Tämän tositapahtumiin perustuvan tarinan nimi on: EA SPORTS ja huijaaminen videopelissä!
Oli kaunis torstai-iltapäivä ja Pistelinko87 saapui kotiin työpaikaltaan. Hymyssä suin raskaan koulupäivän päätin pelata änäriä! Kappas HUT:issa on kokoonpanotaisteluissa alkanut uusi kausi! Pelaanpa tuota viikon joukkuetta vastaan! Uuuu tuplapisteet! Vamos!
Ottelua pelattu puolitoista minuuttia. Vastustajan pelaajan vaaraton laukaus painuu uuniin. Se oli muuten erän ainoa laukaus. Muuten tekoäly on täysin pesukoneessa. Bottien mokke Sorokin on kuitenkin aivan ohittamaton. Avauserä 0-1 botille.
Toisessa erässä BOTTI SAA JÄÄHYN. Hieron silmiäni, kun en voi uskoa todeksi, mutta kyllä! Ylivoima pyörii kauniista ja BOOM. Veekko soi peli on 1-1! Myhäilen ja naureskelen. Toinen erä on aivan täysin yhteen päättyyn. Laukaukset kahden erän jälkeen minä ensin mainittuna 25-4. Tilanne 1-1 :D.
Päätöserässä järkeni alkaa mennä. Tuomarit päättävät alkaa auttamaan tekoälyä. Kolmesta peräkkäisestä minun taklauksesta tuomitaan 2 minuutin rangaistus. Syy on joko ryntäys tai estäminen. Sitten alkaa kusetus. Viivalaukaus ilman maskia 1-2. Seuraava hyökkäys ja vastustajan hopeapelaaja alistaa minun tähtipakkejani ja peli 1-3. Siinä vaiheessa karjaisen niin kovan huudon, että ovikello soi. Naapurin mummo oli ovella varmistamassa, että kaikki on hyvin. Naama punaisena ja verisuonet pullottaen päässä sanon, että juu ja suljen oven.
Jatkan peliä ja saan lopulta läpiajon ja Pastrnak kaventaa tilanteeksi 2-3. Lopussa hakkaan päätäni seinään, jonka nimi on Ilya Sorokin. Siis vittu Sorokin otti sellasia kusetustorjuntoja, että huhhua. Vittu, että vituttaa kun EA oli päättänyt ottelun voittajan etukäteen. 3 sekunttia ennen ottelun loppua saan tyhjän maalin X-Factor Ovechkinille, mutta veto menee 6 metriä ohi maalin. Siinä vaiheessa heitin kuin pesäpalloilija palloa, kun heitin ohjaimen lattialle.
Tilastot pelistä:
Maali: 2-3
Laukaukset 38-11
Taklaukset: 46-10
Hyökkäysalueaika: 10.18 - 02.16
Syöttäminen: 73,3% - 90%
Aloitusvoitot: 12 - 10
Rangaistusminuutit: 14 - 2
Kusetusta.
Hyi helvettia mua ällöttää, että hieno peli pilataan kusettavaan tekoälyyn. Onko EA:n surkea tuotantotiimi niin surkea ja ammattitaidoton, että ei voi reilulla pelillä tätäkään paskaa peliä koodata.
Huvittaa, kun EASHL:ään ekaa kertaa mentäessä ruudulle ilmestyy joku "Reilun pelin" juttu, jossa kerrotaan kunnioituksesta yms. Arvatkaapa tarvitsee minun tai muiden kunnioittaa tätä peliyhteisöä, jos itse peli-yhtiö kusettaa näin helvetisti. Ei. Ei tarvise.
Itse ainakin EASHL:ssä ja HUT:issa mussutan mikissä ja kuumennan vastustajia kaikin keinon. EASHL:ssä joskus kulutan aikaa oman maalin takana, jos johdamme yms. Pelin jälkeen lähtee joskus onlinessa ärsyttäville vastustajille voittopelin jälkeen kuittia tyylillä "Hyvä poika, tarvitset harjoitusta! Opettele pelaa!" jne. Saan siitä mielihyvää vastineeksi mitä tämä roistojen paskapeli minulle aiheuttaa.
Kiitos ja anteeksi.