Ensimmäinen viestini tänne Peliluolan puolelle, ainakin muistaakseni. En löytänyt mitään "yleistä höpinää eri peleistä" -ketjua, joten tuuttaan tämän tänne. Pahoittelut jos menee liikaa ot:n puolelle.
Mullahan siis ei ole vuosikausiin ollut mitään konsolia (tai on tuolla Wii jota en ole vuosikausiin käyttänyt), mutta kun kaverilla oli rahapula, niin ostin häneltä asevelihinnalla pleikkari kolmosen. Seuraavana päivänä kävin ostamassa tälle alustalle uusimman änärin, joka ainakin käsittääkseni on melkein sama kuin NHL 16, nimeltään vain NHL Legacy Edition, uusia änäreitä ei tälle kolmoselle taideta enää julkaista.
Noh, sitä sitten into piukassa kotiin pelaamaan, viimeisin änärikokemukseni on jostain vuosituhannen alusta ja silloinkaan ei konsolilla, vaan peeceellä. Ihan kivalta tuo peli vaikuttaa, mutta voi luoja miten vaikeaa on opetella käyttämään Skill stickiä varsinkin kun pelailin ensin NHL 94 -ohjainasetuksilla, jossa ei käytössä ole kuin ihan vain muutama nappi ja oikealla ohjaimen tatilla pelkästään tapellaan, ei muuta. Tajusin muutaman päivän pelailtuani, että eihän ilman tota Skill stickiä saa tehtyä mitään hienoja harhautuksia ja paljon muutakin mukavaa jää puuttumaan. Olen nyt pari päivää yrittänyt tuon käyttöä opetella ja vaikka se auttavasti alkaakin olemaan hallussa, niin en vieläkään osaa mm. aloittaa noilla ohjainasetuksilla ollenkaan. Turhan paljon saa vastustaja tasoitusta, kun vie järjestään kaikki aloitukset.
Muutenkin on ihan uskomattoman hankalaa opetella pelaamaan noilla Skill stick-ohjainasetuksilla, mutta se varmaan johtuu siitä, että olen kasibittinen nintendo-sukupolven ihmisiä, eikä mulla ole vuosiin ollut mitään pelivehjettä ja tosiaan kruunuksi en ole ikinä omistanut yhtään änäriä. Viimeisin jääkiekkopelini taisi olla Nintendon Blades of Steel, joten siltä pohjalta... :)
Mutta vielä mä saatana opin tuon ihan jo senkin takia, että voin netissä ottaa frendien kanssa edes joten kuten tasaväkisiä matseja.