Huh olipahan taas peli.
Nyt alkoi pudotuspelit ja Montreal ekalla kierroksella vastassa, pelaan siis Torontolla. Totaalinen wtf-startti kun pääsen suht nopeasti peräti 2-0 johtoon. Maalit oli ihan tekomaaleja, eka oli reboundista maalin edestä ja toinen sitten päätypelin kautta voitetusta kiekosta ja one-timerilla ohi Carey Pricen.
Sittenpä alkoi hassuttelu. Jonathan Drouin tasoitti taas aivan vitun käsittämättömästi. En edes laskenut montako kertaa se kiekko pomppi sille reboundista takaisin kun sitä ei vaan yksinkertaisesti saanut pois. Välillä oma pelaaja ja välillä maalivahti tökkivät siinä mutta ei se vaan lähde ja jonkun kahdeksannen reboundin jälkeen tulee kavennus 2-1. Ekan erän jälkeen 2-1 johto, ja toisessa erässä sitten suht tasaista jonkin aikaa. Kunnes sitten alkoi se käsittämätön syöttöralli, tekoäly voittaa kaikki aloitukset ja siellä hyökkäyspäässä sahataan niin kauan että päästään laittamaan tyhjiin. 2-2 ja oli lähellä että en heittänyt pleikkaria naapurin mummon ikkunasta sisälle.
Kolmas erä, vähän puolin ja toisin tilannetta. Pääsen ylivoimalle, mutta tässä vaiheessa tekoälyn touhu alkaa näyttää siltä että ne on vetäneet kopissa koko erätauon piriä tai jotain kun pelaajat ensinnäkin oli ihan ylivoimaisen nopeita minuun nähden ja toisekseen ne oli aivan koko ajan iholla kiinni. Siis vaikka olin ylivoimalla ja tein mitä tahansa niin silti tuntui siltä kuin olisin pelannut alivoimaa. En päässyt keskialueen yli.
Päätösminuutti, aivan ihmeellinen rangaistus minulle. Teen kuitenkin alivoimamaalin 20 sekuntia ennen loppua?!?!? OIKEUS? No vitut, seuraavan aloituksen voitan ja siinä ei tarvitse kuin pelata sekunteja pois. In your face, kiekko päätyy jotenkin vastustajalle ja sitten vastahyökkäys. Mä saan katkottua syötön, saan sen itse asiassa parikin kertaa jotenkin poikki mutta se pomppii sitten kolmen eri pelaajan luistimen kautta Montrealin pelaajan lapaan ja BOOOOOOM viisi sekuntia ennen loppua 3-3. Tässä vaiheessa alettiin etsimään jo kirvesvartta ja olin lähellä että Pleikkarini olisi pistetty kahteen osaan.
Jatkoaika. Meinasin että lopettaisin pelin koska hermot oli jo ihan riekaleina tuon kusetuksen takia. Tässä tuli taas yksi sellainen ihan kokolailla hassu tilanne tekoälyn kanssa, avausviisikko pelasi sellaisen kevyen 7 minuutin vaihdon ja mulla taisi olla kolmas vaihtokierto jo menossa. Nämä sai taas jonkun buustin vissiin pirin avulla että sen seiskaminuuttisen päätteeksi pyörittivät sitten taas ihan miten sattuu siellä omissa, mutta onneksi veskari sattui tällä kertaa torjumaan.
Vastahyökkäys minulle, kiekko Nick Ritchiellä. Syöttö maalille, Mitch Marner pistää yhden käden kosketuksella KIEKON PÖMPELIIN OIJOIJOIJOIJOIJOIJOI JUMALAUTA OIKEUS ON TAPAHTUNUT!!!!! Sori naapurit jos heräsitte.
Sanotaanko että hyvästä lopputuloksesta huolimatta tilanne on nyt se että en jaksa tänä iltana enää pelata. Äkkiseltään kun laskin niin tekoäly teki meikäläistä vastaan kolmessa pelissä yhteensä kuusi maalia ja näistä kaikki oli enemmän tai vähemmän tuollaisia "haista vittu" maaleja. Ainoa sellainen järkevä maali oli Bostonia vastaan kun Bergeron syötti Smithin maalin edustalle vapaaksi, toki tämäkin oli nyt vähän sellanen hauska kun syöttö meni pikkusen oudosti viisi sekuntia ennen summeria pelaajan läpi mutta ehkä tuollaisen nyt vielä kesti omiin ottaa, noihin muihin maaleihin verrattuna tuo nyt oli jotenkin inhimillinen.
Kyllä tästä kokonaisuutena on edelleen nautinto hyvin usein aika helvetin kaukana. Mulle olisi periaatteesa jopa ihan ookoo tuo ajoittain täysin mahdoton hyökkäyspeli jos toimisi myös toiseen suuntaan, eli samat jutut mitä tekoäly tekee minulle niin onnistuisi myös minulta tekoälyn suuntaan mutta ei, tekoäly kun päättää ettei se reagoi kontakteihin mitenkään niin silloin se ei reagoi. Tai toinen on sitten juurikin tämä "kiekon satunnainen pomppimininen", no ei se kyllä ole mitään satunnaisuutta jos se pomppii 11/10 kertaa näissä tilanteissa tekoälyn lapaan.
Niin ja yksi on kanssa sitten tuo omien bottipelaajien käytös. Ei niidenkään tarvitse täydellisesti osata, mutta harvoin näkee oikeassa kiekkopelissä sitäkään että kiekkoon menossa oleva pelaaja saattaa lopettaa luistelun ja olla menemättä kiekkoon. Tai toinen on sitten se miten nämä pelaajat yhtäkkiä alkaa sinkoilemaan siellä kaukalossa, tulee mieleen kuin joku heittäisi johonkin läpinäkyvään laatikkoon viisi kappaletta superpalloja ja siinä sitten katselisi miten ne pomppii sielä miten sattuu. Tai sitten ylipäätään noiden pelaajien toiminnot, yleensä nuo luistelee saatana kuin kiskoilla eteenpäin mutta joskus selvissä hyökkäystilanteissa se bottikaveri haluaa olla omaan ohjattavaan pelaajaan suunnilleen kiinni ja mihinkään ei voi syöttää ja maalipaikka kusee. Äsken Marnerilla olisin voinut laittaa takatolpalle Matthewsille kiekon mutta tämä Meksikon pikajuna alkoikin yhtäkkiä luistella perse edellä b-pisteeltä toiselle. Selvä.
Jotkut asiat tässä vaan kusee isosti tuolla offlinen puolella.
Offlinea hakkaaville (kuten minä itsekin) ihan vinkkinä AITiton sliderit. Mä olen itse kokenut nuo hyviksi ja peleistä tulee oikeasti jänniä.
Pitää mahdollisesti tutkia, ongelmahan ei sinänsä ole se etteikö pelit olisi jänniä, sitä on kyllä riittävästi mutta tuo tekoälyn kusetus tässä vaan puskee läpi. Ihan käsittämättömiä ratkaisuja. Varmaan Skynet pelaa mua vastaan.