NHL 2k6

  • 36 962
  • 382

Abiel

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi
Gellner kirjoitti:
Kannattaa vaihtaa ehdottomasti. Itse olen pelannut myös 2k3:stä lähtien classicilla, mutta tämän ketjun innoittamana vaihdoin eilen advanceen. Tietty aluksi tuli selkäytimestä nuo vanhat toiminnot, mutta nopeasti ne vanhat unohtuivat. Itse ainakin opin sillä viisiin että katsoin manuaalista mitä mikäkin nappi tekee ja sitten monta kertaa demosin painamalla niitä kyseisiä nappeja. Kaksi peliä meni totutellessa. Ihan huimasti parantui tuo pelaaminen, varsinkin puolustuksen osalta.

Tein sen. Eipähän tuo ollutkaan iso muutos, aluksi luulin että kaikki napit suurinpiirtein vaihtaa paikkaansa. Yhen pelin pelasin ja ihan hyvin selvisin, vaikeuksia on vain vielä koukkaamisessa ja heittäytymisessä (jälkimmäisessä laitan monesti maalivahdin vahingossa manuaaliseksi musta+vasen liipasin)

Parasta on nyt se, että se vippi onnistuu vanhalla kunnon Y-napilla! Samoin kiekollinen taaksepäin luistelu liipasimella, esim. pakilla hyökkäysalueella on poikaa.
 

Lauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues & Devils
Onko mitään tehtävissä, jos peli jumittelee kesken matsin ja pelin jälkeen heti kalenteriruutuun?
Ja alustana PS2.
 
Viimeksi muokattu:

pokki

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Minnesota Wild, Manchester United
Lauri kirjoitti:
Onko mitään tehtävissä, jos peli jumittelee kesken matsin ja pelin jälkeen heti kalenteriruutuun?
Ja alustana PS2.

Lue ketjusta aiemmin postattuja tekstejä ja hae sieltä ohjeita tilanteeseesi. Itse en nyt viitsi uudelleen noita ohjeita postata, joten saat itse kahlata muutaman sivun läpi taaksepäin.

Jos ohjeillakaan ei oikene, käy vaihtamassa levy kaupassa uuteen ja koita uudelleen täällä ilmoitetuin ohjein. Minulla ainakin helpotti tuota em. tietä.
 

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
Lauri kirjoitti:
Onko mitään tehtävissä, jos peli jumittelee kesken matsin ja pelin jälkeen heti kalenteriruutuun?
Ja alustana PS2.

On kyllä. Tee kuten minä ja heitä se peli takaovesta pihalle. Ainakin minun hermoni ovat sen jälkeen palautuneet normaaliin kuosiin. Enää ei vituta yhtään.
Ja aiemmin mainitsemani NHL2001.. Aijai mitä herkkua. Tänään vedettiin kaverin kanssa vastakkain 9 peliä ja suurinumeroisin peli päättyi 7-2 ja pienin 0-0! Tekemisen meininkiä! Eipä ole niin paljon kämmenet hionneet pelin aikana moneen vuoteen!
 

Anzi23

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers ja Oulun Kärpät
Wrighter kirjoitti:
On kyllä. Tee kuten minä ja heitä se peli takaovesta pihalle. Ainakin minun hermoni ovat sen jälkeen palautuneet normaaliin kuosiin. Enää ei vituta yhtään. Ja aiemmin mainitsemani NHL2001.. Aijai mitä herkkua. Tänään vedettiin kaverin kanssa vastakkain 9 peliä ja suurinumeroisin peli päättyi 7-2 ja pienin 0-0! Tekemisen meininkiä! Eipä ole niin paljon kämmenet hionneet pelin aikana moneen vuoteen!

No ihan kiva homma sinun kannalta, että löysit mieleistäsi lätkäviihdettä. Itse kuitenkin olen nauttinut 2k6:n xbox-versiosta ilman stressiä. Asetukset ovat melko prikulleen sopivat minun pelityyliini (viilailin Venomin slidereista), ja niitä voi edelleen viilailla, jos siltä tuntuu. Tulokset vaihtelevat rökitysvoitoista niukkamaalisiin vääntöihin, ja tilastotkin natsaa kohtalaisen hyvin tietokoneen (eli simuloitujen) matsien kanssa. Ja varsinkin kun peli ei ole jumittanut, niin mitään suurempaa valittamisen aihetta en ole löytänyt. En sen enempää yritä käännyttää ketään suuntaan tai toiseen - minun puolestani jokainen pelatkoon mitä pelaa. Ei vaikuta minun reserviheräämisiini. ;)
 

floikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Floikkari reportoi ensimmäisestä kaatumisesta. Boksiversio päätti sitten jumittaa tiukan ottelun päätteeksi. Tosi hienoa.

Anyway, löytyisiköhän keneltäkään vinkkejä noiden asetusten viilailuun. Suurin ongelma on se, että tietokoneen puolustuspeli tökkii hieman puolin ja toisin. Keskialueen yli ja syvälle vastustajan päätyyn pääsee aivan liian helpolla. Vastustajan puolustus-slideri täysille vai oma hyökkäys-slideri nollille? Vai jotain ihan muuta?

Toinen ongelma liittyy maalintekoon. Oletetaan, että haluan tehdä maalivahdeista mahdollisimman huonoja. Mitä säädän ja minne suuntaan? Mitä esimerkiksi goalie anticipation, goalie saves ja goalie cover depth tarkoittavat KÄYTÄNNÖSSÄ ja miten ne vaikuttavat maalivahtien peliin. Maalivahdit tuntuvat ottavan väkisin kiinni hirvittävän määrän todella hyviä vetoja aivan siitä maalintekosektoriltakin.

Eli pähkinän kuoressa tavoitteena olisi saada vähemmän maalintekopaikkoja ja maalivahdit hörppimään kovemmalla prosentilla.

Tietenkin näitä pitäisi itse säätää ja kokeilla, mutta ajattelin että josko joku osaisi heittää hieman vinkkiä. Pidemmän päälle noiden kokeilumatsien pelaaminen ärsyttää. Kiitoksia jo etukäteen.
 

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
floikkari kirjoitti:
Anyway, löytyisiköhän keneltäkään vinkkejä noiden asetusten viilailuun. Suurin ongelma on se, että tietokoneen puolustuspeli tökkii hieman puolin ja toisin. Keskialueen yli ja syvälle vastustajan päätyyn pääsee aivan liian helpolla. Vastustajan puolustus-slideri täysille vai oma hyökkäys-slideri nollille? Vai jotain ihan muuta?

Toinen ongelma liittyy maalintekoon. Oletetaan, että haluan tehdä maalivahdeista mahdollisimman huonoja. Mitä säädän ja minne suuntaan? Mitä esimerkiksi goalie anticipation, goalie saves ja goalie cover depth tarkoittavat KÄYTÄNNÖSSÄ ja miten ne vaikuttavat maalivahtien peliin. Maalivahdit tuntuvat ottavan väkisin kiinni hirvittävän määrän todella hyviä vetoja aivan siitä maalintekosektoriltakin.

2K5:ssä suositeltiin tietsarin defense sliderin pitämistä noin puolessavaälissä (kuulemma pitää paikka paremmin silloin eikä pelaa niin aggressiivisesti) ja oman offense sliderin pitämistä alhaalla.

En muista tarkkaan mitä vaikutusta noilla kaikilla oli mutta Goalie saves tarkoittaa kuinka tehokkaita kassarien torjunnat ovat eli kuinka hyvin kiekot pysäytetään, jäävät hanskaan, tirjutaan kulmiin, ei syljetä ripareita. Eli sitä ei kannata pitää täysillä. Muistaakseni korkea Anticipation tarkoitti helpompia onetimermaaleja kun maalivahti tuli paljon vastaan.
 

Aishoki

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC TPS, Turku
K.Lehtosen pärstä

Tässä kun päivittelin päivänä muutamana käsin rosterit kuntoon, hokasin Tampa Bay Lightningin kokoonpanossa olevan "huippupelaaja" Jarrod Skalden omaavan pirun tutun näköiset kasvot. Hetken mietintä ja toteamus että, perskules sehän on Kari "Kärppä" Lehtosen pärstä. Ja tämän välihuomautuksen tarkoitus ja kupletin juonihan on se, että nyt jokainen voi halutessaan editoida Lehtosen Poijjaan uudestaan. Tiedä sitten onko Lehtosella vastaavasti tuon Skalden kuva.

Tuossa kun on ollut puhetta pelin "tilttailusta", niin tulipa hiukan mieleen "Offtopiccina" että onko jollain teistä ollut NHL06 by EA Sports? Itselläni oli kyseinen peli ja en sitten tiedä sattuiko mulle 2x ns. Maanantai kopio kyseistä peliä, mutta ne kummatkin pelit "Jäätyivät" kesken pelin kun tuli uusinta pelikatkon aikana edellisestä tilanteesta. Ja sitä tapahtui lähestulkoon joka toisessa matsissa. Pisti sen verran veetuttamaan, että myin pois. Onko muilla vastaavia ongelmia ollut? Kuulun sarjaan vuodesta 1993-94 asti EA Sportsin/Electronic Artsin pelejä pelanneisiin ja voin sanoa että tämä peli näyttää ja myös tuntuu lätkältä. kyllä kannatti loikata "2k leiriin". Tänään kausi käyntiin Nääsvillellä. Poika kotiin..
 
Viimeksi muokattu:

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Voi hanuri mikä jäätyminen! Vancouveria vastaan nousin uljaasti 6-5 voittoon oltuani jatkuvasti tappiolla, molarit ei ollut ihan parhaimmillaan. Viimeisellä minuutilla Zetterberg veivasi voittomaalin vanhanaikaisella ja minähän onnesta soikeana. Eikö se perkele jäädy profiilin tallennukseen, en ehtinyt edes osoitinta siirtää mihinkään, pidin näpit irti koko ohjaimesta ettei vahingossakaan jäätyisi. Simuloin ottelun ja 4-1 turpaan, ei huvittanut pelata uudestaan. 6-5 ottelu oli kyllä paras mitä olen pelannut, Vancouver pelasi samaan tyyliin kuin itsekin, taklasi ja laukoi paljon. Olin ajoittain pahan kerran hätää kärsimässä, tilanteita tuli jatkuvalla syötöllä molempiin päihin. Ongelmista huolimatta edelleen loistava laitos.
 

Anzi23

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers ja Oulun Kärpät
Aishoki kirjoitti:
Tässä kun päivittelin päivänä muutamana käsin rosterit kuntoon, hokasin Tampa Bay Lightningin kokoonpanossa olevan "huippupelaaja" Jarrod Skalden omaavan pirun tutun näköiset kasvot. Hetken mietintä ja toteamus että, perskules sehän on Kari "Kärppä" Lehtosen pärstä. Ja tämän välihuomautuksen tarkoitus ja kupletin juonihan on se, että nyt jokainen voi halutessaan editoida Lehtosen Poijjaan uudestaan. Tiedä sitten onko Lehtosella vastaavasti tuon Skalden kuva.

Mulla ainaki Lehtosella on joku ihmepärstä. En edes tunnista koko äijää, mutta joku vanha heebo se kuitenki näyttäis olevan. Sama juttu oli 2k5:ssakin. Luulisi nyt, että pelintekijät olisivat saaneet NHL:n suurimmalle maalivahtilupaukselle oikean kuvan profiiliin, mutta ei se aina olekaan niin itsestäänselvää. Mutta kuitenkin.. aika pieni asiahan tuo on, eikä vie ainakaan minulta peli-iloa minnekään.
 

Anzi23

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers ja Oulun Kärpät
Kaverin kanssa ollaan pelattu kahestaan vähän vanhempaa lätkäpeliä nimeltä NHL Hitz Pro. Aloitettiin siinä se Franchise-moodi aikoinaan, ja jostain kumman syystä tässä pelissä tulee aina tunnetta enemmän mukaan peliin kuin keskiverto lätkäpelissä - ja sehän on pelkästään hyvä asia.

Hitz Pron Franchise-moodi eroaa näistä 2k:n ja EA:n Franchise-moodeista aika radikaalisti, sillä tässä ideana on tehdä oma joukkue (valitaan käytännössä muutamasta valmiista vaihtoehdosta, ja vain kotikaupungin voi määrittää) ja pyrkiä taistelemaan tie "karsinnan" läpi NHL-kaukaloihin. Jollain tapaa tunnetta tulee peliin varmasti sen takia, että tätä karsintaa tahkotessa joukkueen mielikuvituspelaajille syntyy jonkinlainen historia, ja ikään kuin pelaajille muodostuu oma pelityylinsä tai vastaava. Esim. meidän joukkueessamme Adkins on uhrautuva työmyyrä ja Carr puolustuksen - sekä koko joukkueen - johtohahmo. Pelaajat ovat melkein kuin omia poikia. Heh..

NHL Hitz Pro ei todellakaan ole realistisinta kiekkopeliviihdettä (eli ei tämä vie kruunua NHL 2k6:n päästä), mutta hauskaa sen parissa on ollut - ainakin kaksinpelinä. Maalivahdit on toteutettu hienosti (ehkä parhaiten lätkäpelihistoriassa) ja hienoja maaleja näkee usein. Muutamat arcademaisuudet kun saisi vielä karsittua jotenkin pois, niin ne pienetkin silmäänpistävyydet katoaisivat. Ehkäpä pelistä pystyy nauttimaan juuri siksi, koska siitä ei ole yritettykään tehdä realistisinta kiekkosimulaattoria, vaan sitä on mainostettu ihan rehellisenä arcade-pelinä (eikä siksi stressaa koko ajan kaikilla pikkuasioilla). Toivottavasti samankaltainen tunnelataus pysyy yhä yllä tätä pelatessa, ja NHL-karsintojenkin jälkeen Hitz Pron parissa vietetään piinaavia hetkiä kädet hiestä kosteina.

Eihän sitä koskaan tiedä.. ehkäpä Houston Rockets juhlii vielä joku päivä Stanley Cupia Adkinsin jatkoajalla survoman ratkaisumaalin ansiosta. :)
 
Pieni kysymys näille "ammattilaisille".

Kun meikäläisellä on Nashvillessä kaveri, joka kyllä pelaa kokoajan NHL-joukkueessa, ei siis täällä minorseissa, mutta tehot tulee kuitenkin lukemaan, että ne on tehty Milwaukeessa. Kaverilla on ylivoimaisesti eniten jäähyjä omassa joukkueessani, mutta silti jäähyt eivät näy kun katsoo koko liigan jäähykunkkuja. Mistä johtuu?

Koitin selata, mutta en löytänyt.
 

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
punasydän kirjoitti:
Pieni kysymys näille "ammattilaisille".

Kun meikäläisellä on Nashvillessä kaveri, joka kyllä pelaa kokoajan NHL-joukkueessa, ei siis täällä minorseissa, mutta tehot tulee kuitenkin lukemaan, että ne on tehty Milwaukeessa. Kaverilla on ylivoimaisesti eniten jäähyjä omassa joukkueessani, mutta silti jäähyt eivät näy kun katsoo koko liigan jäähykunkkuja. Mistä johtuu?

Koitin selata, mutta en löytänyt.

Bugi. Jos nostat kaverin farmista niin tee se Edit Roster valikosta, ei Edit Lines valikosta.
 

eläin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen Maajoukkue, DIF, HIFK, Väsby Hockey
Master Chief tai joku toinen 2k6 guru.


Tuli sitten ostettua kyseinen peli toissapäivänä Pleikkarille ja aloitin kauden melko heti.Ensin pro-tasolla ja kun voitin lopulta Columbuksen 10-1 niin päätin ruveta muokkaamaan asetuksia ja pelaamaan all-star levelillä. Ihan kivaa peliä vaikka Terence and Philip selostus on aika persiistä ja grafiikka ei EA luokkaa olekkaan, muuten kyllä antoisa peli. Kysymykseni kuuluu, onko tämä samanlainen rosteri-bugi? ,nostin Teukka Salaman free agents listalta Anaheimiin ja hyvin on Teemu pelannut ekat 6 ottelua Macdonaldin kanssa tehoin 6+3 ja selvästi meikäläisen pistepörssin kärjessä,pitäisi myös olla NHLän kärjessä mutta sieltä ei miestä löydy...ei missään League Leaders listalla vaikka pitäisi olla sekä maaleissa ja pisteissä ihan kärkikastia, ja esim se Macdonald löytyy listoilta heikommilla lukemilla kun Teemu.

Voiko tälle asialle tehdä mitään?.
 

JiVe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Tottenham
Master Chief kirjoitti:
Heh, huomasin just että pelien testaajat saa tuolla palkkaa huimat $10 tunti. Ei tartte enää ihmetellä miksi peleistä löytyy bugeja...
Etenkään sitä, että samat bugit toistuu vuodesta toiseen...
 

Abiel

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi
Upataampas tätäkin topikkia välillä.

Kokemuksia kertynyt parin turnauksen ja meneillään olevan seasonin muodossa.

Hieno peli, ei voi muuta sanoa. Venomin-slaidereilla pelaan, sillä erotuksella että nopeutta olen hieman nostanut, ja cpu-goalien skilssiä pari pykälää laskenut, nyt tulee realistisia tuloksia.

Kompastuskiveni on edelleen puolustuspelaaminen. Vaikka johtaisin peliä kahdella maalilla 3. erän lopussa, pystyy cpu pelottavan usein tulemaan tasoihin ja vielä voittamaankin. Tyypillisin maali syntyy seuraavasti: hässäkää meikän maalilla, veskari ulapalla, ja vastustaja kääntää vanhanaikaisen tyhjiin. Damn!

Ylivoima toimii upeasti ja pakkien laukomat menevät realistisella prosentilla maaliin. Myös hässäkät maalin edessä johtavat usein aidonlaisiin räkämaaleihin.

Taklaukset venomin slaidereilla just sopivia. Aina ei äijä levytä jokaisesta hipaisusta, ei edes laitaa vasten, vaan erot kovien taklaajien ja pehmojen välillä tulevat esiin.

Loukkaantumiset myös aidomman oloisia kuin 2k4:ssä. Ainoastaaan minor injury in eye tuntuu olevan muita enemmän suosiossa ;)
 

Rocco

Jäsen
Hmm... Suomessa pelin hinta on noin 50€ ->, mutta jenkeissä peliä myydään taas alennuksella 19,90$. Taidanpa tilata jenkeistä. (Tosin tähän tarvii sitten PS2:n jossa on mod-piiri...)
 

Abiel

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi
Rocco kirjoitti:
Hmm... Suomessa pelin hinta on noin 50€ ->, mutta jenkeissä peliä myydään taas alennuksella 19,90$. Taidanpa tilata jenkeistä. (Tosin tähän tarvii sitten PS2:n jossa on mod-piiri...)

Joo.. viime talvena jenkeissä käydessäni huomasin uusien EA-Sports -pelienkin maksavan tuon 19,90$..
 

Abiel

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi
Ai niin, niistä bugeista. Välillä on vihulaisen vastustaja karannut aloituksesta minunkin kohdallani, samoin vastustajan veskari joka on kaksi kertaa lähtenyt maaliltaan luistelemaan ja jumittunut laitaa vasten. Eikä kyseessä ollut siirretty rangaistus.
 

Rocco

Jäsen
...onko joku löytänyt mistä saisi vastustajan pelaajalle päälle nimet? Pelin aikana omilla pelaajilla on nimi ja sen muutospaikan löydän, mutta miksei vastustajilla lue nimiä?
 

ipaz

Jäsen
Gellner kirjoitti:
Tossa, http://www.2khockey.net/forums/index.php?showtopic=13192 Ja tosiaan, nopeutta kannattaa nostaa pari pykälää.

Asettelin nuo Venomin slaiderit omaan 2k5:eeni ja pakko myöntää että pelistä tuli muuten paljon mielenkiintoisempi, mutta maalinteko on edelleen tolkuttoman vaikeaa. Pikapleijarit San Jose - Nashville ja molemmat pelit 0-1 Tennesseehen vaikka mulla molemmissa matseissa yli 40 laukausta.

Tiedä sitten kuinka erilailla nuo säädöt vaikuttavat 2k5 vs. 2k6?

Onko joku muuten nähnyt jossain mitään uudempia player capseja? www.angelfire.com/planet/calikrazy on tehnyt aika monelle tulokkaalle arvot, mutta nuokin on viimeksi päivitetty aivan tammikuun alussa.
 

Rocco

Jäsen
ipaz kirjoitti:
Onko joku muuten nähnyt jossain mitään uudempia player capseja? www.angelfire.com/planet/calikrazy on tehnyt aika monelle tulokkaalle arvot, mutta nuokin on viimeksi päivitetty aivan tammikuun alussa.

Online-pelissä saa ladattua rosteripäivityksen. Päiväys sille oli 16.3.-06.

Näyttäisi olevan kohtalaisen hyvälaatuinen ja realistinen päivitys... Jos vain on Online-ominaisuus niin sieltä saa ladattua uudet rosterit.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös