Nhl 2005

  • 54 164
  • 408

Jarkko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks
Viestin lähetti Hazardipakki
Kyllä tuota saa jonku verran säätää ennenkuin löytää "kultaisen keskitien". Itse lisäsin rutkasti nopeutta, spurttitehoa ja vähensin koukkimis- ja taklaustehokkuutta.

Nopeutta lisää? Eikös siitä pelistä tule jo sitten liian nopeaa, kun vakiasetuksillakin viilettävät niin hemmetin lujaa :) Paljonkohan tuota koukkimis- ja taklaustehoa pitää vähentää, että joskus pystyy hyökkäysalueella pitämään kiekkoa enemmän kuin sekunnin :P Itekki pelaan Dynastya Montrealilla, toiseksi vaikemmalla, suurin voitto oli 6-0 Ottawasta..Muuten ihan hyvin haastetta, tosin lähinnä siksi että tekoälyn ohjaamat vastapuolen pelaajat ovat melkein ohittamattomia puolustusalueella.. >:(
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse tein radikaalin ratkaisun ja tiputin checkin poweria ja aggressivinessia kumpaakin pari pykälää ja kyllä se toi peliin aika paljon lisää. Nyt ei voi enää Mikko Laineella pyyhkiä esim. Heleniuksella jäätä, vaan siihen tarvitaan isompaa miestä.

Ei pelistä oikeastaan yhtään sen helpompi tullut, koska itsekään ei voi enää vaan ajella vastustajia kylmäksi. Vastustajan alueella pyöriminen tosin on helpompaa, mutta kyllä siellä edelleen pommia tulee ja keppiä, mutta ero on lähinnä siinä, että jätkät ei lentele useita metrejä, vaan pienestä pususta vaan menettävät kiekon. Tulee enemmän semmonen vääntämisen meininki ja kuten jo sanoin puolustaminen on vaikeampaa.

Suosittelen niille, jotka haluavat pelistä muutakin, kuin taklauskilpailun. Rajansa kaikella. Nyt osaa taas hyvästä taklauksesta nauttia.
 

Neely#8

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins
Kokeiltu on...

...meinaan hain pelin tänään itselleni ja tuntuu ihan ok peliltä. Mutta noitten tekoäly juttujen viilaamisessa menee kyllä vielä aikaa.Kiitokset vaan tällekin palstalle neuvoista, etenkin itse painin muutaman tunnin ton näppäimistön nappuloiden kanssa, mutta sainhan sen toimimaan.
Itse tarvii myös kokeilla tota taklaustehon vähentämistä, menee hermot kun ei pysy hetkeekään pystyssä hyökkäysalueella.

Ja onko muilla ollu ongelmia lukitun paikan kanssa? Meikällä välillä antaa kesken ottelun mennä ohjainvalikkoon lukitsemaan ja välillä ei! En kyllä oo pystyny selvittään mistä johtuu?
 

Metalwarrior

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mites tuossa 2005:ssa on kamerakulmien laita? Onko tullut lisää valinnanvaraa? Joskus pelissä oli enemmän valinnanvaraa kuvakulmien suhteen kuin nyt, kaipaan myös sitä 98:ssa ollutta juttua, jossa voi pelinn aikana vaihtaa kamerakulmaa.
 
Suosikkijoukkue
Kerho ja Philly
Joo kyllä tuo taklaustehokkuuden ja aggressiivisuuden vähentäminen on omasta mielestäni aika ehdoton juttu peliin jos haluaa pelin fyysistä ilmettä realistisemmaksi. Melkoiset taklausfestifaalit ovat pystyssä vakioasetuksilla kun esimerkiksi Pitkänen ja Recchi pommittavat vastustajan joukkueen raskainta kalustoa kuin rukkasia.

Ihan positiiviset fiilikset pelistä on tähän mennessä. Tekoälyjuttuja täytyy tietenkin säädellä koko ajan enemmän oman maun mukaiseksi. Loistava juttu on luonnollisesti puolustajien helpompi käsittely ja pakkiluistelusta ei tule enää hallitsemattomia syöksyjä eteen päin.

Kovasti tuntuu vieroksuvan harhautustilanteissa rystyn käyttöä, väkisin vänkää vielä kämmen puolen laukauksen ja jo varmalta näyttänyt maali ei synnykään kun kulma pienenee ja laukaus sujahtaa maalivahdin suojiin.

Hyvä juttu on myöskin se, että jos maalivahti ei lähde hakemaan avauspaikkaa niin peli vihelletään nopeasti poikki. Jos maalivahdilla lähtee hakemaan aktiivisesti avauspaikkaa niin vihellys ei niin nopeasti tule.

Yleisesti ottaen pelaajat näyttävät huomattavasti realistisemmilta kuin aikaisemmassa versiossa. Myös pelaajien käyttäytyminen ja liikkeet esimerkiksi vääntötilanteissa ovat silmiä miellyttäviä.

Pakko kai sitä on palata pelaamaan taas.

Ai niin, Anu ja Linkku sucks.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Niin yksi kaipaamani juttu noista asetuksista löytyi noiden paljon puhuttujen taklausten säätöjen lisäksi. Nimittäin vihdoin saa säädettyä laukaisutarkkuutta. Itseäni on jo monta vuotta häirinnyt se että laukauksista 95% menee maalia kohden, kun todellisuudessa ohi-/ylilaukauksia tulee paljon enemmän. Pistinpä siis laukaisutarkkuuden minimiin ja pelihän näyttää vetojen suhteen heti paljon enemmän lätkältä.
 

Alex

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Onhan sitä laukaustarkkuutta pystynyt säätämään jo monta vuotta. Silti minimitarkkuudellakin ne kudit menevät liikaa maalia kohti.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Viestin lähetti Alex
Onhan sitä laukaustarkkuutta pystynyt säätämään jo monta vuotta. Silti minimitarkkuudellakin ne kudit menevät liikaa maalia kohti.

Niin voipi olla, vaan enpä ole kauheasti jaksanut pelailla 2002-2004 pelejä ainakaan. Olisinkohan 2001'stä vähän enemmän pelannut. Ei voi muistaa. Niin ja tosiaan vieläkin menevät liikaa kohti, mutta sentään huomattavasti paremmin kuin aiemmin. Nyt ei tule joka ottelussa 60 laukausta 10minuutin erillä.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Pelin tuottaja David Littman EA:lta haastattelussa klo 12.55 Nelosella.

Puolen tunnin päästä siis.
 

Matsku

Jäsen
Te jotka olette päässeet pelaamaan NHL 2005:sta, oletteko keksineet vielä varmaa tapaa tehdä maali?

2004:ssa näitä idioottivarmoja maalintekotapoja oli kymmeniä.
 

ozo

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Latvia, Dinamo Riga
Kokeiltu on Xboxilla..

..parin matsin verran kaupassa vakioasetuksilla ja Medium-tasolla..
Yleissilmäys valikkoihin - kaikki oli minusta OK. Itse peli näytti myös ihan hyvältä, grafiikat jne. Pelasin pari ottelua ja voin todeta, että laukaukset lähtee aina helvetin kovaa ja paljon puhuttu taklauspeli oli aika hauska. Tosiaan, taklaukset ovat todella tehokkaita tuossa pelissä ja niitä tulee paljon. Suoraan syötöstä maaleja en saanut tehtyä, lähinnä rannelaukauksella ja reboundeista. Hyvältä näytti, mutta pelattavuus silti minun mielestä ESPN'ssä edelleen parempi ja realistisempi. En sitten tiedä saako EA'stakin jotain hyvää aikaan säätämällä sitä oikein kunnolla.
 

The_Trooper

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Re: Kokeiltu on Xboxilla..

Viestin lähetti ozo
Hyvältä näytti, mutta pelattavuus silti minun mielestä ESPN'ssä edelleen parempi ja realistisempi. En sitten tiedä saako EA'stakin jotain hyvää aikaan säätämällä sitä oikein kunnolla.

Täysin samaa mieltä! Eipä voi enää paremmin sanoa.
 

Hack

Jäsen
Viestin lähetti Matsku
Te jotka olette päässeet pelaamaan NHL 2005:sta, oletteko keksineet vielä varmaa tapaa tehdä maali?

2004:ssa näitä idioottivarmoja maalintekotapoja oli kymmeniä.

En ainakaan minä, mutta maalin takaa semmoinen "kääntyminen" maalille menee aika usein. Reboundeista saa myös aika hyvin.
 

Bourque

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK & Boston Bruins
Maalin jälkeinen vaihto

PC:llä on nyt tullut reilut toistakymmentä peliä nakattua vaihtelevalla menestyksellä.

Minua on alkanut ihmetyttää (harmittaa) seuraava seikka: Kun teen maalin, niin usein heti aloituksen jälkeen seuraavakin laukaus uppoaa verkon perille. Vastaavaan pystyy ikävä kyllä myös kone. Onko kenelläkään muulla vastaavia kokemuksia, vai olenko pelkästään harhaluuloinen?

Ettei vaan Tammisen Juhanilla olisi näppinsä pelissä, maalin jälkeisen vaihdon korostus on mielestäni mennyt hiukan liian pikälle.

Pakko on myös puuttua EA:n "loistavaan" ideaan poistaa mahdollisuus luoda pelaajia: uskomatonta! surkein "uudistus" ikinä!! Saa ainakin minunlaiseni yltiö-realistin veren kiuhumaan, kun esim. sm-liigaa pelatessa puuttuu jäältä monta nimekästä pelaajaa.

Pelattavuudesta ja tekoälystä en nyt sen kummemmin jaksa kitistä, vaikka aihetta kyllä olisi.

Kyllähän tätä nyt paremman puutteessa pelailee, mutta ainakin omasta mielestäni peli ei saa tyydyttävää parempaa arvosanaa.
 

Peoplez

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Itse olin jo innoissani ostamassa tätä peliä Xboxille mutta tuo oman pelaajan tekemisen puute kyllä vie ostohalut. Xboxilla ei muutenkaan oikein päivitetä SM-liigan kokoonpanoja eikä todellakaan huvita pelata vuoden vanhoilla.

Ja sitten joku mainitsi että kun pelaa kautta niin ei voi seurata edes pistepörssiä? Voiko tämä olla totta? Mitä ihmeen sieniä ne on EA:lla syöny?

EDIT: Sanokaapa vielä että mikä peli kannattaa ostaa jos haluaa pelata Sm-liigaa Xboxilla ajantasalla olevilla rostereilla? NHL 2004 alelaarista ja vääntää käsin hommat kuntoon? Entäpä sitten Nhl 2k5 vai mikä se Segan peli on? Kuulemma mahtava pelattavuus mutta ei Sm-liigaa, pelkkä Nhl.
 
Viimeksi muokattu:

JOOSEPP1

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Peoplez
Itse olin jo innoissani ostamassa tätä peliä Xboxille mutta tuo oman pelaajan tekemisen puute kyllä vie ostohalut. Xboxilla ei muutenkaan oikein päivitetä SM-liigan kokoonpanoja eikä todellakaan huvita pelata vuoden vanhoilla.

Ja sitten joku mainitsi että kun pelaa kautta niin ei voi seurata edes pistepörssiä? Voiko tämä olla totta? Mitä ihmeen sieniä ne on EA:lla syöny?

EDIT: Sanokaapa vielä että mikä peli kannattaa ostaa jos haluaa pelata Sm-liigaa Xboxilla ajantasalla olevilla rostereilla? NHL 2004 alelaarista ja vääntää käsin hommat kuntoon? Entäpä sitten Nhl 2k5 vai mikä se Segan peli on? Kuulemma mahtava pelattavuus mutta ei Sm-liigaa, pelkkä Nhl.
Muistaakseni ESPN 2K5 pelissä on myös AHL? Vai onko tuo ihan väärä tieto?
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Viestin lähetti Peoplez
Itse olin jo innoissani ostamassa tätä peliä Xboxille mutta tuo oman pelaajan tekemisen puute kyllä vie ostohalut. Xboxilla ei muutenkaan oikein päivitetä SM-liigan kokoonpanoja eikä todellakaan huvita pelata vuoden vanhoilla.

Ja sitten joku mainitsi että kun pelaa kautta niin ei voi seurata edes pistepörssiä? Voiko tämä olla totta? Mitä ihmeen sieniä ne on EA:lla syöny?

EDIT: Sanokaapa vielä että mikä peli kannattaa ostaa jos haluaa pelata Sm-liigaa Xboxilla ajantasalla olevilla rostereilla? NHL 2004 alelaarista ja vääntää käsin hommat kuntoon? Entäpä sitten Nhl 2k5 vai mikä se Segan peli on? Kuulemma mahtava pelattavuus mutta ei Sm-liigaa, pelkkä Nhl.

Itseänihän ei sm-liiga ole koskaan nhl:ssä kiinnostanut ja tuskin tulee koskaan kiinnostamaankaan, ei ole todellakaan pistepörssiä nhl2005:ssa, pitää katsoa joukkueiden pelaajatilastoista erikseen, lisäksi myös yksi paha bugi on se, että kun sinulla on vieras peli pystyt editoimaan vain kotijoukkueen ketjuja ja ottamaan niille aikalisän, etkä omiasi ollenkaan.
Miten tossa saa maalivahdin otettua pois vai saako ollenkaan?
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Viestin lähetti lake79
Itseänihän ei sm-liiga ole koskaan nhl:ssä kiinnostanut ja tuskin tulee koskaan kiinnostamaankaan, ei ole todellakaan pistepörssiä nhl2005:ssa, pitää katsoa joukkueiden pelaajatilastoista erikseen, lisäksi myös yksi paha bugi on se, että kun sinulla on vieras peli pystyt editoimaan vain kotijoukkueen ketjuja ja ottamaan niille aikalisän, etkä omiasi ollenkaan.
Miten tossa saa maalivahdin otettua pois vai saako ollenkaan?

Joo täysin samat ongelmat täälläkin.

Lopullisen niitin tälle kammottavalle tekeleelle antoi tuo ettei maalivahtia saa pois. Olen yleensä ollut aika hyvä hyödyntämään 6-5 vastaan yv:n mutta nyt vaikka kuinka laitoin että maalivahti pois niin eihän se mihinkään lähde. Saatana.
 

Noutaja#9

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Itä-Helsingin Noutajat
Lainasin kaverilta ks. pelin ja sitä tuli kokeiltua muutaman pelin verran. Näppäimistöllä pelatessa sain muutaman kunnon raivarin, sillä pelaaminen oli suht mahdotonta. Toki maaleja tuli tehtyä, mutta ei minkään hienon kuvion kautta, vaan suorilla vedoilla. Taisi mukaan mahtua yksi onetimer.
Ihan nättihän peli on grafiikaltaan ja osan pelaajistakin tunnistaa (muistakin kuin omasta joukkueesta), mutta ei se silti kolahtanut minuun.
Jos on edellisiä versioita pelannut, täytyyhän tämäkin nähdä, mutta itse en kyllä sitä ostaisi.
 

Kenu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Kiekko-Vantaa
Viestin lähetti JOOSEPP1
Muistaakseni ESPN 2K5 pelissä on myös AHL? Vai onko tuo ihan väärä tieto?
Ei ole pelattavana, mutta joukkueita voi valmentaa. Eivät ehtineet tähän peliin sitä toteuttaa. 2k6 versiosta pitäisi löytyä.
 

C.Moreno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues & ISO-K Fan Club
Re: Maalin jälkeinen vaihto

Viestin lähetti Bourque



Pakko on myös puuttua EA:n "loistavaan" ideaan poistaa mahdollisuus luoda pelaajia: uskomatonta! surkein "uudistus" ikinä!! Saa ainakin minunlaiseni yltiö-realistin veren kiuhumaan, kun esim. sm-liigaa pelatessa puuttuu jäältä monta nimekästä pelaajaa.


http://www.cyber-nhl.net/files/viewer/?F_ID=1095611432
http://suchy63.rhlmod.ru/

hae jommastakummasta osoitteesta löytyvä ohjelma NHL-View 2005.Sillä voit muokata kaikkia pelin pelaajia ja lisätä itse puuttuvat.Paljon monipuolisempi kuin luo-pelaaja toiminto,tuota kun käytät ET kaipaa enää sen puuttumista
 

Hack

Jäsen
Viestin lähetti InSideHockey
Joo täysin samat ongelmat täälläkin.

Lopullisen niitin tälle kammottavalle tekeleelle antoi tuo ettei maalivahtia saa pois. Olen yleensä ollut aika hyvä hyödyntämään 6-5 vastaan yv:n mutta nyt vaikka kuinka laitoin että maalivahti pois niin eihän se mihinkään lähde. Saatana.

Minulla on ollut semmonen ongelma, että kun pelaan vieraissa ja otan maalivahdin pois, lähtee kotijoukkueen maalivahti pois. Muilla samoja kokemuksia?
 

KIME 44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk, Barca, ManUtd
C.Moreno:
hae jommastakummasta osoitteesta löytyvä ohjelma NHL-View 2005.Sillä voit muokata kaikkia pelin pelaajia ja lisätä itse puuttuvat.Paljon monipuolisempi kuin luo-pelaaja toiminto,tuota kun käytät ET kaipaa enää sen puuttumista




Ei paljon lämmitä konsolipelaajia!
 

Juicey

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, G
Viestin lähetti Playmaker
Dynasty modessa löytyy valmentajan huone -> joukkueraportit. SM-liigassa (kuten muissakin) keskellä näyttöä esillä olevasta inforuudusta.

Kannattaa muutenkin selailla niitä valikoita. Löytyy mm. pistepörssit, kokoonpanot ja muuta jännittävää. ;)
Pahoittelen että palaan tässä ketjussa vielä edelliseen versioon; mutta en löytänyt tuolta muuta kuin "loukkaantunut" statuksen pelaajalle - olenko todella vain näin puusilmä, vai näkeekö tuolta ollenkaan kuinka kauan pelaaja on loukkaantuneena? Kiitos jo etukäteen sille joka vahvistaa pahimmat pelkoni instrussa käymisestä... ;)
 

Peoplez

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Huomasin tuossa käytettynä Nhl 2004:sen 20 eurolla. Ostin sen ja hyvältä vaikuttaa. Tässä voi sentään tehdä omia pelaajia ja sainkin jo Ässien rosterit kuntoon. Mutta kyllä on aika työlästä Xboxin ohjaimella naputella kaikki uudet ja tuntemattomat pelaajat. Jospa sitä huomenna pääsisi aloittamaan jo kauden :)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös