NHL 23 – yleinen keskustelu

  • 86 370
  • 405

RaumTiger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Kolla/Rauma Tigers, New York Rangers
Tuli kyllä hyvät naurut tänään kun pelailin noita eashl 3vs3 drop-in matseja ja yhdessä pelissä olin puolustajana ja siinä sitten pelin aikana meidän päätyyn tuli koko porukka samaan läjään ja kiekko pomppas sieltä mulle ja täysin tyhjä baana edessä ja läpiajoon mutten kuitenkaan onnistunut maalia tekemään vaan kiekko maalivahdin torjunnasta yli laidan. Sitten sieltä kuuluu "hieman" vihaiseen sävyyn joukkuekaverin (ehkä jotain 13-15 vuotiaan) lässytystä että etkö sinä saatana tajua että sinä olet puolustaja ja sinun tehtäväsi on pelkästään puolustaa!! Niin... Mulle aukeaa läpiajoon mahdollisuus päästä tekemään höntsäpelissä maali niin olisko pitänyt vaan tönöttää paikallaan tekemättä mitään :D

Ja kyllähän minä sitä omaa tonttia pelasinkin mutta ei paljoa kiitosta kuulunut kun pelastin muutamat samaisen kaverin virheistä syntyneet meidän päähän tulleet 3vs1 hyökkäykset ja heitin parit syötöt joista sitten tuli meidän joukkueelle maalit :D

Edit. Kirjoitusvirhe
 

RaumTiger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Kolla/Rauma Tigers, New York Rangers
Ja tohon EASHL:ään liittyen. Ajattelin tässä jossain vaiheessa tehdä joukkueen mihin sitten kaivattais tietysti porukkaa että pääsee pelailemaan. Itse pelailen lähinnä ihan huvin vuoksi enkä mitenkään hampaat irvessä verenmaku suussa joten samanlaisia jos täältä löytyis niin tervetuloa mukaan. Ajattelin että itse voisin pelailla joko maalivahtina tai sitten pakkina. Itseltä ainakin löytyy reilusti aikaa pelaamiseen "kiitoksena" koko vuoden 2023 kestävän sairausloman joten ongelmia ei sen puolesta ole. Alustana PS4. Täytyy ensin tietysti se joukkue tehdä ja miettiä nimi tarkkaan joten nimellä pystyy sitten sieltä pelistä löytämään ja sen tänne laittelen joten jos yhtään kiinnostaa lähteä mukaan rentoon pelailuun niin tervetuloa mukaan! :)
 

Joe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalaiset joukkueet (jokerit on venäläinen)
Ohjurimaalit tässä pelissä on todella raskaita. Niitä tuntuu tulevan tässä uudessa painoksessa lähes joka viivakudista, vituttavintahan on vielä se, kun et edes itse tee näitä maaleja vaan botti. Voiko näitä ohjurimaaleja siis mitenkään edes estää? Onko mitään vinkkejä?
 

Escapist

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Colorado Avalanche
Ohjurimaalit tässä pelissä on todella raskaita. Niitä tuntuu tulevan tässä uudessa painoksessa lähes joka viivakudista, vituttavintahan on vielä se, kun et edes itse tee näitä maaleja vaan botti. Voiko näitä ohjurimaaleja siis mitenkään edes estää? Onko mitään vinkkejä?
Blokkaamalla kudit viivasta tai sitomalla maalinedustalla kyttäävät vastustajat, vähemmän nuo ohjurit vituttaa kuin nuo vanhanaikaiset ym. glitchimaalit.
 

Takapiiska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
On se kumma, kun täytyy aina tarkoituksella väliin huonontaa joukkuetta, että alkaa toimimaan.
Mites muilla, pidättekö tarkoituksella hopeapelaajia nelosketjussa? Tajusin juuri, että eihän nelosketjulle kuitenkaan mitään peliaikaa tarvitse edes antaa, kunhan on hereillä vaihtojen kanssa. Taikaiskusta toimii taas kaikki.
 

Pulakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Panthers
On se kumma, kun täytyy aina tarkoituksella väliin huonontaa joukkuetta, että alkaa toimimaan.
Mites muilla, pidättekö tarkoituksella hopeapelaajia nelosketjussa? Tajusin juuri, että eihän nelosketjulle kuitenkaan mitään peliaikaa tarvitse edes antaa, kunhan on hereillä vaihtojen kanssa. Taikaiskusta toimii taas kaikki.
On kyllä huomattu. Menin nostamaan xf marnerin 87->88 ni 4 tappioo heti putkeen, paras tais olla 8-0 kun jätkät luisteli piimät pohkeissa
 

Lavis

Jäsen
Miten tässä uusimmassa versiossa saa valittua sen "täyden lähetyksen", että näkyy pelikatkoilla uusintoja esim. taklauksista, vedoista ja muista tilanteista?
 

RaumTiger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Kolla/Rauma Tigers, New York Rangers
Miten tässä uusimmassa versiossa saa valittua sen "täyden lähetyksen", että näkyy pelikatkoilla uusintoja esim. taklauksista, vedoista ja muista tilanteista?
Ei mitenkään ellei EA tuo sitä jonkun päivityksen mukana takaisin koska olivat tarkoituksella jättäneet sen tästä uusimmasta pelistä pois.
 

Lavis

Jäsen
Ei mitenkään ellei EA tuo sitä jonkun päivityksen mukana takaisin koska olivat tarkoituksella jättäneet sen tästä uusimmasta pelistä pois.
No niin ompas hieno juttu. Peli onneks makso vaan 31,98 euroa joku tarjous PS Storessa. Täytyy siirtyä takaisin NHL 22 pariin. Ei oo kovin mieltä ylentävää pelata kaverin kanssa vastakkain samalta sohvalta kun ei mitään uusintoja eikä mitään ylimääräistä, ei kerkeä edes ketjuja vaihtaan pelikatkoilla. Saatanan EA Sports.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
No niin ompas hieno juttu. Peli onneks makso vaan 31,98 euroa joku tarjous PS Storessa. Täytyy siirtyä takaisin NHL 22 pariin. Kaverin kanssa kun vaan pelaa vastakkain, niin jotain uusintoja kaipaa, että saa vähän fiilistä.
NHL 22 -versioon taitaa saada edelleen ihan hyviä rosteripäivityksiä sen roster sharen avulla. Itse pelailen lähinnä sitä dynasty modea niin sinne löytyi hyvät kokoonpanot syksyllä.
 

Lavis

Jäsen
NHL 22 -versioon taitaa saada edelleen ihan hyviä rosteripäivityksiä sen roster sharen avulla. Itse pelailen lähinnä sitä dynasty modea niin sinne löytyi hyvät kokoonpanot syksyllä.
Joo sitä tossa pelailtiin ja varmaan samat kokoonpanot ladattu, kun vaikutti hyviltä, mutta ajattelin tarttua tarjoukseen NHL 23 osalta ja ei olis kannattanut. Plussaa toki se, että tässä uusimmassa versiossa on 3 kappaletta alivoimaketjuja.
 

Torogood

Jäsen
Sieltähän ne totyt saapuivat. Äkkiseltään kun katsoi nii aikamoisen työn saan kyllä tehdä keräikykorteilla, jos meinaa sitä kautta lapun saada. 89 rating pelaajalla taisi saada huikeat kolme keräilykorttia:D itsellä tuntuu olevan kiven alla edes 85 rating pelaajat…

Ja minkä ihmeen takia noita ”kausikeräilykortteja” voi päivittää vain yhden kappaleen kerrallaan? On sangen raivostuttavaa tehdä tuota settiä, kun noita kortteja on muutama…
 
Viimeksi muokattu:

foligno

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Osaako joku sanoa apuja miten playoffeja saa tallennettua enemmän kuin 5? Tallennustilan väittää olevan täynnä, mutta muita modeja saa kuitenkin tallennettua joten tämä on nyt joku playoffmodeen liittyvä rajoitus kai?
 

etis

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
En tiedä onko tämä oikea ketju, mutta löytyisikö EASHL (vai mikä se nykyään on nimeltään) -jengiä PS5-puolelta, joka kaipailisi yhtä päälle kolmikymppistä satunnaispelailijaa? Pelaamaan pystyn lähinnä iltaisin klo 21-23.

Muutaman vuoden tauko konsolipäivityksen vuoksi ollut ton pelaamisessa, mutta aikanaan ihan top 50-100 tasoinen jengi meillä oli ja siellä kovalla pistekeskiarvolla työstettiin.
 

Jaded

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Puhvelit ja KPL
Olishan sitä kiva pelata EASHL:ää ja muita verkkopelin takana olevia pelimuotoja,mutta kun ei niin ei. Toi perhanan peli vaatii ea accountin tunnistautumista,mutta en voi lukea sitä vahvistuskoodia kun se menee osoitteeseen jota ei ole enää, koska luukku. On otettu yhteyttä pariinkin otteeseen ea:han,mutta mitään ei tapahdu eivätkä saa aikaiseksi tehdä asialle mitään. No nyt on pelailtu sit vaan franchine modea kun ei oikein muutakaan oo. VMP.
Jotenkin originin tai jostain pitäis toi sähköposti päästä vaihtaan,mutta ei tunnu onnistuvan.
 

Takapiiska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Onko porukalla alkanut tökkimään ja lagaamaan pelit? Ping asetettu vastuksen hausta max 30 ja lähes jokaisessa pelissä nyt tulee vaiheita, kun peli lagaa aivan saatanasti? Oma netti tulee suoraan seinästä piuhalla pleikkaan, niin eipä ole siinäkään heittelyitä.
 

Hiltsu04

Jäsen
Suosikkijoukkue
Winnipeg Jets, Pelicans, Leijonat & BB-88
Onko porukalla alkanut tökkimään ja lagaamaan pelit? Ping asetettu vastuksen hausta max 30 ja lähes jokaisessa pelissä nyt tulee vaiheita, kun peli lagaa aivan saatanasti? Oma netti tulee suoraan seinästä piuhalla pleikkaan, niin eipä ole siinäkään heittelyitä.
Jostain syystä pelissä on nyt tällaista ollut edelliset pari päivää, tiedä sitten mistä johtuu. Mutta tosiaan ainakin pleikan puolella tätä esiintyy lähes kaikilla, joten saa nähdä milloin EA tekee jotain asian hyväksi.
 

Escapist

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Colorado Avalanche
Samaa vikaa xbox x:n puolella. Yhteys näyttää tasaiselta n.30 ms ping koko ajan mutta jäätävää pätkimistä, aivan kuin joku näpyttäisi play/pause nappia taukoamatta. Ei toki koko ajan mutta melkein puolen erän verran varmaan joka matsissa.
 

LostHorizon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche, Real Madrid
Jaa, minä kun luulin, että PS5:ni oli hajonnut, kun lagasi muttei pingi noussut mihinkään. Etsiskelin jo takuukuittiakin... Onkohan ongelma kaikissa pelimuodoissa? Tällä hetkellä pelikelvotonta, sillä ainakaan omalta osalta ei puhuta "vain" melkein puolen erän otoksesta per peli.
 

RaumTiger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Kolla/Rauma Tigers, New York Rangers
HC Pahoinvointialue etsii nyt pelaajia joukkueeseen. Kaverin kanssa oli tarkoitus alkaa keräilemään porukkaa kasaan mutta se meni sitten päivittämään pleikkarinsa nelosesta vitoseen joten olen siellä nyt ihan yksin ja odottelen että pääsis pelailemaan. Mulle on ihan sama että ketä sinne liittyy (jos liittyy) koska itsellä kokemus noita vähäisiä drop-in matseja lukuunottamatta on täysi nolla.

Aikaa pelaamiseen löytyy runsaasti joten omalta kohdaltani ei ole juuri mitään esteitä pelaamiselle. Maalivahtina tai pakkina meinasin että voisin pelailla mutta katsotaan nyt että kiinnostaako ketään lähteä edes mukaan tähän. Silläkään ei ole mitään merkitystä että minkä tasoinen pelaaja joukkueeseen liittyy kun mulle riittää ainakin se että antaa parhaansa joka pelissä eikä ota liian tosissaan tätä pelaamista että jos nyt jollekkin joku lapsus sattuu niin heti ollaan haukkumassa ja huutamassa (kuten olen noissa drop-in matseissa huomannut) vaan tärkeintä on se että jokainen pystyisi nauttimaan pelaamisesta juuri sellaisena pelaajana kuin on.

PS4 tosiaan kyseessä ja jos nyt käy niin että ei tähän löydy kiinnostuneita niin jos jollakin on joukkue valmiina ja periaatteet samat kuin itsellä että rennolla meiningillä ja juuri sellaisena pelaajana minkälainen on niin vinkkiä jos on maalivahdille tai pakille tarvetta niin täältä löytyy kyllä innokas kaveri osallistumaan.
 

Kaiparaitis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Winnipeg Jets
On se kumma, kun täytyy aina tarkoituksella väliin huonontaa joukkuetta, että alkaa toimimaan.
Mites muilla, pidättekö tarkoituksella hopeapelaajia nelosketjussa? Tajusin juuri, että eihän nelosketjulle kuitenkaan mitään peliaikaa tarvitse edes antaa, kunhan on hereillä vaihtojen kanssa. Taikaiskusta toimii taas kaikki.
En nyt tiiä minkä johtopäätöksen tekisin. Kokeilin ja hävisin 5-8. Laitoin samat pelaajat takaisin samaa joukkuetta vastaan ja hävisin 3-5. Tasapainoisempi peli oli tämä jälkimmäinen ilman hopeita ja pronsseja. Mie oon aina kuvitellut, että tietyn verran voi olla hopea/pronssipelaajia tiimissä, että peli sujuu. Veikkaan kyllä, että jos jollain on kaikki yli 90 ovr, niin kokonaisuutena pelaa tasaisesti. Jopa väittäisin, että nuo hopeat huonontaa pelikokemusta jonkun verran..
 

Jaska66

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Olisi perinteiseen kausimuotoon liittyen pari Mikki Hiiri -tason kysymystä, eli ilmeisesti kausimuodossa ei ole tässä tai muissakaan änäreissä mahdollista käyttää itsetehtyjä pelaajia? Myöskään pelaajien ominaisuuksien muokkaus ei ilmeisesti kausimuodossa toimi?
 

jlammi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Jokerit, TPS, TuTo
Miten saan pelaajien nimet näkyviin kun ne nyt ovat vihulaisella? vähän häiritsee. se 3 pelaajan nimet oleva boksi. PS4:lla pelaan.
 
Suosikkijoukkue
Puolueeton lätkänseuraaja
Olisi perinteiseen kausimuotoon liittyen pari Mikki Hiiri -tason kysymystä, eli ilmeisesti kausimuodossa ei ole tässä tai muissakaan änäreissä mahdollista käyttää itsetehtyjä pelaajia? Myöskään pelaajien ominaisuuksien muokkaus ei ilmeisesti kausimuodossa toimi?

Roster Sharing on tässä ja viime versiossa juuri se että tuossa kausimuodossakin voi käyttää itsetehtyjä pelaajia. Ainakin kokeilin viime versiossa kun latasin vanhoja Änärijengien kokoonpanoja 80-luvulta niin onnistui ne vaihtaa kausimuotoon nykyisten tilalle niissä puitteissa montako niitä oli eli määrä ei ihan yksi yhteen mennyt. Tässäkin versiossa luulisin että vastaava on mahdollista eli käyttää Roster Sharingissä luotuja kokoonpanoja ja muokattuja pelaajia.

Itse en ole tässä versiossa vielä Roster Sharingiä juurikaan kokeillut. Peliaikani on pitkälti mennyt HUTissa valmistautuessa NHL23 World Championshipiin: https://battlefy.com/nhl-2023?activeRegion=eu&activeStage=2&activeConsole=ps5 Ja turnauksiin olen osallistunut ECL:n 1vs1:n ja Playstation Showdowniin joista jälkimmäisen toinen karsintaviikonloppu on huomenna.

ECL:n 6vs6:n osallistuin mutta en ole päässyt joukkueessa pelaamaan. Olen ollut kakkosmaalivahtina ja pelannut ainoastaan EASHL:ä. Ymmärsin että olisi ollut mahdollista päästä backupinakin pelaamaan ainakin joku peli mutta tähän saakka valitettavasti en ole päässyt. Mutta ehkä ensi kaudella sitten. Harmi vaan että tällä meneillään olevalla kaudella ei tule tilastoihin ottelumerkintöjä jos ei peliaikaa ole luvassa eli tilastoissa ei näy että olisin pelannut meneillään olevalla kaudella vaikka joukkueessa olen ollut. Mutta vielä on playoffit jäljellä joten toivoa on saada edes se yksi peli.
 

Takapiiska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Joko ohjain vetelee viimeisiään, tai sitten tähän on tullut uutena ominaisuutena tekoälyn ottamat jäähyt. On muuten perseestä, kun pelaavat muutenkin päin vittua ja nyt vielä ottavat jäähyjäkin. (ps5 ohjaimet ihan susia käytännössä jokainen jo paketista vedettynä)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös