NHL 23 – yleinen keskustelu

  • 86 480
  • 405

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Joko ohjain vetelee viimeisiään, tai sitten tähän on tullut uutena ominaisuutena tekoälyn ottamat jäähyt. On muuten perseestä, kun pelaavat muutenkin päin vittua ja nyt vielä ottavat jäähyjäkin. (ps5 ohjaimet ihan susia käytännössä jokainen jo paketista vedettynä)

Kyl ne on alusta asti ottanut jäähyjä. Vielä aivan idioottimaisia. Yleensä jossain aivan kiekottomassa tilanteessa ajavat vastustajan botin yli tai huitovat käsille.
 
Suosikkijoukkue
Puolueeton lätkänseuraaja
Kenelläkään tietoa mistä Jokerit-paidan saa HUTissa? Pitääkö ostaa marketista kolikoilla vai saako jonkin haasteen suorittamalla yms.? HUT Champsissä eilen tuli vastaan yksi joka pelasi sellaisella.

Itse peli tosin keskeytyi aloitusbugin vuoksi (harvoin itselleni tässä versiossa tullut vastaan noita, saattoi jopa olla ensimmäinen laatuaan tai ainakin ensimmäisiä). Kummallekaan ei tullut tappiota tuosta koska peli mitätöityi ja pelejä oli pelattu sama määrä mitä ennen tuota ottelua (itselläni yksi) ja peliä ei näkynyt luettelossa missä on pelatut pelit.

Tuon Jokerit-paidan haluaisin koska on jo HIFK-paita kokoelmassa. Voisi pistää läpällä HIFK-paidan kotipaidaksi ja Jokerit vieraspaidaksi tai päinvastoin. :)

NHL 23 World Championshipiin valmistautuminen hyvällä mallilla ja innolla odotan maaliskuun open playtä. Pelasin jo viime viikon Chel Showdownissa joka oli ensimmäisen kierroksen ensimmäinen vaihe ja open play on toinen vaihe. Kummastakin on mahdollisuus selvitä jatkoon (tosin jos pääsi Chel Showdownista jatkoon ei tarvitse osallistua open playhin). Omalla kohdallani tosin jatkoonpääsy on äärimmäisen epätodennäköistä. Kuitenkin uskon että open playssä tulee ainakin yksi voitto kuten kahtena aikaisempanakin vuonna on tullut kumpanakin vähintään yksi voitto.
 

Beezer # 34

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville Predators (Suomalaiset maalivahdit)
En kyllä itse etsimälläkään löytänyt, että mistä haasteista tuo paita tulee.
Ei ollut edes sellaista palkintoa, missä okisi paitamahdollisuus.
Miten tuo nyt niinkuin menee ?
 

Ronikki73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks
Onhan tämä hieno peli, kun ei saa Jeff Beukeboomilla truculence päällä ukkoja irti kiekosta...
V*tun ballerinakupla...
Tämä peli ei kyllä tarjoa kuin vatutusta... Muutama hyvä peli sadasta ei korvaa kaikkea muuta jaskaa, mitä tämä jätepeli tarjoaa...
 

RaumTiger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Kolla/Rauma Tigers, New York Rangers
HC Pahoinvointialue etsii nyt pelaajia joukkueeseen. Kaverin kanssa oli tarkoitus alkaa keräilemään porukkaa kasaan mutta se meni sitten päivittämään pleikkarinsa nelosesta vitoseen joten olen siellä nyt ihan yksin ja odottelen että pääsis pelailemaan. Mulle on ihan sama että ketä sinne liittyy (jos liittyy) koska itsellä kokemus noita vähäisiä drop-in matseja lukuunottamatta on täysi nolla.

Aikaa pelaamiseen löytyy runsaasti joten omalta kohdaltani ei ole juuri mitään esteitä pelaamiselle. Maalivahtina tai pakkina meinasin että voisin pelailla mutta katsotaan nyt että kiinnostaako ketään lähteä edes mukaan tähän. Silläkään ei ole mitään merkitystä että minkä tasoinen pelaaja joukkueeseen liittyy kun mulle riittää ainakin se että antaa parhaansa joka pelissä eikä ota liian tosissaan tätä pelaamista että jos nyt jollekkin joku lapsus sattuu niin heti ollaan haukkumassa ja huutamassa (kuten olen noissa drop-in matseissa huomannut) vaan tärkeintä on se että jokainen pystyisi nauttimaan pelaamisesta juuri sellaisena pelaajana kuin on.

PS4 tosiaan kyseessä ja jos nyt käy niin että ei tähän löydy kiinnostuneita niin jos jollakin on joukkue valmiina ja periaatteet samat kuin itsellä että rennolla meiningillä ja juuri sellaisena pelaajana minkälainen on niin vinkkiä jos on maalivahdille tai pakille tarvetta niin täältä löytyy kyllä innokas kaveri osallistumaan.
Nyt on tosiaan käynyt niin että HC Pahoinvointialue meni nurin suhteellisen nopeasti ja joukkueen poistamisen jälkeen on tullut muutamia kyselyjä mihin on sitten tietysti vastailtu mutta ajattelin että päivittelen tilannetta tänne ja kerron että joukkuetta ei enää tosiaan ole olemassa.
 

Beezer # 34

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville Predators (Suomalaiset maalivahdit)
Mikähän siinä on, että päivityksen jälkeen ohjain tekee välillä ihan omiaan, kun koittaa liikutella pelaabia ja syöttää vaikka ihan sivulle, niin lähtee suoraan taakse jne. Kiekon kun saa lapaan hyöklöysalueella, niin pelaaja jäätyy tai ei tee ainakaan yhtään sitä mitä pitäisi jne?
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Noissa HUT tavoitteissa kun on että pelaa otteluita missä kokoonpanossa väh. 1 (vaikka nyt All-stars) pelaaja, niin kertaantuuko niiden pelien määrät aina, jos kokoonpanossa on vaikka kaksi pelaaja? Vaikeasti muotoiltu kysymys, mutta lähinnä ihmettelen miten on mahdollista edes pelata 600 ottelua kuukauden aikana.
 

Takapiiska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Noissa HUT tavoitteissa kun on että pelaa otteluita missä kokoonpanossa väh. 1 (vaikka nyt All-stars) pelaaja, niin kertaantuuko niiden pelien määrät aina, jos kokoonpanossa on vaikka kaksi pelaaja? Vaikeasti muotoiltu kysymys, mutta lähinnä ihmettelen miten on mahdollista edes pelata 600 ottelua kuukauden aikana.
Kertautuu. Jos on vaikka 20 pelaajaa, niin yhdestä pelistää saa sitten sen 20 peliä mittariin.
 

Ronikki73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks
5-0 johtoon champeissä, sitten vihun 7 skodee sinisen jälkeen menee sisään ja tilanne onkin 5-7, ihana peli...
 

Incognito

Jäsen
5-0 johtoon champeissä, sitten vihun 7 skodee sinisen jälkeen menee sisään ja tilanne onkin 5-7, ihana peli...

Tässä pelissä EA-tasoitus on taas voimakkaampi, kuin mitä oli NHL22, jossa se oli aika hyvin osattu piilottaa.

Itse en enää HUT:n koske, koska se vie niin paljon päivittäistä aikaa se kaiken maailman haasteiden läpipelaaminen. Alkoi käymään työstä, kun töiden jälkeen piti alkaa pelaamaan niitä läpi ja sitten olisi kiva pelata joskus niitä normipelejäkin. Ei voi ihmisellä riittää aika moiseen.

Sellaisen olen huomannut, että versus online-pelien puolella on ns. 10-12 pisteen pelejä. Tämä tarkoittaa sitä, että tappiosta saat 10-12 pistettä ja voitosta 1-3. Nämä ovat kaikkein vittumaisimpia, kun näissä tasoitus on pahin. Sen huomaa jo ihan paskojakin vihuja vastaan, että ei saa antaa yhtään siimaa. Olen ottanut screenshotteja peleistä, kun minulla 30-40 laukausta 90% enemmän hyökkäysalueaikaa ja vastustaja lähellä voittoa tai voittanut n. 5:llä laukauksella.

Miten tasoitus näkyy:

1. Syötöt eivät mene läpi mistään, jos vain pysähtyä siihen ainoaan kantapäähän voi, kun vs voi laittaa ruuhkan läpi takatolpalle.
2. Kaikki irtokiekot häviää
3. Pomppumaalit
4. Maalivahtien tasoero kauhea. Itse pelannut Rangersilla oikeastaan siitä syystä, että se on näistä lempijoukkueista ainoa, jolla hyvä maalivahti. Silti sille päälle sattuessaan (10 pisteen pelit), niin on jokaisessa poikittaissyötössä metrin perässä, kun vastustajan maalivahti on kahden poikkarin jälkeen takatolpalla jo valmiina poimimassa onetimerin. Kaikkein suurin perseenreikä on Bostonin Ullmark. Varmaan 90% tappioistani on Bostonille. Coloradot ja Edmontonit olen oppinut pääsääntöisesti voittamaan. Kuria ne tottelee McDavidit, Makarit ja McKinnonit, mutta Ullmark saattaa ottaa 40 koppia peliin. Sellaisia pelejä ei oma maalivahtini pelaa ikinä.

Pahin on se, kun joku oikeasti kova pelimies perustaa, kakkos-, kolmos- ja nelosaccon ja alkaa laittamaan laattaa pussiin. Aika paljon näkee sellaisia accoja, joilla alle 30 peliä. Syy tälle on aika selvä.

Itselleni kävi juuri tuo, että ottelun viimeisessä erässä vastustajan kolme vetoa suoraan verkkoon ihme kimmokkeiden kautta. Pahin tappio oli, kun vs sai 2 vetoa ja 2-1 tappio.
 

TJV73

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sain juuri kaksi "power up" korttia ja siirsin ne omaan kokoelmaan. Yritin käyttää niitä, mutta olivat hävinneet kuin tuhka tuulen. Onko kenelläkään muulla käynyt näin ja kortit mennyt jemma nimiseen paikkaan? Mistä ne voisi löytyä?
 

Rambokala

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Kertokaas nyt NHL 23 ekspertit minulle vastaus tähän;

Tässä on nyt tullut pelattua CHELiä joku 4-5 vuotta parin kaverin kanssa, ja vuodesta toiseen jaksaa ihmetyttää, kun osa pelaajista vetelee 170 senttisillä kääpiöillä balanssit 70:ssä ja kimmottaa silti jokaisen taklauksen itsestään jollain näkymättömällä voimakentällä, kierähtää nanosekunnissa ympyrää ja tämän lisäksi vielä kairaavat sitä kiekkoa itselleen järkyttävillä prosenteilla vaikka pelaisivat miten puolustuksellisesti paskaa hahmoa.

Ymmärrän, että tuo kiekon suojaaminen liittyy L2, X ja stickhandling runkuttamiseen, mutta vaikka miten koittaisin itse nyhvätä kiekkoa noilla, niin hahmo löytyy jään pinnasta kun vastustaja edes hengittää sinne päin.

Onko täällä ketään, jolta heruisi vinkkejä tuohon kiekon suojaamisen jaloon taitoon ja irtokiekkojen voittamiseen?
 

Torsti56

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stars, Blue Jackets
Oikeastaan mailan siirto sivulle antaa sulle pienen voimakentän jonka avulla pääset ohi, oli se sitten 170cm tai 210cm pelaaja. Itsellä 170cm pelaaja chel:ssä ja kyllä se oikeassa ajassa toimii. Yksityiskohtiin en lähde koska en sitä harrasta yleensä vaan kikkailemalla yritän ohittaa pakin.
 

RaumTiger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Kolla/Rauma Tigers, New York Rangers
Siis onko tässä jollain käytössä joku taikanappi noihin aloituksiin vai enkö vaan osaa aloittaa? Pelannut normi online vs matseja ja todella usein tulee vastaan matseja joissa vastustaja voittaa muutamaa lukuunottamatta kaikki aloitukset... Käytän hybridikontrolleja jos sillä on jotain merkitystä ja olen katsonut ohjeista että mistä tapahtuu mitäkin ja olen kokeillut kaikkea mutta silti tulee kunnolla turpaan aloituksissa lähes joka matsissa... Tulee vastaan kyllä sellasiakin matseja joissa itse voitan lähes kaikki aloitukset sekä sellaisia missä menee aikalailla puoliksi aloitusvoitot mutta tosiaan suurin osa matseista on sellasia missä itse ei voita kun sen muutaman ja vastustaja sen parikymmentä että jos nyt saisi edes puolitettua noista peleistä missä vastustaja vie kaiken niin se helpottaisi omaa pelaamista huomattavasti.

Olen myös muutamat videot katsonut aloituksista ja sieltä joitain vinkkejä ottanut käyttöön mutta ei niistäkään ole juurikaan hyötyä ollut joten tämä nyt menee aikalailla ihmettelyksi koko touhu... Jos jollain olisi jotain neuvoja heittää että miten nämä aloittajaproot saa nujerrettua (edes puoliksi) niin neuvot ovat kyllä todellakin tervetulleita.
 

Torogood

Jäsen
Siis onko tässä jollain käytössä joku taikanappi noihin aloituksiin vai enkö vaan osaa aloittaa? Pelannut normi online vs matseja ja todella usein tulee vastaan matseja joissa vastustaja voittaa muutamaa lukuunottamatta kaikki aloitukset... Käytän hybridikontrolleja jos sillä on jotain merkitystä ja olen katsonut ohjeista että mistä tapahtuu mitäkin ja olen kokeillut kaikkea mutta silti tulee kunnolla turpaan aloituksissa lähes joka matsissa... Tulee vastaan kyllä sellasiakin matseja joissa itse voitan lähes kaikki aloitukset sekä sellaisia missä menee aikalailla puoliksi aloitusvoitot mutta tosiaan suurin osa matseista on sellasia missä itse ei voita kun sen muutaman ja vastustaja sen parikymmentä että jos nyt saisi edes puolitettua noista peleistä missä vastustaja vie kaiken niin se helpottaisi omaa pelaamista huomattavasti.

Olen myös muutamat videot katsonut aloituksista ja sieltä joitain vinkkejä ottanut käyttöön mutta ei niistäkään ole juurikaan hyötyä ollut joten tämä nyt menee aikalailla ihmettelyksi koko touhu... Jos jollain olisi jotain neuvoja heittää että miten nämä aloittajaproot saa nujerrettua (edes puoliksi) niin neuvot ovat kyllä todellakin tervetulleita.

Itse olen aloituksien kanssa aivan yhtä pihalla. Kai niissä pitää jotenkin ”vasta-aloittaa” sitä vastustajan tyyliä vastaan? Siis mikäli aloituksessa vedän tatin ylös ja voitan, niin vastustaja lähes 100% on yrittänyt sitoa, koska vastustajan voittaessa aloitus tapahtuu muulla tavalla, kuin sitomalla. Sitominen muutenkin todella outoa, molemmat pelaajat tekevät sen ja omaavat 99 aloitustaidon, niin vaikuttaako siihen sitten vielä esim. Voimakkuus tai agressiivisuus?

Aloitukset pääsääntöisesti menevät kyllä suunnilleen tasan omissa peleissä, mutta väliin mahtuu kyllä niitäkin etten voita joko yhtään, tai sitten voitan kaikki. Monta vuotta pelanneena kyllä osaa jo aavistella pelaajan mahdollisesta pelityylistä milloin tulee mikäkin aloitus. Puolustusalueella ja oman sinisen päällä kannattaa aina yrittää sitomisen vasta-aloitusta.
 

Torsti56

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stars, Blue Jackets
Siis onko tässä jollain käytössä joku taikanappi noihin aloituksiin vai enkö vaan osaa aloittaa? Pelannut normi online vs matseja ja todella usein tulee vastaan matseja joissa vastustaja voittaa muutamaa lukuunottamatta kaikki aloitukset... Käytän hybridikontrolleja jos sillä on jotain merkitystä ja olen katsonut ohjeista että mistä tapahtuu mitäkin ja olen kokeillut kaikkea mutta silti tulee kunnolla turpaan aloituksissa lähes joka matsissa... Tulee vastaan kyllä sellasiakin matseja joissa itse voitan lähes kaikki aloitukset sekä sellaisia missä menee aikalailla puoliksi aloitusvoitot mutta tosiaan suurin osa matseista on sellasia missä itse ei voita kun sen muutaman ja vastustaja sen parikymmentä että jos nyt saisi edes puolitettua noista peleistä missä vastustaja vie kaiken niin se helpottaisi omaa pelaamista huomattavasti.

Olen myös muutamat videot katsonut aloituksista ja sieltä joitain vinkkejä ottanut käyttöön mutta ei niistäkään ole juurikaan hyötyä ollut joten tämä nyt menee aikalailla ihmettelyksi koko touhu... Jos jollain olisi jotain neuvoja heittää että miten nämä aloittajaproot saa nujerrettua (edes puoliksi) niin neuvot ovat kyllä todellakin tervetulleita.
Niinkuin @Torogood tuossa mainitsikin niin yleensä se on juurikin vasta-aloituksista kiinni. Kyllähän niitäkin pelaajia löytyy jotka vetää aloituksesta toiseen sitomalla vaikka olisi ensimmäisen aloituksen jälkeen hävinnyt kaikki loput mutta sitten taas löytyy niitä jotka vaihtaa tyyliä koko ajan joten menee tuuripeliksi/lukemiseksi aloittaminen. Sitomisia esim. ei kannata lähteä kämmenellä voittamaan koska vastustajan on helppo vaihtaa sitominen normi rystyksi joten suosittelen rystykääntöä.

Myös pelaajien kätisyydet auttaa lukemisessa eli jos vastustajan laitureiden lavat ovat ympyrään päin niin melko varmasti koittaa sitoa, ja tämä korostuu varsinkin puolustuspään aloituksissa. Pelkästään rystykäännöllä ja rystyaloituksella pärjää ihan hyvin. Hutin puolella aloitus% on jotain 65% luokkaa ja Chel:ssä taas 59% luokkaa vaikkakin tulee niitä pelejä joissa häviää sen 18/21 aloitusta mutta ne pelit ovat harvassa onneksi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös