NHL 2k6

  • 36 860
  • 382

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
miskaa78 kirjoitti:
Käytän tuota pro controllia nyt ylivoimissa, mutta en vaan tajua, miten syötön jälkeen saisin tehtyä one timerin silloin?

Painat kaksi kertaa sen syötön vastaanottajan ikonia.

Onkos kukaan muu Xboxilla pelaava huomannut että Live pelit ovat meeneet poikki viime aikoina kesken kaiken? Tänään pelasin melkein viikon tauon jälkeen yhtä kaveria vastaan, ekassa pelissä meni heti poikki ja toista peliä ehdittiin pelata yksi erä.
 

King

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Master Chief kirjoitti:
Painat kaksi kertaa sen syötön vastaanottajan ikonia.

Jep, näinhän sen pitäisi toimia. Itselläni tuo ei vain jostain syystä toimi kuin ajoittain. Syötän esim toiselle pakille R2 napilla..painan heti putkeen toisen kerran..no tämähän ottaa kiekon vain haltuun. Olen siis päätynyt vain runkuttamaan nappia niin maan perusteellisesti, jolloin yleensä pelaaja vetää sellaisen hentoisen snapperin, joka ei menee maalivahdin suojuksiin. Joskus sitten taas veto lähtee oikein komeasti suoraan syötöstä.

Kummallista.
 

miskaa78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sabres
Hyvin toimii minulla nyt ainakin xbox -versiossa ne onetimerit kun pro control käytössä, heti esim X:n jälkeen uudestaan samaa nappia ja kova kuti lähtee, riippuen tietysti kätisyydestä ja pelaajan asennosta.

ps. Ylivoimastani alkoi turha murhaavaa suorastaan, kun tajusin alkaa käyttämään tuota "crash the net" -taktiikkaa... siitä vaan sitten heti kiekko viivaan ja kutia maalille. Ellei mene suoraan, niin irtokiekkoja hakkaa kaikki 3 miestä sisään. Ei ehkä kaunista katseltavaa, mutta tehokkuudeltaan murhaavaa suorastaan ;)
 

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
miskaa78 kirjoitti:
Pelaisin itsekkin varmaan välillä livessä, mutta eikös se ole maksullista? En tiedä oikein mitään koko systeemistä :p

Hommaat Starter Kitin tai 2kk Trial Offerin, jos sulla on luottokortti tai Sammon tai Nordean Visa Electron ja verkkomaksut sallittu niin pääset pelaamaan.

Lisäneuvoja täältä: http://www.livegamers.info/opas/index.php
 

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
Ainakin PS2:lle on jo Roster Update saatavilla netistä. Siinä on kuulemma ne virheet mistä 2khockey.netissä joku jo kirjoitteli (tosin Xbox-versiosta) eli kätisyydet ovat päin mäntyä joillakin, selostajat puhuvat numeroista nimien sijaan ja pelaajien seurahistoriatiedot ovat päin vittua myös. Jos tuota meinaa muokata niin lisätietoa täältä (Foliomiehen iesti): http://www.konsolifin.net/bbs/showthread.php?p=354520&posted=1#post354520
 

pokki

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Minnesota Wild, Manchester United
MikkoT kirjoitti:
http://www.2khockey.net/forums/index.php?showtopic=13192
Noista ainakin itse lähdin liikkeelle. :) Pass Aim Assistia nostin pari pykälää, kun en vaan osaa.

Dodiih, kävipä allekirjoittanutkin hakemassa yllämainitut slaiderit. Turpaan on sen jälkeen tullut kolmesti peräkkäin, tosin viimeisin vain maalilla ja todella niukasti. Tolppaa lähemmäksi ei viimeisen erän pyörityksen aikana vain päässyt.

Yksi kysymys noista slaidereista.

Tuossa sanotaan, että jos on kaksi lukua, ensimmäinen on pelaajalle ja toinen koneelle. Mitenkäs niissä kohdissa, joissa on vain yksi luku? Laitetaanko se sama luku sekä pelaajalle, että tietokoneelle?

Nyt meinaan tuntuu siltä, että kone saa tuolla boostillaan kiinni jokaisessa tilanteessa ja sen takia aloin epäilemään, että ehkäpä noiden arvojen on tarkoitus olla tasoissa koneen kanssa. Pass Aimia jouduin nostamaan myös pari pykälää, mutten tuosta syöttelystä ei tule hevosenkaan elintä. Myös tuota game speediä laitoin kaksi napsua lisää, nyt se on oikein hyvä. Eriä tarvitsee vielä varmaan lyhentää, koska laukauksia tulee vielä liikaa.

Mutta, jos joku osaisi vastata kysymykseeni, olisin kiitollinen. Eli tack vaan jo valmiiksi.

Edit: Niinpä niin. Kyllähän siellä selvästi lukee, että arvo laitetaan molemmille. Eli nou hätä, asia selvisi.
 
Viimeksi muokattu:

Lemmu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport, Detroit Redwings, Arsenal
Vihdoinkin sain!

Tuli sitten kyseinen peli eilen postista ja nyt pääsi pelaamaan. Jotenkin outoa aluksi toi ohjaus ja kaikki, kun on tottunut vain noihin EA:n lätkäpeleihin vuosien varrella. Ne kun olivat semmoista helppoa arcade meininkiä. Tulee ihan mieleen ISS-futis pelit joissa kontrollit ovat aluksi hieman vaikeahkot hallita, mutta sitten kun oppii, niin saa paljon enemmän irti kuin koskaan.

Ei sattuis ketään XBOX:lla pelaajia olemaan, jos vaikka sais matsia aikaan? Porukkaa kun ei tahdo löytyä millään...
 

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
Lemmu kirjoitti:
Ei sattuis ketään XBOX:lla pelaajia olemaan, jos vaikka sais matsia aikaan? Porukkaa kun ei tahdo löytyä millään...

Pistä gamertagi vaikka yv:llä jos et julkisesti kehtaa. Siellä on kyllä ollut viimeaikoina ongelmana että peli katkeaa joko alkuunsa tai toisen erän alussa eli saa nähdä saako matsia aikaan.
 
Suosikkijoukkue
Liigan kärki ja jumbo
Master Chief kirjoitti:
Jahas, saatiin lisäys Parhaat naurut netistä -ketjuun.

Ostin tuon 2k5 vähän ilmestymisen jälkeen, ja ei ollut paha hinta. Se olikin parasta koko pelissä. Bugitteli ihan oudosti, ja nämä realistiset lopputulokset oltiin tehty aika köyhällä tavalla. Ei kyllä 2005 ollut mikään realistinen peli myöskään, mutta säädöllä sai siihen paremman tuntuman kuin 2k5. Nyt taas on tuota 2006 tullut pelattua, ja on kyllä mahtavat säädöt siinä tällä hetkellä. Tuo 2k6 kuulemma on yksi iso bugi pleikkarilla, joten eipä ole tarvinnut päätöstä katua. Hieman olen vain peliä testannut, mutta enpä ehtinyt huomata kuin surkean grafiikan, pelin sisälle en oikein ehtinyt.
 

miskaa78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sabres
No sanon sitten omat kokemukset tästä EA:n uusimmasta(pc-versiosta): En oikein pitänyt 10-8 tuloksista ja miljoonista tolppalaukauksista yhdessä pelissä, cpu:n pakollisista huijausmaaleista, huonoista uusinnoista, huonosta selostuksesta, siniviivalta pakit eivät saa juuri koskaan maaleja, juuri se realistisuus puuttuu kokonaan(tämä seikka usein näiden välillä ratkaisee, kumpaan peliin pelaaja kääntyy), varmat maalipaikat kun löytää-->aina maali, huonot valikot, sellainen aito tunnelma vaan puuttuu... Tämän vuotisesta päivityksestä löytyi sentään jonkinlainen pistepörssi, hyvä juttu! =) Nämä riittivät syyksi poistaa asennus, lopullisesti. En kyllä tuota olisi edes hommannut, mutta konsolia ei silloin ollut ja jotain kiekkoa tai sen tyylistä oli pelattava. Tokihan parannusta 2005 -versioon on tullut, mutta ei paljoa sen eteen olisi tarvinnutkaan tehdä :)

Tämä siis vain minun mielipide, nyt vaikenen.

ps. Ei ne grafiikat paljoa minun vaakakupissa paina, jos sisältö sukkaa pahasti. Sen minkä 2k6 häviää grafiikoissa, voittaa se muilla alueilla 100-0.
 

Lemmu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport, Detroit Redwings, Arsenal
Master Chief kirjoitti:
Pistä gamertagi vaikka yv:llä jos et julkisesti kehtaa. Siellä on kyllä ollut viimeaikoina ongelmana että peli katkeaa joko alkuunsa tai toisen erän alussa eli saa nähdä saako matsia aikaan.

Kyllä mää kehtaan sen julkisestikkin pistää. Villisusi on tällä hetkellä käytössä liven puolella. Harmittava toi bugi tosiaankin on, kun tänään molemmat pelit menivät kaatumaan. Onkohan siihen tulossa korjausta vai pitääkö hankkia nhl2006? Onneksi vanhempi 2004 versio toimii ja ISS 2005.
 

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
Lemmu kirjoitti:
Kyllä mää kehtaan sen julkisestikkin pistää. Villisusi on tällä hetkellä käytössä liven puolella. Harmittava toi bugi tosiaankin on, kun tänään molemmat pelit menivät kaatumaan. Onkohan siihen tulossa korjausta?

Kyllä varmaan. Ainakin siitä on ilmoitettu niille.
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Peli on hankittu ja testattu. Ei ole kuin kolme ottelua takana, ensimmäinen ihan vaan kokeilu missä tuli Tampa löylytettyä, taso taisi olla 'Amateur', helpohkoja osumia meni pari, joskin oikein tekemällä tehtyjäkin muutama. Meni syöttöjä helposti läpi ja niistä pääsi tälläämään oikein kunnolla. Piti käydä tarkistamassa nuo Venomin slaiderit ja niillä pelattu kaksi ottelua, tasona on 'Pro'. Kaksi tappiota 1-0 ja 5-1. Vähän olen joutunut rukkaamaan, Pass Aimia olen pari napsua siirtänyt, ei näyttänyt oikein lapaan napsuvan. Nyt on ihan sopiva, ei mene ihan sokkona omille. Onhan minua viety kuin märkää rättiä pahimmillaan, YV:tä en osaa juuri lainkaan, onnistuneista suorituksista on kovasti tyytyväinen vaikka ei maalia saisikaan. Kunhan tässä pelailee ja opettelee, niin sitten joskus voisi ruveta rassailemaan rostereita ja pelata kautta.

Jos autopelien puolelta hakisi vertausta EA:n ja NHL 2K* sarjan eroista, voisi EA olla kuin Colin McRae Rally ja 2K* sarjan pelit Richard Burns Rally.
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Ja taas astialle. Piti kokeilla heikompaa vaikeustasoa kun tuppasi olemaan vähän tuskaista tuo maalinteko. Chicago-Rangers ottelussa tuli komein maali mitä olen aikaiseksi saanut. Jagrilla nousin laitaa ylös, yritin siinä jotain harhautellakin, vauhti pois b-pisteen kaaren ja sinisen välillä, juuri harhauteltu pakki huuhailee edessä, L1 pohjaan ja kauhuveto hanskakäden yläbörjeen. Oli pakko hieroa tilannetta useampaan otteeseen, once in a lifetime-kuti oli se.
 

miskaa78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sabres
Buffalo-Toronto pelissä uusi bugi:

Olin alivoimalla, sain kiekon Lydmanille, joka nosti kiekon roikkuna yli punaviivan laitaa pitkin. Ohjasin Briereä ja lähdin karvaamaan kiekon perään. Repesin kyllä, kun Eddie oli melkein siniviivalla vastassa(!) ottamassa rännikiekkoa, mutta ehdin saamaan sen haltuun, hallittu harhautus=Belfour kahvilla ja kiekko tyhjiin :P Repeilin tuolle kyllä tovin, varsinkin uusintojen takia, koska näyttivät tilanteen Lydmanin "avauksesta" asti ja kehuivat sitä :p
 

MikkoT

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit ja Canadiens
Nyt on noin 15 peliä kautta takana eikä pahempia bugeja ole esiintynyt. Mitä nyt jotain pientä sekoilua, muttei mitään häiritsevää.

Hieman joutuu vielä slidereitä säätämään, mutta niistä Venomin ehdottelemista lähdin liikkeelle. Jäähyjä olen tiputtanut tasaisesti kaikkia ja nostanut CPU:n puolustusta ja hyökkäystä (ja tiputtanut omia).

Allstarsilla pelailen ja 2 peliä on nyt hävitty varsinaisella peliajalla, 1 rankkareilla ja loput sitten suoria voittoja. Eilen tuli vietyä Detroittia 3-7. Eka erä tais mennä mulle 4-0.

On se niin mageeta nousta laitaa pitkin ja pistää b-pisteeltä nopea rannari etunurkasta sisään ristikon kautta. :) Reboundeista tulee tehtyä varmaan 1/3 maaleista. One-timereistä ei ole tainut tulla vielä yhtään tehtyä, joka on positiivista edellisiin peleihin verrattuna. Hieno peli kyllä, suuri parannus edelliseen. Uudet animaatiot tuo paljon realismia, varsinkin laukomisen ja torjuntojen osalta.
 
Suosikkijoukkue
Liigan kärki ja jumbo
miskaa78 kirjoitti:
No sanon sitten omat kokemukset tästä EA:n uusimmasta(pc-versiosta): En oikein pitänyt 10-8 tuloksista ja miljoonista tolppalaukauksista yhdessä pelissä, cpu:n pakollisista huijausmaaleista,

Sinä voit vaieta, mutta minäpä annan sulle vinkin silti: Säädä sitä peliä.
 

miskaa78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sabres
Pinnat jää Ouluun kirjoitti:
Sinä voit vaieta, mutta minäpä annan sulle vinkin silti: Säädä sitä peliä.

Minäpä annan vinkin, pidä ne NHL2006 ym. keskustelut omassa threadissaan, tämä thredi on pyhitetty tälle pelille.
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jonkun verran on tullut pelattua. Ihan hyvältähän tuo vaikuttaa. Pari kysymystä olisi kuitenkin, jos vaikka joku kokeneempi pelaaja osaisi neuvoa.

Miten tuo enforcer-ominaisuus käytännössä toimii? Pelaan Philadelphialla ja cheking-line on Fedoruk-Stevenson-Brashear. Kyllä heillä se enforcer-logo on mutta mitä sitten? Miten sen pitäisi vaikuttaa?

Toinen kysymys koskee tappeluita. Miten haaste otetaan vastaan ja voinko itse haastaa? Koitin manuaalista etsiä apua mutta ei onnistunut. Muutaman kerran joku teksti on ruudussa vilahtanut mutta en ole kerennyt katsoa mitä siinä lukee. Asetuksissa tappelut ovat tietenkin täysillä.
 
Viimeksi muokattu:

K.J.

Jäsen
Suosikkijoukkue
Everton FC, Hermes
Ensimmäinen kausi tahkottuna. Ensimmäistä kertaa ikinä missään lätkäpelissä taoin kauden RedWingsillä. 40 ottelussa 23 voittoa 14 häviötä ja 3 rankkarihäviötä, Pro-tasolla ja 5 minuutin erillä. Parhaat pistemiehet Yzerman 11+20=31 ja Shanahan 24+3=27. Kausi alkoi melkeinpä standardi-slidereillä, mutt a kauden aikana tuli rukattua hiukan. Laukaustarkkuus nollille (kaikki vedot ei mene maalia kohti) Jäähyt hiukan tiukemmalle, jotta esim. laitojen lähellä ei voi ajella koko ajan täysillä mieheen. Tietty taklauspoweri nollilla. Ehkä kävi hyvä mäihä, mutta ainakaan minulla peli ei jumiutunut kertaakaan koko kauden aikana. Tietty pieniä bugeja siellä täällä tai oikeestaan kauneusvirheitä, kuten että rightin miehet pitää mailaa "väärinpäin" välianimaatioissa ja pelaaja, joka menettää kypäränsä saattaa pelata koko loppuerän ilman kypärää ja sellasta, mutta onneks nuo ei pahasti häiritse. Parannuksia 2k5:seen on ainakin, että kaikki pelaajat eivät enää tappele ja puolustajat osaavat käyttäytyä siniviivalla. Tulee ihan vanhat Gretzky-hockey ajat mieleen, kun voi pelata hienoja vetopaikkoja puolustajille, jotka osaavat pitää lapansa siniviivan oikealla puolella. Kaikenkaikkiaan se hienous mikä piilee 2k-sarjassa on pelin haastavuus. Välillä joutuu oikeasti puolustamaan ja sitten, kun hirmuisen hyökkäysmylläkän jälkeen saa sen tasoitusmaalin aikaan tekee sitä oikeasti mieli tuulettaa. Tuosta kaudesta vielä, että melko innokkaita treidaajia nuo koneen ohjaamat GM:t, kun loppukaudesta joukkueiden rosterit olivat aivan uusissa muodoissa. Ei siinä muuten mitään, mutta kun ennen kauden alkua yritti itse vääntää rostereita ajan tasalle nii kohta niistä ei ollu ku hapsut jäljellä.
 

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
K.J. kirjoitti:
Tietty pieniä bugeja siellä täällä tai oikeestaan kauneusvirheitä, kuten että rightin miehet pitää mailaa "väärinpäin" välianimaatioissa

Juuh, tuo on ollut ihan 2K3:sta lähtien. Eipä se juuri haittaa kun niihin välianimaatioihin ei kiinnitä kauheasti huomiota muuta on se kieltämättä kumma ettei sitä ole saatu korjattua. Johtuneeko game enginestä vai mistä...
 

Parker27

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Nyt on tullut tahkottua Ottawalla Franchisea. Otteluita on takana 11 ja voittoja on tullut 8 ja tappioita on tullut vain 3 ja kaikki niistä rankkareissa. Aikas hyvin on pyyhkinyt voisi sanoa. Pelaan Venomin slaidereilla. Pelinopeutta olen vain nostanut yhden pykälyn mutta muuten asetuksen on samat.

Loukkaantumisia on tullut ihan kivasti ja vähän niinkuin oikeassakin elämässä. Tällä hetkellä pakistosta puuttuvat Chara ja Redden. Myös Phillips huilasi pari peliä pienen rannevamman takia. Hyökkäyksestä puuttuvat Schaefer ja Neil. McGrattan huilasi myös muutaman pelin alkukaudesta. Ykköskenttä on pelannut erittäin hyvin mutta minulla on vielä suuria ongelmia ylivoimapelaamisen kanssa. Siihen pitäisi panostaa ja paljon. 35 maalista vain 7 on tehty ylivoimalla. Alivoimamaaleja olen tehnyt yhden.

Tässä vähän tilastoja Ottawan porukasta 11 pelin jälkeen:

Parhaat pistemiehet:
1. Dany Heatley 12pts
2. Jason Spezza 12pts
3. Daniel Alfredsson 10pts

Eniten maaleja:
1. Jason Spezza 8
2. Dany Heatley 6
3. Tyler Arnason 3

Eniten syöttöjä:
1. Daniel Alfredsson 8
2. Dany Heatley 6
3. Tyler Arnason 5

Eniten jäähyjä:
1. Chris Neil 43min
2. Mike Fisher 20min
3. Zdeno Chara 10min

Tässä vielä miten minun ottelut ovat menneet:
Toronto vs Ottawa 4-3 rl
Ottawa vs Buffalo 4-3 ja
Ottawa vs Toronto 1-2 rl
Montreal vs Ottawa 1-2
Ottawa vs Boston 3-2
Tampa Bay vs Ottawa 1-3
Florida vs Ottawa 4-5 rl
Carolina vs Ottawa 2-3 ja
Ottawa vs Montreal 4-2
Toronto vs Ottawa 1-4
Ottawa vs Philadelphia 3-4 rl
 

Migelo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Spurs, JJK
No teenpä minäkin raporttia Devils franchisesesta, kun sitä nyt tuossa olen 17 peliä saanut tahkottuna. Aika murskaavalla tahdilla edetään, 18 pelistä tuloksena 14 voittoa, 3 tappiota ja 1 jatkoaikatappio. Slidereina olen käyttänyt noita Venomin slidereita, mutta olen pistänyt pelinopeuteen yhen napsun lisää. Paras pistemies on ollut Scott Gomez (14+13=27) ja sitten on muutamalla kaverilla viitisentoista pistettä. Suurin voitto taitaa olla Washingtonista haettu 7-2 voitto, jossa Gomez teki vaisut tehot: 4+2 :).

Muutamia vaihtojakin tullut tehtyä. Piti vaihtaa Tony Salmelainen Edmontonin farmista johonkin ylijäämäpakkiin ja se onkin nyt ollut hirmuvireessä: pelannut 3 peliä ja iskenyt kolmoskentässä 4 maalia :o. Lisäksi free agenteista poimin vahvistusta sentteriosastolle Artem Chubarovin verran.

Pikkasen tuntuu, että on vähän turhan helppo peli noilla slidereilla. Välillä kyllä kone pistää kovastikin vastaan, mutta ne ei vaan tahdo saada maaleja aikaan, vaikka ei Brodeur mikään ihan maaginen ole ollut, torjunta% ~91% ja reilu pari päästettyä maalia /peli. voisi varmaankin kokeilla nostaa CPU:n offencea ja laukasutarkkuutta napsulla tai parilla, jos vaikka sais nekin tehoja irti.

Jotain pikkubugeja on tullu vastaan. Yhdessä pelissä oli vastustajan maalivahti mun alueella maskissa, toisessa se oli jumittuneena vaihtoluukun eteen ja pääsin heittämään kiekon tyhjään maaliin. Erikoisin tuli ehkä tossa pari peliä sitten: vastustaja sai jäähyn ja animaatiossa näytettiin ku niitten pelaaja meni aitioon ja minulta pyydettiin valitsemaan mikä yv-kenttä pistetään. Kuitenkin kun peli alko, niin _minä_ olin alivoimalla. Noh, ei siinä mitään pelailin sitten alivoimalla seuraavaan katkoon asti, jolloin mulle taas vaihtu ylivoima ja sitä kestikin sitten jäähyn loppuun :D .

Raportoidaan jatkossakin, jos nää ny jotain kiinnostaa...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös