Välimäki ja Vaakanainen olisivat minun papereissani toisinpäin, mutta sijoitukset tällä hetkellä aika kohdallaan. Toinen noista voi nousta jopa 10 ensimmäisen joukkoon, mutta varaukset sijoilla 10-15 näyttävät tällä hetkellä todennäköiseltä. Tolvanen oli minun mielestäni yllättävän korkealla, ja pidän ihan todennäköisenä, että hänelle käy "pulkkiset". Laukaus on hyvä ja Tolvanen osaa tehdä maaleja, mutta liike on heikohkoa. Potentiaalia Tolvasella kuitenkin on, mutta putoaminen ykköskierroksen ulkopuolelle on paljon todennäköisempää kuin näillä muilla kolmella, joita voi tässä kohtaa pitää jo lähes varmoina ykköskierroksen varauksina.
Ensinnäkin, hemmetin vaikea tehdä vielä arviota millä numerolla kukakin menee, mutta uskon, että jokainen näistä neljästä menee ensimmäisellä kierroksella. Esimerkiksi Liljegren, joka ei ole kovin pitkä tilastot Ruotsin liigasta on suunnilleen samat kuin Vaakanaisella tältä kaudelta.
Mitä tulee Tolvaseen niin olen täysin erimieltä, Tolvanen voi vielä nousta tuolla listalla paljonkin, ihan uskomattoman taitava ja kun puhutaan hänen huonosta luistelustaan, niin nyt näin Kanadaa vastaan ensimmäistä kertaa hänet luistimilla ja mielestäni luistelu oli sulavaa, terän käyttö hyvää ja suoraluistelu sekä nopeat suunnan muutokset olivat todella hyvää tasoa. Ei tule käymään Pulkkisia. Pulkkinen muutenkin hyvin paljon yksipuolisempi pelaaja, Tolvasella paljon muutakin käyttöä jäällä. Tolvanen teki myös alle 17 vuotiaissa USHL:ssä 14 parhaat pisteet koko liigan historian aikana ja vielä ensimmäinen kausi rapakon takana.
Vesalainen on itselläkin ykkösenä, iso, ahnas hyökkääjä joka laukoo paljon. Ei mielestäni oikein mitään puutteita.
Mutta ensikausi todellakin näyttää miten käy. Vesalainen kun jatkaa kehittymistään Ruotsissa tai missä nyt sitten haluaakin kehittyä. Tolvanen toivottavasti CHL:ssä, koska siellä on kovempi vastus kuin USHL:ssä. Välimäen pitäisi pystyä nostamaan tasoaan pisteiden muodossa, samalla nousee sijoitukset rankingissa, iso, hyvin liikkuva, fiksu puolustaja joka tekee paljon oikeita ratkaisuja ja nopeasti, eli on omaksunut pienen kaukalon kujeet, Vaakanainen, jos jatkaa siitä mihin Liigassa jäi, ihan varma ykköskierroksen varaus tai on sitä mielestäni jo nyt. Itse näen Vaakanaisessa jonkun verran Juolevia, mielestäni aika paljon samaa heissä. Ja niin, mielestäni jokaisella heistä on mahdollisuus nousta top10 varaukseksi, ei ole taidoista kiinni, mutta silloin kaikki pitää osua nappiin. Mielestäni hyvin saatu rankattua suomalaiset, itsekin olisi jotain samansuuntaista ajatellut tällä hetkellä heidän kohdalleen.