Nhl 2006

  • 127 066
  • 726

miki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton + kanukkijoukkueet + Pittsburgh, KalPa
Pelaajia ei voi laittaa video/tietokonepeleihin ennenkuin he ovat pelanneet yhden ottelun NHL:ssä. NHLPA kieltää moisen touhun.
 

KIME 44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk, Barca, ManUtd
miki kirjoitti:
Pelaajia ei voi laittaa video/tietokonepeleihin ennenkuin he ovat pelanneet yhden ottelun NHL:ssä. NHLPA kieltää moisen touhun.

Jaa no minkähän takia siellä on sitten sm-liiga, del ja elitserien täynnä pelaajia jotka ei ole ikinä pelannut nhl pelejä?

Yleensähän melkein kaikki em. sarjoissa pelanneet on voinut siirtää suoraan nhl:ään mutta pohjois-amerikkalaiset ja muut on pitänyt itse luoda. Onneksi toi pelaajien luonti tuli takaisin peliin.
 

Yorgos

Jäsen
miki kirjoitti:
Pelaajia ei voi laittaa video/tietokonepeleihin ennenkuin he ovat pelanneet yhden ottelun NHL:ssä. NHLPA kieltää moisen touhun.
Tarkennetaan hieman. EA maksaa NHLPA:lle siitä, että voi käyttää heidän jäseniensä nimiä peleissään. Pelaajat taas antavat luvan nimensä käyttöön NHLPA:n kanssa tekemässään sopimuksessa. Nämä heebot, jotka sieltä pelistä puuttuvat eivät siis todennäköisesti ole vielä NHLPA:n jäseniä joten EA:lla ei ole oikeutta käyttää heidän nimiään pelissä. Siitä minulla ei ole tietoa, milloin yksittäinen pelaaja tulee NHLPA:n jäseneksi, kuten ei siitäkään, saako NHL:ssa pelata, jos ei ole NHLPA:n jäsen.
KIME 44 kirjoitti:
Jaa no minkähän takia siellä on sitten sm-liiga, del ja elitserien täynnä pelaajia jotka ei ole ikinä pelannut nhl pelejä?
EA on tehnyt vastaavanlaisen sopimukset kyseisten liigojen kanssa.
 

Sylwester

Jäsen
Oisko kellään tietoa milloin nää siirrot lyötiin lukkoon jos esim. Rucchin on vielä Anaheimissa.
 

Rocco

Jäsen
Sylwester kirjoitti:
Oisko kellään tietoa milloin nää siirrot lyötiin lukkoon jos esim. Rucchin on vielä Anaheimissa.

"At least NHL 2006 has the rosters updated as of around august 15th or so", joten tuohon aikaan rosterin on pantu lukkoon. Sen jälkeen tehdyt treidit eivät ole vielä pelissä.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
OwnGoal kirjoitti:
Onko kenelläkään tietoa onko mahdollista saada kaupoista jo nyt?? Nyt tällaisena sateisena vapaapäivänä ei paljon muut tekemistä olisi kun pelailla NHL-hokia, olisi hyvä päivä testata peliä. Yleensähän nämä pelit kuitenkin tulevat liikkeisiin yhtä tai muutamaa päivää ennen julkaisupäivää.
Vastatkaa jos tiedätte
Hirveä odotusahdistus täälläkin jo päällä, kun tämä oli itseasiassa ensimmäinen kerta, kun en edes vilkaissut EA:n aina moneen kertaan muuttuvia julkaisupäiviä ja nyt ihan puskista se peli onkin jo tulossa! Ja nii-in, tänään olisi ollut hyvä päästä testailemaan, koko päivänä mitään oikeata tekemistä, huomenna ja koko viikonloppuna kaikkea muuta, ettei peliä ehdi varmaan edes kokeilemaan. Prkl.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Onkos kellään informatiota, että onko tämän vuotisessas änkkärissä mahdollisuutta pelata verkossa kaveria vastaan kuten oli 04 versiossa??
 

Raúl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Ihmettelen, miten pieni kiinnostus EA:lla on edelleen SM-liigaa kohtaan. Edes sen verran voisi sarjaa tarkkailla, että tietää kultaisen kypärän kuuluvan parhaalle pistemiehelle, ei edelleenkään parhaalle maalintekijälle (vaikka tämä toki loogista olisikin).

Yhdyn edellisten itkuun valikoista, erityisesti ketjujen muokkaamisessa. Surkeaa PC:llä ja hiirellä säädettäessä. Ymmärrän, että konsoleilla ei toimi sama systeemi, mutta ei se voi olla niin vaikeaa vaihtaa tiettyjä asioita PC-versioon.

Itse pelaan SM-liigaa medium-tasolla Pelicansilla. Olen todellakin yllättynyt positiivisesti tietokoneen tasosta. Näyttäviä hyökkäyksiä ja hienoja maaleja. Tietysti tietokoneen kiekon hallintakin voisi olla vähän parempaa, ei tunnu järkevältä, jos laukaukset menevät minulle 50-15, olen 70% ajasta hyökkäysalueella ja peli päättyy 2-2. Tiedän, että pitäisi myös puolustaa, mutta saisi tietokonekin hyökätä.

Kaiken kaikkiaan paljon parannusta 2005:seen, mutta valikot olivat vielä muutama vuosi sitten aivan eri planeetalta. Tässä konsolien täyttämässä maailmassa ei ikävä kyllä tulla parempaa enää näkemään, pahoin pelkään. Vääryyttä, sanon minä.
 

Elton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Cd-on lupailee peliä huomiseksi ja Konsollinetistä tilattavissa jo, eli onko kukaan nähnyt kauppojen hyllyillä?
 

raipe#41

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, Suomi
Niilo kirjoitti:
Onkos kellään informatiota, että onko tämän vuotisessas änkkärissä mahdollisuutta pelata verkossa kaveria vastaan kuten oli 04 versiossa??

On mahdollista ja olihan tuo mahdollista myös 05:ssä.
 

JiVe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Tottenham
Eipä näkynyt peliä ainakaan Sellon kaupoissa tänään. Huomennahan on julkaisu ja ainakin Tilt-kaupassa näkyy PS2-version hinta olevan 49,90, joten jos tiedossa on halvempia, niin olisi kiva kuulla.
 

ozo

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Latvia, Dinamo Riga
Ei jaksa selta ketjua... :)

Mistä saa uusimmat rosterit + muuta hyvää (logot, uudet mainokset, pelipaidat jne)?

Heittäkää kaikki linkit mitä teillä on. Kiitti etukäteen! ;)
 

miki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton + kanukkijoukkueet + Pittsburgh, KalPa
Yorgos kirjoitti:
Tarkennetaan hieman. EA maksaa NHLPA:lle siitä, että voi käyttää heidän jäseniensä nimiä peleissään. Pelaajat taas antavat luvan nimensä käyttöön NHLPA:n kanssa tekemässään sopimuksessa. Nämä heebot, jotka sieltä pelistä puuttuvat eivät siis todennäköisesti ole vielä NHLPA:n jäseniä joten EA:lla ei ole oikeutta käyttää heidän nimiään pelissä. Siitä minulla ei ole tietoa, milloin yksittäinen pelaaja tulee NHLPA:n jäseneksi, kuten ei siitäkään, saako NHL:ssa pelata, jos ei ole NHLPA:n jäsen.

Ainakin tuolla rapakon takana puhuvat siihen malliin, että pelaajasta tulee NHLPA:n jäsen ensimmäisen NHL-pelin jälkeen (tai kun pelaaja on nimetty pelaavaan kokoonpanoon).

Kun NHL ja NHLPA julkaisivat uuden CBA:n ja uudet sääntömuutokset, haastatteli Gamespot NHL06:n, NHL2K6:n ja Gretzky NHL06:n tuottajia sääntöuudistusten vaikutuksesta ko. peleihin. Herroilta kysyttiin myös, onko "Sid the Kid" pelissä mukana, johon he vastasivat, että Crosbya eikä muitakaan pelaajia voi laittaa mukaan ennen ensimmäistä NHL-ottelua.

Onhan tuolla EA Sportsin kotisivullakin jo ladattavana päivitetyt rosterit, mutta veikkaanpa, ettei niissäkään ole vielä näitä hehkutettuja rookieita.

ps. EA Sportsin NHL-sarjan edellistä tuottajaa pommitettiin joskus vuosia sitten kysymyksillä, miksi maalivahdit eivät koskaan loukkaannu. Tähänkin oli vastaus, että NHLPA ei anna siihen lupaa. Samoin oli kuulemma veren kanssa. Joskus aiemmin nähtiin verta kentällä, mutta sittemmin moinen kiellettiin...
 

Zorba

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
yellow kirjoitti:
Tuo Free4all-pelimuoto onkin näköjään ulkojäällä tänä vuonna.http://koti.mbnet.fi/esci/NHL2006/pond_update/Pond_Update.jpg

Ymmärtääkseni tuo kuva on Escin tekemästä ulkojää-päivityksestä.

Hyvältä näyttää kuvien perusteella peli, ja mitä tuolta FHR:n foorumista luin niin ilmeisesti ihan hyvä pelattavakin. Prkl kun ei pyöri tällä koneella.
 

Poro24

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa

miki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton + kanukkijoukkueet + Pittsburgh, KalPa
Pieni koko = nopeus

(aikamoista jorinaa)
Koska minulla ei tällä hetkellä ole elämää, voin hakata NHL06:sta niin paljon kuin sielu sietää. Vaikealla vaikeustasolla pelattaessa olen valitettavasti tullut siihen lopputulokseen, että tässä pelissä on nopeus kaikki kaikessa.

Pelasin alussa dynastiaa Montrealilla ja voitin melkein kaikki ottelut, 5-4 tai 6-4 oli lopputulos aika usein, syystä tai toisesta. Huomasin kuitenkin heti kättelyssä, että Francis Bouillon oli aivan kevyesti joukkueen nopein pelaaja. Souray puolestaan oli varsinainen valas. About parinkymmenen pelin jälkeen vasta katsoin tarkemmin pelaajien arvoja ja huomasin hämmästyksekseni, että Bouillonin nopeus on 82 ja Sourayn 88. Dandeneaultin nopeudeksi on laitettu 97, mutta sekään ei ole niin nopea kuin Bouillon. Luulin aluksi, että kyseessä on joku virhe, mutta huomasin kuitenkin, että myös vastustajan joukkueiden kohdalla oli aivan samanlainen tilanne. Calgarya vastaan Andrew Ference ja Matthew Lombardi näyttivät suorastaan lentävän jäällä ja Dallasia vastaan N. Kapanen, Robidas ja Daley olivat aivan pitelemättömiä. Eihän siinä sitten auttanut muuta kuin katsella hieman tarkemmin näiden vauhtikoneiden ominaisuuksia ja ainoa yhteinen tekijä oli pelaajien pieni koko. Nopeuden numerollisen arvon ei tarvitse olla edes korkea, mutta jos pelaaja on 5'8" tai 5'9", niin se menee jäällä kuin itse piru. Vastaavasti isokokoisella pelaajalla 90 tai yli ei merkitse juuri mitään, pelaaja saattaa itse asiassa olla todella hidas.

No, kyllästyin voittamaan Montrealilla ja aloitin uuden dynastian Edmontonilla. Voi pojat, että tuli turpaan vasemmalta ja oikealta! Kingseiltä tuli turpaan heti kättelyssä 3-10 ja Flamesilta 2-11. Oilersin veskarit eivät tuntuneet saavan mitään kiinni, mutta puolustus oli niiiiin hidas, että ihan itketti. Puolustuspelaamisen osalta mulla on taktiikkana Protect Net ja Collapse, mutta eipä näyttäny olevan paljoa apua, läpiajoja ja ylivoimahyökkäyksiä tuli aivan solkenaan. Eihän siinä sitten auttanut muuta kuin ruveta pelaajakauppoja tekemään: Chris Pronger (joka on tässä pelissä aivan paska, siis oikein sysipaska) S. Niedermayeriin, Alexei Semenov jo aiemmin mainittuun Bouilloniin, Steve Staios Lydmaniin (nopeus 91), Ethan Moreau S. Kapaseen ja Todd Harvey Tyson Nashiin. Ja johan alkoi elämä taas hymyillä! Pelasin heti parhaan otteluni NHL 06:lla tähän mennessä. Hävisin Coloradolle 3-2, mutta se viimenen maali tuli vasta 24 sekuntia ennen ottelun päättymistä...

Olisihan se hienoa, jos pelaajan muillekin ominaisuuksille kuin nopeudelle (tai siis pelaajan pienuudelle) annettaisiin arvoa, mutta näin siis tänä vuonna. Vaikealla vaikeusasteella pelattaessa taklaamisella ei tee yhtään mitään. Chris Prongerilla on 99 taklaamisessa, mutta ei sillä saa vastustajia irti kiekosta sen paremmin kuin jollain 170 senttisellä pelaajallakaan. Vaikka kuinka yritin taklata, niin ei mitään. Yleensä pelaajat vain ikäänkuin törmäävät toisiinsa ja molemmat horjahtavat taaksepäin huitoen käsiään ilmassa. Taklaukseen liittyvä ääni kyllä kuuluu ja yleisö kohahtaa, joten kai se on taklaus. btw mulla on taklausvoima maksimilla ja taklauksen vaikeus minimillä, joten siitä ei ole kyse. Pari ihan komean näköistä taklausta olen saanut aikaiseksi jollain Fernando Pisanilla tai vastaavalla, mutta aika usein niistä tulee sitten jäähy kyynärpäätaklauksesta. Takaperin luistellessa pelaajat tekevät kuitenkin aika usein ihan hienon näköisen lonkkataklauksen.

Maalintekoonkaan ei välttämättä tarvita hyvää laukaustaitoa. Tällä hetkellä (kahdentoista pelin jälkeen) meikäläisen Oilersissa maalipörssin jaetulla ykköstilalla on kolmos- ja nelosketjun sentterinä peluuttamani Jarret Stoll kahdeksalla osumallaan. Radek Dvorakilla puolestaan olen saanut aikaiseksi vain kaksi maalia. Lienee turhaa mainita, kummalla on enemmän jääaikaa, laukauksia, jne. ja kummalla on parempi laukaus? No, hyvähän se vaan on, että näillä ns. rivimiehillä voi myös tehdä maaleja.

Kyllähän minä tätäkin peliä ihan mielenkiinnolla pelaan, vaikka tämä juttu saattaakin vaikuttaa varsinaiselta haukkumiskirjeeltä. Ainakin mulle suurin addiktio-tekijä on se, että tappioita on tullut niin paljon. Jos häviää kolme tai neljä peliä putkeen, niin haluaa todellakin kokea sen voittamisen tunteen... Jospa tänä vuonna nähtäisiin pitkästä aikaa niitä patcheja, joilla korjataan joitain epäkohtia. Kenties pelaajien fyysisyydelle tai aggressiivisuudelle saadaan tehtyä jotain.

ps. Scott Niedermayeria pidetään yhtenä NHL:n parhaimmista luistelijoista, mutta onko hän sitä myös tässä pelissä? Nopeus on 97, mutta eipä sitä juuri huomaa. Johtunee varmaan siitä, että miehellä on pituutta yli 6 jalkaa. It's in the game?
 

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
miki kirjoitti:
(aikamoista jorinaa)
ps. Scott Niedermayeria pidetään yhtenä NHL:n parhaimmista luistelijoista, mutta onko hän sitä myös tässä pelissä? Nopeus on 97, mutta eipä sitä juuri huomaa. Johtunee varmaan siitä, että miehellä on pituutta yli 6 jalkaa. It's in the game?

Pelailen Anaheimilla Dynastya, ja kyllä Scottie yksi nopeimmista joukkueessani on. Itse olen alentanut tekoälyasetuksista pelaajien luistelunopeutta tietyn realismin tuomiseksi peliin.
 

hätrikki ||

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers, Anaheim Ducks
ozo kirjoitti:
Kiitos kattavasta raportista. Ilmeisesti Martin St-Louis rulaa tässä pelissä? :)

Kyllä vaan, siinä St.Louis'n ketjukaverit LeCavalier ja Richards myöhästyvät bussista kun pikku-martti polkasee.

Have a great one!
 

JustinCase

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, FC Liverpool
Tekninen ongelma

Itselläni on mielestäni ihan hyvä rauta alla, jolla pelaan NHL 2006:sta. Paitsi näytönohjain on "muutamia" vuosi vanha, eli Ati Radeon 9100.

Peli toimii kyllä minulla jne, mutta pelaajat luistelevat toooodella hitaasti. Samoin kaikki muu pelissä tapahtuu mielettömän laiskasti, vedot jne.

Eli kysäisenkin, että voiko tuo tahmaaminen johtua tuosta näytönohjaimesta? Onko kenties joku muu saanut toimimaan saman ikäisellä näyttiksellä normaalisti? Esim. Radeon 9100:sta ei löydy directx 9.0 tukea. Olisiko tuossa vika?
 

Richter_35

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Phoenix Suns, Arsenal
no siis jos Directx 9.0 ei ole niin ei voi millään olettaa, että mikään alle kaksi vuotta vanha peli toimisi kunnolla joten voi aika huoletta sanoa, että ongelma on siinä...
 

miki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton + kanukkijoukkueet + Pittsburgh, KalPa
Ikijokeri kirjoitti:
Pelailen Anaheimilla Dynastya, ja kyllä Scottie yksi nopeimmista joukkueessani on. Itse olen alentanut tekoälyasetuksista pelaajien luistelunopeutta tietyn realismin tuomiseksi peliin.

Kyllähän S. Niedermayer on hyvä luistelija, mutta kun todellisuudessa mies on ilmiömäinen. Sen pitäisi pelissäkin hypätä silmille välittömästi. Sitä minä oikeastaan eniten näissä peleissä toivoisinkin, että pelaajissa erottaisi samat avut kuin todellisuudessakin.

Minun pakisto on tällä hetkellä: S. Niedermayer, P-M Bergeron, Lydman, Smith, Bouillon, Ulanov ja Cross ja kyllä Bergeron ja Bouillon ovat valitettavasti Niedermayeria nopeampia. Bergeron varsinkin on ihan yli-inhimillisen nopea.
 

Poro24

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Esci on liigan alkamisen kunniaksi julkaissut beta-version SM-Liiga päivityksestään. Aivan uskomatonta jälkeä, suosittelen!

http://esa.1g.fi/sm-liiga06/
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös