NHL Entry Draft 2016

  • 682 970
  • 2 257

Shardik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Avs, Mestis
Paras maksimaalinen hapenottokyky tuolla on tällä hetkellä 65 ml/kg/min. Puljujärvihän veti aikaisemmin tänä vuonna 74 ml/kg/min, mikä onkin aivan järjetön lukema. Olisi ollut kiva nähdä hänen tuloksensa tuolla combinessa, niin olisi saanut varmistuksen, ettei tuo toinen testi ollut jotenkin virheellinen.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Juolevilta kysytty, että uskooko olevansa draftin ensimmäinen varattu puolustaja johon vastannut "-Joo menen ensimmäisenä".
Itseluottamusta ainakin löytyy ja kivahan tuollaistakin on välillä kuulla kun kaikki on aina muuten sellaista liirumlaarumia kuinka annetaan parhaamme ja katsotaan mihin se riittää.
 

Rushlow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Alexander Nylander (82kg) rysäytti rasityspyörällä 21W/kg 5s ajan, joka on tuloksena ihan eri planeetalta. Aiempina vuosina keskiarvo on ollut 13W ja huipuilla tulokset18-19.5W/kg. Ilmeisesti jotain on tehty oikein.

Kaksi vuotta sitten Alexanderin veli William oli teki kovimman tuloksen tuossa testissä 17,5W/kg -tuloksella. Pojilla on hyvät geenit ja/tai oikeat treenit.
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Viimeksi muokattu:

macce

Jäsen
Suosikkijoukkue
kaikki ne 'nimettömät' pikkuseurat..
Aika monta kertaa tuli sana "like". Melkein kun Hedmanin "you know" joka kolmannen sanan väliin. Jotenkin ärsyttävää kuunnella. Toivottavasti pääsee eroon tuosta likettämisestä.

Heh. En siis ollutkaan ainoa joka kiinnitti asiaan huomiota.. ..ehkä se sit tulee siitä kun ei ole natiivi niin joku/jotkut sanat jää junnaamaan..

En tiedä, itse olen viime aikoina katsonut kaikkien meidän suomalaisten haastatteluja aika kriittisellä korvalla ja nimenomaan sen suhteen miten toi Lontoo sujuu. Osalla paremmin, osalla heikommin. Täytyy kyl jonkin verran antaa propseja Puljulle, aikamoisen parannuksen tehnyt sitten U20-kisojen vaikka onhan se vieläkin aivan järkyttävän kuuloista, mutta eiköhän poika jossain vaiheessa opi hieman paremmaksi.
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Tämän listauksen mukaan Laine olisi vain 6’3.75″ ja Pulju 6’4″.

Nämä pituudetkin ovat loppujenlopuksi varsin merkityksettömiä, kun ratkaisevinta on se syliväli, joka muodostaa pelaajan ulottuvuuden pääosin. Syliväli vaikuttaa mailan pituuteen, kiekonriistoetäisyyteen ja kiekonsuojausetäisyyteen. En tiedä Laineen lukuja, mutta kellään taitopelaajalla nuo tuskin ovat paremmat, niin tolkuttoman pitkällä kepillä se pelaa. Käsittääkseni keskimääräinen "wing span" ihmisellä on suurinpiirtein sama kuin normaali pituus. Mutta on tapauksia, joissa syliväli on ollut jopa 7 tuumaa normaalia pituuttaa enemmän. Pavel Datsyukin erinomaisuus lyhyenä pelaajana perustui lähes täysin näihin "apinakäsiin". Niillä tehdään ne riistot epätodellisen kaukaa ja suojataan kiekkoa epätodellisen hyvin. PItkillä käsillä pystyy myös muuttamaan laukaisusektoria, siis kohtaa josta kiekko lähtee, kun blokkaaja on edessä. Pitkät kädet mahdollisivat lähes metrin viennit sivulle, josta veto lopulta lähtee jne.
 
Heh. En siis ollutkaan ainoa joka kiinnitti asiaan huomiota.. ..ehkä se sit tulee siitä kun ei ole natiivi niin joku/jotkut sanat jää junnaamaan..

En tiedä, itse olen viime aikoina katsonut kaikkien meidän suomalaisten haastatteluja aika kriittisellä korvalla ja nimenomaan sen suhteen miten toi Lontoo sujuu. Osalla paremmin, osalla heikommin. Täytyy kyl jonkin verran antaa propseja Puljulle, aikamoisen parannuksen tehnyt sitten U20-kisojen vaikka onhan se vieläkin aivan järkyttävän kuuloista, mutta eiköhän poika jossain vaiheessa opi hieman paremmaksi.

Niin tai Laineen "I think" joka lauseen alkuun. Eipä silti, minua tuo ei häiritse ollenkaan. Laine puhuu ihan riittävän hyvää englantia ja ennen kaikkea hyvällä itseluottamuksella. Puljullakin on itseluottamus kunnossa enkun puhumisen suhteen, vaikka ei osaa puhua sitä juuri lainkaan. Tai siis ei osannut ainakaan vielä puoli vuotta sitten. Sen jälkeen on toki varmasti petrannut otettuaan yksityistunteja.
 

Mr. Smith

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Canucks
On muuten sellainen fiilis, että Tyson Jost (jota veikkailtu 10-20 sijoille) menee odotettua aiemmin. Canucks, Flames, Coyotes, Sabres, eli 5-8, joku näistä nappaa Jostin.

Melkoisella todennäköisyydellä tuosta saa vetää Vancouverin yli. Dubois tai Tkachuk Vancouverin valinta enkä itse keksi miksi ihmeessä Vancouver vetäisi tuollaisen ässän hihasta.
 

nuck

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vancouver Canucks, Abbotsford Canucks, Ilves
Melkoisella todennäköisyydellä tuosta saa vetää Vancouverin yli. Dubois tai Tkachuk Vancouverin valinta enkä itse keksi miksi ihmeessä Vancouver vetäisi tuollaisen ässän hihasta.
Mikäli Canucks varaisi pari sijaa myöhemmin, Jost voisi hyvin tulla kyseeseen. Hän lähtee ensi kaudeksi North Dakotan yliopistoon ja saattaa hyvinkin pelata Canucksin viime kesän ykkösvarauksen Brock Boeserin kanssa samassa ketjussa ensi kaudella. Frozen Fourin voittanut North Dakota tunnetaan erinomaisesta kehitystyöstä ja tuo saattaa hyvinkin nostaa vielä lisää kiinnostusta Jostia kohtaan. Tällä hetkellä on vain vaikea nähdä, että Canucks ohittaisi Duboisin tai Tkachukin.
 
Onhan tuo jotenkin jännä, kun yksi sanoo, että "olen paras, joten kyllä minun pitää olla ykkösvaraus", ja toinen että "minut pitää varata ensimmäisenä, kun minulla on tällaisia ominaisuuksia mitä muilla ei ole" ja kolmas että "olen älykkäämpi kuin muut, joten minut pitää varata ensimmäisenä puolustajana".
 
Onhan tuo jotenkin jännä, kun yksi sanoo, että "olen paras, joten kyllä minun pitää olla ykkösvaraus", ja toinen että "minut pitää varata ensimmäisenä, kun minulla on tällaisia ominaisuuksia mitä muilla ei ole" ja kolmas että "olen älykkäämpi kuin muut, joten minut pitää varata ensimmäisenä puolustajana".
Joo alkaa vähän toistaa itseään nuo haastattelut.. No läksyt on tehty hyvin ja vastauksia on varmaan harjoiteltu hyvin, mutta eipä noista mitään muista erottavaa irtoa. Lainetta kehuttiin, kun sanoi jo unohtaneensa mestaruudet ja muut palkinnot.. no ei kai sinne kukaan mene sanomaan, että tuli nyt voitettua niin paljon tänä vuonna, että siitä riittää loppuelämäksi muisteltavaa.
 
Joo alkaa vähän toistaa itseään nuo haastattelut.. No läksyt on tehty hyvin ja vastauksia on varmaan harjoiteltu hyvin.
Niin kyllä kai ne agenttitoimistot on kertoneet, millaisia vastauksia pitää antaa ja millaisella asenteella kannattaa olla liikkeellä. Miten markkinoidaan itseään, mutta ei nyt ihan vedä överiksi. Ja muitakin pitää kehua jos kysytään.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Joo alkaa vähän toistaa itseään nuo haastattelut..
Varmaan johtuu myös siitä että ihan samoja kysymyksiä ne haastattelijat kysyy. Mutta jos noi haastattelut on toistaa itseään niin draftin jälkeen ne haastattelut vasta tylsiä onkin! "This is dream come true! It is great honor to be selected by this team. It is good or organization, nice city and great fans. I think I am NHL ready and I am really looking forward the camp". Jos joku sanoo jotain muuta niin se on sitten ylläri.
 

PJ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevat Mestarit
Paras maksimaalinen hapenottokyky tuolla on tällä hetkellä 65 ml/kg/min. Puljujärvihän veti aikaisemmin tänä vuonna 74 ml/kg/min, mikä onkin aivan järjetön lukema. Olisi ollut kiva nähdä hänen tuloksensa tuolla combinessa, niin olisi saanut varmistuksen, ettei tuo toinen testi ollut jotenkin virheellinen.


74 on niin kova lukema jääkiekkoilijalle, että tuohon vaikea uskoa. Tuo tuskin pitää paikkansa, mistä tuo tieto on lähtöisin?
Tuolta näyttää löytyvän tulokset: 2016 NHL Combine results: Top 10 at each drill - Sportsnet.ca linkki Sportsnettiin

Jos hapenotosta on kiinnostunut, niin tuolta näytti löytyvän varsin kovia lukuja: VO2 max World Records linkki Topendsportsin sivulle. Kirvesniemen yli 90 on aivan järjetön tulos. En viitsi tarkistaa lähteitä, mutta lieneeköhän siltikään paras suomalainen tulos.

Ihan ok lukemia testeissä, hyväkuntoisia nuoria miehiä. Mutta eivät tietystikään lähelläkään hapenotossa hiitäjien tai pyöräilijöiden lukuja tai muissakaan testeissä erityisen hyviä fyysisiä lukuja verrattuna kunkin testin huipputulokseen, vaikkapa leuanveto lienee kaikille jotenkin tuttua. Tämä on tietysti odotettua ja kertoo jääkiekon olevan ennen kaikkea olevan edelleen omanlaisensa taito- ja kamppailupeli.
 

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ihan ok lukemia testeissä, hyväkuntoisia nuoria miehiä. Mutta eivät tietystikään lähelläkään hapenotossa hiitäjien tai pyöräilijöiden lukuja tai muissakaan testeissä erityisen hyviä fyysisiä lukuja verrattuna kunkin testin huipputulokseen, vaikkapa leuanveto lienee kaikille jotenkin tuttua. Tämä on tietysti odotettua ja kertoo jääkiekon olevan ennen kaikkea olevan edelleen omanlaisensa taito- ja kamppailupeli.
Leuanvetotulos kiinnitti huomion. 15 leukaa parhaalla ei kuulosta suurelta lukemalta. Toistoja tuossa uutisessa lukee, siis 15 kpl leuanvetoa putkeen? Vai olikohan tuossa jokin muu tyyli/tapa suorittaa.
 

pikkuvaimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Dallas, Puustinen ja NATO
Leuanvetotulos kiinnitti huomion. 15 leukaa parhaalla ei kuulosta suurelta lukemalta. Toistoja tuossa uutisessa lukee, siis 15 kpl leuanvetoa putkeen? Vai olikohan tuossa jokin muu tyyli/tapa suorittaa.

Myötäotteella leuanveto on huomattavasti haastavampaa kuin vastaotteella.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös