NHL 25 – uusi sukupolvi?

  • 20 144
  • 171

Oskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset joukkueet, Rantasmikko, Gordon Bombay.
Sinäänsä muuten jännä, että harvemmin tuo painemittari on päällä noilla parhailla, jos pelaavat vastakkain.
Tästä siis seuraa kysymys, että mitä varten tuo on kehitetty, jos ei edes Eki saa siitä hyötyä?
 

Ronikki73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks
Sinäänsä muuten jännä, että harvemmin tuo painemittari on päällä noilla parhailla, jos pelaavat vastakkain.
Tästä siis seuraa kysymys, että mitä varten tuo on kehitetty, jos ei edes Eki saa siitä hyötyä?
Mittari täyttyy hyvistä laukauksista ja taklauksista, mitä nämä "parhaat" eivät juuri tee.
Vemputetaan ja syötellään ja haetaan tyhjää maalia, se se on sitä oikeaa virtuaalihokia.

Testattu frendillä, kun hän halusi minun hoitavan hankalampia haasteita, niin miten tässä pelkästään uuden sukupolven versiossa voi olla jopa hitaammat valikot kuin viime vuoden versiossa?
 

Oskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset joukkueet, Rantasmikko, Gordon Bombay.
Mittari täyttyy hyvistä laukauksista ja taklauksista, mitä nämä "parhaat" eivät juuri tee.
Vemputetaan ja syötellään ja haetaan tyhjää maalia, se se on sitä oikeaa virtuaalihokia.

Eli edelleenkin, miksi se mittari palvelisi sitten vemputtajia, jota varten huhujen mukaan tämä on tehty?
 

Ronikki73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks
Eli edelleenkin, miksi se mittari palvelisi sitten vemputtajia, jota varten huhujen mukaan tämä on tehty?
Minä en ole missään tuollaiseen huhuun törmännyt.

Viime vuonna alussa se hyödytti vemputtajia, koska paineen saamiseen riitti se, että on hyökkäysalueella, jota sitä sitten muutettiin vuoden mittaan siten, ettei se riitä, että on vain hyökkäysalueella vaan täytyy myös tehdä jotain, eikä vain pyöriä nurkissa, jos sen haluaa päälle.
 

Oskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset joukkueet, Rantasmikko, Gordon Bombay.
Minä en ole missään tuollaiseen huhuun törmännyt.

Viime vuonna alussa se hyödytti vemputtajia, koska paineen saamiseen riitti se, että on hyökkäysalueella, jota sitä sitten muutettiin vuoden mittaan siten, ettei se riitä, että on vain hyökkäysalueella vaan täytyy myös tehdä jotain, eikä vain pyöriä nurkissa, jos sen haluaa päälle.

On siis sitten varmaan täysin epärelevanttia tässä versiossa tuoda esiin mittarin hyötyä kulmavemputtajille, jos siitä oli viikon hyötyä jollekkin vuosi sitten. Nyttenhän tuo mittarin pitäisi palvella niitä, jotka eivät kulmissa pyöri.
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
On tuo WOC/CHEL/EASHL haku rikki aivan totaalisesti. 20-00 aikana enemmän istuttu kopissa kuin pelissä. Joka kerta varmaan puoli tuntia kopissa etsimässä peliä.
 

Jaded

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Puhvelit ja KPL
Saako tässä pelissä edelleenkään muutettua taktiikoita muuten kuin itse pelissä? Eli joka kerta pitäisi muistaa muuttaa pelin alussa taktiikat. Ei niitä aina muista.
Pelaan kautta tässä pelissä niin hyvin huomaa kuinka ea ei välillä anna itselle mitään mahdollisuutta saada pelissä edes sitä 10 laukausta aikaseks tai sitten lauot 30+ kertaa ja teet 1 maalin. Parasta oli kun otin NHL kauden jumbolta kotikaukalossa pataan 0-7. Ei ollut mitään jakoa missään vaiheessa peliä niin tuli selväksi se,että kyllä tässä hienosti tasoitellaan peliä. Ottelu oli San Jose-Columbus.
Ai miksi kautta San Josella? No kyllä tyo Celebrini vaikutti siihen,että kiinnosti aloittaa sillä pelaamaan ja onhan hän 15 vai 16 peliin 10 maalia paukuttanut ja oli pelin poissakin.
Maalivahdit on kyllä melkoisia seppiä. Välillä otetaan mahdoton gamesaver ja sitten voi helppo liru vaan valua sisään. Eihän San Josella ole kummoiset veskat kun kaikki on kokonaisuudeltaan 82,mutta selkeä ykkösheppa on ollut n. 86%:lla Askarov. Vanecek stunttaa ja Blackwood istuu katsomossa. Toki niissä peleissä kun tiedän,että takkiin tulee varmasti niin maalilla on Vanecek tai Blackwood joka on pelannut yhden pelin päästäen 6 maalia.

Onhan tää ihan jees ajan vietettä,mutta meneehän tää tunteisiin. Huttia ei vaan jaksa joten pakerran kautta.
 

John Wick

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Ehkä olen itse vain mielenvikainen, mutta olen tykännyt tästä uudesta painoksesta. En ole muutamaan vuoteen NHL:ää ostanut ja pari kuukautta sitten sai ilmaiseksi playstation +:sta tuon viime vuoden version ja siitä sitä jotenkin taas innostui. Tämä varmaan EA:lla ollut tarkoituskin.

Onhan tässäkin puutteita ja esimerkiksi nuo HUT:in palkinnot ovat ihan naurettavia, mutta muuten itse gameplay on mielestäni onnistunut noita viivakuteja lukuunottamatta.
 

Henkka40

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Ketut
Oon pelannut 751 peliä NHL 24:sta ja nyt rupiaa menemään hermot.

Pelaan siis ihan tavallisia online-otteluja (ei mitään hut, chel, ymsyms mitä nyt onkaan). Mulla lähtee järki tohon hommaan kun tuntuu, että joka otteluun on valmiiksi arvottu voittaja ja suorituksella ei oo mitään väliä. Monesti pyöritän ja hallitten peliä ihan 100-0, mutta maalin maalia ei saa aikaan. Laukauksia on se 30+ (eikä mitään kaukovetoja) ja vastustajalla alta 10 joista puolet menee maaliin. Aloituksia ei myöskään voita näissä peleissä vaikka mitä tekisi ja taklaukset menee järjestään ohi. Ylärimat ja tolpat kolisee ja vastustajan mokke tekee tusinan verran game savereita.

Ja tuntuu vielä, että tälläsiä vastaavanlaisia pelejä tulee putkeen semmonen vajaa kymmenkunta ja sitten on taas oma vuoro laittaa joka paikasta sisään seuraavat 5 peliä.

Mun luokitus sahaa aikalailla 600-800 väliä riippuen missä asennossa kuut ja tähdet on taivaalla.

Sanokaa, että muutkin on huomannut vastaavaa enkä vaan houraile?

No se oikeestaan miksi tähän ketjuun avaudun niin halusin tiedustella onko uudessa versiossa vastaavaa havaittavissa? Mulle on aivan sama vaikka one timer on liian tehokas tai mitä vaan kunhan vaan saatana se parempi pelaaja voittais ne pelit edes joskus.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Oon pelannut 751 peliä NHL 24:sta ja nyt rupiaa menemään hermot.

Pelaan siis ihan tavallisia online-otteluja (ei mitään hut, chel, ymsyms mitä nyt onkaan). Mulla lähtee järki tohon hommaan kun tuntuu, että joka otteluun on valmiiksi arvottu voittaja ja suorituksella ei oo mitään väliä. Monesti pyöritän ja hallitten peliä ihan 100-0, mutta maalin maalia ei saa aikaan. Laukauksia on se 30+ (eikä mitään kaukovetoja) ja vastustajalla alta 10 joista puolet menee maaliin. Aloituksia ei myöskään voita näissä peleissä vaikka mitä tekisi ja taklaukset menee järjestään ohi. Ylärimat ja tolpat kolisee ja vastustajan mokke tekee tusinan verran game savereita.

Ja tuntuu vielä, että tälläsiä vastaavanlaisia pelejä tulee putkeen semmonen vajaa kymmenkunta ja sitten on taas oma vuoro laittaa joka paikasta sisään seuraavat 5 peliä.

Mun luokitus sahaa aikalailla 600-800 väliä riippuen missä asennossa kuut ja tähdet on taivaalla.

Sanokaa, että muutkin on huomannut vastaavaa enkä vaan houraile?

No se oikeestaan miksi tähän ketjuun avaudun niin halusin tiedustella onko uudessa versiossa vastaavaa havaittavissa? Mulle on aivan sama vaikka one timer on liian tehokas tai mitä vaan kunhan vaan saatana se parempi pelaaja voittais ne pelit edes joskus.

Sen verran kommentoin, että aloituksissa ei ole mitään tasoittelua. Se on ihan ajoitusta sekä sitä, että tietää mikä aloitus on tehokas mitäkin vastaan. Aloituksissa ainoa asia on, että sitomisaloituksissa momentumin omaava joukkue käy nappaamassa herkästi irtopalan pois, vaikka onnistuisi työntämään vastustajan taaksepäin.

Tässä pelissä on voimakkain EA-tasoittelu mitä olen koskaan nähnyt ja tätä korostaa tuo siniviivalämärin tehokkuus. Mulla on ollut pelejä, joissa vs on tehnyt kolme maalia siniseltä kolmella vedolla pelin alkuun. Sitä huomaa välillä pelaavansa siniviivaa pois samalla tehokkuudella, kuin ennen pelasi oman maalin edustaa. Siinä vähän sekoaa oma puolustuspeli. Maalin hinta on tässä pelissä entistä halvempi ja jos toisella uppoaa kaikki siniseltä ja itsellä ei, niin sitä eroa ei peruspelillä kuro kiinni.

Maalivahdit on tässä pelissä ihan vitsi. Aika moni pelailee noilla 70ovr veskareilla, jos ne vaan on +200cm. Itse ollen pyörittänyt kauheaa veskarirulettia, että saisi jonkun ottamaan jonkun kiekon kiinni. Testissä ollut Luukkonen, Henrik Lundqvist, Oettinger, Osgood ja moni muu. Nyt on TOTW Annunen ja tähän asti paras, mutta ei ole vielä montaa peliä pelannut. Osa veskreista ollut sitä tasoa, että oikeastaan itse tiputtavat kiekon maaliin.

Tässä pelissä kuten kaikissa muissakin kusee lisäksi tuo AI:n paineen antaminen. Alivoimalla on ihan liian helppo pelata. Paineen siinä pitäisi olla sellainen, että siinä oikeasti joutuisi purkamaan kiekon useimmiten. Muutenkin vaikka laitat maksimi paineen, niin ei AI oikeasti osaa antaa kovaa painetta missään kentän alueella. Jos laitat 122 agressiviisen päälle, niin AI menee sinne näennäisesti pyörimään ja vähänkään hyvä pelaaja kiekottelee prässin ulos. Sama omalla alueella. AI puolustaja ei oikeasti anna kovaa painetta kiekolliseen vaikka itse olen säätänyt paineen omassa maksimiin. Se menee siihen pelaajan lähelle, mutta ei kiinni ja kun koitat hyökkääjällä tulla tuplaamaan, niin AI pakki luopuu paineesta ja tuplaus ei onnistu. Tämä sataa näiden kulmapyörijöiden laariin.
 

Rekka Pinne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Vancouver Canucks
Oon pelannut 751 peliä NHL 24:sta ja nyt rupiaa menemään hermot.

Pelaan siis ihan tavallisia online-otteluja (ei mitään hut, chel, ymsyms mitä nyt onkaan). Mulla lähtee järki tohon hommaan kun tuntuu, että joka otteluun on valmiiksi arvottu voittaja ja suorituksella ei oo mitään väliä. Monesti pyöritän ja hallitten peliä ihan 100-0, mutta maalin maalia ei saa aikaan. Laukauksia on se 30+ (eikä mitään kaukovetoja) ja vastustajalla alta 10 joista puolet menee maaliin. Aloituksia ei myöskään voita näissä peleissä vaikka mitä tekisi ja taklaukset menee järjestään ohi. Ylärimat ja tolpat kolisee ja vastustajan mokke tekee tusinan verran game savereita.

Ja tuntuu vielä, että tälläsiä vastaavanlaisia pelejä tulee putkeen semmonen vajaa kymmenkunta ja sitten on taas oma vuoro laittaa joka paikasta sisään seuraavat 5 peliä.

Mun luokitus sahaa aikalailla 600-800 väliä riippuen missä asennossa kuut ja tähdet on taivaalla.

Sanokaa, että muutkin on huomannut vastaavaa enkä vaan houraile?

No se oikeestaan miksi tähän ketjuun avaudun niin halusin tiedustella onko uudessa versiossa vastaavaa havaittavissa? Mulle on aivan sama vaikka one timer on liian tehokas tai mitä vaan kunhan vaan saatana se parempi pelaaja voittais ne pelit edes joskus.
Itellä on ollut tuomo sama homma hutissa, että välillä tulee sellasia pelejä, että tuntuu olevan ihan sama miten itse pelaa niin tukkaan tulee silti vääjämättä. Online versuksessa on kyllä samanlaisia pelejä, että vihulaisella onnistuu kaikki selkeästi paremmin, kuin itsellä mutten siltikään siellä yleensä noita häviä. Itsellä yleensä jotain 10+ pelien voittoputkia, jotka sitten kaatuvat johonkin tuollaiseen kuvailemaasi otteluun, jossa laukaukset 30-6 ja maalit 1-2 (oikeasti hävisin yhden ottelun näillä tilastoilla ja muistaakseni oli joku 18 pelin voittoputki, joka tähän katkesi).

Summa summaarum kyllähän tuo hyvin tutta on, mutta uskon ja tiedän että tuosta huolimatta voit voittaa käytännössä kaikki pelit, jos vain olet tarpeeksi hyvä, koska siellä onlinessa on niitä jätkiä joilla on joku 50-0-0 record. Itse haluaisin joskus tuollainen "kone" olla ja siihen koko ajan pyrin.
 

KovaT

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, seurannassa TPS
En pelannu kai viime syksynä niin paljon HUTia ja alkuun osannut pelata oikein, kerätä kortteja ja tehdä tehtäviä. Millä aikataululla tässä alkas tulla vähän parempia kortteja ja enemmän ylipäätänsä vaihtoehtoja? Hankala synergioitakaan oikeen saada kun ei oo tarpeeksi pelaajia. Rightin puolella ei oo yhtään kovempaa kahden suunnan hyökkääjää, vai eikö sitä sitten vaan anneta sellasille ja onko se enempi aina sentteri. Voi olla vähän outo nillitys, mut en enää oikeastaan 83 tason pelaajiakaan haluais hommata, maksaavatkin vähän liikaa makuuni. Hirveän hitaita myös monet tän hetken paremmat pelaajat. Päivityksiäkään ei saa tehtyä iconeihin. Olen kärsimätön.
 

LostHorizon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche, Real Madrid
Onko muilla PSN alhaalla lähes joka päivä? Mulla ollut nyt jo neljänä päivänä putkeen ja aina oikeastaan siihen aikaan kun ehtisi pelata.
 

agee81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Seudun Kiekkokuntoutujat
On tää vittu kyllä yksi kusisimmista paskalaareista. Tuoreimman päivityksen jälkeen ihan hirveetä lagia kuidulla, yhtään kokonaista peliä ei saa ilman et yhteys katkee.

Aivan vitun järkyttävää paskaa.
 

agee81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Seudun Kiekkokuntoutujat
Oon pelannut 751 peliä NHL 24:sta ja nyt rupiaa menemään hermot.

Pelaan siis ihan tavallisia online-otteluja (ei mitään hut, chel, ymsyms mitä nyt onkaan). Mulla lähtee järki tohon hommaan kun tuntuu, että joka otteluun on valmiiksi arvottu voittaja ja suorituksella ei oo mitään väliä. Monesti pyöritän ja hallitten peliä ihan 100-0, mutta maalin maalia ei saa aikaan. Laukauksia on se 30+ (eikä mitään kaukovetoja) ja vastustajalla alta 10 joista puolet menee maaliin. Aloituksia ei myöskään voita näissä peleissä vaikka mitä tekisi ja taklaukset menee järjestään ohi. Ylärimat ja tolpat kolisee ja vastustajan mokke tekee tusinan verran game savereita.

Ja tuntuu vielä, että tälläsiä vastaavanlaisia pelejä tulee putkeen semmonen vajaa kymmenkunta ja sitten on taas oma vuoro laittaa joka paikasta sisään seuraavat 5 peliä.

Mun luokitus sahaa aikalailla 600-800 väliä riippuen missä asennossa kuut ja tähdet on taivaalla.

Sanokaa, että muutkin on huomannut vastaavaa enkä vaan houraile?

No se oikeestaan miksi tähän ketjuun avaudun niin halusin tiedustella onko uudessa versiossa vastaavaa havaittavissa? Mulle on aivan sama vaikka one timer on liian tehokas tai mitä vaan kunhan vaan saatana se parempi pelaaja voittais ne pelit edes joskus.
Aamen. Samaa ongelmaa myös chelin puolella.
 
On tuo WOC/CHEL/EASHL haku rikki aivan totaalisesti. 20-00 aikana enemmän istuttu kopissa kuin pelissä. Joka kerta varmaan puoli tuntia kopissa etsimässä peliä.
Tässä pari syksyä miettiny pelin julkaisu kohdilla, että pitäisikö se uus änäri ostaa.. Tätä palstaa lukiessa ajatus ostamis haluista kieltämättä karisee.
 

Beezer # 34

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville Predators (Suomalaiset maalivahdit)
Siis mitä helvettiä. Tein tuon yhden X-factor setin, jossa annoin kolme korttia 82-83 ovr pelaajia ja sain pakan joista valita yhden 82-83 pelaajia. Jouduin ottamaan saman pelaajan, jonka annoin pois eli Cole Caufieldin. Joukkueeni siis huononi kahdella 82-83 pelaajalla.
Ei vitsi, mä menin samaan vipuun saakeli.
Olis pitänyt lukea paremmin tätä topiccia perhana. No ne nyt oli onneks sellasia, joilla en mitään tehnyt.
Menetin vaan toki kaks X Factoria, jos niitä sen kahdeksan olis kerännyt. Muutenhan noilla nyt ei muuta tee.
 
Suosikkijoukkue
Puolueeton lätkänseuraaja
Tässä pari syksyä miettiny pelin julkaisu kohdilla, että pitäisikö se uus änäri ostaa.. Tätä palstaa lukiessa ajatus ostamis haluista kieltämättä karisee.

Suosittelen kyllä kokeilemaan EA Playn kautta käytännössä ilmaiseksi (hinta n. 1-4 € / kk riippuen tarjouksesta ja tilauksen voi katkaista heti kun on kokeillut peliä) 10 tunnin kokeilussa. Niin näet itse tykkäätkö etkä luota liikaa ihmisten mielipiteisiin.

Monet tuntuvat haukkuvan vaikka EA tekisi mitä. Toki pelissä aina on kehitettävää mutta nyt tämä versio on tuntunut minusta tosi tuoreelta etenkin HUTin osalta. En ole ollut näin innoissani syksyllä julkaistavasta pelistä sitten FIFA 19:n jolloin silloinen Rivals tuntui yhtä uudistuneelta kuin nykyinen HUTin XP-polku.

Useammassa pelikeskustelussa mitä olen seurannut tuntuu aina olevan - oli peli mikä tahansa - perusnegatiivinen asenne. Aina valitetaan kaikesta. Ja yleinen konsensus tuntuu olevan aina se että otetaan negatiiviset asiat esille. Jos kerran pelaa peliä siitä huolimatta on siinä jotakin hyvää.

Änärissä on vähän se kyllä että kilpailijoita ei ole joten jos lätkää haluaa pelata on Änäriä pakko pelata - oli versio uudempi tai vanhempi. Mutta ainakaan itse en jaksaisi silti pelata jos peli on aina huono. Siirtyisin pelaamaan muuta sen sijaan että väkisin tahkoisin peliä josta saa ainoastaan huonoja fiiliksiä.
 
Suosikkijoukkue
Ässät ja Fc Barcelona. Sympatiat: SaiPa
Sain tollasen uuden fantasy kortin mutta en voi mitenkään käyttää sitä hyvällä omatunnolla nimittäin se on sebastian repo:(
 

Pitkävedossa tänään

Päivän pelit:

  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
Tappara vs K-Espoo
  • 1.66
  • 4.95
  • 4.60
Apua pelaamisen hallintaan pelaamaltilla.fi
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös