NHL 16 – yleinen keskustelu

  • 331 438
  • 1 042

Valetsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Minnesota Wild, ym. suomalaiset NHL:ssä
Joo elikkäs. Tuli tässä vastaan heti 4. divarin aloitettuani vastaan sellainen veijari että huh huh. Veti jatkuvasti (lue: koko ajan) kiekon selkänsä taakse, ja näin hankki läjän jäähyjä vastustajalle (esim. itse sain 13x2min) Tämän lisäksi harrasti jatkuvaa säbäranteen hakua ja pyörimistä hyökkäsalueella. Empä ole koskaan nhl pelitaustani aikana moista pelleä tavannut. Jollain ihmeellä sain matsin venymään aina 3-0 hävioasemasta 4-4 tasalukemiin ja siitä rankuille saakka, Lopulta kaveri vei voiton maalivahtikontrollien osaamattomuuteni takia 5-4. Tuollainen pistää kyllä ärsyttämään. Miten joku voi nauttia tuollaisesta pelityylistä? Pellen nick oli siis ThexHIPPOx ja joukkueen nimi Helasen IFK.
 

Hokipedia

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, LA Kings, Underdog
Loistavaa, kiitos infosta! Yllättävän paljon tosiaan tuo vei peli-intoa, kun ei pystynyt helposti katsomaan näiden NHL:n ja AHL:n väliä ramppaavien pelaajien koko kauden statseja (yhdestä ruudusta).

Pakko sanoa että olet harvinaisen oikeassa ja ymmärrän sinua! Edelleen tosin kismittää se, että kun olen GM urassa kaudessa 18-19, ei esim. Patrick Kanen kohdalla näy GM-uran aikaisia pudotuspelitilastoja, vaikka onkin niissä kolmena keväänä pelannut...noh, pienin askelin kohti parempaa :)
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Uusi päivitys vaikuttaisi hyvältä, ainakin OnlineVS -matseissa tuntuu huomattavasti järkevämmältä moni asia. Ainakin irtokiekkoja pelaajat noukkii paremmin mukaan, syötöt tuntuis menevän enemmän perille asti ja muutenkin peli tuntuisi huomattavasti responsiivisemmalta itse ohjaukseen kuin ennen.
 

Warrington

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Aika paljon siinä ver. 1.04 päivityksessä tuli muutoksia, 2.1gb toki jo kertoi ettei pelkästään mitään kokoonpanoja ole tulossa. Koko lista muutoksista: Update Version 1.04 - NHL 16 - NHL Gamer (linkki vie NHL Gamer sivustolle jossa lueteltu NHL16 päivityksen muutokset).

Vielä ei isommin ole kerennyt kokeilemaan, lisätietoa kokemuksista myöhemmin, muut vapaita jakamaan huomionsa. Poketuksen muutokset kuulostavat hyvältä, samoin manuaalinen maalivahti rankkareissa on tärkeä.
 

Sekera

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, prosessit ja yrittäminen
Onko joku saanut tehtyä maalin niin että maila menee maaliverkon läpi? Viimeisimmät päivityksen on asennettu ja pelimuotona Be A GM.

Kesseli vetäisi onetimeri-lämärin yläputkeen, kiekko tipahti maaliviivan väärälle puolen, maalin takana jäpittänyt toinen laituri survaisi mailansa verkon läpi ja siirsi kiekon itseensä päin eli maaliviivan toiselle puolen. 1-0 ja kädet pystyyn.
 

Jalkamiina

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tuomarit
Tuli sitten hommattua PS4 ja NHL16.

Edellinen versioni NHL14 (PS3) oli muutamine pikku lapsuksineen mielestäni loistava, ehkä jopa paras julkaisu koko historiansa aikana.

Nyt olen pelaillut vajaan viikon ja noin 20 peliä tätä uudenuutukaista tuotosta ja täytyy kyllä sanoa, että pelattavuus vaikuttaa ottaneen aimoharppauksen taakse päin. Pelin tempo on hidastunut järkyttävästi ja pelin suolasta, taklaamisesta, on tehty täysin tehotonta kun kaatuneet pelaajat hyppäävät sekunnin murto-osassa takaisin pystyyn. Kiekko polttaa lavassa ja nettipelit, joita olen tässä toistaiseksi pelannut ovat puolin ja toisin säälittävän näköistä räpellystä. Mainittakoon, että olen kuitenkin voittanut valtaosan peleistä, joten tämä ei ole vain huonon häviäjän tilitystä :) Kiekko pomppii miten sattuu, mailahäirinnästä on tehty tehottomampaa ja kiekon saa parhaiten pois vain luistelemalla päin vastustajaa. Skill stickistä on tehty myös jähmeämpää ja kunnon kynäily on täysin mahdotonta. Läpiajosta maalinteko ei ainakaan vielä tällä kokemuksella tunnu onnistuvan kun hitonmoisella hillolla.

Nämä kaikki edellä mainitut seikat johtavat vain siihen, että pelaaminen on köyhempää kun ei varsinaisesti tarvita tilannenopeita ratkaisuja ja taitoa. Näyttää kun kentällä pyörisi kymmenen tervassa pyöriteltyä kullia, jotka vain törmäilevät toisiinsa.

Toivon todella, että tämä näkemys muuttuu parempaan kun pelitunteja tulee alle, muussa tapauksessa kaivan vanhan kunnon NHL14 naftaliinista.

Jakaako kenties joku saman näkemyksen?

Toivottavasti joku on myös tästä täysin eri mieltä...
 

P.Kaukalo

Jäsen
Tuli sitten hommattua PS4 ja NHL16.

Edellinen versioni NHL14 (PS3) oli muutamine pikku lapsuksineen mielestäni loistava, ehkä jopa paras julkaisu koko historiansa aikana.

Nyt olen pelaillut vajaan viikon ja noin 20 peliä tätä uudenuutukaista tuotosta ja täytyy kyllä sanoa, että pelattavuus vaikuttaa ottaneen aimoharppauksen taakse päin. Pelin tempo on hidastunut järkyttävästi ja pelin suolasta, taklaamisesta, on tehty täysin tehotonta kun kaatuneet pelaajat hyppäävät sekunnin murto-osassa takaisin pystyyn. Kiekko polttaa lavassa ja nettipelit, joita olen tässä toistaiseksi pelannut ovat puolin ja toisin säälittävän näköistä räpellystä. Mainittakoon, että olen kuitenkin voittanut valtaosan peleistä, joten tämä ei ole vain huonon häviäjän tilitystä :) Kiekko pomppii miten sattuu, mailahäirinnästä on tehty tehottomampaa ja kiekon saa parhaiten pois vain luistelemalla päin vastustajaa. Skill stickistä on tehty myös jähmeämpää ja kunnon kynäily on täysin mahdotonta. Läpiajosta maalinteko ei ainakaan vielä tällä kokemuksella tunnu onnistuvan kun hitonmoisella hillolla.

Nämä kaikki edellä mainitut seikat johtavat vain siihen, että pelaaminen on köyhempää kun ei varsinaisesti tarvita tilannenopeita ratkaisuja ja taitoa. Näyttää kun kentällä pyörisi kymmenen tervassa pyöriteltyä kullia, jotka vain törmäilevät toisiinsa.

Toivon todella, että tämä näkemys muuttuu parempaan kun pelitunteja tulee alle, muussa tapauksessa kaivan vanhan kunnon NHL14 naftaliinista.

Jakaako kenties joku saman näkemyksen?

Toivottavasti joku on myös tästä täysin eri mieltä...

Itse olin alkuun pitkälle samoilla linjoilla ensimmäisten kokemusten myötä tästä pelistä. Ja mainittakoon, että myös omasta mielestäni NHL 14 ja ps3 on toistaiseksi paras NHL-sarjan peleistä.

Mutta...Rohkenisin jopa väittää, että kynäily tässä uudessa versiossa on hyödyllisempää, kuin 14:ssa. Kynäilyllä tarkoitan nyt nimenomaan skill stick-henkistä kikkailua ja kiekon suojaamista... en L1 napin käyttöä. Läpiajoista on suhteellisen helpo tehdä maali, kunhan tottuu tuohon että veska pelaa mailalla kiekon pois jos vie liian lähelle. Rysty toimii komeammin kuin 14:ssa. Sitten taas mielestäni miinusta on se, ettei kiekkoa voi viedä "foppatilaan", joka 14 oli erittäin nautinnollista.

Mailahäirintä oli alkuun liian tehokasta noin omasta mielestä, ja siihen on puututtu viimeisimmässä päivityksessä. Nyt pitää ajoittaa ja tähdätä se pokecheck oikein.
Samoin hyvä asia oli, että voi itse olla maalissa rankkareissa, koska parilla glitchillä pystyi joka kerta tekemään maalin niin halutessaan.
Se mitä sanot päin luistelusta, ei pidä paikkaansa noin omasta mielestä: vartaloharhautuksilla on helppo ohittaa pelaaja joka ryntää päin..samoin tietysti kiekon oikea-aikaisella siirtelyllä. Yleensä, vastustajan pelitapa (passiivinen vs aggressiivinen) paljastuu ensimmäisen hyökkäyksen yhteydessä. Noin yleisesti olen sitä mieltä, että "hyvät pelaajat" keskimäärin taklaavat vähemmän, ja ennemminkin sijoittuvat hyvin, blokkaavat laukaisulinjat ja syöttölinjat. Mielestäni näin myös NHL14:ssa oli asian laita (varmaan 1000-peliä pelattuna). Taklausta kannattaa omasta mielestä käyttää vain mikäli on 100 varma sen onnistumisesta, koska hyvä pelaaja rankaisee melkein poikkeuksetta, kun ohi mennyt taklaus (tai onnistunut, mutta vastustaja pysyy kiekossa) luo tilaa ja aikaa.

Pelinopeudesta olen osittain samaa mieltä, ja varsinkin juuri tuo siirtyminen 14 -> 16 on alkuun hankalaa. Tähän kuitenkin tottuu, kun saa pelejä alle, ja kyllä siinä taas kiire tulee, kun saa kovempia vastustajia vastaan. Positiivista verrattuna 14:
- pakit pitävät viivan paremmin
- enää ei ole tuota hyvin rasittavaa pomppuglitchiä, jota NHL14:sta osa pelaajista harrasti (heittävät kiekon keskialuuelta hyökkäysalueella, kiekko pomppii laidasta eikä omat pakit saa haltuun)
- Läpiajoissa monipuolisemmat kynät tuottavat tulosta (14:sta tsekkijalka ja rystyltä kämmenelle onnistui 9/10 niin ei tarvinnut muuta käyttää)
- Maskivedot ovat parempia
- Säbäranne etukulmaan ei uppoa yhtä usein
- Maali+veskan häirintä samanaikaiseti ei nyt aiheuta automaattista jäähyä, vaan videotarkastuksen ja aloitus ulos (oli saatana rasittavaa NHL 14:ssa)

Huonoa verrattuna 14:
- pelitempo on hitaampi (tähän tottuu)
- Pelaajat lähtevät tahmeasti liikkeelle (tähänkin tottuu), mutta näiden kahden ensimmäisen asian vuoksi mielestäni pelituntuma NHL14:ssa noin kokonaisuutena oli parempi
- Ei foppakynää
- Kiekkoa jopa liian helppo suojata skill stickillä - tämä käytännössä tarkoittaa sitä, että kannattaa puolustaa passiivisesti, kun tulee vastustaja joka yrittää pelin ylivoimaisesti helpointa ja suosituinta tapaa tehdä maali eli kiekon suojaus, pyöriminen kulmissa ja syöttä takatolpalle. Tämän voi melko hyvin estää sijoittumalla maalin eteen ja tekemällä oikea-aikaisia poke checkejä. Tämä kuitenkin tekee peleistä jonkin verran puuduttavia.
- Mitä korkeammalle tasolle nousee, niin sitä varmemmin yllä oleva toteutuu. Tämä tosin ongelma kaikissa änäreissä katta aikojen - NHL14:sta säbäranne ja olihan siinäkin suht hellpo pyöriä ja odotella onetimer paikkaa. "Dont hate the game..."
- Pelien kesto - tätä en oikein ymmärrä, erän pituus on tuo tuttu 5min, mutta keskimäärin yksi online ottelu kestää sen 30min. Aivan liian pitkä noin omaan makuun ja lisää pelin puuduttavuutta. NHL14:sta tuttu noin 20min kestävä ottelu oli omaan makuun juuri sopiva.

Kaiken kaikkiaan olen sit mieltä, että NHL 14 vie kyllä voiton, mutta alkukankeuden jälkeen on tämä NHL 16 oikein pelattava peli ja mielestäni paranee mitä enemmän saa pelejä alle ja pääsee sisään tempoon etc.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
EA meni tällä uudella tänään tulleella patchillaan kuulemma poistamaan kokonaan suoraan syötöstä-vedot ja nyt supertähdet sutii kiekosta joka kerta ohi?

Voi jeesus..
 

Fernando

Jäsen
Suosikkijoukkue
los serranos
EA meni tällä uudella tänään tulleella patchillaan kuulemma poistamaan kokonaan suoraan syötöstä-vedot ja nyt supertähdet sutii kiekosta joka kerta ohi?

Voi jeesus..
Yksi HUT peli uudella pätsillä takana. 2/2 one timeria Raskin selän takana sanoo morjesta.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Yksi HUT peli uudella pätsillä takana. 2/2 one timeria Raskin selän takana sanoo morjesta.
Jahas, Olen sitten vissiin saanut virheellistä tietoa.

Pitää ite testailla miltä tuntuu huomenna.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
NOV 13 - TUNER

Coaching Feedback:
- Teamplay grades are higher for players who avoid penalties and long shifts
- Offense and Defense expectations are no longer elevated in the playoffs
- Offense expectations are lowered slightly for BAP NHL players , Play Now, and EASHL
- Overall letter grades will be higher due to the above expectation modifications
- Lower penalties for losing a fight
- Slightly lower defensive grade accumulation

EASHL/Online Team Play:
- Lowered the threshold to which a player is able to receive a puck cleanly to encourage more passing.

Hardcore Gamestyle Tuning:
- Lowered the effect protecting the puck has in resistance to being hit (either with protect puck or holding the puck out away from your opponent)
- Tuning for pokecheck changes that were added in the Nov 6 content update.
- Increased effect on speed when spamming pokecheck
- An increase in the chance of a trip when spamming pokecheck into the skates of a puck carrier from behind.

Siinä suora kopio EA:n foorumeilta tästä viimeisimmästä tuunerista.
 

motamoro

Jäsen
Ainakin normi 1vs1 ranked onlinessa peliaika oli 4min. Onko se jo ollut aiemminkin vai tuliko päivityksen mukana? Hyvä juttu mielestäni niin peli ei kestä liian kauaa.
 

Valetsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Minnesota Wild, ym. suomalaiset NHL:ssä
Hohhoijaa. kellään muulla jatkuvaa jäätyilyä/bugailua erityisesti HUT:n puolella? Yhden pelisession aikana joudun ainakin 3-10 kertaa käynnistämään pelin uudestaan. aivan käsittämätöntä että tälläistä ei voida korjata. Yleensä peli jumittuu esim pelaajaan hintaa laittaessa jne.
 

Sammy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hohhoijaa. kellään muulla jatkuvaa jäätyilyä/bugailua erityisesti HUT:n puolella? Yhden pelisession aikana joudun ainakin 3-10 kertaa käynnistämään pelin uudestaan. aivan käsittämätöntä että tälläistä ei voida korjata. Yleensä peli jumittuu esim pelaajaan hintaa laittaessa jne.

Joo, samaa nyt havainnut viime aikoina, että jäätyy turhan usein peli. Just noita hintoja laittessa ja sitten esim. peliin mennessä kun vastustaja on arvottu.
 
Koska tulee Legasyyn rosteripäivitys? PS4lle tullut jo marraskuussa kuulemma. Yli sata peliä hakannut 1vs1 pelejä kuukauden verran ja sijoitus nyt 50 parhaan joukossa. Parhaimmillaan olin muistaakseni kolmenkymmenen sakissa. Pari vittumaista tyyppiä tullut vastaan joista yksi tekee aina jotain bugia tai keinoa että voittaa aloitukset. Noin yleisesti tosi vähän pelaajia linjoilla. 1vs1 siis. EASHL en nyt oo jaksanut. Minun nick Jomppa_K. Saatte varmasti reilua ja rehtiä peliä sekä kovaa taistelua irtokiekoista :)
 

red.machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Slovakia
Koska tulee Legasyyn rosteripäivitys? PS4lle tullut jo marraskuussa kuulemma. Yli sata peliä hakannut 1vs1 pelejä kuukauden verran ja sijoitus nyt 50 parhaan joukossa. Parhaimmillaan olin muistaakseni kolmenkymmenen sakissa. Pari vittumaista tyyppiä tullut vastaan joista yksi tekee aina jotain bugia tai keinoa että voittaa aloitukset. Noin yleisesti tosi vähän pelaajia linjoilla. 1vs1 siis. EASHL en nyt oo jaksanut. Minun nick Jomppa_K. Saatte varmasti reilua ja rehtiä peliä sekä kovaa taistelua irtokiekoista :)

Luulen että parin viikon sisällä tulee. Voisin tässä joku päivä ottaa matsin sua vastaan, kun ei tuolla onlinessa oikein pelaajia näy. Yhtään online-matsia en vielä ole päässyt pelaamaan.
 

dexter__35

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Anaheim Ducks, sekä paikalliset.
Tänään sain takuuseen uuden ohjaimen, lähetin vanhan 21.10. Onneksi oli laina ohjain, muuten olisi voinut kesto vituttaa :D
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös