Kerran NHL15 aikaan yksi laittoi viestiä ja suuttui ihan tosissaan, kun tein maalin tyhjään maaliin. Siis johdin ottelua maalilla ja tämä herra otti minuutti ennen loppua maalivahdin pois ja tein tyhjiin noin parikymmentä sekuntia ennen loppua ja sehän oli sitten niin väärin tehty maali hänen mielestään.
"Only big pussy scores on empty net. Lucky shit". Olisi ilmeisesti pitänyt vain antaa hänen myllyttää ja toivoa, ettei omassa maalissa soi. Jos olisin kiekkoa pitänyt ja pelannut aikaa, niin kai sekin olisi sitten ollut "pussya".
Noihin kiukkuviesteihin tulee yleensä laitettua ihan hyvää settiä takaisin ja saa vastapuolen kuumennettua vielä entistä enemmän. Välillä sieltä joku Jonne vinkuu, kuinka voitin tuurilla ja sanoo, että otetaan uusintamatsi, jotta totuus paljastuisi. Siihen sitten vain, että "Ehkä se on parempi että harjoittelet omantasoistesi kanssa ja tulet sitten joskus yrittämään isojen poikien kanssa". Vaikka oikeastihan olin alakynnessä koko ottelun ja luultavasti häviäisin seuraavan pelin. On vain nollatoleranssi kiukkuviestien suhteen.
Itse ei tule mitään mielenpurkauksia lähetettyä negatiivisesti vaan laitan viestiä, jos on jotain kehuttavaa. Tiedättekö sen tunteen, kun joskus vain tulee sellainen ottelu, jonka ei haluaisi loppuvan ihan heti? Tälläinen tuli eilen vastaan. Aivan mahtavaa lätkää molemmilta pelaajilta ja nimenomaan lätkää, eikä mitään piruettiluistelua. Taklauksia jatkuvasti, hienoja harhautuksia jne. Pelin jälkeen heti viestiä vastustajalle siitä kuinka hieno matsi oli ja toinen osapuoli vastaa samoilla fiiliksillä, kuinka oli mahtavaa pelata. Näistä tulee hyvä mieli molemmille.
Välillä tulee myös kehuttua vastustajaa, jos pelaa yksinkertaisesti vitun hyvin. Toissapäivänä pelasin yhden matsin, jossa mulla ei ollut mitään palaa. Toinen pelasi vain niin hemmetin fiksusti ja oli aina oikeassa paikassa oikeaan aikaan. Ei harrastanut edes mitään piruetteja tai muita koiruuksia vaan ihan puhtaasti pelaamalla oli parempi ja hävisinkin 4-1 pystyyn tuon. Oli pakko laittaa viestiä pelin jälkeen ja kehua, kuinka hän ei jättänyt mitään palaa meikäläiselle.