NHL 16 – yleinen keskustelu

  • 331 349
  • 1 042

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Onko joku pelannu Liigakautta änärissä? Itse vasta aloitin, mutta tahtoo olla perkeleen tuskasta ku Kilpeläisen t% on jotain 70... todella helppoja maaleja päästä sen 2/peli... Säälipaikka odottaa näillä otteilla... (onko tässä edes niitä?)
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Olenko ainoa josta tuntuu että botin tekoäly omien puolella on mennyt vain järkyttävämpään suuntaan NHL15-pelistä? Äsken pelatessani HUT-peliä, seisoin vakaasti vedon ja vastustajan välissä blokaten tilan pois vasemmalla pakillani. Noh, mitä tekee hyökkäysalueelta tuleva Buffy? Luistelee täysiä mua päin, blokaten molemmat meistä sivuun ja vastustaja saa laittaa aivan rauhassa kiekon tyhjiin ja tämä vain, koska tuo paikka on tämän oikean puolustajan paikka.

Lisäksi en muista nähneeni varmaan koskaan, että bottihyökkääjä, jolla on kiekko vapaana jäällä vieressä, menisi kiekkoa ottamaan, vaan luistelee vaan jonnekin maalin eteen tai vastaavaa seisoskelemaan. Monttu auki saanut todistaa aikas monta kertaa ties mitä tuolla jäällä by bottipelaajat.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Lisäksi en muista nähneeni varmaan koskaan, että bottihyökkääjä, jolla on kiekko vapaana jäällä vieressä, menisi kiekkoa ottamaan, vaan luistelee vaan jonnekin maalin eteen tai vastaavaa seisoskelemaan. Monttu auki saanut todistaa aikas monta kertaa ties mitä tuolla jäällä by bottipelaajat.
Joo, todella ärsyttävää tuo. Olen ennen pelannut paljon esim. Be a GM-modea, mutta jotenkin ei ole koko peli oikein missään vaiheessa tuntunut kivalta/hyvältä. Tuntuu, että paras tapa tehdä maali olisi vaan luistella muutama mutka hyökkäysalueella ja luistella jonnekkin aloitusympyrään ja laukasta yläkulmaan.

En ole varmaan mitään änäriä pelannut näin vähän. Äsken yritin taas yhden pelin pelata, mutta vissiin mun pelityyli on yksinkertaisesti väärä tietokonetta vastaan pelatessa. Taas oli hyökkäysalueaika tupla, laukauksia 35 vs. 18 ja niin vaan botti voittaa 5-6(!). Kertokaas mulle miten tässä voi voittaa?
  • Kun vastustaja sitoo laidassa, niin miten saatanassa sen kiekon saa pelattua omille, kun noin pääsääntöisesti kukaan oma pelaaja ei tule avuksi/lähelle? Ja usein kun koitan taklata laidassa olevan vastustajan irti kiekosta päättääkin mun pelaaja sitoa sen vastustajan, vaikka en paina sitomisnappia. Miksi? Sitten tulee taas kiekonmenetys, kun ketään omaa pelaajaa ei ole lähettyvillä.
  • Miten tässä oikeasti kuuluu tehdä maalit? Syöttäminen on vaikeaa, mutta sen olen nyt saanut sinne yli 70% tasolle. hankala saada ylemmäs, kun niin usein kiekko tuntuu menevät pelaajien lavan läpi tai osuvan 5m päässä olevan vastustajan luistimiin. Olen siis ennen tehnyt paljon maaleja mm. poikkisyötöillä, mutta nyt pelaajat laukoo niin usein esim. ohi kiekosta ettei voi käsittää. Tosin lyövät kiekosta ohi usein ihan suorassa luistelussakin ilman että kukaan edes ahdistelee.
Onneks on muita pelejä. Mä oon vaan helvetin huono tässä.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
@Ötökkä Itse hylkäsin kusetuspelit botilta jo aikaa sitten HUT:ssa. Joka saatanan peli pääsääntöisesti meni niin, että dominoin peliä mennen tullen, kunnes toisen erän 10min koitti ja yht´äkkiä vastustajan kaiken imeneestä maalivahdista tuli joku ylijumala ja botilla upposi joka toinen veto maaliin ja peli 5-1 -> 5-5.

Kuulemma slidereilla tuota saa mukavemmaksi, kannattaa googletella. Itse en ole kokeillut vielä.
 

Kotivuori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Washington Capitals, Minnesota Wild
@ötökkä Kyllä laitakahinasta saa kiekon pelattua omille, se pitää vain potkia keskelle tai toiselle puolelle pakista katsottuna, riippuen missä omat menee. Tuo, että yrität taklata mutta alkaa sitomaan, johtuu siitä että vastustaja vie kiekon laidalle. Voit itsekin vaikka nettipelissä suojata kiekkoa näin. Suojaavaa pelaajaa et voi taklata selkään vaikka kuinka vituttaisi.

Bottia vastaan maalinteko on erilaista kuin nettipelissä. Bottia vastaan itse pelaan paljon realistisempaa peliä, esimerkiksi viivalämäreitä ja ohjureita haen paljon, ja läpiajoja kyttäilen. Maalinteko voi olla vaikeaa jos ei osaa muuta kuin nuo netissä harrastettavat jonnemaalit. Myös syöttäminen on vaikeampaa bottia vastaan, siksi kannattaa opetella lättysyöttö.

Jos tuntuu liian vaikealta, niin muista että vaikeustasoa voi säätää. Jos haluat voittaa niin ei kannata pelata supertähtenä.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
@ötökkä Kyllä laitakahinasta saa kiekon pelattua omille, se pitää vain potkia keskelle tai toiselle puolelle pakista katsottuna, riippuen missä omat menee. Tuo, että yrität taklata mutta alkaa sitomaan, johtuu siitä että vastustaja vie kiekon laidalle. Voit itsekin vaikka nettipelissä suojata kiekkoa näin. Suojaavaa pelaajaa et voi taklata selkään vaikka kuinka vituttaisi.

Bottia vastaan maalinteko on erilaista kuin nettipelissä. Bottia vastaan itse pelaan paljon realistisempaa peliä, esimerkiksi viivalämäreitä ja ohjureita haen paljon, ja läpiajoja kyttäilen. Maalinteko voi olla vaikeaa jos ei osaa muuta kuin nuo netissä harrastettavat jonnemaalit. Myös syöttäminen on vaikeampaa bottia vastaan, siksi kannattaa opetella lättysyöttö.

Jos tuntuu liian vaikealta, niin muista että vaikeustasoa voi säätää. Jos haluat voittaa niin ei kannata pelata supertähtenä.
Luulen että suurin ongelma on tuo, että oma veska oikeasti imee joka pelissä sen 3 helppoa. Siis kaukaa, ilman maskia tehtyjä vetoja (kun itse peitän poikittaissyöttöä). Kyllä tuo minun edellisenkin pelin viisi maalia pitäisi riittää, kun botilla vetoja alle 20.

Mutta ei riitä. Ja tosiaan omat pelaajat eivät ole millään tavalla akstiivisia irtokiekkojen suhteen ja joskus tuo pelaajan valitseminen on hankalaa - monta maalia botti tehnyt ihan vaan kun omat pelaajat seisoo monttu auki maalin edessä irtokiekko nokan eessä...
 

jalperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa,sympatiat Itä-Kaakkois-Suomi-Turku akselille
Hei, ehkä tyhmä kysymys, mutta kun XBOX one tukee XBOX 360 pelei, niin toimiiko siis Legacy Edition myös XBOX onella?
 

Hänski

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Oon tätä pitkään koittanu selvittää ja todennäköisesti ei oo mahollista, mutta voiko maajoukkueilla pelata mitenkään NHL kaukalossa kun ei tuo lentokenttä oikein iske?
 

Maigeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK❤️ The Habs, Everton FC, Joe Finley
Kuinka monta HUT kultapakettia sai ennakkotilauden yhteydessä, itse sain vain yhden.
 

Eugene

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, SaiPa, Ketterä
Oon tätä pitkään koittanu selvittää ja todennäköisesti ei oo mahollista, mutta voiko maajoukkueilla pelata mitenkään NHL kaukalossa kun ei tuo lentokenttä oikein iske?
Tuskinpa. En ole itsekään tuota mahdollisuutta mistään löytänyt, ei oikein nappaa itseäkään lentokentällä surffailla.

Seuraavaan änäriin toiveita pienestä kaukalosta majupeleihin on World Cupin myötä. Toivotaan parasta. Nyt kun viimein fiksailivat nuo maajoukkueet suht koht oikeiksi verrattuna aikaisempiin versioihin. Vielä kun saataisiin se Slovenia ja miksei Unkarikin peliin mukaan.
 

Doforos

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsingfors, LA Kings, MMÅ
Itselle ei ole kyllä kolahtanut tänä vuonna ei EASHL, ei HUT. Ekaa ehkä joku 60-70 peliä, joista varmaan 2/3 ihan julkaisun aikoihin maanisella tahdilla ja HUT:ia alle 10 matsia. Sen verran toki, että joku ehti mullekin jo tehdä tuon pelin jäädyttämisen heti alkuun. Toisaalta ilman Fallouteja ja MGS:ää voisi olla enempikin pelailtuna. Ehkä.

Repäisin tosin tässä ja editoin koko änärin pelaajiston arvot uusiksi. Meni ehkä 55 min. per. joukkue ja aika liukuhihnalta tuli vedeltyä, enkä edes testannut välissä mitään. Veskareidenkin arvoja kun katsoi, niin EA oli lyönyt aggressiivisuuden järjestäinsä sinne tasolle 85. Kai se tietääkseni vaikuttaa siihen miten ulkona maalista veskari pelaa. Löin sitten perusarvoksi 75 ja vielä erikseen viivahiirille, sekä vähän pienemmille, aggressiivisille kassareille eri askelmat. Samaten taitanen ronkkia valtaosan torjuntatyylit vielä perhoseksi. Oli nuo sitten realistisia noin muutettuna tai ei, niin toivottavasti saisi vähän enemmän peruspelillä synnytettyä maaleja. Ja nyt on kassareiden välillä kunnon erot tasossa. Kontrasin sitten tietysti isolla kädellä alentamalla pelaajien vetoarvoja jne. Eli ihan NHL14 Revamped -rosterien hengessä. Nyt luulisi näkyvän ja tuntuvan kun siellä on vaikka Benn - Seguin - Sharp kentällä ykkösylivoimasta puhumattakaan. Pitäisi ainakin.

Vielä varmaan jossain kohtaa nopsaan vetää AHL jonkinlaiseen linjaan, että voisi jotain kautta aloitella joukkueella, tai BaP:na. Junnut ja FA:t sitten tietysti on vielä sekoittamassa, mutta en minä saa koskaan pelattua edes sitä yhtä kautta kun en simuloi yhtään peliä. Joten niihin ainakin tuhlaisi aikaansa, jos ei sitä tehnyt jo hieman nytkin. Riippunee lopputuloksesta.

Julkkarin aikaan koitin jo tätä tehdä, mutta mulla jäätyi peli jo ekaa porukkaa muokattaessa, eikä EA ollut vielä noita Eicheleitä jne. tehnyt. Sen sijaan nyt yllätyin suuresti kun peli ei temppuillut ollenkaan. En toki tehnyt kuin arvot, sekä hieman saatoin säätää tonttia ja pelaajatyyppiä, jos satuin huomaamaan. En tiedä onko siellä sopparipuolellakin vielä se bugi, että jotain 7 vuotta pidemmät sopparit resetoituu yhdeksi vuodeksi muokattaessa.

Kuulostaa mielenkiintoiselta. Tähän toivoisi ehdottomasti mahdollisuuta juuri pelisarjan faneille ja jääkiekkoihmisille luoda omia slidereita ja rostereita pelaajamuokkauksineen, siten että ne voisi vaan lataa jostain netistä ja ottaa suoraan käyttöön omaan pelaamiseen.

Ei luulisi millään ainakaan haittaavan pelien myyntejä tai muutenkaan olevan haitaksi millään tapaa.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Tämä peli on kyllä ainakin HUT:n puolella jotain niin järkyttävää, ettei voi ymmärtää taaskaan kerran näitä asioita, mutta eipä nämä myöskään yllättäen koska: EA.
Peli on tullut selvästi eteenpäin viime vuoden hirvityksestä, mutta on niin täynnä bugeja ja typeriä asioita ettei pysty ymmärtämään miksei EA vaan voi korjata näitä. Aikaa oli taas se vuosi, mutta ei. On hienoa hävitä pelejä, kun mm. kiekot menee laitojen läpi ja tuon takia saan 2min jäähyn pelin viivyttämisestä tai kun olen ensimmäisenä selvästi pitkässä kiekossa hyökkääjälläni ja peli se kun viheltää pelin poikki ja vastapuoli sitten tekee sen helvetin sitomisaloitus-maalin.

- Kiekot menevät laitojen läpi edelleen, tätä ei korjattu NHL15 pelistä, kunhan tuntuu hieman vähentyneen
- Pitkät kiekot vihelletään vaikka olisit ensimmäisenä kiekossa, jos vastustajan pelaaja on 3 metrin päässä kiekosta sun perässä
- Lämmätty kiekko pysähtyy joka kerta kuin seinään kun se osuu vastustajan pelaajaan, tai sitten pomppaa vastustajasta toisen vastustajan lapaan kuin Raipen lätty konsanaan.
- Välillä kun tapahtuu irtokiekko, sun ukko ei voi saada sitä vaan siihen kiekon ympärille syntyy joku ihme näkymätön voimakenttä jota ympäri sitten tämä minun pelaajani pyörii kuin puolukka hirmumyrskyssä. Tämä tosin ei ole kovin yleistä onneksi.
- Kiekot pomppivat välillä jäässä ihan käsittämättömällä tavalla. Juuri ennen oman ukkoni lapaa, kiekko hyppää sen lavan yli kuin superpallo ja vastustaja saa kiekon.
- Välillä tuntuu että ei tarvitse kuin seistä vieressä, niin kiekko suorastaan hypähtää siihen puolustavan pelaajan lapaan.
- Omat pelaajat eivät välillä saa syöttöjä perille/kiinni ja vedot menevät avopakoista aivan minne sattuu
- Boardplay on aivan järjetöntä jos vastustaja tuputtaa sitä. Pelaajat imeytyvät pahimmillaan täydestä luistelusta 2m päässä olevaan laitaan kuin magneetti vetäisi niitä puoleensa.
- Online-pelaaminen tuntuu olevan pelkkää mailasotaa edelleen, vaikka EA sitä yrittikin korjata. Pokepokea ja mailanoston spämmäystä melkein jokaisella.
- Hyökkääminen onlinessa on pelkkää kulmissa pyörimistä ja sen suoraan syötöstä tyhjiin maalin hakemista tai sitten yritetään päästä ohi bottipakeista ja hakea maalin kulmalta rystynostoa tyhjin. Tuntuu ettei kukaan edes yritä pelata peli nimeltä jääkiekko.
- Tekoäly on edelleen liian usein aivan järkyttävä taneli kentällä. Ei mene irtokiekkoihin, vaan luistelee ties minne maalin eteen seisoskelemana jotain omaa määrättyä luisinrataansa pitkin.
- Kiekko hypähtää edelleen vetäessä joskus mailan lavan yli ja rystypuoli mailasta sinkoaa kiekon mun omaan päähän/keskialueelle. Nyt sentään se pelaaja ei enää jäädy siihen ihme kyykkyasentoon sinne hyökkäyspäähän, kuten NHL15-pelissä teki.

Peli on niin hemmetin epämiellyttävä HUT:n puolella kun olla ja voi, ihan sama voitatko vai et, niin 80% peleistä vain ahdistaa, eikä tunnu mukavalta vähää alusta. Lisäksi tuntuu että tuolla HUT:n playoffien puolella on kaikki HUT:n pahimmat pelaajat ja kaikki vähänkään kivat vastukset jättävät tuon pelaamatta täysin.

Onko tää millainen peli Offline-puolella ja kunnon slidereilla? Ihan hiton epämiellyttävä tuo botti on ainakin HUT:ssa. Taklailu ja laitoihin sitominen menee aivan järjettömyyksiin ja usein botilla uppoaa joka toinen veto sisään kun on häviöllä, jos peli niin päättää.

Millaiselta EASHL vaikuttaa? Jäänyt kyllä nyt aivan liian vähälle pelaamiselle tuo, kiitos näiden joukkuekeruiden HUT:n puolella omalta osaltani.

Jeesus mulla on ikävä meidän vanhaa GMC-liigaa/-porukkaa.
 
Viimeksi muokattu:

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.

Doforos

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsingfors, LA Kings, MMÅ
Mikä on yleinen mielipide tuohon maalivahdin liikuttamiseen?

Siitä en pidä että jos haetaan selvästi kontaktia ja kalastellaan jäähyä, ettei yritetä edes kiekkoon. Mutta jos kiekko menee maalin taakse, ennakoin tämän, otan veskarin haltuun, meen kiekkoon, seuraan ehkä kumman puolen karvaaja valitsee ja liikutan kulmaan. Onko ok? Ei sitä ole pakko tulla taklaamaan sinne maalin taakse. Siinähän voi tulla siihen vierelle, vetää jarruta ja alkaa pokecheck. Hallitkaa se pelaajan liike ja fysiikan momentum. Se on eri asia jos kiekkoa jää maalivahdilla hautomaan sinne maalin taakse tai minne vaan.

Toinen skenaario. Huono syöttö hyökkäysalueella tai puolittainen purku, ja kiekko liukuu mun päähän (Juuri niin kauas - siihen aloitusympyröiden yläkaarelle - ettei veskari itsestään sitä hae. Muttei niin lähellä, ettei siitä kuitenkaan saisi puhdasta läpiajoa). Tykkään välillä nopeasti reagoida, ottaa maalivahdin haltuun, mennä kiekkoon ja nopeasti pelaa pois. Ei tule sitä läpiajoa. Teen tämän vain silloin, kun luulen etten puolustajalle pääse millään häiritsemään karkaavaa pelaajaa.

Kyllähän herrasmiespeleissä ja jos kunnolla ottaa matsia, on hyvä sopia sääntö, että maalivahtia ei liikuteta manuaalisesti ollenkaan.

Pelaan old genillä ja omistan NHL Legacyn.
 

Valetsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Minnesota Wild, ym. suomalaiset NHL:ssä
Jaahas. rosteripäivitys tullut ja nyt löytyy mm. Juolevi Londonista ja Niemeläinen Saginawista (tosin viltistä). Omaavat ilmeisesti sittenkin luvat lisätä uudet chl pelaajat peliin...
 

FutureHockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS - Connorit Bedard & McDavid
Hehee, EA se jaksaa yllättää bugeillaan.. Pistetään tänne sama vuodatus jonka laitoin jo Facebookiin:

"Juuri kun NHL '15 jälkeen ajattelin, että EA ei pysty enää bugeillaan minua yllättämään, se vetää taas uuden kortin hatusta NHL '16:sta.

Tilanne oli tämä: Sain ajassa 02:54 kahden (2) minuutin rangaistuksen kampituksesta. Alivoimalla rakensin hyökkäystä, menetin kiekon hyökkäyspäässä ja vedin Tuppuraiset eli taklasin vastustajan selästä plekseihin niin, että tuntuu. Tulos: Paul Stastnylle viisiminuuttinen (5) sekä ottelurangaistus ajassa 03:53. Ansaittua.

Seuraavassa aloituksessä hämmästelin kun yläkellossa näkyi, että 5-3 YV on vastustajalla peräti viiden (5) minuutin mittainen. Ajattelin, että sain vain tilanteesta jollain ilveellä kaksi ottelurangaistusta. Hämmästyksekseni kuitenkin huomasin, että kun alivoima oli selvitetty (Ja Patrick Sharpilla vieläpä isketty ottelun 0-1 avausosuma 5-3 alivoimalla), oli minulla kentällä jatkuvasti ainoastaan neljä ukkoa. Näin siis edettiin ottelun loppuun asti, joskin välillä jouduin jälleen kahden minuutin alivoimalle otettuani rangaistuksen. Kun vastustaja otti rangaistuksen, pelattiin 4-4 peliä."


Ja alhaalta vielä kuvaa tapauksesta :D
 

Liitteet

  • Bugi1.jpg
    Bugi1.jpg
    57 KB · kertaa luettu: 782
  • Bugi2.jpg
    Bugi2.jpg
    57,7 KB · kertaa luettu: 751

Valetsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Minnesota Wild, ym. suomalaiset NHL:ssä
Hohhoijaa (taas). Ajattelin tässä lähestyvien u20 kisojen maistiaiseksi tehdä u20 joukkueet siirtämällä suomen maajoukkueeseen kaikki suomen u20 joukkueen pelaajat (ja tiputtamalla a-maajoukkueen pelaajat pois). MUTTA tuli pieni mutka matkaan, kiitos EA:n. Mm. Puljujärven, Laineen ja Juolevin siirtäminen maajoukkueeseen ei ole mahdollista, sillä he ovat alaikäisiä -__- Herjaa tälläistä: "alaikäiset pelaajat voivat siirtyä vain CHL-joukkueisiin" mikäli siirtoa yrittää tehdä. Noh, nokkelana poikana ajattelin käydä vanhentamassa näitä kyseisiä pelaajia vuoden verran. MUTTA sekään ei ole mahdollista, sillä iän säätäminen on lukittu muokkaa pelaajaa- tilassa. Tämän jälkeen luovutin. Ei taida onnistua u20 joukkueen teko tällä kertaa :(
PS: Tarkistin, ja Suomea ei näkynyt Ilveksen kokoonpanossa. myöskään mm. Vaakanaista tai Niko Mikkolaa ei näkynyt joukkueissaan.
 

Manazeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Joo, olipa keskeneräiset rosterit. Ei ollut Suomea eikä Jokista Ilveksen rosterissa. Varmasti muissakin liigajoukkueissa puutteita. Korpisalo taisi puuttua vieläkin AHL:stä. Ja olihan sielä Hännikäinen level 59 ja Moses 64....
 

Takis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, SaiPa
En ole kauaa tätä uutta NHL:ää omistanut ja kaveri sen tänään hommasi. Siitä tulikin mieleen, että pystyikö tässä näitä normaali Online Versus pelejä pelaamaan kaverin kanssa samalla puolella omilta koneilta? Ja jos pystyy niin miten se tapahtuikaan? Kiitokset.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös