Mainos

NHL 16 – yleinen keskustelu

  • 334 012
  • 1 036

Hammeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Minnesota Wild, Juventus
Nyt ehkä päivittävät jotain, kun kesken korttien myynnin yhteydet katkesi? Ei pääse enää HUTiin
Jaa-a? Mulla tehnyt nyt koko päivän tuota satunnaisesti. Vissiin 20 kertaa pitänyt iltapäivästä lähtien käynnistää peli uudestaan, että on päässyt takaisin HUT:iin.
 

Niksi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tiedät sen paremmin. Vai tiedätkö sittenkään?
Voitin onlinessa matsin jatkoajalla ja win/loss bonus -40. Performancesta 37 pistettä, joten miinusta tuli voitetusta matsista. Mitä kohtaa en nyt ymmärtänyt, mitä vittua nyt taas? Lisäksi tulos 3-2, joista minulla laukauksia kohti maalia 30 ja vastustajalla 7. Ei riitä vaikka miten lämärillä vetäisi läheltäkin, nytkin kaikki maalit tuli, kun piti kuljettaa kiekko maaliin.

Hienosti HUT on toiminut viimeiset pari päivää... juuh elikkäs ei.
 

Metsuri #37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
No nyt on sitten poistettu tunereista tämä kohta: “Increased the likelihood to trip a player when a pokecheck goes into the opponents skates or legs.”.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Jaa-a? Mulla tehnyt nyt koko päivän tuota satunnaisesti. Vissiin 20 kertaa pitänyt iltapäivästä lähtien käynnistää peli uudestaan, että on päässyt takaisin HUT:iin.
Monta kertaa päivän aikana saanut käynnistellä peliä uudestaan eilen, kun a. tili ei mennyt HUT:n tai b: antoisen ihme virheilmoituksen että kortti jota yritän pistää takaisin myyntiin, on jo myynnissä. Semisti rasittavaa, kun yrittää kerätä noita joukkueita kasaan. Eipä ole HUT ollut koskaan aiemmin noin turhauttava ja sama näemmä jatkuu tänään.

No nyt on sitten poistettu tunereista tämä kohta: “Increased the likelihood to trip a player when a pokecheck goes into the opponents skates or legs.”.
Peliäkään en tällä uudistuksella ehtinyt pelata, mutta olipas taas yllätys että EA korjasi jonkun asian päin sitä itseään. Pari vuotta sitten kiekon eteen heittäytymis-kampitus korjattiin niin että joka toisesta kiekon eteen heittäytymisestä sai jäähyn ja viime vuonna ne moken estämis-bugimaalit niin, että pässibotit törmäilivät maalivahteihin maalintekotilanteissa aivan miten sattuu.

Kumma kun EA ei osaa löytää näille mitään testattua ja toimivaa kultaista keskitietä.
 

Baloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat milloin kenellekkin
Kausimoodia tuli eilen pelattua ja vastustaja teki sitten maalin maalin takaa. Eikä edes vanhanaikaisella vaan kiekko meni taka-alaraudan alta maalivahdille joka sohi sen omiin. Ei vittu että pisti vituttamaan, miten voi kiekko mennä maalin alta mokelle ja se laittaa omiin ja se lasketaan maaliksi.

Toinen on se, että AI saa vitusti maaleja kun kohdistaa vetonsa länkeihin. Huoh.

Muuten ihan hyvä peli.
 

JiVe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Tottenham
Eilenhän nuo pelit oli ensimmäistä kertaa edes vähän siedettäviä, kun se ei ollut pelkkää pokecheckkiä ja mailannostoa. Ihan järjellinen määrä jäähyjä ja pelit päättyivät ihan järkevin lukemin. Ja pelkästään 1vs1 onlinematseja veivasin.
 

vormisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
#LetsGoPens
Oliko tässä nyt sitä paljon puhuttua gm connected tilaa? Mistähän kannattais etsiä jotain nettisarjoja tjsp? Olis kiinnostusta pelata pitempää sarjaa samoja isäntiä vastaan, kun noita yhen maalin miehiä hutissa.
 

Hxxx

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mental tension
Tuli tänään testattua uutta änäriä ja pettymyshän se oli. Jälleen kerran. Jos olisi aikaa ja jaksamista, niin säätojen kautta pelaamista voisi varmaan saada siedettävämmäksi, mutta ei vaan jaksa. EA:n pelit saavat jatkossakin jäädä hyllyyn.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Itse olen tästä uusimmasta änäristä tykännyt, parannus edelliseen on huomattava!
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
No nyt on sitten poistettu tunereista tämä kohta: “Increased the likelihood to trip a player when a pokecheck goes into the opponents skates or legs.”.

Joo tuo onneksi poistettiin "heti". Pelasin joku 4 pelia silloin illalla kun paivitys tuli ja peli oli jatkuvaa ylivoimaa jommalle kummalle joukkueelle.

Muuten peli on loistava. Itse pelaan melkein pelkastaan EASHL:aa ja se on toiminut yllattavan hyvin ja 6 vs 6 matseja melkein joka kerta.
 

McLovin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Vegas Golden Knights
Tuli tänään testattua uutta änäriä ja pettymyshän se oli. Jälleen kerran. Jos olisi aikaa ja jaksamista, niin säätojen kautta pelaamista voisi varmaan saada siedettävämmäksi, mutta ei vaan jaksa. EA:n pelit saavat jatkossakin jäädä hyllyyn.

Millä tavalla uusi änäri oli pettymys?
 
Joo tuo onneksi poistettiin "heti". Pelasin joku 4 pelia silloin illalla kun paivitys tuli ja peli oli jatkuvaa ylivoimaa jommalle kummalle joukkueelle.

Muuten peli on loistava. Itse pelaan melkein pelkastaan EASHL:aa ja se on toiminut yllattavan hyvin ja 6 vs 6 matseja melkein joka kerta.
Olihan tuo kieltämättä aivan järkyttävää pelata kun melkeen jokanen pokecheckki päätty jäähyyn, vaikka siihen mailaan sohitkin. Yksi EASHL peli kesti about vartin pidempään ku normisti ton takia. Samaten 1vs1 onlinessa tuli jäähyjä ihan törkee määrä, meinas kyllä pleksi sulaa. Nyt näyttää siltä, että toi pelattavuus on jotenkin ottanut askeleen NHL 15 suuntaan. Ainoa sellanen rasittava "ominaisuus" on vielä se, kun pakki ei tunnu saavan viivasyöttöjä oikeen kiinni kun yrität siirtää pakille. Sillon kun on viivalla laidassa kiinni niin no problem, mutta usein kun on keskellä viivaa niin saa hakee sitä kiekkoa taas omasta päästä vaikka syöttö meniskin pakkia kohti.. YV:llä homma menee melkeen hyökkien väliseks pelailuksi.
 

Hxxx

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mental tension
Millä tavalla uusi änäri oli pettymys?

Jokainen taklaus lennättää äijän jään pintaan, ei millään tasolla realistista. Poke check aiheuttaa jäähyn liian usein ja samat "varmat maalit" tuntuvat jälleen olevan mukana. En ymmärrä, miksei fysiikkamoottoria voida laittaa kuntoon tähän sarjaan. Fifassa fysiikkamallinnus on aivan eri tasolla ja nyt puhutaan vielä saman firman tekeleestä. Joo, eri tekijät varmasti, mutta jos halua on, niin tämä saataisii varmasti parempaan kuntoon.
 

Sammy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jokainen taklaus lennättää äijän jään pintaan, ei millään tasolla realistista. Poke check aiheuttaa jäähyn liian usein ja samat "varmat maalit" tuntuvat jälleen olevan mukana. En ymmärrä, miksei fysiikkamoottoria voida laittaa kuntoon tähän sarjaan. Fifassa fysiikkamallinnus on aivan eri tasolla ja nyt puhutaan vielä saman firman tekeleestä. Joo, eri tekijät varmasti, mutta jos halua on, niin tämä saataisii varmasti parempaan kuntoon.

Onkohan sulla eri versio pelistä? Mun mielestä toi on juuri eniten muuttunut edellisestä versiosta, että enää ei pelaajat todellakaan lennä jokaisesta taklauksesta jään pintaan, ja pelaajien koolla on merkitystä ja sillä miten taklaus osuu.
 

McLovin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Vegas Golden Knights
Onkohan sulla eri versio pelistä? Mun mielestä toi on juuri eniten muuttunut edellisestä versiosta, että enää ei pelaajat todellakaan lennä jokaisesta taklauksesta jään pintaan, ja pelaajien koolla on merkitystä ja sillä miten taklaus osuu.

Sama juttu mullakin. Mun mielestä peli on ottanut NHL 15:sta verrattuna ison harppauksen eteenpäin nimenomaan pelattavuudessa. Eniten mua syö se että rosterit eivät ole täysin ajantasalla, josta johtuen en viitsi aloittaa Be a GM -tai Season -modea.

Sääli ettei EA:lla ole enää kilpailijaa lätkäpelin puolella.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Sama juttu mullakin. Mun mielestä peli on ottanut NHL 15:sta verrattuna ison harppauksen eteenpäin nimenomaan pelattavuudessa. Eniten mua syö se että rosterit eivät ole täysin ajantasalla, josta johtuen en viitsi aloittaa Be a GM -tai Season -modea.

Sääli ettei EA:lla ole enää kilpailijaa lätkäpelin puolella.
Varmaan riippuu asetuksista? Pelailin Offline-HUTia useamman pelin noilla helpoimmilla "kausilla" ja nyt kun menin supertähtikauteen, on peli ihan eri. Yhtäkkiä pelaajat (ainakin astustajat) helvetin nopeita ja pikku hipasusta omat pelaajat lentää ihan ku räsynuket... ja mullakin siis rosterissa 82-87 tasolla kaikki. Ei kertakaikkiaan ole mitään jakoa ollut tuossa supertähtikaudessa kun syötö ei osu (omat ei saa kiinni), vastustajalta ei voi ottaa kiekkoa pois (aina tulee kamppijäähy) ja sitten vielä omat bottipelaajat sijoittuu päin helvettiä - ei edes oikein ole syölttöpaikkoja.

Turpaan tullut aika isosti :D Sitten kun vielä vetävät kiekosta ohi lämäreissä ja onetimereissa niin rumat lukemat tulee, edellisessä neljässä pelissä veskan t%kin alle 65... aika hienoa.
 

Hxxx

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mental tension
Onkohan sulla eri versio pelistä? Mun mielestä toi on juuri eniten muuttunut edellisestä versiosta, että enää ei pelaajat todellakaan lennä jokaisesta taklauksesta jään pintaan, ja pelaajien koolla on merkitystä ja sillä miten taklaus osuu.

Onko niitä erilaisia versioita? Ainakin noissa muutamassa matsissa lähes joka taklauksesta lentää nurin ja maalitilanteissa salibandyranteet heiluvat ristikkoon. Joo, jätän tämän pelin väliin ja keskityn pelaamaan NBA2K16-peliä, joka on todella hienosti tehty urheilupeli.
 

Unto

Jäsen
Onko niitä erilaisia versioita? Ainakin noissa muutamassa matsissa lähes joka taklauksesta lentää nurin ja maalitilanteissa salibandyranteet heiluvat ristikkoon. Joo, jätän tämän pelin väliin ja keskityn pelaamaan NBA2K16-peliä, joka on todella hienosti tehty urheilupeli.

Oletko varma, ettei kannessa lukenut NHL 15? *hymiö* Tietenkin aina voi sanoa ettei rannelaukausten tulisi ikinä mennä maaliin, mutta 16:ssa mielestäni niiden todennäköisyys on pienentynyt suuresti. NHL 15:ssa saattoi pelata HUT:ia jotain perus ryssää vastaan, jolla oli crosbyt, ovet ja lemiouxit, ja ainoa tapa miten ne saivat maaleja oli luistella laidasta ja huitaista ranteella maali. NHL 16:ssa puolestaan saa olla kyllä aika otollisella paikalla ja vielä hyvä ampuja, jos meinaa veivata ranteella maalin. Taklauksia on imo myös parannettu vrt. 15, jossa joka hipaisusta kaverit lenteli naama edellä laitaan. Nyt taklaukset ja törmäämiset tuntuvat ainakin omasta mielestäni suhteellisen oikeudenmukaisilta.
 

Kafrom

Jäsen
Tuntuu, että noissa onlinematseissa uusin villitys on karvata läpi pelin kolmella jätkällä ylhäältä, kun tässä uudessa pelissä syöttäminen on tehty hieman vaikeammaksi. Mutta turhapa tuosta on valittaa, pitää opetella avaamaan peliä paremmin, ellei EA tee sitä mahdottomaksi.
 

dexter__35

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Anaheim Ducks, sekä paikalliset.
ite oon noissa komennolla karvauksissa todennut, että heittää pikku lätyn laidan kautta keskelle nii siitä saa melkein poikkeuksetta YV hyökkäyksen.
 

Poro24

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Operationsportsilla joku oli tsekannut montako uutta pelaajanaamaa on ilmestynyt viime vuodesta. Tässä hurja lista:

Face ID
10753 - Mathew Barzal
2076 - Jonathan Bernier
10358 - Nick Bjugstad
5754 - Eric Blum
10848 - Mitchell Marner
646 - Matt Martin
9857 - Connor McDavid
11145 - Timo Meier
9268 - Gustav Nyquist
2244 - Tuukka Rask
10845 - Dylan Strome
5713 - Marc Wieser (Davos)


Tekijät ovat siis saaneet aikaiseksi keskimäärin yhden pelaajananaaman per kuukausi. Anteeksiantamatonta laiskuutta. Etenkin kun miettii miten paljon aidot naamat lisäisivät pelin fiilistä. Maskottien tekemiseen käytetystä ajasta olisi voinut edes 5% raapaista tähän.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Johan on markkinat, kun Rask sai vihdoin oman naamansa peliin. Eihän siinä kestänytkään kuin monta kautta liigan kärkimolkkena ja yksi Vezinan voitto toissa kaudelta. Samaa mieltä kuin Poro24, vähän voisi noihin naamoihinkin panostaa siellä EA:n päässä. Siellä on aika paljon sellaisia pelaajia, jotka ovat jo sen kymmenen kautta pelanneet liigassa hyvillä tehoilla kakkos-kolmoskentissä ja ei siltikään omaa naamaa olla tehty.
Ne on näitä pieniä asioita, jotka lisäävät sitä pelikokemusta, kun pelaat vaikkapa pitkää kautta GM:ää ja alkaa siinä kolmenkymmenen pelatun ottelun jälkeen se kaavamaisuus toistumaan.
Saisi kyllä edelleenkin yleisön volyymia nostaa korkeammaksi ja eri tilanteisiin sopivimmiksi. Edelleen varsin laimeaa ja meteli on samanlaista mestaruuden ratkaisseessa maalissa tai 1-7 kavennuksessa harjoituspelissä...
 

Up089

Jäsen
Suosikkijoukkue
FLA, JYP, KeuPa HT
Be a GM modessa tuntuu oma maalivahti koppaavan vedot ainakin paremmin verrattuna edellisen vuoden peliin. En tiedä onko sitten sattumaa mutta NHL15 kaikki pelit meni läpi logiikalla: Omat vedot 35, maalit 4, Vastustajan vedot 12, maalit 3. Nykyisessä ainakin hurjan paljon tasoittunut nuo lukemat että ei ihan joka kolmas veto mene sisään vastustajalla.
 

Andji

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kulloinkin minkäkin liigan hallitseva mestari
Nettipelin suurin jännitysmomentti:

Minkä väriset paidat vastustaja ottaa Chicagolle? 6 ottelua olen pelannut, kaikissa otteluissa Shikaka vastassa :D
Lyhyellä otannalla (viisi ottelua) olen nyt huomannut, että mitä paskempi pelaaja, sitä varmemmin joukkue on joko Chicago, Pittsburgh tai Los Angeles. Neljä kertaa viidestä on tullut joku noista kolmesta vastaan ja tulokset ovat olleet 5-0 (DAL-CHI), 7-0 (CBJ-LAK), 6-1 (NYI-PIT) ja 3-1 (TBL-LAK). Kerran vastustajalla oli Nashville, yllätyin positiivisesti. Tietysti hän sitten osasikin pelata ja sen pelin hävisin rankkareilla 3-4. Minulla oli joukkueena Montreal.

Muutaman ottelun perusteella siis voi varautua pelaamaan vähän vasurilla, jos vastustajan joukkue on joku "kovista". Sitten, jos vastaan tulee joku Arizona tai Carolina, olen kusessa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös