo NHL.tv käytössä juuri tuohon 120-130 e hintaan.

Toivottavasti brexit muuttaisi tämän, sillä kaiken taustalla taisi olla joku EU:n tuomioistuimen päätös tavaran vapaasta liikkumisesta, jonka myötä oli ok esittää Englannissa Valioliigaa ulkomailta hankitulla maksu-tv laitteistolla. Minkä johdosta sitten Valioliiga alkoi kansainvälisten tv-yhtiöiden (vain Euroopassa toimivien?) sopimuksiin kirjata näitä saamarin rajoituksia, että saavat lädit stadioneille. En toki tiedä onko mitään takeita, että Valioliiga noista saavutetuista pykälistään luopuisi ja jos luopuisi, niin tulisiko vasta viiveellä uusiin sopimuksiin.
Tämä on kyllä ärsyttävä asia. Ei varmasti Viaplayn/Viasatin vika, sillä hekin näyttäisivät epäilemättä mielellään kaikki pelit livenä, mutta eipä sillä kuluttajan kannalta ole juuri väliä. No, kokeilen DAZN:ia, josta kaikkien matsien pitäisi näkyä livenä, kunhan tämä Viaplayn kuukauden jakso päättyy.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös