Tulkitsinko siis oikein, että Legacyn puolella ei GM-modessa ole noita uusia juttuja (pelaajien kemiat, joukkuepalaverit jne?). Olen yrittäny tuota muutaman päivän googlettaa vaan eipä tuosta pelistä ymmärrettävästi juuri tietoa löydy.
Toisaalta pelkästään noiden kokemuksien pohjalta, mitä
@miki kertoili tuossa, saattaisi tuon pelin ehkä ostaakin, jos kerran tuohon itse pelaamiseen on tehty uudistuksia. Näin ensialkuun kuulostavat jopa parannuksilta...
Legacysta ei löydy noita uudistuksia, mitä on tehty uusien konsolien Be a GM -moodiin. Ei ole siis noita pelaajien tyytyväisyyksiin liittyviä juttuja tai joukkuepalavereja. Tai jos luot uuden pelaajan, niin ei ole mitään playoff-partoja valittavana. Kaikki naamatkin ovat varmaan samoja, mitä oli edellisessä versiossakin. Uusia varustemalleja kyllä on, siis mailoja ja luistimia. Eri asia tietysti, tekeekö joku noilla oikeasti jotain...
Kaikki pelimoodit, mitä oli NHL 15:sta, löytyy kyllä tästä Legacystakin ja pelimoodit ovat varmaan ihan samanlaisia. Voi olla, että niihin ei ole tehty minkäänlaisia muutoksia, on vaan kopioitu suoraan edellisestä versiosta kaikki ja tehty pieniä muutoksia pelaamiseen ja loukkaantumisiin liittyviin asioihin.
Eli ainoa asia, missä Legacy eroaa NHL 15:sta, on pienet pelaamiseen liittyvät viilaukset. Yritin hieman luetella niitä edellisessä viestissäni. Itse kyllä tykkään näistä muutoksista, mutta onhan se suorastaan rikollista, että peliä myydään täydellä hinnalla. EA:n foorumeilta olen yrittänyt lueskella ihmisten kommentteja ja jotkut valittelivat, että PS3:n puolella ei olisi kovinkaan paljoa online-pelaajia. Xbox:lla pelaajat sanoivat, ettei heillä ole ollut tätä ongelmaa vaan online-pelejäkin on saanut pelattua ihan hyvin.
Itse olen pelannut lähes yksinomaan Be a GM -moodia, enkä osaa kyllä varmaksi sanoa, että onko siihen tehty mitään muutoksia. Loukkaantumisiin liittyvät muutokset kyllä vaikuttavat varmaan kaikkiin pelimoodeihin, mutta voi olla, että muita muutoksia ei ole tehty. Kun aloitat Be a GM -kauden, niin huomaat heti, että joukkueet laittavat yli 35-vuotiaita pelaajia trade-listalle, aivan kuten aiemmissa versioissakin. Eli San Josen trade-listalta löytyy heti kättelyssä P. Marleau ja J. Thornton, ovathan herrat jo yli 35-vuotiaita. Sen huomasin myös, että ainakin harjoittelukauden aikana monet joukkueet olivat laittaneet parhaan tai lähes parhaan lupauksensa trade-listalle. Eli paljon olisi saatavilla sellaisia alle 20-vuotiaita jätkiä, joilla on potentiaalissa 4 vihreää tähteä. En muista, oliko edellisessä versiossa tälläinen piirre. Ensimmäisen kauden simuloin testimielessä melkein kokonaan nähdäkseni, olisiko nuorten pelaajien kehityksessä tai varaustilaisuudessa mitään eroa. Eipä niissä taida olla. Sen kyllä huomasin, että jotkut junioriliigoissa pelaavat junnut ottivat aikamoisia harppauksia. Mulla (Carolina) oli junioreissa pari jätkää, joiden kokonaisarvot olivat 57 ja 58, mutta toisen kauden alkaessa ne olivat jo 72 ja 74, eli ihan kelpo AHL-miehiä. Kyllähän varsinkin NHL 15:ssä nuoret pelaajat kehittyivät myös varsin mukavasti, mutta en muista, oliko kehitys aivan yhtä rajua. Hyvä, että nuoret pelaajat kehittyvät, mutta kahden tai kolmen vuoden päästä liigassa on yli sata pelaajaa, joilla on laukausvoimissa 95+ ja lähes yhtä monella pelaajalla on luisteluarvoissa 90+. Tämä johtaa siihen, että tämänhetkiset hyvät pelaajat ovat sitten melkeinpä rivimiehiä. Jotain rajoja voisivat noihinkin laittaa, niin mielenkiinto säilyisi ehkä hieman pitempään.