Onko kenellään minkäänlaista hajua kyseisestä pelaajasta? Keskikierroksilla ryöstö?
Jakub Skarek - Eliteprospects.com
Nyt palstaveli tarjoaa niin hyvää syöttöä lapaan, että tähän on pakko tarttua. Olen seurannut itse hyvin tarkasti Skarekin otteita syksystä 2016 lähtien, jolloin asuin puoli vuotta Jihlavassa ja tuli noin kymmenkunta matsia Skarekin otteita seurattua. Kyseisessä joukkueessa mielenkiintoisin pelaaja oli juuri Skarek, josta viime vuonna odotettiin jopa ykköskierroksen varausta ja alkukaudella näin vielä jonkun listan, jossa Skarek oli 31. pelaajan joukossa. Jäi kuitenkin viime kaudella vielä Milan Svobodan varjoon, joka kantoi Jihlavan torjuntavastuun viime kauden tärkeimmissä nousukarsinta otteluissa. Sai kuitenkin jo viime vuonna vastuuta Tsekin u20-joukkueessa kaksi vuotta alaikäisenä, mikä ei ole maalivahdeille kovin yleistä.
Tällä kaudella lähti kakkosmaalivahtina kauteen, kun Jihlava hankki Lars Voldenin ykkösmaalivahdiksi, mutta kauden aikana Skarek on syrjäyttänyt Voldenin ja torjuu nyt Jihlvalle elintärkeissä putoamiskarsinnoissa. Yhtään kokonaista ottelua en ole toki tällä kaudella nähnyt, mutta toki jonkin verran klippejä olen tälläkin kaudella katsonut. Tämän kauden junnukisat menivät Skarekilta täysin pieleen, kun menetti ykkösmaalivahdin paikan huonoilla otteilla.
Mikään maalivahti asiantuntija en todellakaan ole, mutta kyseessä on omaan silmään iso kokoinen, mutta myös hyvin liikkuva maalivahti. Suurimpana ongelmana näen sen, että Skarek päästää normaalia usemmin helppoja vetoja sisään. En tiedä onko Skarekilla hieman huonot refleksit vai mistä tämä asiaa kiikastaa. Itselleni Skarek on tulevan draftin mielenkiintoisin nimi ja toivoisin, että Habsit varaisivat Skarekin.