NHL 22 – yleinen keskustelu

  • 207 452
  • 1 301

Oskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset joukkueet, Rantasmikko, Gordon Bombay.
Ehkä se pahin ketutus on siihen tekoälyn koijaamiseen nyt laantunut, niin avaudutaan sitten vähän näistä audiovisuaalisista asioista. Tai tällä kertaa äänimaailmasta. Pidän tämän pelin selostusta nimittäin todella rasittavana ja huonona. Tosin sama selostustiimi on vissiin ollut pari änäriä jo putkeen, mutta jotenkin tässä pelissä tuo kuulostaa ihan poikkeuksellisen ärsyttävältä. Tuntuu että aiempiin peleihin nähden tuo selostus on vielä jotenkin poikkeuksellisen suppeaa ja pökkelömäistä ja siellä on ihan muutama eri lause mitä nuo viljelee. Sitten niitä samoja hekotteluita aina jokaisessa pelissä. Joo, eihän se kovin laajaa voi olla mutta jotenkin tuntuu että kovin on suppean kuuloista.

Kyllä on ikävä aiempien pelien Mike Emrickiä ja Eddie Olczykiä ja välillä Ray Ferraro huuteli sieltä vaihtoaitioiden välistä. Paljon aidommin tuo oli toteutettu ja harmi kun niiden kanssa ei enää sopimusta ole hetkeen ollut. Muutenkin näiden selostajien jutut kyllä menee ihan omissa maailmoissaan joskus, ruudussa näkyy otteluohjelma ja peli on tyyliin Chicagoa vastaan seuraavaksi niin siellä heitetään "Los Angeles Kings coming up next!". Toki olihan se NHL19:ssa kanssa aika mielenkiintoista, pelasin Torontolla Vegasia vastaan niin Olczyk kommentoi "These two original six teams". Okei.

Parempi laittaa selostus kokonaan pois. Joka vuosi yritän antaa sille mahdollisuuden, mutta nyt on varmaan jo kymmenesvuosi putkeen, kun selostus menee mutelle parin tunnin pelaamisen jälkeen. Mikä helvetti se Snoop Doggikin oli pari vuotta sitten? Sain melkein sydärin, kun sellainen pilviveikko yhtäkkiä pamahtaa ruutuun.

Saukkonen ja Juti voisivat tulla takaisin, niin voisi pelatessa edes vähän naureskella.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Parempi laittaa selostus kokonaan pois. Joka vuosi yritän antaa sille mahdollisuuden, mutta nyt on varmaan jo kymmenesvuosi putkeen, kun selostus menee mutelle parin tunnin pelaamisen jälkeen. Mikä helvetti se Snoop Doggikin oli pari vuotta sitten? Sain melkein sydärin, kun sellainen pilviveikko yhtäkkiä pamahtaa ruutuun.

Saukkonen ja Juti voisivat tulla takaisin, niin voisi pelatessa edes vähän naureskella.
Mulle selostus on nykyään vain sellaista taustahälinää, johon on niin tottunut, että haluan sen pitää päällä, mutta en lopulta kuitenkaan erityisesti sitä kuuntele. Enimmäkseen tulee kuunneltua rangaistusten tai videotarkistusten syitä, jos niistä ei ole päässyt muuten selvyyteen.
 
Tämän tositapahtumiin perustuvan tarinan nimi on: EA SPORTS ja huijaaminen videopelissä!

Oli kaunis torstai-iltapäivä ja Pistelinko87 saapui kotiin työpaikaltaan. Hymyssä suin raskaan koulupäivän päätin pelata änäriä! Kappas HUT:issa on kokoonpanotaisteluissa alkanut uusi kausi! Pelaanpa tuota viikon joukkuetta vastaan! Uuuu tuplapisteet! Vamos!

Ottelua pelattu puolitoista minuuttia. Vastustajan pelaajan vaaraton laukaus painuu uuniin. Se oli muuten erän ainoa laukaus. Muuten tekoäly on täysin pesukoneessa. Bottien mokke Sorokin on kuitenkin aivan ohittamaton. Avauserä 0-1 botille.

Toisessa erässä BOTTI SAA JÄÄHYN. Hieron silmiäni, kun en voi uskoa todeksi, mutta kyllä! Ylivoima pyörii kauniista ja BOOM. Veekko soi peli on 1-1! Myhäilen ja naureskelen. Toinen erä on aivan täysin yhteen päättyyn. Laukaukset kahden erän jälkeen minä ensin mainittuna 25-4. Tilanne 1-1 :D.

Päätöserässä järkeni alkaa mennä. Tuomarit päättävät alkaa auttamaan tekoälyä. Kolmesta peräkkäisestä minun taklauksesta tuomitaan 2 minuutin rangaistus. Syy on joko ryntäys tai estäminen. Sitten alkaa kusetus. Viivalaukaus ilman maskia 1-2. Seuraava hyökkäys ja vastustajan hopeapelaaja alistaa minun tähtipakkejani ja peli 1-3. Siinä vaiheessa karjaisen niin kovan huudon, että ovikello soi. Naapurin mummo oli ovella varmistamassa, että kaikki on hyvin. Naama punaisena ja verisuonet pullottaen päässä sanon, että juu ja suljen oven.

Jatkan peliä ja saan lopulta läpiajon ja Pastrnak kaventaa tilanteeksi 2-3. Lopussa hakkaan päätäni seinään, jonka nimi on Ilya Sorokin. Siis vittu Sorokin otti sellasia kusetustorjuntoja, että huhhua. Vittu, että vituttaa kun EA oli päättänyt ottelun voittajan etukäteen. 3 sekunttia ennen ottelun loppua saan tyhjän maalin X-Factor Ovechkinille, mutta veto menee 6 metriä ohi maalin. Siinä vaiheessa heitin kuin pesäpalloilija palloa, kun heitin ohjaimen lattialle.

Tilastot pelistä:

Maali: 2-3
Laukaukset 38-11
Taklaukset: 46-10
Hyökkäysalueaika: 10.18 - 02.16
Syöttäminen: 73,3% - 90%
Aloitusvoitot: 12 - 10
Rangaistusminuutit: 14 - 2

Kusetusta.

Hyi helvettia mua ällöttää, että hieno peli pilataan kusettavaan tekoälyyn. Onko EA:n surkea tuotantotiimi niin surkea ja ammattitaidoton, että ei voi reilulla pelillä tätäkään paskaa peliä koodata.

Huvittaa, kun EASHL:ään ekaa kertaa mentäessä ruudulle ilmestyy joku "Reilun pelin" juttu, jossa kerrotaan kunnioituksesta yms. Arvatkaapa tarvitsee minun tai muiden kunnioittaa tätä peliyhteisöä, jos itse peli-yhtiö kusettaa näin helvetisti. Ei. Ei tarvise.

Itse ainakin EASHL:ssä ja HUT:issa mussutan mikissä ja kuumennan vastustajia kaikin keinon. EASHL:ssä joskus kulutan aikaa oman maalin takana, jos johdamme yms. Pelin jälkeen lähtee joskus onlinessa ärsyttäville vastustajille voittopelin jälkeen kuittia tyylillä "Hyvä poika, tarvitset harjoitusta! Opettele pelaa!" jne. Saan siitä mielihyvää vastineeksi mitä tämä roistojen paskapeli minulle aiheuttaa.

Kiitos ja anteeksi.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Hyi helvettia mua ällöttää, että hieno peli pilataan kusettavaan tekoälyyn. Onko EA:n surkea tuotantotiimi niin surkea ja ammattitaidoton, että ei voi reilulla pelillä tätäkään paskaa peliä koodata.

Huvittaa, kun EASHL:ään ekaa kertaa mentäessä ruudulle ilmestyy joku "Reilun pelin" juttu, jossa kerrotaan kunnioituksesta yms. Arvatkaapa tarvitsee minun tai muiden kunnioittaa tätä peliyhteisöä, jos itse peli-yhtiö kusettaa näin helvetisti. Ei. Ei tarvise.

Itse ainakin EASHL:ssä ja HUT:issa mussutan mikissä ja kuumennan vastustajia kaikin keinon. EASHL:ssä joskus kulutan aikaa oman maalin takana, jos johdamme yms. Pelin jälkeen lähtee joskus onlinessa ärsyttäville vastustajille voittopelin jälkeen kuittia tyylillä "Hyvä poika, tarvitset harjoitusta! Opettele pelaa!" jne. Saan siitä mielihyvää vastineeksi mitä tämä roistojen paskapeli minulle aiheuttaa.

Kiitos ja anteeksi.
Tämä kääntyy vähän erikoiseksi tilanteeksi, kun suurin osa EASHL-pelaajista ei pelaa juurikaan (jos ollenkaan) offlinea, jolloin heidän kannaltaan paskimmat kokemukset tulevat lähinnä vastustajien käytöksestä. Itse kuulun tähän kaartiin. Pelaan vain EASHL:ää ja tykkään itse pelistä todella paljon, mutta mulkulla tavalla käyttäytyvät vastustajat voivat pahimmillaan viedä peli-ilon kokonaan. Toki yleensä tyhmille kommenteille vain nauretaan ja usein myös osaamme pelata niin hyvin ajankuluttajia vastaan, että saadaan heti pelin aikana kuitattua moinen paska käytös muutamalla vastustajan kannalta nöyryyttävällä maalilla.

Onko sitten oikein, että purkaa tekoälyn aiheuttamaa kiukkua niihin pelaajiin, joilla ei ole osaa eikä arpaa tähän? Eikö olisi kuitenkin hyvä idea purkaa sitä kiukkua EA:n suuntaan ja pyrkiä tarjoamaan EASHL:ssä hyviä pelikokemuksia kaikille?
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Ei tässä saatana saa kyllä kahta järkevää peliä peräkkäin mitenkään. Hienoa yrittää lähteä rakentamaan jotain takaa-ajoa kun omista hyökätessä oma botti luistelee saatana päin, kiekko vastustajalle ja se viimeinen minuutti pyöritään sitten omissa kun tekoälyltä ei saa kiekkoa pois kun se on päättänyt niin. Tuli kyllä liki kaikki klassikot viime pelissä muutenkin:

-Zdeno Chara luistelee coast-to-coast omista, kiekkoa ei saa mitenkään pois ja rystylätty Palmierille --> kiekko maaliin 1,6 sekuntia ennen erän loppua
-Omissa tekoälyvastustaja suunnilleen luistelee vierestä, riistää kiekon ja klap-klap kiekko tyhjiin
-Tuo äsken mainittu viimeisen minuutin omien bottien takaa-ajon sabotointi

Tämä peli pitäisi polttaa roviolla ja kirota mustalla magialla. Ihan kammottavaa.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Jepjep. Yritän vaihtaa maalin takana olevalle bottipuolustajalle koska kiekko on mennyt sinne. Ei vaan onnistu, pakkipari tulee mestoille ja nämä luistelee toisiaan päin. Tekoäly tekee maalin. Ihan silleen kohtalaisen kypsä alan olla tähän peliin.

NHL95 realistisempi kuin tämä.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Jepjep. Yritän vaihtaa maalin takana olevalle bottipuolustajalle koska kiekko on mennyt sinne. Ei vaan onnistu, pakkipari tulee mestoille ja nämä luistelee toisiaan päin. Tekoäly tekee maalin. Ihan silleen kohtalaisen kypsä alan olla tähän peliin.

NHL95 realistisempi kuin tämä.
Ja pistetääs nyt vielä kolmas kokemus tähän iltaan:

Sain tehtyä maalin, tottakai tekoälyn pitää kuitata se heti. Yritän puolustaa mailalla ja yleensä näissä tilanteissa tekoälyn ei tarvitse kuin seistä edessä niin kiekko saadaan pois minun lavasta. Käytän sitä klassista pokechekiä, kiekko ei lähde tekoälyn lavasta vaan maila menee käytännössä läpi siitä. Syöttö ja maali.

Suljin konsolin. Tähän on hyvä lopettaa.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät, Sebastian Aho, Saravon Pekka
Just tänään viimeksi kaverin kans puhuttiin että miks tätä pitää pelata vuodesta toiseen. Aikuiset miehet huutaa vittusaatanaa jonku pelin takia. Ei vaimo näihin pelihommiin oo paljo puuttunu, mutta tällä viikolla ehotteli, että pitäskö vähä pitää taukoa.
On menny tunteisiin ehkä enemmän ku vuosiin.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Just tänään viimeksi kaverin kans puhuttiin että miks tätä pitää pelata vuodesta toiseen. Aikuiset miehet huutaa vittusaatanaa jonku pelin takia. Ei vaimo näihin pelihommiin oo paljo puuttunu, mutta tällä viikolla ehotteli, että pitäskö vähä pitää taukoa.
On menny tunteisiin ehkä enemmän ku vuosiin.
Joo, en tiedä pelaatko siis itse näitä nettipelejä vai tuota dynasty-modea (vai mikä seuratila onkaan) kuten itse, mutta joku tuossa tekoälyä vastaan pelatessa ei vaan ole kohdallaan. Siis joo onhan näissä peleissä ollut iät ja ajat sitä että voit viedä pelin laukaukset 47-4 ja häviät silti 1-2, mutta silti pystyt sentään tekemään jotakin ja samaan ihan organisoitua peliä aikaiseksi. Tässä pelissä tuntuu että mikään ei onnistu, tekoälyn ei tarvitse kuin luistella ohi niin pelaaja menettää kiekon ja muutenkin aivan käsittämättömiä ratkaisuja.

Onko näillä peleillä ollut kovin isosti tapana muuttua päivitysten myötä, NHL19:a ostin aikoinaan vasta keväällä 2019 ja siihen ei tainnut enää pahemmin päivityksiä tulla kun ostin mutta jos tähän jotain korjauksia vielä tulisi ulos. Ei tässä vaan oikein ole mitään järkeä. Joo eihän se saa liian helppoa olla, mutta kun tuntuu että ihan normaalit kiekon kontrolloinnit ja muut tuntuu välillä olevan ihan mahdottomia asioita ja mikään ei onnistu. Ei ole tällaista ollut koskaan näiden pelien kanssa.
 

ElManazer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC TPS, Málaga Club de Fútbol, New York Islanders
Olen nyt hakannut tätä n. 25 peliä ja joudun nyt näin julkisesti myöntämään, että joko en todellakaan osaa pelata änäriä tai sitten tästä versiosta on tehty kovin vittumainen pelattava.

Yleensä viimeistään kymmenen matsin tienoilla on selkoa siitä, miten pelissä syötetään tai lauotaan, mutta tässä tähtääminen on kyllä sen luokan villi länsi, että minulla ei ole harmainta aavistustakaan mitä pitäisi tehdä onnistuakseen pakki-pakki syötöstä saatika maalinteossa. Eikä pelaajalla väliä, kaikki on ihan yhtä arpoja.

Myönnän kyllä sen, että en ole kovin hyvä tässä muutenkaan, mutta tähtipelaaja vaikeustasona tuntuu aivan uskomattoman vaikealta. Kai se on nöyryyttävä ja kokeiltava helpompaa sitten, jotta oman ja muiden elämänlaatu ei kärsi pelikonsolille huutamisesta enää enempää.

Tässä kun on ohjain lennellyt muutenkin suht. tiuhaan tahtiin pitkin olohuonetta, niin kaiken huipensi silti tämä. Olin 0-1 tappiolla, kun vastustaja ohjasi kiekon kädellä maaliin. Tuomari hylkäsi heti ja selostajat totesivat suurin piirtein, että selkeästi kädellä tehty, ei maalia ja peli jatkuu siitä mihin jäätiin. No, tuli EA Sportsin logo tyylikkäästi ruutuun ja keskialoituksesta jatkettiin tilanteessa 0-2. Selostajat eivät huomioineet mitenkään sitä, että vastustajan maali hyväksyttiin eikä maalintekijää yms. nostettu esiin grafiikoissa tai missään. Onko muilla käynyt samaa vai oliko tämä vain pelin ominaisuus, jota en ymmärrä...?
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Tässä kun on ohjain lennellyt muutenkin suht. tiuhaan tahtiin pitkin olohuonetta, niin kaiken huipensi silti tämä. Olin 0-1 tappiolla, kun vastustaja ohjasi kiekon kädellä maaliin. Tuomari hylkäsi heti ja selostajat totesivat suurin piirtein, että selkeästi kädellä tehty, ei maalia ja peli jatkuu siitä mihin jäätiin. No, tuli EA Sportsin logo tyylikkäästi ruutuun ja keskialoituksesta jatkettiin tilanteessa 0-2. Selostajat eivät huomioineet mitenkään sitä, että vastustajan maali hyväksyttiin eikä maalintekijää yms. nostettu esiin grafiikoissa tai missään. Onko muilla käynyt samaa vai oliko tämä vain pelin ominaisuus, jota en ymmärrä...?
Katso sieltä asetuksista kohta ääni- ja kuva-asetukset ja sieltä lähetyksen asetukset. Esitystapa oli ainakin itsellä oletuksena "tiivistetty" ja paljon jäi uusintoja sun muita näkemättä. Sieltä kun vaihtaa muotoon täysi niin näkyy kai enemmän. En siis tiedä voiko tuo vaikuttaa siihen ettei uusintoja pyöri kun se Don van Massenhooven käy tarkistamassa oliko kunnolla tehty maali.

En muista että omissa peleissä olisi käsimaaleja koskaan hylätty, joskus niitä tarkistellaan mutta ikinä ei selostajien puheista huolimatta olla hylätty koska eipä sitä oikein voi mitenkään tuossa kai ohjata kädellä maaliin. Potkumaaleja sitten tulee aika useinkin.
 

BorgWarner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Menee taas syötöt läpi ja onetimerit paremmalla prosentilla sisään. Se siitä taas sitten? Sama homma kuin nhl 18, kun peli oli parin viikon ajan paras änäri ikinä?
Tämä sama kans tullut huomattua. Yhdessä tiukassa pelissä viimeisillä sekunneilla vastustaja luistelee laidalta sisään ja laittaa aivan sokkosyötön toiselle puolelle ja kiekko menee minun pelaajan mailan lavan lävitse. Ei yli, ali tai ohi vaan läpi. Ei julkaisuviikolla tämmöisiä mennyt, kun nyt tuntuu aina menevän syötöt lävitse.
 
Onko näillä peleillä ollut kovin isosti tapana muuttua päivitysten myötä, NHL19:a ostin aikoinaan vasta keväällä 2019 ja siihen ei tainnut enää pahemmin päivityksiä tulla kun ostin mutta jos tähän jotain korjauksia vielä tulisi ulos.
Kyllä niitä päivityksiä tulee tunerin muodossa sen 4-6 kertaa ehkä. Ikävä kyllä, ne menevät huonompaan suuntaan offline-pelaajia ajatellen. Yleensä peli on parhaimmillaan ihan alussa, jonka jälkeen aletaan palvelemaan online-pelaajien valitusvirsiä tekemällä noita liimalapa-muutoksia ja muita vastaavia ei-niin-hyviä muutoksia offline-pelaajia ajatellen. Edelleen ihmettelen, että miksi tuner-versiota ei voisi valita offlinessa vapaammin.
 

Ronikki73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks
Kyllä on naurattava tuo pokesirkus tällä hetkellä rivalsissa... Kaikki hakkaa sitä kuin hullut...
Piti itekkin testata yks peli tuolleen, ja sain vain yhden!!!! jäähyn koko pelissä...
Jää tämä tauolle, ennen kuin tuohon tulee joku tanan roti...
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Kysytääs täälläkin, eli tuon Gigantista tilatun pelin mukana tuli joku lappunen missä oli promokoodi, se käskettiin laittaa PS Storeen. Laitoin, siinä tuli vaan sitten joku teksti että kiitos koodin lunastuksesta jne. Mikä tuo oli?
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Siis miksi, oi miksi vitussa noiden tekoälymaalien pitää olla lähes poikkeuksetta tuota saatanan paskaa että näkee kilometrin päähän sen miten "tekoäly päättää voittaa pelin" ?

Detroitia vastaan johdan 2-0 kolmannessa erässä. 2-1 kavennus on sellainen että pelaaja kääntyy jotenkin selkä päin veskaria, mulla on useampikin pelaaja siinä ympärillä jotka ottaa kontaktia ja poketan mailalla. Ei vaan lähde eikä sen kummemmin pelaajakaan mihinkään vaikka vastaavissa tilanteissa omalla pelaajalla 100/100 kertaa sekä kiekko että pelaaja olisivat jo vaihtaneet maisemaa.

2-2 tasoitus sitten 26 sekuntia ennen loppua on vähän samaa sarjaa. Tekoäly pyörittää minun alueella ja kontaktit ja mailahäirintä ei tuota mitään tulosta, vaikka edelleen se 100/100 itselle tuollaisissa tilanteissa olisi johtaneet kiekon menetykseen. Veto menee jostain längistä tms maaliin. Voittomaali jatkoajalla sitten lopulta ensinnäkin sellaisen jälkeen että en vahingossakaan voita yhtään aloitusta ja näin kiekkoon pääsy muuttuu kokolailla hankalaksi. Lopulta kun mulla alkaisi tulla puolittaisen ylivoimahyökkäyksen paikka niin oma botti lähtee vaihtoon ja se kusee siihen. Kohta tulee jäähy, joita ei ole muuten tullut koko pelissä ja se tuli vielä kampituksesta. Hauska juttu kun kampituksia ei aiemmin voinut tulla mitenkään vaikka miten käytti mailaa. Lopulta jotain 30 sekuntia ennen jatkoajan loppua tuli se tekoälyn yv-maali ja 3-2 häviö minulle.

Kyllä mä vaan alan menettää vähitellen kaiken toivoni tämän tekoälyn kanssa. Siis ei tämä ole vittu ollut ikinä tällaista saatanan paskaa että pelit on välillä ihan mahdottomia voittaa. Aiemmissa änäreissä saattoi olla se veskarin jumalmoodi mikä oikeastikin joskus ryöstää voittoja oikeassa pelissä, mutta en nyt helvetti ole nähnyt sellaista jääkiekkopeliä koskaan että esim. fysiikan lait lakkaa pätemästä toiseen joukkueeseen kokonaan.

Ei tässä vaan yksinkertaisesti ole mitään nautintoa jatkaa tätä näin koska tuo offline-tila on pelikelvoton. Ja minua ei lohduta sekään jos EASHL tai mikä onkaan on parasta änäriä ikinä, hieno homma toki heille. Ei tää nyt jumalauta vaan saa olla tällaista että pelin muut osa-alueet on sitten sellaista kuraa että ennemmin tekee mieli kaivaa DOS-emulaattori ja alkaa pelaamaan NHL95:sta kuin jatkaa uusimman änärin pelaamista. Siis aivan uskomaton riman alitus kaikkinensa.
 

petzku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Penguins & Patric Hörnqvist
Offlinea hakkaaville (kuten minä itsekin) ihan vinkkinä AITiton sliderit. Mä olen itse kokenut nuo hyviksi ja peleistä tulee oikeasti jänniä.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Huh olipahan taas peli.

Nyt alkoi pudotuspelit ja Montreal ekalla kierroksella vastassa, pelaan siis Torontolla. Totaalinen wtf-startti kun pääsen suht nopeasti peräti 2-0 johtoon. Maalit oli ihan tekomaaleja, eka oli reboundista maalin edestä ja toinen sitten päätypelin kautta voitetusta kiekosta ja one-timerilla ohi Carey Pricen.

Sittenpä alkoi hassuttelu. Jonathan Drouin tasoitti taas aivan vitun käsittämättömästi. En edes laskenut montako kertaa se kiekko pomppi sille reboundista takaisin kun sitä ei vaan yksinkertaisesti saanut pois. Välillä oma pelaaja ja välillä maalivahti tökkivät siinä mutta ei se vaan lähde ja jonkun kahdeksannen reboundin jälkeen tulee kavennus 2-1. Ekan erän jälkeen 2-1 johto, ja toisessa erässä sitten suht tasaista jonkin aikaa. Kunnes sitten alkoi se käsittämätön syöttöralli, tekoäly voittaa kaikki aloitukset ja siellä hyökkäyspäässä sahataan niin kauan että päästään laittamaan tyhjiin. 2-2 ja oli lähellä että en heittänyt pleikkaria naapurin mummon ikkunasta sisälle.

Kolmas erä, vähän puolin ja toisin tilannetta. Pääsen ylivoimalle, mutta tässä vaiheessa tekoälyn touhu alkaa näyttää siltä että ne on vetäneet kopissa koko erätauon piriä tai jotain kun pelaajat ensinnäkin oli ihan ylivoimaisen nopeita minuun nähden ja toisekseen ne oli aivan koko ajan iholla kiinni. Siis vaikka olin ylivoimalla ja tein mitä tahansa niin silti tuntui siltä kuin olisin pelannut alivoimaa. En päässyt keskialueen yli.

Päätösminuutti, aivan ihmeellinen rangaistus minulle. Teen kuitenkin alivoimamaalin 20 sekuntia ennen loppua?!?!? OIKEUS? No vitut, seuraavan aloituksen voitan ja siinä ei tarvitse kuin pelata sekunteja pois. In your face, kiekko päätyy jotenkin vastustajalle ja sitten vastahyökkäys. Mä saan katkottua syötön, saan sen itse asiassa parikin kertaa jotenkin poikki mutta se pomppii sitten kolmen eri pelaajan luistimen kautta Montrealin pelaajan lapaan ja BOOOOOOM viisi sekuntia ennen loppua 3-3. Tässä vaiheessa alettiin etsimään jo kirvesvartta ja olin lähellä että Pleikkarini olisi pistetty kahteen osaan.

Jatkoaika. Meinasin että lopettaisin pelin koska hermot oli jo ihan riekaleina tuon kusetuksen takia. Tässä tuli taas yksi sellainen ihan kokolailla hassu tilanne tekoälyn kanssa, avausviisikko pelasi sellaisen kevyen 7 minuutin vaihdon ja mulla taisi olla kolmas vaihtokierto jo menossa. Nämä sai taas jonkun buustin vissiin pirin avulla että sen seiskaminuuttisen päätteeksi pyörittivät sitten taas ihan miten sattuu siellä omissa, mutta onneksi veskari sattui tällä kertaa torjumaan.

Vastahyökkäys minulle, kiekko Nick Ritchiellä. Syöttö maalille, Mitch Marner pistää yhden käden kosketuksella KIEKON PÖMPELIIN OIJOIJOIJOIJOIJOIJOI JUMALAUTA OIKEUS ON TAPAHTUNUT!!!!! Sori naapurit jos heräsitte.

Sanotaanko että hyvästä lopputuloksesta huolimatta tilanne on nyt se että en jaksa tänä iltana enää pelata. Äkkiseltään kun laskin niin tekoäly teki meikäläistä vastaan kolmessa pelissä yhteensä kuusi maalia ja näistä kaikki oli enemmän tai vähemmän tuollaisia "haista vittu" maaleja. Ainoa sellainen järkevä maali oli Bostonia vastaan kun Bergeron syötti Smithin maalin edustalle vapaaksi, toki tämäkin oli nyt vähän sellanen hauska kun syöttö meni pikkusen oudosti viisi sekuntia ennen summeria pelaajan läpi mutta ehkä tuollaisen nyt vielä kesti omiin ottaa, noihin muihin maaleihin verrattuna tuo nyt oli jotenkin inhimillinen.

Kyllä tästä kokonaisuutena on edelleen nautinto hyvin usein aika helvetin kaukana. Mulle olisi periaatteesa jopa ihan ookoo tuo ajoittain täysin mahdoton hyökkäyspeli jos toimisi myös toiseen suuntaan, eli samat jutut mitä tekoäly tekee minulle niin onnistuisi myös minulta tekoälyn suuntaan mutta ei, tekoäly kun päättää ettei se reagoi kontakteihin mitenkään niin silloin se ei reagoi. Tai toinen on sitten juurikin tämä "kiekon satunnainen pomppimininen", no ei se kyllä ole mitään satunnaisuutta jos se pomppii 11/10 kertaa näissä tilanteissa tekoälyn lapaan.

Niin ja yksi on kanssa sitten tuo omien bottipelaajien käytös. Ei niidenkään tarvitse täydellisesti osata, mutta harvoin näkee oikeassa kiekkopelissä sitäkään että kiekkoon menossa oleva pelaaja saattaa lopettaa luistelun ja olla menemättä kiekkoon. Tai toinen on sitten se miten nämä pelaajat yhtäkkiä alkaa sinkoilemaan siellä kaukalossa, tulee mieleen kuin joku heittäisi johonkin läpinäkyvään laatikkoon viisi kappaletta superpalloja ja siinä sitten katselisi miten ne pomppii sielä miten sattuu. Tai sitten ylipäätään noiden pelaajien toiminnot, yleensä nuo luistelee saatana kuin kiskoilla eteenpäin mutta joskus selvissä hyökkäystilanteissa se bottikaveri haluaa olla omaan ohjattavaan pelaajaan suunnilleen kiinni ja mihinkään ei voi syöttää ja maalipaikka kusee. Äsken Marnerilla olisin voinut laittaa takatolpalle Matthewsille kiekon mutta tämä Meksikon pikajuna alkoikin yhtäkkiä luistella perse edellä b-pisteeltä toiselle. Selvä.

Jotkut asiat tässä vaan kusee isosti tuolla offlinen puolella.

Offlinea hakkaaville (kuten minä itsekin) ihan vinkkinä AITiton sliderit. Mä olen itse kokenut nuo hyviksi ja peleistä tulee oikeasti jänniä.
Pitää mahdollisesti tutkia, ongelmahan ei sinänsä ole se etteikö pelit olisi jänniä, sitä on kyllä riittävästi mutta tuo tekoälyn kusetus tässä vaan puskee läpi. Ihan käsittämättömiä ratkaisuja. Varmaan Skynet pelaa mua vastaan.
 

Peteliuz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs & Syracuse Bulldogs
Kysytääs täälläkin, eli tuon Gigantista tilatun pelin mukana tuli joku lappunen missä oli promokoodi, se käskettiin laittaa PS Storeen. Laitoin, siinä tuli vaan sitten joku teksti että kiitos koodin lunastuksesta jne. Mikä tuo oli?

Olisiko Hockey Ultimate Teamiin jotain materiaalia?
 
Ekan erän jälkeen 2-1 johto, ja toisessa erässä sitten suht tasaista jonkin aikaa. Kunnes sitten alkoi se käsittämätön syöttöralli, tekoäly voittaa kaikki aloitukset ja siellä hyökkäyspäässä sahataan niin kauan että päästään laittamaan tyhjiin. 2-2 ja oli lähellä että en heittänyt pleikkaria naapurin mummon ikkunasta sisälle.
Itse tein niin, että löin omat taktiikanvaihdot nollille, koska johtotilanteessa oman joukkueen taktiikka muuttuu puolustavammaksi, joka tarkoittaa lähinnä omien tekoälypelaajien passiivisuutta samalla.

AlTiton sliderit kannattaa ottaa kokeiluun, kuten @petzku ehdotti. Varsinkin jos pelaa perinteisillä kamerakulmilla. Itse jouduin vähän soveltamaan noita AlTiton settejä hieman vaikeammaksi pelata, mutta vähän helpommaksi maalata puolin ja toisin. Tai sitten vain tehdä säätöjä itse, sillä ei se tekoäly ainakaan itsestään paraneta tuosta.
 
5 peliä liiga jengillä kausimuotoa AlTiton slidereillä ja maaliero 0-19... kiekonhallinta ainut mitä piti nostaa, muuten ei kiekko pysy mukana ei sitten yhtään. Ja jäähyjä ei vastustaja ota kun sen yhden jos sitäkään per peli mutta itselle tulee se 3-7 boksia...
 
5 peliä liiga jengillä kausimuotoa AlTiton slidereillä ja maaliero 0-19... kiekonhallinta ainut mitä piti nostaa, muuten ei kiekko pysy mukana ei sitten yhtään. Ja jäähyjä ei vastustaja ota kun sen yhden jos sitäkään per peli mutta itselle tulee se 3-7 boksia...
Ihme on tapahtunut, 1-0 jatkoaika voitto. Vastustajalla 4 laukausta. Tosin vaikeustason vaihdoin supertähdestä tähtipelaajaan
 

Jaded

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Puhvelit ja KPL
Eilen pelasin 2 peliä hutissa. Sitä esittely joukkuetta ja sit jotain vastustajaa vastaan joka oli kokonaisuudeltaan minua heikompi. 77 ja oma on 84. Ekassa pelissä taottiin 2 erää mun johdossa 1-0. No yllätys yllätys ea kääntää pelin niin,että häviin sen 3-2 kun mistään en saa millään sisää. Rask torju omalla maalilla 2 erää loistavasti ja piti pystyssä,mutta kolmannessa alko sit niitä helppoja mennä. Toisessa pelissä 2 erää mentiin nollanollaa ja lopulta ottelu päätty 1-5 botille kun jälleen kerran alko menee mitä helpommat maalit sisään ja ite et saa mistään suunnillee sisää. Ainokainenkin tuli kun veto jäi blokkii ja siitä riparina lauoin sen häkkii. On tää vaan tunteita herättävä peli jossa ean tasotukset näkyy ihan liikaa. Silti vithushaatanaa pitää huutaa ja tätä pelata.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös