NHL 2k6

  • 37 242
  • 382

Parker27

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Pelasin juuri ottelun Buffaloa vastaan ja voitin sen puhtaasti 3-0. Ray Emery torjui reilut parikymmentä kertaa ja piti nollan. Päätin nyt sitten nostaa tuota tietokoneen offencea ja laukaisutarkkuuta yhdellä napsulla. Katsotaan vaikuttaako mihinkään.
 
Suosikkijoukkue
Buffalo Sabres, HIFK, Joe Finley
Parker27 kirjoitti:
Pelasin juuri ottelun Buffaloa vastaan ja voitin sen puhtaasti 3-0. Ray Emery torjui reilut parikymmentä kertaa ja piti nollan.

Ehei..nytnyt, tuon on pakko olla bugi, eihän nyt Ottawa millään voi voittaa Buffaloa 3-0 missään.

Vielä pitää jokunen viikko odotella, ennenkuin on rahoitus kunnossa, että voi hankkia masiinan ja pelin. perkele!
 

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
Kysymyksiä masterilta..

Saako noita välianimaatioita mitenkään pois? Välillä kaverin kanssa ottaa päähan, kun pitäisi vaihtoja ottaa, niin eikös siihen näytölle tule game sound-torvi ja vaihtoja ei ehdi katsomaan eikä ottamaan yleensäkään. Korkeintaan pakit ehtii vaihtamaan . Ei mikään paha moka, mutta välillä ottaa päähän, kun ketju on väsynyt ja kaveri laittaa tuoretta jalkaa kentälle ja itselle jää kulunut ketju.

Muuten peleistä on jäänyt hyvä maku. Säädimme maalivahtien torjunnat täysille, laukausten blokkaus täysille, vetotarkkuus minimiin, syötöt napsua vaille minimiin ja samoin syöttöjen vastaanotot napsua vaille minimiin. Nyt on haastetta maalinteossa. Peleissä on tullut n. 2-6 maalia yhteen laskettuna. siitä me pidetään! Ei mitään arkade-kiekkoa!
 

MikkoT

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit ja Canadiens
Gellner kirjoitti:
Jonkun verran on tullut pelattua. Ihan hyvältähän tuo vaikuttaa. Pari kysymystä olisi kuitenkin, jos vaikka joku kokeneempi pelaaja osaisi neuvoa.

Miten tuo enforcer-ominaisuus käytännössä toimii? Pelaan Philadelphialla ja cheking-line on Fedoruk-Stevenson-Brashear. Kyllä heillä se enforcer-logo on mutta mitä sitten? Miten sen pitäisi vaikuttaa?

Toinen kysymys koskee tappeluita. Miten haaste otetaan vastaan ja voinko itse haastaa? Koitin manuaalista etsiä apua mutta ei onnistunut. Muutaman kerran joku teksti on ruudussa vilahtanut mutta en ole kerennyt katsoa mitä siinä lukee. Asetuksissa tappelut ovat tietenkin täysillä.


Enforcereilla saa teloa vastustajia jonkin verran vapaammin, mitä normaali pelaajiin tulee. Se punainen pallukka siinä kun pienenee niin sitä helpommin kyseiset kaverit sitten saavat jäähyjä. Jos jatkuvasti enforcereilla esim. taklaat vastustajan staraa niin sille tulee se sininen pallukka alle, jolloin se pelaa tasoaan huonommin (statsit varmaa laskee tjsp). Olisko ollu vielä niin, että maksimissaan 2 tyyppiä pystyy joukkueelta olemaan samaan aikaan "peloissaan".

Tappeluissa haaste otetaan vastaan muistaakseni Select-napista. En usko, että itse voi tappeluun toisen haastaa, mutta korjatkaa jos olen väärässä?
 

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
Wrighter kirjoitti:
Kysymyksiä masterilta..

Saako noita välianimaatioita mitenkään pois? Välillä kaverin kanssa ottaa päähan, kun pitäisi vaihtoja ottaa, niin eikös siihen näytölle tule game sound-torvi ja vaihtoja ei ehdi katsomaan eikä ottamaan yleensäkään. Korkeintaan pakit ehtii vaihtamaan . Ei mikään paha moka, mutta välillä ottaa päähän, kun ketju on väsynyt ja kaveri laittaa tuoretta jalkaa kentälle ja itselle jää kulunut ketju.

En muista 2K6:sta mutta aiemmin ainakin sai. Tosin hidastukset tulivat silti. Oletko varma ettet pysty vaihtamaan sen takia että teit pitkän?
 

Migelo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Spurs, JJK
Migelo kirjoitti:
voisi varmaankin kokeilla nostaa CPU:n offencea ja laukasutarkkuutta napsulla tai parilla, jos vaikka sais nekin tehoja irti.

Nostinpa kumpaakin yhdellä: eipä suurempaa vaikutusta ainakaan numeroiden valossa: Devils pieksi Panthersit 6-2. Laukaukset aika murskaavasti minulle (Devils) 35-19, joskin selittyy aika paljon sillä, että Panthers vei jäähyt 8-32. Pitänee kokeilla vielä muutaman pelin ajan ja katsoa pistääkö lisää CPU:lle.
 

NallePyh

Jäsen
Suosikkijoukkue
se lahtelainen
Wrighter kirjoitti:
Välillä kaverin kanssa ottaa päähan, kun pitäisi vaihtoja ottaa, niin eikös siihen näytölle tule game sound-torvi ja vaihtoja ei ehdi katsomaan eikä ottamaan yleensäkään. Korkeintaan pakit ehtii vaihtamaan . Ei mikään paha moka, mutta välillä ottaa päähän, kun ketju on väsynyt ja kaveri laittaa tuoretta jalkaa kentälle ja itselle jää kulunut ketju.
Tämä on bugi. Game sound -scenen aikana ei paljon ketjuja vaihdella. Oli niitä joitakin muitakin. Näin siis ainakin jenkkiversiossa. Eikä tuota taida saada ainakaan mitenkään pois päältä.
 

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
Master Chief kirjoitti:
En muista 2K6:sta mutta aiemmin ainakin sai. Tosin hidastukset tulivat silti. Oletko varma ettet pysty vaihtamaan sen takia että teit pitkän?

Noh!!! Eipäs nyt aleta viisastelemaan! =) Kai mulla nyt sentään säännöt on selvillä. EA.n pelejä pelannut vuodet 1993-2003 ja Siirtynyt 2k-sarjaan 2k3 alkaen. Eli muutaman vuoden pelejä tahkonnut.

En vaan jaksanut alkaa selaamaan manuaaleja, koska täällä netissä on tuo yksi kirjottava manuaali nimeltä Master Chief. Käy kätevämmin näin, kun ei pidä koko kirjaa kerralla tavata;)

Niin ja erityis kiitos vastauksesta myös NallePyhille, joka viisastelematta kysymykseeni vastasi.
 

pokki

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Minnesota Wild, Manchester United
MikkoT kirjoitti:
Olisko ollu vielä niin, että maksimissaan 2 tyyppiä pystyy joukkueelta olemaan samaan aikaan "peloissaan".

Ei. Minulla on ainakin ollut parhaimmillaan koko viisikko sinisenä, kun olen laittanut tuulemaan. Tosin Venomin slaidereilla tuo ei ole mahdollista. Mutta arcade-slaidereilla tuo onnistuu helpostikin.

Tappeluun ei voi haastaa, mutta se hyväksytään select-napilla.

Neljän ottelun tappioputki katkesi juuri Islandersia vastaan 2-1-voitolla. Nyt on taas hyvä fiilis. Minnesotalla on aika kapea materiaali ratkaisijoissa, joten aika tuskaista on ollut.
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kiitoksia oikein paljon MikkoT! Ja nyt taas pelaamaan.
 

Parker27

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
No niin nyt on sitten pelattu muutama peli "uusilla" slidereilla. Eli venomin slaiderit ja olen nostannut pelinopeutta yhden pykälän ja tietokoneen offencea ja laikaisutarkkuutta yhden pykälän alkuperäisiin verrattuna.

Buffalo voiton jälkeen siis nostin noita pykäliä että tietokone saisi paremmin maaleja ja maalipaikkoja luotua.
Olen pelannut tuon vaihdon jälkeen kolme ottelua ja ensimmäinen päättyi 4-2 voittoon Tampa Bayta vastaan. Tampa Bay oli aika heikko mutta johtui siitä koska he ottivat 8x2min jäähyjä kun taas minä VAIN 6x2min.
Toinen peli oli Ny Islandersia vastaan ja takkiin tuli 3-2. Islanders voitti myös laukaukset 32-29. Jäähyjä sain 17min ja Islanders 19min. Islanders pelasi hyvin ja rakenteli pari maukasta paikkaa joista se myös viimeisteli maalin. Kolmannessa erässä yritin raivoisasti tulla tasoihin mutta Islanders kesti Rick DiPietron hyvän pelin ansiosta.
Kolmas peli oli sitten Bostonia vastaan jonka hävisin 4-3 jatkoajalla. Boston vei eka erän selvästi 3-0 jonka jälkeen nostin vähän agressiivisuustasoa ja pääsin peliin mukaan toisen erän parilla nopealla maalilla. Kolmannessa erässä sain tehtyä tasoitukseni ilman maalivahtia ottelun viimeisessä minuutilla. Jatkoajalla kuitenkin iski Brad Stuart komealla siniviivalämyllä. Ja Boston nappasi 2 pistettä. Laukaukset voitin 34-26. Kolmannenerän laukaukset olivat minun hyväksi 17-2 joten kovasti tultiin 3.erässä.

Joten näin lyhyenä yhteenvetona voin sanoa että slaidereiden pieni säätö teki vain hyvää jo kerrassaan upealla pelille. Nyt joutuu jo oikeasti taistelemaan voitosta ja maaleista ja tietokone rokottaa auttamattomasti jos sille antaa paikan. Ja tosiaan vain yhden pykälän nostin tietokoneen hyökkäysarvoa ja laukaisutarkkuutta.

Nyt pitää aukaista kaljapullo ja lähtä Buffalon kaatoon :-) Toivottavasti Buffalo kaatuu vai mitä Mielikuvitushahmo..heh
 

vellulaitinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho
Kyllä nyt jänskättää, ensimmäinen viesti Jatkoaikaan :)

Lämmitellään ensin täällä vapaan keskustelun puolella. Eli xbox 360:n omistajana pelistä on jäänyt pari kysymystä mieleen, en tiedä osaatteko vastata:

NHL 2k6:n x360-julkaisua on siis siirretty taas jonnekin kevään/kesän puolelle. Mutta jotkut ensimmäisen xboxin peleistähän toimivat myös tällä uudella boksilla. Eli jos ostaisin uudelle xbox 360:lle tämän NHL:n jo kauppoihin ilmestyneen vanhan xboxin version, pelittäisikö se minun konsolissani?

Itseltäni löytyy pes 5 ja halo2 ensimmäisen boksin peleistä ja ainakin ne toimivat uudella boksilla ihan samalla tavalla kuin vanhallakin. Ilmeisesti kaikki xbox-pelit eivät ole säädetty toimiviksi uudelle konsolille?

Entä pelittääkö NHL 06 uudessa laitteessa? Pitäisi äkkiä päästä jotain lätkäpeliä vääntämään kun fiilis on välierien ansiosta niin korkeella!!
 
Suosikkijoukkue
Buffalo Sabres, HIFK, Joe Finley
Parker27 kirjoitti:
Nyt pitää aukaista kaljapullo ja lähtä Buffalon kaatoon :-) Toivottavasti Buffalo kaatuu vai mitä Mielikuvitushahmo..heh

Pöh, Luulen, että häviät Buffalolle 3-1 ja Peters vie McGrattania, jos vaan uskallat laittaa miehen pelaavaan kokoonpanoon ;)

Kyssäri vielä peliin liittyen, vieläkö pelistä löytyy Rob Ray?
 

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
vellulaitinen kirjoitti:
NHL 2k6:n x360-julkaisua on siis siirretty taas jonnekin kevään/kesän puolelle. Mutta jotkut ensimmäisen xboxin peleistähän toimivat myös tällä uudella boksilla. Eli jos ostaisin uudelle xbox 360:lle tämän NHL:n jo kauppoihin ilmestyneen vanhan xboxin version, pelittäisikö se minun konsolissani?

Itseltäni löytyy pes 5 ja halo2 ensimmäisen boksin peleistä ja ainakin ne toimivat uudella boksilla ihan samalla tavalla kuin vanhallakin. Ilmeisesti kaikki xbox-pelit eivät ole säädetty toimiviksi uudelle konsolille?

Entä pelittääkö NHL 06 uudessa laitteessa? Pitäisi äkkiä päästä jotain lätkäpeliä vääntämään kun fiilis on välierien ansiosta niin korkeella!!

Ei toimi. 2K6 on ainoa tämän kauden lätkäpeli 360:lla ja sen Euroopan julkaisu on ilm. 28.4. Valitusta voi laittaa 2KGamesin suuntaan.
 

Parker27

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Mielikuvitushahmo kirjoitti:
Pöh, Luulen, että häviät Buffalolle 3-1 ja Peters vie McGrattania, jos vaan uskallat laittaa miehen pelaavaan kokoonpanoon ;)

Kyssäri vielä peliin liittyen, vieläkö pelistä löytyy Rob Ray?

Damn väärin meni arvailut :-) Ottawa voitti Buffalon 4-1 ja myöskin herra McGrattan tekaisi kauden avausosumansa pelissä! Peters oli yllätys yllätys HS tässä ottelussa. Ruff jatkaa samaa linjaa myös konsolipeleissä. heh. Gaustad & Mair vastasivat Buffalon voimasta. Neil tappeli ottelussa Gaustadin kanssa ja otti voiton siinä parissa. McGrattan, Chara ja Neil taklasivat Buffalon pelaajia oikein urakalla ja kyllä olis Petersiä tarvittu Buffalon porukassa.

EDIT: Niin ja Rob Rayta ei löydy pelistä. Mut ainahan sen voi tehdä jos haluaa :-)
 

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
Mielikuvitushahmo kirjoitti:
Pöh, Luulen, että häviät Buffalolle 3-1 ja Peters vie McGrattania, jos vaan uskallat laittaa miehen pelaavaan kokoonpanoon ;)

Kyssäri vielä peliin liittyen, vieläkö pelistä löytyy Rob Ray?

Jos ei aktiivipelaajista niin ainakin Historic Teameistä Buffalo '94 jengistä löytyy.
 

miskaa78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sabres
Parker27 kirjoitti:
Eli venomin slaiderit ja olen nostannut pelinopeutta yhden pykälän ja tietokoneen offencea ja laikaisutarkkuutta yhden pykälän alkuperäisiin verrattuna.

Täytyy itsekkin kokeilla noita, jahka töistä pääsen. "Ongelmana" on ollut itsellä tuo cpu:n laukausten määrä, jospa se tuolla alkaisi asettumaan.
 

JM81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
No niin,nyt sain itsekkin vihdoin ja viimein tunnukset tänne loistavalle saitille ja aivan pakko on osallistua tähän nhl2k6:n keskusteluun.

Itse olen pelannut kautta Dallasilla ja playoffit jo menossa. Ensimmäisellä kierroksella vastassa oli Anaheim ja joka kaatui voitoin 4-2. Pistemiehinä häärii tutut miehet esim. Modano 9+1,Lehtinen 4+3 ym.
Toisella kierroksella vastaan tuli Detroit joka johtaa sarjaa voitoin 2-1 joten nyt pitää taistella sarja tasoihin,muuten alkaa kesäloma.
Slideriestä sen verran että pelaan myös noilla Venomin slideilla mutta olen tehnyt aikialailla muutoksia niihin. Koneen puolustus-että hyökkäystason olen nostanut aikalailla jotta haastetta on kunnolla.
Kontrollit on muuten hallussa mutta yksi kysymys olisi eli miten saan tehtyä sen harhautuksen jossa pelaaja heittää pikku lätyn eteen päin. Nhl2k5:ssa sen sai oikeasta analogista mutta ei enään? Onko vinkkejä?
Eilinen peli Detroittia vastaan oli nhl2k6:sta parhaimmillaan, Toista jatkoaikaa oli pelattu noin 4 minuuttia ja aloitus Detroitin puolustuspäässä,aloitus voitto Modanolla ja kiekko Niinimaalle viivaan,miehet maskiin ja Niinimaalta pieni rannari maalin eteen. Jostakin Modano sai mailan väliin ja kiekko lirui alakulmaa. Aika tärkeä maali ja sarja kaventui 2-1:een!!!!
 

pokki

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Minnesota Wild, Manchester United
Kyllähän vituttaa.

En tiedä johtuuko se pleikkaristani, mutta nyt peli on alkanut todella jumittamaan otteluiden jälkeen kalenteri-ruutuun. Helvetin hienoa taistella rankkarikisavoittoja, kun kuitenkin joutuu sammuttamaan koneen, kun peli on tiltissä.

Muutenkin on alkanut tuntumaan, ettei pleikkari kakkonen jaksa pyörittää peliä lähellekään kunnolla. Liikaa luettavaa, joten koneen tehot eivät riitä. Tulisi tuo playstation3, niin loppuisi tuo nykiminen. Huooh.
 

JM81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Pelaan itse myös Pleikkarilla eikä ole vielä kertaakaan ollut mitään ongelmia,
ei yhtään jumittumista tai muuta hullua mitä olen täältä lukenut.
 

pokki

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Minnesota Wild, Manchester United
JM81 kirjoitti:
Pelaan itse myös Pleikkarilla eikä ole vielä kertaakaan ollut mitään ongelmia,
ei yhtään jumittumista tai muuta hullua mitä olen täältä lukenut.

Putsasin pleikkarini uudelleen, sen jäljiltä, kun peli oli jumittanut ottelun jälkeiseen kalenteri-ruutuun neljännen kerran putkeen. Nyt peli on kaverilla testissä, notta josko vika onkin cd:ssä. Sinne se ainakin viittaa, sillä pes5 pyörii ihan moitteitta, kun kokeilin.

Jos jollain on saman suuntaisia kokemuksia pelistä, ilmoittakoon siitä tähän ketjuun.

Onhan se nyt perkele, kun ei saa ongelmatonta peliä ulos, vaikka sitä on ollut aikaa testailla vaikka kuinka ja kauan.
 

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
pokki kirjoitti:
Onhan se nyt perkele, kun ei saa ongelmatonta peliä ulos, vaikka sitä on ollut aikaa testailla vaikka kuinka ja kauan.

Itseasiassa sitä ei niin kauhean aikaa ole ollut testailla. Ainakaan PAL-versiota, joka kuten aiemmin kirjoitin, on ilmeisesti ollut valmis jo lokakuussa.

Jos pelasit loukkaantumiset ja cpu-treidit päällä, muistitko katsoa muiden joukkueiden loukkantumistilanteet omien matsien jälkeen? Ainakin 2K5:ssä tää oli välttämättömyys sillä cpu ei itse osaa aina pukea pelaajia matsiin vaan pitää laittaa CPU Autofill Lines.

Ja JM81:lle, puck flip deke vaatii tänä vuonna myös modifierin käyttöä (Xboxilla vasen liipaisin ja oikeaa tikkua ylös).
 

pokki

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Minnesota Wild, Manchester United
Master Chief kirjoitti:
Jos pelasit loukkaantumiset ja cpu-treidit päällä, muistitko katsoa muiden joukkueiden loukkantumistilanteet omien matsien jälkeen? Ainakin 2K5:ssä tää oli välttämättömyys sillä cpu ei itse osaa aina pukea pelaajia matsiin vaan pitää laittaa CPU Autofill Lines.

Kyllä pelasin.

Selitystäsi en oikein sisäistänyt, joten voisitko selittää hieman tarkemmin mitä ajoit takaa ja miten tulisi siis toimia?
 

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
pokki kirjoitti:
Kyllä pelasin.

Selitystäsi en oikein sisäistänyt, joten voisitko selittää hieman tarkemmin mitä ajoit takaa ja miten tulisi siis toimia?

Loukkaantumiset minimiin, cpu trades off (en tosin tiedä vielä kuinka järkeviä treidejä cpu tekee tässä, 2K5:ssä teki niin typeriä että oli pakko sen takia pistää kesken kauden pois). Joka matsisi jälkeen käyt injury tilastot läpi koko liigan osalta, jos jollakin on yli parin päivän vammoja käyt Edit Line valikon kautta sen joukkueen kohdalla. Jos siellä aukkoja ketjuissa, ennen poistumista valitset CPU Auto Fill Lines (tjsp). Näin cpu:lla on aina tarpeeksi pelaajia. Ja muista tehdä farmista nostot View Roster (tai mikälie) valikosta, ei Edit Linesista. Muuten pelaajalle tulee tuplastatsit.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös