Tämä on suomalaisen jääkiekkoilun riemuvoitto. Okei, no ei koko jääkiekon, mutta NHL:ää seuraavien ja Kakko-fanien, en kerro kumpaan kuulun. Pääasia oli minulle, ettei Kakko joudu Edmontoniin tai kumpaankaan Kalifornian joukkueista. Sen sijaan toivoin Kakolle päätymistä Vancouveriin erityisesti, oli tuolla muitakin tosi hyviä vaihtoehtoja.
Hetken tätä asiaa pureskeltuani, mun mielestä kumpikin näistä New Yorkin joukkueista on aika helvetin hyviä vaihtoehtoja. Kumpikin joukkueista on ollut mulle oikeastaan aina helvetin tylsiä, no nyt ainakin toisesta tulee mielenkiintoinen. Kummassakaan ei ole myöskään suomalaispelaajia, okei no on Sammy Vatanen, mutta ei se ole sellainen pelaaja, ketä jaksaa seurata. Tää on myös erittäin loistava asia suomalaisten kannalta. Ai miksi? No nämä joukkueet ovat New Yorkin lähietäisyydellä, se tarkoittaa käytännössä sitä, että Floridan ohella Nyki on varmaan toisiksi suurin suomalaisturistien kohde. Enää suomalaisturistien ei tarvitse katsella melkein suomalaisia mikazibanejadeja, vaan siellä on iha oikea vetonaula, myös Floridassa yks ihan hyvä suomalainen.
Mulle tää on henk.koht hyvin kimurantti tilanne. Ykkösvaraus, vai ennakkoon paljon mielenkiintoisempi joukkue Rangers. Voisiko ne yhdistää jotenkin? Ei varmaan. No toivon ehkä kuitenkin ennemmin ykkösvarausta Suomeen, on sellainen jo jumalauta jossain Sveitsissäkin, vittu. Mutta sentääs täs ei ole mikään winner takes it all -asetelma, koska Rangers on myös hyvä joukkue, tuollainen paska tilanne olisi ollut se, että se toisena varaava joukkue olisi ollut esimerkiksi Edmonton.