NHL 2k6

  • 36 843
  • 382
No niin. Nyt olen kyseistä peliä takonut varsin mukavasti ja ajattelin laittaa tänne ihan plussia ja miinuksia pelistä. Mikäli vaikka joku pohtii pelin ostamista, muttei ole varma kannattaako se. Tässä muutama henkilökohtainen mielipide kyseisestä tuotoksesta.

Ensin plussia.

+ Pelaaminen. Se on mukavaa ja realistista, jos niin haluaa. Mikäli haluaa vähemmän realistista, sekin onnistuu slaidereita muuttelemalla. Kokonaisuudessa tätä on hauska pelata. Itse pelaamisesta ei löydy paljoakaan valittamista.

+ Pelit ovat itselläni olleet tasaisia. Maalivahdit ovat hyviä, mutta eivät enää yli-ihmisiä, kuten joskus aiemmin sarjassa.

+ Maaleja tulee monilla erilaisilla tavoilla. Siniviivalaukaus, rebound, vanhanaikainen, ohjaus, pomppu, one-timer jne. Jokainen veto voi mennä maaliin, mutta myös parhaimmat maalipaikat voi saada söhellettyä päin maalivahtia.

+ Ylivoimapelaaminen. Minulla tämä on ollut parasta, mitä missään kiekkopelissä kyseinen osa-alue on ollut. Prosentit ovat realistisia ja muutenkin homma tuntuu ylivoimalta. Yhden miehen ylivoima näkyy, mutta maalinteko ei silti ole kirkossa kuulutettua.

Sitten yksi siinä ja siinä oleva juttu.

+/- Slaiderit. Alussa nämä ovat melko lailla hanurista. Ainakin itselleni olivat, mutta positiivisena voi sanoa, että muuttelu todella näkyy ja oman tyylin löytää ajan kanssa taatusti. Varsin helposti ainakin minä olen huomannut, mitä haluan lisää ja mitä vähemmän. Esim, pelaajien väsyminen on alussa täysin päin ahteria. (Pelaavat melkoisia vaihtoja väsymättä miltei lainkaan) Tämän saa muutettua normaaliksi slaidereilla kuitenkin helposti.

Muutama miinus.

- Peliin on eksynyt ainakin yksi paha bugi. Muihin en itse ole törmännyt vielä, mutta pelin simahtaminen alussa vitutti. (Jos et tiedä, mistä puhun lue edellisiltä sivuilta, samasta ketjusta.) Nyt kyseinen juttu ei ole vaivannut ja se lienee varsin helposti kierrettävissä. Harmittava silti.

- Rankkarikisa. Tämä ei ole onnistunut erityisen hyvin. Yleensä nämä voittaa. Nyt torjun kaikki tilanteet itse ja olen yhden tappionkin rankkarikisassa kokenut.

- Kokoonpanojen muuttamisessa ajantasalle vierähtää tovi, jos toinenkin. Alussa ne ovat hyvin erikoiset.

Kokonaisuutena peli on mielestäni paras jääkiekkopeli markkinoilla. Itse olen myös EA:n sarjaa pelaillut ja kyllä tämä esim. NHL 2006 pesee 100-0. Mikäli sarja on iskenyt aiemmin, tekee se sen nytkin. Muutaman uudenkin pelaajan kannattaa kuitenkin tuotokseen tutustua, koska EA:n vastaava on ainakin minun mielestäni järkyttävän huono.

Hyvä peli tämä on ja mukavaa ajantappoa moniin iltoihin.
 

Rocco

Jäsen
Tep kirjoitti:
Osaisikohan joku palstatoveri kertoa, että mistä päin nettiä löytäisin tiedot millaisilla ketjuilla oikeat joukkueet pelaavat? Ketjut eivät ole olleet minulle ennen kovinkaan tärkeitä, mutta nyt kun tätä on saanut odotella sen verran kauan (kiitos erään putiikin tiedotuspolitiikan, meikäläinen pari päivää vähän lisää) että haluan kaiken olevan mahdollisimman täydellistä.

Huu, toivottavasti huomenna saan tämän hyppysiini...

Itse olen käyttänyt http://www.tsn.ca/nhl/ sivustoa. Tuolta oikealta löytyy linkit harmaalta pohjalta. Ne päivittyy viikottain, eli ei nekään ihan tarkkoja ole.
 

pokki

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Minnesota Wild, Manchester United
Patasydän kirjoitti:
- Peliin on eksynyt ainakin yksi paha bugi. Muihin en itse ole törmännyt vielä, mutta pelin simahtaminen alussa vitutti. (Jos et tiedä, mistä puhun lue edellisiltä sivuilta, samasta ketjusta.) Nyt kyseinen juttu ei ole vaivannut ja se lienee varsin helposti kierrettävissä. Harmittava silti.

No perkeles!

Tänään sitten törmäsin bugiin, joka on ollut nyt varmaan jokaisessa pelaamassani 2k:ssa. Kesken kauden peli simahtaa jonkun yksittäisen pelin jälkeen kalenteri-ruudussa, kun peli kysyy haluanko tallentaa profiilini.

Noh, täytynee simuloida kausi tuon päivän yli - se on ainakin ennen auttanut.

Ihan loistava peli muuten. Ei pahaa sanaa täältä.
 

miskaa78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sabres
Yksi peli Tampalla takana ja vaikuttaa tosiaan loistavalta peliltä, aivan kuten olin odottanutkin. Ainoa miinus oli rukata nuo rosterit edes kohtuukuntoon. Pelissä on
jotenkin sellainen teeveemäinen tunnelma nyt, kun tuo high side -kuvakulma käytössä. Täytyy seuraavaksi laittaa jokaiselle joukkueelle aidot maalitorvet+musat cd:ltä, joita käytin jo pelin edellisessä versiossa. Tosin mitään vikaa noissakaan ei sinällään ole, mutta on se korville nannaa kun aitoa maalitorvea ja hey-musaa siihen päälle kuuntelee :)
 

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane

miskaa78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sabres
Master Chief kirjoitti:


Kiitokset Chief!

Nyt on varsinainen eka runkosarjapeli takana Tampalla ja Carolina kaatui vasta rankkareissa(varsinaisella peliajalla päättyi 3-3), kun Prospal ujutti längistä kiekon ohi Gerberin =) Tasona All-Star ja
jouduin ainoastaan muuttamaan asetuksista tuota väsymistä molemmilta joukkueilta saadakseni itselleni ok asetukset. Pelaan 8min erillä ja laukaukset jatkoajan jälkeen 48/40 minulle :O Pitäisiköhän tuota peliaikaa tms. vähän säätää? Muuten oli tasainen taisto, kuten odottaa sopikin. Taitaa tulla uneton yö, koukussa olen... taas.
 

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
miskaa78 kirjoitti:
Pelaan 8min erillä ja laukaukset jatkoajan jälkeen 48/40 minulle :O Pitäisiköhän tuota peliaikaa tms. vähän säätää? Muuten oli tasainen taisto, kuten odottaa sopikin. Taitaa tulla uneton yö, koukussa olen... taas.

Mulle on parissa viime 2K:ssa sopinut 6 minsan erät. Ehtii pelata pari peliä tunnissa ja pelaajat ehtivät väsymään sen verran että kaikki ketjut ehtivät käydä jäällä.
 

pokki

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Minnesota Wild, Manchester United
Näyttäisi siltä, että tuo jumittamisbugi liittyy niihin peleihin, jotka pelataan peräkkäisinä päivinä. Toisin sanoen: kannattaa tallentaa kausi aina ennen peräkkäisinä päivinä pelattavia pelejä ja niiden välissä.

Ja jos tuo peli jumittaa kalenteriruutuun, on ihan turha koittaa pelata ottelua uudestaan "josko se sitten siitä lähtisi". Ei lähde ja kokemusta on. Kannattaa siis simuloida ongelmapäivän / päivien yli ja taas pelittelee.

Oli All-Star-tasolla jo kuuden ottelun voittoputki Minnesotalla menossa, mutta sitten tuli Ilja Bryzgalov ja Anaheim. 6-0 pataan ja hyvää yötä. Olisihan tuon voittoputken katkaisemisen voinut nätimminkin tehdä.
 

Lauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues & Devils
Onko tämä 2k6 todellakin niin hyvä, kun täällä puhutaan? Ei viittis ihan turhasta maksaa 45€. Jos joku voisi listata vähän plussia ja miinuksia niin olisin enemmän kuin kiitollinen.
 

pokki

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Minnesota Wild, Manchester United
Lauri kirjoitti:
Onko tämä 2k6 todellakin niin hyvä, kun täällä puhutaan? Ei viittis ihan turhasta maksaa 45€. Jos joku voisi listata vähän plussia ja miinuksia niin olisin enemmän kuin kiitollinen.

Jos tuosta nyt kahlaat muutaman sivun taaksepäin, niin saat varmasti ihan tarpeeksi kattavasti tietoa pelistä. 45 euroa kyseisestä pelistä on ihan pilkkahinta, jos vertaa vaikkapa EA:n NHL2006:een, joka on monin verroin huonompi tekele.

Jos tykkäät arcade-lätkästä, ostat NHL2006:sen. Jos haluat pelata lätkää, ostat NHL2k6:sen. Se on vähän kun vertaisi EA:n Fifa-sarjan pelejä ja Pro Evolution Soccereita keskenään.

Tämähän on tietysti vain minun mielipide.
 

miskaa78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sabres
Nyt tuli kokeiltua tuota 6min eriä ja laukaukset aika kohdallaan, Florida: 27 Tampa: 24. Tuli otettua samalla sitten luvuin 3-2 turpaan Floridalta, 50s peliaikaa ja aloitus Floridan päässä--> aikalisä, moke pois ja kaikki taktiikat agressiiviselle--> Lecavalier voitti aloituksen, kiekko taakse Boylelle, jonka hätäinen roiskaisu tolppaan ja Florida kesti lopun :| Sydäntä riipaisi, kun herkuttelivat uusinnalla siitä roiskaisusta, GRRR!
 

miskaa78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sabres
Seuraava peli olikin sitten Tampalla kotona ja tällä kertaa Florida kaatui 4-2. Voiton avaimet oli onnistunut yv(2/6), sekä täydellinen alivoima(0/5) :)
Onnistuin ottamaan jopa Grahamella jäähyn, kun lähdin seikkailemaan kiekon kanssa liian kauas kulmaukseen :p

Tuo ylivoima on kyllä kerrankin upeaa pelattavaa, huh huh.
 

miskaa78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sabres
Mikä ihme tuo lista on pelissä, kun esim. jossain vaiheessa en saa one timereita tehtyä minuuttiin tms.? :O

Olen katsonut manuaalin läpi, mutta ei siellä mainita missään tuollaista asetusta, ns. "rangaistusta". Aargh! Tahdon pois sen :|

Edit: Selvisi, pitää ottaa tuo momentum pois päältä.
 

Eka-kiekko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Parikymmentä ottelua takana, enkä voi kuin kehua peliä. Etenkin opittuani säätämään asetukset itselle mukaviksi on todella vaikeaa olla pelaamatta vielä yhtä matsia, vaikka yö olisi tullut aikaa sitten. Kaatumisia en ole kokenut, ja olenkin niitä yrittänyt välttää ohjeiden mukaan. Muutama hauska lapsus on tosin tullut vastaan:

CCCP 1972 vastaan Montreal 1968 -pelissä olivat neukut kotijoukkue, ja katsomo tietenkin täynnä sirppivasarapaitaisia fanittajia, jotka hakkasivat käsillä pleksiä ja öykkäröivät muutenkin aivan kuten NHL-yleisöt. Kesken pelin repesin kunnolla, kun katkon aikana selostaja löysi aitiosta CCCP:n coolin tummaihoisen "ownerin" fanipaitoineen, lippiksineen ja aurinkolaseineen.

Toinen on jo bugi. Suomella Tsekkiä vastaan Jarkko Ruutu yritti syöttää kulmasta Tsekin maalille, mutta tämä puukäsi syöttikin maalin ulkorautaan selvästi tolpan taakse. Ruutu ehätti myös ensimmäisenä kehikkoa vasten jääneeseen irtokiekkoon ja siirsi sen ensikosketuksella "raudan ali" maaliin. Luulin ensin, että olisi jotenkin veivannut kiekon tolpan ja patjan välistä kuin pelimies, mutta hidastus osoittikin Ruudun tökänneen pelivälineen suoraan kehikon ali kuin erimies. En osannut kuitenkaan kuin nauraa, koska tuo sattui juuri powerforward-Jakelle. Useampia tuollaisia en ole nähnyt, eikä pelaamisessa ylipäätäänkään ole bugien makua.

Mielestäni todella nautinnollinen ja toimiva peli. EA:n viimeisimpien jälkeen tämä peli on kuin tynnyrillinen kylmää olutta kieltolain päätteeksi.
 

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
Eka-kiekko kirjoitti:
Toinen on jo bugi. Suomella Tsekkiä vastaan Jarkko Ruutu yritti syöttää kulmasta Tsekin maalille, mutta tämä puukäsi syöttikin maalin ulkorautaan selvästi tolpan taakse. Ruutu ehätti myös ensimmäisenä kehikkoa vasten jääneeseen irtokiekkoon ja siirsi sen ensikosketuksella "raudan ali" maaliin. Luulin ensin, että olisi jotenkin veivannut kiekon tolpan ja patjan välistä kuin pelimies, mutta hidastus osoittikin Ruudun tökänneen pelivälineen suoraan kehikon ali kuin erimies. En osannut kuitenkaan kuin nauraa, koska tuo sattui juuri powerforward-Jakelle. Useampia tuollaisia en ole nähnyt, eikä pelaamisessa ylipäätäänkään ole bugien makua.

Juu, tuota törmäystarkistusbugia on esiintynyt kuulemma joillakin. Ei tuo lätkäpeleissä mikään uusi juttu ole, jo EA:n ekoissa peleissä Megadrivella tuli tuollaisia maaleja silloin tällöin.
 

Aishoki

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC TPS, Turku
pelikatko musiikkien siirtämisestä X-Boxiin..

Master Chief kirjoitti:

Kuinka ootte saanu noi pelikatko musiikit ylipäätään siirrettyy X-Boxin kiintolevylle? Olen tehny osan biiseistä Goldwave ohjelmalla ja polttanut ne nerolla CD-RW levyille (Tavalliseen CD-Muotoon) mutta X-Boxini ei huoli niitä. Alkuperäiset levyt toimii mukisematta. Pitääkö olla Mod-piiri tai jotain? Oon ajatellu hankkia tän pelin X-Boxille kun siihen saa noi musat, mut pitää sitten ostaa PS2 versio jos ei muu auta. Joten jos joku vois vähän jeesata kuinka homma toimii, Olisin tod. kiitollinen.
 

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
No niin. Kaksinpeliä on kaverin kanssa vääntämään ja muutama bugi tullut esille.
Jos valitsee vain 2 joukkuetta, eli molemmille omansa, niin ei voi pelata toisiaan vastaan. Pitää valita alussa kaikki joukkueet käyttöön. Ei paha moka, mutta kuitenkin.

Jos pelaaja loukkaantuu pelissä, niin aina tuo jamppa siellä kentällä loppuun asti häärii. Ja jos Pelaaja loukkaantuu, niin sittenpä et tee enää minkään muotoisia ketjukokoonpano muutoksia pelin aikana. Et saa vaihtaa edes maalivahtia, vaikka joka kuti menisi sisälle. PAHA moka. Kone sanoo vain että ketjusi ei ole kunnossa ja käskee valitsemaan, että joko kone laittaa ketjut tai poistut ketjuja vaihtamatta.

Tappelut on ihan syvältä! Näyttää lähinnä siltä että kaksi äijää huitoo nakkikioskin jonossa 7 promillen kännissä. Onneksi tappeluita ei tarvi ottaa mukaan peleihin.

kone jumittuu aika ajoin pelin lataus vaiheessa. Kaksi kertaa näin on käynyt.

Peli pätkii aika pahasti välillä. Tiedä sitten onko vika koneessa vai pelissä?

Mutta pelit päättyvät pääasiassa niin että maaleja tulee pelissä 4 ja 10 välillä yhteenlaskettuna ja se on ihan jees lukema. Ja peli itsessään on todella viihdyttävää. Hiki siinä pakkaa tulemaan kun kunnolla vääntää noin kahdeksan peliä 6 minuutin erillä illassa!
 

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
Aishoki kirjoitti:
Kuinka ootte saanu noi pelikatko musiikit ylipäätään siirrettyy X-Boxin kiintolevylle? Olen tehny osan biiseistä Goldwave ohjelmalla ja polttanut ne nerolla CD-RW levyille (Tavalliseen CD-Muotoon) mutta X-Boxini ei huoli niitä. Alkuperäiset levyt toimii mukisematta. Pitääkö olla Mod-piiri tai jotain? Oon ajatellu hankkia tän pelin X-Boxille kun siihen saa noi musat, mut pitää sitten ostaa PS2 versio jos ei muu auta. Joten jos joku vois vähän jeesata kuinka homma toimii, Olisin tod. kiitollinen.

TDK:n CD-RW:llä onnistunut mulla. Musat pitää muuttaa mp3:sta wav-formaattiin Winampin kautta. Options->Prefenrences->se Disk writer plug-in ja valitset kansion mihin menee. Sitten biisit playlistille ja play. Ne sitten vie tilaa aika paljon wav-muodossa, minuutin pätkä on jotain 10 Megaa. Poltat ne Audio Cd:nä ja Finalisoit sen.
 

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
Wrighter kirjoitti:
Peli pätkii aika pahasti välillä. Tiedä sitten onko vika koneessa vai pelissä?

Jo sulla on PS2-versio, niin "vika" on koneessa. Xbox-versio huomattavasti sulavempi.
 

Aishoki

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC TPS, Turku
Master Chief kirjoitti:
TDK:n CD-RW:llä onnistunut mulla. Musat pitää muuttaa mp3:sta wav-formaattiin Winampin kautta. Options->Prefenrences->se Disk writer plug-in ja valitset kansion mihin menee. Sitten biisit playlistille ja play. Ne sitten vie tilaa aika paljon wav-muodossa, minuutin pätkä on jotain 10 Megaa. Poltat ne Audio Cd:nä ja Finalisoit sen.

Paljon kiitoksia nopeasta vastauksesta! Mulla on noi ite tehdyt biisit jotain karvan alta 30 sekkaa pitkiä.. Ai siinä piti kääntää ne "ämpärit" Waveiks.. Ookke ehkäpä nyt toimii.. Kiitos vielä kerran. Ja tänään peli ostoksille, Jesh!
 

miskaa78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sabres
Tietäisikö kukaan sivustoa, jolta voisi ladata noita "taukobiisejä", vai meneekö jo waretuksen puolelle ~30sekan pituiset biisit? :o

Tietysti voisin itse tehdä niitä, mutta en jaksaisi alkaa katkomaan, editoimaan jne.
 

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
miskaa78 kirjoitti:
Tietäisikö kukaan sivustoa, jolta voisi ladata noita "taukobiisejä", vai meneekö jo waretuksen puolelle ~30sekan pituiset biisit? :o

Tietysti voisin itse tehdä niitä, mutta en jaksaisi alkaa katkomaan, editoimaan jne.

Tuolta 2khockey.netistä. Valitset Downloads ja Arena Music. Sieltä löytyy myös introbiisejä (esim. Welcome to the Jungle) ja muuta hauskaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös