Sain avata seteistä tänään kaksi X-factor pakkaa. Vahvistuksia hyökkäykseen (joka on jo ihan kohtalainen) odotettiin. Ensimmäisestä paras oli Zegras, toisesta sentään tuli kansikuvapoika Makar, jolta voi odottaa pidempiaikaista kiinnitystä pelaavaan kokoonpanoon. Zegras jäi 83ovr odottamaan vilttiin parempia aikoja, tai kolmen X-factorin re-rollia.
Itselläni on neljä X-Factoria. Ensimmäisenä sain aloituspakasta Trevor Zegrasin, joka ei enää mahdu kokoonpanoon vaan minullakin odottaa kehitysaskelia. Seteistä sain Dylan Larkinin ja toisesta valitsin minäkin Cale Makarin, joka on ollut todella kova veto. Minulla oli valmiiksi Makarin kultakortti, joka ei vakuuttanut minua vaikka piti overallin puolesta olla selkeä ykköspakkini ja muutenkin ykköstähti. Siksi epäilin Makarin X-Factoria, mutta valitsin hänet ennen Roman Josia, joka oli toinen vaihtoehto. Kolmas oli Zegras, mutta koska minulla oli se jo, en tietenkään sitä miettinyt.
Mutta tosiaan Makarin X-Factor onkin 87-overallina eli vain yhden parempana kun kultakortti aivan toista maata minun käsittelyssä. Nyt Makar on varmaan paras pelaajani, vaikka Joe Sakic onkin selkeästi tehokkain. Makar on kuitenkin pakki, joten ei voi verrata tehopisteiden perusteella. Joten vaikka aluksi epäilin, niin ei kaduta tuo valinta.
Neljäntenä X-Factorina sain tuosta uusimmasta päivittäisten keräilykorttien setistä valita Sidney Crosbyn. Toinen vaihtoehto olisi ollut Sebastian Aho, mutta valitsin Crosbyn. Kolmantena vaihtoehdoksi tullutta Seth Jonesia en edes harkinnut.
Oman joukkueen parhaat sekä overallin että oman pelaamisen perusteella ovat Makar, Sakic ja Nicklas Lidström. Uutena kovana vetona ostin vajaalla 50 000 kolikolla marketista Elias Petterssonin Game Day -kortin. On sellaisenkaankin ollut todella hyvä ja erityisesti hyvä laukaus kelpaa minulle hyvin. Ja jos Canucks tulevana yönä voittaa Starsin nousee Petterssonin overall vielä yhdellä, mutta tällaisenakin kelpaa minulle.
Itse hoidan sataprosenttisesti ketjunvaihdot itse. Peluutan tasakentällisin lähes pelkästään kolmea kärkiketjua ja kahta kärkiparia. Nelosketju ja kolmospakkipari hoitavat sitten alivoimat, jolloin muut saavat huiliaikaa. Toki välillä pakit väsyvät niin, että kolmospakkipari pääsee tasakentällisin pelaamaan myös. Nelosketju ehkä korkeintaan murskavoitossa kolmannessa erässä tai jotain erien loppujen lyhyitä vaihtoja. Tästä syystä nelosketjuun ja kolmospakkipariin haluan puolustussuuntaan hyviä pelaajia, eikä Zegras siihen rooliin sovi ja istuu katsomossa. Ei siis mahdu myöskään top-9-rooliin, ei riitä taso.