NHL 24 keskustelu

  • 85 084
  • 507

Schadowan

Jäsen
paikallaan.

Tää oli kyl niin parasta! noh omat änärit alana olla taputeltu ja muutamat uusimmat puuttuu. Parhaillaan käytiin online vs top1000 joku vuosi, mutta kuten todettua, ilon aiheet verkkopelissä on vähissä, ja piti pelata omaan ajatukseen epämiellyttävää peliä, jotta voitti. Tosin jos tämä pelisarja viimein palkitsee hyökkäysajasta, niin tällöin olisin vahvoilla, sillä tykkäsin pelata pitkiä hyökkäyksiä, ja hyökköysaika on ollut aina statsi, missä olen ollut vastustajia edellä. Otinpa joskus 1000mb valokuidun, vain huomatakseni, että EA:n serverit on kuraa.
Jos joku ystävällinen haluaa perustaa jatkoaika liigan niin olisi kiva. Lähinnä just sen takia, että saa lagit minimiin ja muutenkin olisi kiva pelata muitakin kun random tyyppejä vastaan. Ja olisi joku sarjataulukko, mitä seurata. Jatkoajan liigoissa oli aikoinaan se hyvä juttu, että pelit olivat rehtejä ja ainakin jotkut liigat saatiin ihan maaliinkin.

Tämä vaan vaatii sen, että:
- Pitää pystyä haastamaan gamertagille suoraan, play a friend kautta (näin ainakin luulen).
- Joku ottaa hoitaakseen liigan ylläpidon - netistä löytyy erilaisia palveluita tähän - mutta pistepörssi varmaan olisi aika manuaalihommaa.
- Tulokset pitäisi ilmoittaa liigan ylläpitäjälle (joku screenshot pelin tilastoista esim. voisi olla hyvä). Liigan ylläpitäjä voi sitten fiilistellä laittamalla kaikki mahdolliset tilastot taulukoihin tai vaan pisteet. Riippuen vähän omistautuneisuden määrästä:)
- Treidejä ei toki pysty tekemään, joka oli aikoinaan homman suola.

Mutta nyt taas positiivisena on se, että pleikka+xbox voi pelata samassa liigassa.

Eli, jos jollain kivasti vapaa-aikaa niin eikun jumppaamaan - mä olen kyllä mukana osallistujana. Harmi, ettei EA NHL tarjoa edes karvalakki online turnausmuotoa meille rahvaille.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Kyllä toi tekoälyn taklauspelikin on suurimman osan ajasta ihan jotain käsittämätöntä ja järjetöntä. Tuntuu että ei niillä oikein mitään muuta pelitapaa tuossa tunnu olevan kuin se, että vedetään ihan häröpallona koko ajan ympäriinsä ja ajellaan kaikkea mikä liikkuu. Joo onhan se kieltämättä ihan virkistävää vanhan liiton jääkiekkoa, mutta ihan hieman meni äsken maku kun yritin ylivoimaa pyörittää niin siellä joku botti palloilee ympäriinsä joka vitun suuntaan ja vetelee kaiken levyiksi ja mitään ei pystynyt oikein tekemään. Ja kun noi ei tunnu myöskään väsyvän tässä touhussa ollenkaan.

Pressure-toiminnon älyttömyydestä olen saarnannut jo tarpeeksi, mutta ihan mielenkiintoinen huomio sekin että tekoäly osaa kyllä kiusallisen hyvin kiekotella itsensä sieltä alueelta pois kun se pressure on päällä. Kiekko tuntuu vaan olevan kuin magneetti siinä lavassa ja mikään ei auta, vaikka siis pitäisi olla väsyneitä pelaajia. Yeaahhh...

Äsken Vegasia vastaan otin sellaisen 3-2 tappion missä taas vähän pisti hymyilyttämään tietyt asiat. Ensinnäkin koko pelin ajan tuntui Vegasin pojilla olevan peli sellaista että ihan kuin olisi vedetty viikko piriä ja toinen pervitiiniä, ei siellä paljon vaihtojen pituudet merkanneet mitään kun jalat tikkasi kuin ompelukoneella ja ihan koko ajan vedettiin minun pelaajia nurin ja muuten vaan tultiin päälle. Ja sillä ei ollut mitään väliä oltiinko jäällä oltu 10 sekuntia vai 10 minuuttia, hyvin jaksoi. Toinen sitten sellanen että välttelivät kyllä jäähyjä todella tehokkaasti, vaikka itse jouduin sitten vastaavista boksiin. Paras tilanne oli sellainen kun olin ihan millisekunnin päässä syöttää oman pelaajan läpiajoon, niin sieltä vedetään käytännössä jalat alta minun pelaajalta mutta Don van Massenhooven katselee vieressä että ylös vaan. No eipä siinä.

Voittomaali oli sitten kanssa vähän sarjassamme hassu, oliko se nyt Mark Stone joka karkaa läpiajoon, vetää jonkun ihme rystynepin veskan patjoihin ja tämän jälkeen jyrää aika suoraviivaisesti maalille. Otta kontaktin veskariin, mutta kiekko ei ole ihan siinä alueella ja tässä hetki menee ennen kuin Stone saa kiekon itselleen. Kontaktista on pieni hetki mutta selvästi vaikutti edelleen tilanteeseen + Stone on sen verran kivasti sijoittunut ettei veska pääse eteen, eli Stone lapioi sen kiekon tyhjään maaliin. Sanoisin että tollasiakin on varmaan joskus hylsyyn mennyt.

Mutjoo eikä tossa mitään, pelasin kyllä itsekin tuossa pelissä ajoittain huonosti mutta kyllä siihen osaltaan vaikutti myös se että oikein mitään en pystynytkään tekemään. Tekoälyllä oli vauhti päällä ja kaikkea ajeltiin mikä liikkuu ja omat ukot oli ihan puhki lyhyiden vaihtojenkin jälkeen ja hyökkäämään ei päässyt. Sattuuhan tuollaisia pelejä toki oikeastikin kun vastustajan hyökkäykset tyrehtyy lähes täysin, mutta tässä oli kyllä taas sellaisia elementtejä mukana että kovin oli tutun oloista.

Pystyykö tuolle tekoälyn aavistuksen aggressiivisille taklauspelille tekemään mitään?
 
Suosikkijoukkue
Puolueeton lätkänseuraaja
Jos joku ystävällinen haluaa perustaa jatkoaika liigan niin olisi kiva. Lähinnä just sen takia, että saa lagit minimiin ja muutenkin olisi kiva pelata muitakin kun random tyyppejä vastaan. Ja olisi joku sarjataulukko, mitä seurata. Jatkoajan liigoissa oli aikoinaan se hyvä juttu, että pelit olivat rehtejä ja ainakin jotkut liigat saatiin ihan maaliinkin.

Tämä vaan vaatii sen, että:
- Pitää pystyä haastamaan gamertagille suoraan, play a friend kautta (näin ainakin luulen).
- Joku ottaa hoitaakseen liigan ylläpidon - netistä löytyy erilaisia palveluita tähän - mutta pistepörssi varmaan olisi aika manuaalihommaa.
- Tulokset pitäisi ilmoittaa liigan ylläpitäjälle (joku screenshot pelin tilastoista esim. voisi olla hyvä). Liigan ylläpitäjä voi sitten fiilistellä laittamalla kaikki mahdolliset tilastot taulukoihin tai vaan pisteet. Riippuen vähän omistautuneisuden määrästä:)
- Treidejä ei toki pysty tekemään, joka oli aikoinaan homman suola.

Mutta nyt taas positiivisena on se, että pleikka+xbox voi pelata samassa liigassa.

Eli, jos jollain kivasti vapaa-aikaa niin eikun jumppaamaan - mä olen kyllä mukana osallistujana. Harmi, ettei EA NHL tarjoa edes karvalakki online turnausmuotoa meille rahvaille.

Täällä Jatkiksessahan pelattiin pari vuotta sitten useampi kausi kokonaisuudessaan Jatkoaika Hockey Leagueta eli JHL:ä. Se toimi aikansa tosi hyvin ja sarjataulukkoja sekä pistepörssejä pidettiin yllä sekä oli useampi divarikin parhaimmillaan. Hauska oli pelata. Valitettavasti homma kuihtui pikkuhiljaa johtuen porukan mielenkiinnon hiipumisesta. Syynä tähän oli kenties pahimmillaan isot tasoerot kärjen ja häntäpään välillä erityisesti ja jopa ihan huipun sekä hyvienkin pelaajien.

Tällainen liiga olisi kyllä hienoa saada taas pystyyn. Jotenkin pitäisi tasoerot saada selvitettyä mukaan lähtevien osalta tarkkaan jotta mahdollisimman keskenään tasaiset pelaajat saataisiin samoihin divareihin. Näin mielenkiinto pysyisi paremmin yllä kun tulisi tasaisia pelejä.

Toinen juttu on tuo crossplay. Se on tosin olemassa mutta ei kata 1vs1:ä kuin HUTin. Eli joko pitäisi olla online versuksessa useampi rinnakkainen sarja eli alustoille tai sitten HUTissa yleinen sarja jossa kannattaisi olla jotkin säännöt joukkueiden OVR:lle tai esim. että peruskortteja vaan saa käyttää yms. JHL:ä aikoinaan oli myös HUT-kausi joka tosin jäi kesken. Muut kaudet pelattiin online versuksessa. Käsittämätöntä on ettei crossplay kata online versusta 1vs1:n osalta.

Mutta itse osallistuisin todennäköisesti mukaan jos joku alkaisi järkkäämään jotakin liigaa täällä. Tai edes turnausta. Ylläpitäjäksi en valitettavasti ehdi. Toivotaan että Jatkiksen pelitoiminta saataisiin taas elvytettyä tauon jälkeen.
 
Suosikkijoukkue
Puolueeton lätkänseuraaja
Miten tämä voi olla mahdollista. Eikö siis edes saman genin crossplay toimi? Fifassahan tuo skulaa mainiosti.

Näin olen käsittänyt ettei edes saman genin crossplaytä ole muualla kuin HUTissa ja EASHL:ä. Olen mielelläni väärässä asian suhteen Online versuksen osalta. Toivotaan että näin on ja jos ei niin että crossplay tulee myöhemmin myös Online versukseen.
 

Torogood

Jäsen
Itse ostin pelin reilu 1,5vk sitten ja on vieläkin muoveissa. Palstan, sekä muita arvosteluja lukeneena voi olla, että se myös muoveihin jääkin ja palautuu kauppaan. Varsinkin, kun peli on ollut saatavilla jonkun aikaa ja itse pelaan käytännössä vain huttia, niin ärsyttää jo valmiiksi, kun vastustajalla viilettää todennäköisesti kypärättömiä pelaajia.

Sitten, koska joku aina mainitsee kuinka pitkään on pelisarjaa pelannut, niin kai minäkin sen teen. Jostain vuodesta 08 eteenpäin on tullut tahkottua peliä ja vuodet 08-12 lähinnä pelkästään kavereita vastaan offlinessa. Kuten aikaisemmin mainitsin, niin huttia lähinnä vain pelaan ja mielestäni NHL22/21 ovat siihen olleet parhaat pelit.

Uudistuksiin en ota kantaa, koska en läheskään tiedä mitä uutta peliin on vuosien varrella tullut, paitsi ilmaveivejä jne. Yksi huonoimmista uudistuksista oli perus divari-pelimuodon pois ottaminen. Nythän hutissa ei pysty pelaamaan, kuin rivalssia tai chämppiä, joka on sitten oma maailmansa.
 

Ralph

Jäsen
Löytyykö HUT-pelaajia? Mistä tuon Cale Makarin 85-overallin harjoitteluottelukortin saa vai saako enää mistään? Tavoitteissa on sen kortin kanssa pelaamiselle palkintoja luvassa, mutta kortti puuttuu. Makarin X-Factor löytyy, mutta kyllä voin tuota huonompaa korttia hetken käyttää palkintojen toivossa.
 

Götze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Löytyykö HUT-pelaajia? Mistä tuon Cale Makarin 85-overallin harjoitteluottelukortin saa vai saako enää mistään? Tavoitteissa on sen kortin kanssa pelaamiselle palkintoja luvassa, mutta kortti puuttuu. Makarin X-Factor löytyy, mutta kyllä voin tuota huonompaa korttia hetken käyttää palkintojen toivossa.
Kortin sai tilaamalla ennakkoon X-Factor editionin pelistä, eli ei ole enää saatavilla.
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tulipa tänään koettua aika vahvasti tuota EA-tasoittelua. Ekassa pelissä vein peliä miten tahdoin ja ainoastaan kiekkoa en saanut maaliin kuin kerran. Vedot oli luokkaa 25-4 ja hyökkäysalueaika 15-2. Oli läpiajoa, onetimereita, ohjureita, reboundeja. Kaverin veska seisoi päällään ja tyhjistä maaleista omat pelaajat vetää ohi ja yli. Kaveri teki kaksi ja molemmat sellaisia haista vittu maaleja. Maalivahti torjuu, pomputtaa räpylän, patjan ja lopulta perseen kautta maaliin.

Toisessa pelissä roolit olivat kääntyneet ja itse paukuttelin oikeastaan kaikkialta maaleja vastustaja ei saanut mistään sisälle.

Molempien pelien jälkeen vitutti.

Tässä on myös tuossa pelaajan hyppyanimaatiossa jonkunlainen "suoja", ihan sama onko joku taklaamassa. Pelaaja tekee animaation loppuun.
 

Jaded

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Puhvelit ja KPL
Täytyy sanoo,että pitää varmaan räjäyttää toi Hutti jengi atomeiksi ja alkaa vetää sinne jotain hopea kortteja, maaliin Giguere&Andersen sekä näitä hemmetin power iconeita Joe Sakic,Martin St´louis ja keitä muita olikaan. Nää vie kun kuori ämpäriä 85 Crosbyjä,87Matthewsia ja kumppaneita. Kokonaisuus on 84 ja joku 77 kokonaisuus mättää taululle 8-3 lukemat. Kokoonpanotaistelut pelannu nyt supertähti tasolla niin ei sinällään ihme,mutta veetuttamaanhan tää pistää kun ei oo mitään palaa oli maalissa Shesterkin tai Saroksen erikoiskortti tai ihan kuka vaan, mitään ne ei kiinni saa. Niin ja helpostihan tässä saa rakennettua 4 syniä päälle,mutta niillä ei taida tässä olla yhtään mitään merkitystä.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Nyt kävi itsellä tekoälyä vastaan toiseen suuntaan tuon pressure-toiminnon "hienous", eli siinä kun sai kunnon pyöritystä päälle niin kyllähän se veskarin käytös on ihan älytöntä. Mulla oli itse asiassa lyhyen ajan sisään ylivoimalla kaksi pidempää pyöritystä, ekasta pressuresta ei vielä tullut osumaa mutta kun se mittari lähti toisen kerran päälle, niin veskari ei enää tiennyt miten päin olla. Sain kiekon maalin takana, veskari päätti sitten vetää kylkimyyryt ja jäi sinne pötköttelemään. Ei ollut kovin vaikeaa pistää kiekkoa yläpeltiin.

Ihan älytön ominaisuus edelleenkin.
 
Suosikkijoukkue
Puolueeton lätkänseuraaja
vastustajalla viilettää todennäköisesti kypärättömiä pelaajia.

Omalla kohdallani kypärättömät pelaajat ovat HUTissa aivan must-juttu. Oma joukkueeni ei ole joukkue eikä mikään jos siellä ei vähintään yhtä tuollaista pelaaja ole. Ja joka versiossa mitä olen pelannut minulla on ollut Sittler ja Cournoyer joista aiemmilta vuosilta hyviä kokemuksia. Usein myös Mikita on ollut mukana. Vielä tässä versiossa Mikitaa ei ole mutta toivottavasti NHL 24 World Championshipiin mennessä on.

Tähän mennessä mennyt omaan tasooni nähden ihan mukavasti HUT ja hauska ollut pelata. Otteluita onlinessa noin 90 (Rivals-pelejä noin 70 ja viime viikon Championsista 20). Voittoprosentti aikalailla 50 % joka on itselleni kova tulos verrattuna aiempiin vuosiin. Tiedossa on tälläkin viikolla Championsia. Viime viikolla rekordi oli 3-16-1 joka on omalla kohdallani ihan ok ainakin ensimmäiseksi Championsiksi tässä versiossa. Joukkueeni ei ole mikään todella hyvä mutta ei mikään todella huonokaan ainakaan verrattuna monen jengiin 5.divarissa. OVR on tällä hetkellä 82.

Vastustajien jengeistä Championsissakin sen verran että vastaani ei tullut mitään järjettömiä jengejä viimeksi. Melko maltillisia porukoita. Tappioista mikään ei ollut todella suurinumeroinen vaikka esim. 5-6 maalin tappioita oli jonkun verran. Sikälikin edistystä aiempaan koska aina ennen Championsissa on ollut aina useampi 10 maalin tappio tai ainakin 8-10 maalin eroilla.

Itse tykkään Rivalsissa siitä - tiedän että osa ei tykkää - että peliajat ovat olleet 3x3 min. ja 3x2 min. Minusta mukavan mittaisia pelejä ja silti maaleja on tullut vaikkakaan ei mitään todella korkeita maalimääriä mutta mukavasti maalien merkitys on ollut tärkeä ja pitänyt koettaa puolustaa tarkasti.

Rivals-formaatin saisivat muuttaa HUTissa. FIFAssa jo aiemmin parissa versiossa - ja EA Sports FC 24:ä nyt - käytössä ollut formaatti olisi minusta parempi kuin nykyinen. Ja Compit takaisin. Championsiin samanlainen karsintasysteemi mitä FIFA/EA Sports FC 24:a eli 1250 pistettä vaadittaisi karsintoihin pääsyyn joissa 10 ottelusta pitäsi saada 20 pistettä vähintään Champions Finalseihin edetäkseen.

6vs6-pelitilassa ei ole paljoa pelejä ollut koska joukkueellani ei ole hirveästi ollut pelejä. Nyt on ollut HUTia mukava vääntää ja jossakin muussa vaiheessa sitten muuta. Futista en juurikaan NHL 24 julkaisun jälkeen ole pelaillut. eFootballia hieman mutta EA Sports FC 24:a ei edes ole tullut ostettua ja FIFA 23:a en ole pelannut. Kaikki peliin käytetty aika on tähän mennessä mennyt pitkälti Änäriin. NHL 24 World Championshipsit päätavoite.
 

T.J.R

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ja Flyers
Tänään tuli pelattua ekan kerran ja aivan paskaa. Eniten vituttaa se ihme painemittari siinä keskellä hyökkäysaluetta ja jota ei ilmeisemmin saa edes pois näkyvistä?! Myös pelaajailmaisin on ärsyttävä. Se pieni väriläiskä pelaajan yläpuolella on 100x parempi ja tätä vaihtoehtoa ei myöskään asetuksista löytynyt. Tuntui pelattavuudeltaakin sellaiselta "tehtiin nyt tänä vuonna tällänen". Todella tönkköä menoa.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
On tuo tekoälyn taklauspeli kyllä välillä ihan vitun rasittavaa. Joo okei, pitäähän niille jotain ominaisuuksia keksiä että pelit pysyy tasaisina, mutta pari juttua kyllä taas että ei mitään järkeä. Lukemattomia kertoja on tullut se tilanne, että voitan keskipisteen aloituksen omalle pakille, niin hyvä kun ehtii sen kiekon saada haltuun niin sieltä ne pari tekoälyn bottia vipeltää täysillä päälle ja ajelee ihan paskaksi siihen siniselle. Omat botit seisoo kuin kyrpä häissä ja tekoäly karkaa sitten läpiajoon ja tekee 99%:n todennäköisyydellä maalin. Joo, ei paista taas yhtään läpi se että pitää saada nyt se maali tehtyä.

Toinen on sitten tämä kun omalla puolustusalueella saa kiekon, niin jälleen ne botit tulee tuhatta ja sataa päälle ja vetelee ihan järjettömiä taklauksia ja kiekot pomppii sopivasti avopaikkoihin botille. Tähän päälle sitten se että oma veskari imee sen kiekon aina itsensä läpi, niin kiva.

Emmä tiiä, jotenkin miellyttävimmät pelit tässä oli ihan heti alkuun. Silloin tuntui että se peli muistuttaa vähän enemmän jääkiekkoa, mutta mitä enemmän tässä nyt on pelannut niin tuntuu se tekoälyn pelitapa muuttuvan tuollaiseksi järjettömäksi sinkoiluksi ihan joka suuntaan, ajellaan kaikki pystyyn mitä vaan voidaan ja sitten tehdään väkisin ne tarvittavat maalit.

Ihan täyttä paskaa.
 

HeroForSale

Jäsen
Suosikkijoukkue
Punapaitaiset
Sattumaa tuntuu olevan enemmän edellisiin peleihin verrattuna. Oma veska imasee silloin tällöin jonkun, mutta eilen oli kyllä kaiken huippu. Hut-peli jossa vihulainen vie mua kuin kuoriämpäriä. Hyökkäysalueajat 3min vs. 16min, laukaukset 4 vs 14 ja tilanne nolla nolla. 3 erän loppu ja pääsen varmaankin ekaa kertaa erässä oikeaa laitaa nousemaan 81 Koivulla. Pelikello tikittää ja ajassa 19.59 pääsen siniviivan yli ja äkkiä lämäri silmät kiinni ja sisäänhän se painuu alakulmasta. Jäi niin mieltä painamaan noin väärin voitettu, että oli pakko kirjoittaa. Sori Pori Bruins!
 

T.J.R

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ja Flyers
Saako pelaajaosoittimen vaihdettua niin, että se on pelaajan yläpuolella se pieni nuoli?

Tuota pressure juttua ei saa ilmeisesti mistään pois? Mulla on kovasti ikävä mun 69.95euroa.

Pystyykö joku antamaan suoran linkin ea:n palauteboxiin tai mikä on ea:n s-posti? Yritin sitä eilen etsiä mutta ei löytynyt.
 

Takapiiska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Rikkoutui kyllä ennätys kuinka lyhyessä ajassa pelit niin sanotusti jatkuu enää pienessä maistissa viikonloppuisin. Aikaisempina vuosina sentään pari kk jaksanut päivittäin pelata tunteja. Tällä hetkellä menossa joku 10 ottelun tappioletku ja loppua ei näy. Maalivahti ei saa mitään kiinni ja itsellä ei toivoakaan saada maalia. Eikä kyllä oikein mikään muukaan enää onnistu. Aiemmissa versiossa yleensä tokeni, kun löin koko tiimin lihoiksi ja hankin hopeapelaajia, mutta ei helvetti menee koko HUTin tarkoitus, kun ei joukkueen parantaminen tuo kuin harmia.
 

Oikku89

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Saako pelaajaosoittimen vaihdettua niin, että se on pelaajan yläpuolella se pieni nuoli?

Tuota pressure juttua ei saa ilmeisesti mistään pois? Mulla on kovasti ikävä mun 69.95euroa.

Pystyykö joku antamaan suoran linkin ea:n palauteboxiin tai mikä on ea:n s-posti? Yritin sitä eilen etsiä mutta ei löytynyt.
Itsekin laitan palautetta menemään heti kun osoite löytyy, mutta en itsekään ole löytänyt että mitä kautta se onnistuisi.
 

Jaded

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Puhvelit ja KPL
Kyllä tää on erikoinen peli. Eashl:ssä ensin nysvättiin 2-1 voitto sitten seuraava hävittiin samaa vastustajaa vastaan 7-4 kun suunnilleen kaikki vedot vaan meni sisään. Erikoisin oli kyllä se kun vastustaja heitti pitkän omasta päästä pääty plankkiin josta se kimpos maalin kulmalle ja siitä veskarin imuroinnin kautta sisään. Meni kyllä kuppi nurin tiimissä ihan kaikilla. Jos ea haluaa tosottaa niin tasoittaisi reilusti eikä näin räikeästi.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Kyllä tää on erikoinen peli. Eashl:ssä ensin nysvättiin 2-1 voitto sitten seuraava hävittiin samaa vastustajaa vastaan 7-4 kun suunnilleen kaikki vedot vaan meni sisään. Erikoisin oli kyllä se kun vastustaja heitti pitkän omasta päästä pääty plankkiin josta se kimpos maalin kulmalle ja siitä veskarin imuroinnin kautta sisään. Meni kyllä kuppi nurin tiimissä ihan kaikilla. Jos ea haluaa tosottaa niin tasoittaisi reilusti eikä näin räikeästi.
Joo, tekoälyä vastaan se on ihan tuota samaa. Mulla oli pudotuspelisarja Tampaa vastaan jonka voitin toki 4-1 ja karkasin otteluparissa 3-0 johtoon. Noh, eka katkopeli kun tuli niin Vasilevski oli löytänyt jonkun ihmeellisen godmoden (toki ihan normaalia sinänsä), eli siellä tuli sellaisia torjuntoja missä vaan ei ole mitään järkeä mutta niin vain torjui. Tekoälyn maalit oli sitten sarjassamme hassuja, eka maali oli sellaisen ihan naurettavan syöttökuvion päätteeksi tullut tilanne ja taisi olla toinen paikka minkä saivat koko pelissä. Toinen maali sitten sellainen että kiekko lipuu mun puolustusalueella, pistän ihan normaalisti pokecheckiä irtokiekkoon että saan siivottua sen pois mutta maila menee kiekon läpi... :) Tekoälyn botti yksin läpi, ei edes vittu lauo vaan ikään kuin lataa sitä vetoaan koko ajan ja veskari imuroi sitten puikoista sisään. Vedot taisi olla tässä välissä mulle jotain 17-4 ja peli 1-2.

Saan vielä tasoitettua pelin, kolmannessa erässä sitten taas sellaista haistavittu osastoa että ei mitään järkeä. Lähden nousemaan omalla pakilla maalin takaa, kamerasta katsottuna vasemmasta laidasta. Hassu juttu vaan, kiekko jää johonkin ja kimpoaa veskarista sitten sille tekoälyn botille. En edes tiedä mihin se pystyi osumaan, koska ei se vaan veskariin voinut tuossa osua. No siitä sitten tekoälyn pyöritys päälle, pressuret täysille, joudun ottamaan jäähyn. Tekoälyn aloitusvoitto, klap-klap-klap ja kiekko maaliin.

Tän jälkeen sain itse vielä ihan kohtuullisen hyviä paikkojakin, mutta Vasilevskia ei paljon maskin takaa tulleet vedot yläkulmiin tai muut vastaavat haitanneet. Kaikki kiinni. Hauskaa tuossa oli vielä se, että mulle tuli tuossa pelissä jäähyjä aika kovalla syötöllä ja tekoäly selvisi omista possuiluistaan ilman penalteja, toki sitten myös se jäähyjen viheltäminen loppui siihen kun tekoäly teki sen ainoan ylivoimamaalinsa.

Noh, seuraavan katkaisupelin voitinkin sitten 5-0 ja jatkoon mentiin, mutta kyllä tollanen ihan täysi vammailu yksittäisissä peleissä pistää vituttamaan. Tässä oli tosiaan alkuun tekoälyn kanssa ihan kunnolla haastaviakin pelejä kun ei vielä alkuun niin hyvin osannut, mutta kun vähitellen osaaminen karttuu ja pelin kanssa tulee sinuiksi niin huomaa kyllä että tekoälyn voittopeleistä jää sellainen fiilis että jotain vilunkia siellä on taustalla. Harvoin on sellainen tunne että oikeasti tuntuu hävinneen siksi että ei vaan pärjännyt pelillisesti, koska yleensä noita häviöpelejä vie ihan 1000-0 ja tekoäly tekee Rautakorven mainostamia ohhoh-maaleja.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Joo toi pressure-toiminto on pakko saada jonkun päivityksen avulla sellaiseksi että sen saa halutessaan pois. Ei tuolla ole mitään tekemistä jääkiekon kanssa, ainakaan tuollaisella toteutuksella.
 

RaumTiger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Kolla/Rauma Tigers, New York Rangers
Joo toi pressure-toiminto on pakko saada jonkun päivityksen avulla sellaiseksi että sen saa halutessaan pois. Ei tuolla ole mitään tekemistä jääkiekon kanssa, ainakaan tuollaisella toteutuksella.
Sitä päivää odotellessa kun EA tulee tuohon jotenkin puuttumaan. Miten vaikeaa se olisikaan tuoda vaihtoehtoja peliin mukaan että haluaako nähdä/käyttää asiaa X koska kaikki ei tollasia saatanan mittareita halua ruudullaan nähdä kesken pelin koska kyllä sen eron pelattavuuden suhteen varmaan huomaisi ilman sitäkin.

Sitä en kylläkään tiedä että miltä tuntuu pelattavuuden suhteen kun en ole tätä uusinta edes kokeillut enkä myöskään kokeile ennen kuin tuo mittari ja muu ylimääräinen krääsä on ruudulta saatu veke.

Väärään suuntaan EA kuitenkin menee ja on mennyt jo vuosia koska kuinka vaikeaa se olisikaan tuottaa peli mikä edes vähääkään muistuttaisi lajia nimeltä jääkiekko.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Sitä päivää odotellessa kun EA tulee tuohon jotenkin puuttumaan. Miten vaikeaa se olisikaan tuoda vaihtoehtoja peliin mukaan että haluaako nähdä/käyttää asiaa X koska kaikki ei tollasia saatanan mittareita halua ruudullaan nähdä kesken pelin koska kyllä sen eron pelattavuuden suhteen varmaan huomaisi ilman sitäkin.

Sitä en kylläkään tiedä että miltä tuntuu pelattavuuden suhteen kun en ole tätä uusinta edes kokeillut enkä myöskään kokeile ennen kuin tuo mittari ja muu ylimääräinen krääsä on ruudulta saatu veke.

Väärään suuntaan EA kuitenkin menee ja on mennyt jo vuosia koska kuinka vaikeaa se olisikaan tuottaa peli mikä edes vähääkään muistuttaisi lajia nimeltä jääkiekko.
Joo ja siis eniten tuossa pressure-toiminnossa vituttaa se, että se on sinänsä ajatuksena ihan hyvä. Kyllähän se vaikuttaa jos saat pitkän pyörityksen vastustajan päätyyn ja vastustaja joutuu paineen alle, mutta toteutus on oikeasti ihan perseestä. Ei se nyt jumalauta mene niin, että vaikka sulla olisi ihan tuoreet ukot jäällä niin kun tuo maaginen "pressure" tulee päälle, niin pelaajat ei liiku enää mihinkään. Jos tulee pelikatko ja vaihdat tuoreen kentän jäälle, niin silti nuo tuoreet ukot on ihan suolapatsaita.

Tähän päälle sitten vielä se, että esim. tekoälyn pelitapa on "hieman" aggressiivinen niin ne pystyy ajelemaan näitä väsyneitä mätisäkkejä pystyyn ihan miten haluaa. Ihan järjettömiä tilanteita tulee tuon myötä.
 

Oskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset joukkueet, Rantasmikko, Gordon Bombay.
Joo ja siis eniten tuossa pressure-toiminnossa vituttaa se, että se on sinänsä ajatuksena ihan hyvä. Kyllähän se vaikuttaa jos saat pitkän pyörityksen vastustajan päätyyn ja vastustaja joutuu paineen alle, mutta toteutus on oikeasti ihan perseestä. Ei se nyt jumalauta mene niin, että vaikka sulla olisi ihan tuoreet ukot jäällä niin kun tuo maaginen "pressure" tulee päälle, niin pelaajat ei liiku enää mihinkään. Jos tulee pelikatko ja vaihdat tuoreen kentän jäälle, niin silti nuo tuoreet ukot on ihan suolapatsaita.

Tähän päälle sitten vielä se, että esim. tekoälyn pelitapa on "hieman" aggressiivinen niin ne pystyy ajelemaan näitä väsyneitä mätisäkkejä pystyyn ihan miten haluaa. Ihan järjettömiä tilanteita tulee tuon myötä.

Jep, ajatuksena on ihan pätevä idea, mutta siihen se sitten jääkin. Toteutus on ihan skeidaa. Tuon pitäisi olla juurikin niin kuten sanoit, että tuoreet ukot ei voi olla valmiiksi ihan rikki ym.

Itse myös koen tuon menevän päälle aivan liian heppoisesti. Se pitäisi oikeasti ansaita, eikä vain riittäisi kulmassa pyöriminen kymmenen sekunin verran. Joku oikeasti pidempi pyöritys tai pitkä syöttöketju, niin siinä voisi jo oikeasti olla paineen tuntua vastustajan pohkeissa ja glykogeenivarastot tyhjinä.

Toivottavasti tuohon tulisi päivitys, että pelaaja saa itse päättää onko se päällä vai ei. Online matseissakin voisi hyvin laittaa pelin ehdoiksi "päällä tai ei päällä". Ne sitten pelaisivat sillä ketkä siitä tykkäävät.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös