NHL 15

  • 413 628
  • 1 284

Schadowan

Jäsen
4h takana full gamea:

Plussat:
- Peli näyttää hienolta varsinkin true broadcast-kamerasta, josta nyt sitä itse pelaan. Tuo vähän uutta näkökulmaa, ja tulee yritettyä vähän erilaisia ratkaisuja.
- Online versus peli oli viihdyttävä, joskaan ei kovin realistista.
- AI on parempi, presentaatio on kiva.
- Valikot hyvät.

Miinukset:
- Alueelle kiekon tuonti on vieläkin aivan helevetin helppoa, siis AI:ta vastaan. 8 min erillä lauoin ottelussa n. 50 kertaa (Puolet pelistä All-Star Hardcore ja puolet superstar) ihan vaan testiksi. Ihan parhaalle vetosektorille ei pääse, mutta siitä b-pisteiden kohdilta pääsee laukomaan joka ikinen kerta.
- Vaikka alueelle pääsee todella helposti, ei silti pääse parhaalle maalintekosektorille, Okei, kiva, tulee haastetta. Mutta onko tuossa sitten mitään järkeä? Eli tuon kiekon joka kerta yhdellä pelaajalla vastustajan päätyyn, mutta sitten kone laittaa keskialueen kiinni. Kai se on EA:n tapa tehdä pelistä haastava. Omasta mielestäni olisi pelin realistisuuden vuoksi mukavempaa, jos keskialue olisi tukossa, mutta maalin edessä olisi hieman enemmän tilaa.
- Luistelu on NHL14 tapaan aivan liian helppoa. Esimerkki: Olen Robin Regehrillä kulmassa (kiekko tietenkin tuotu yksin päätyyn asti), selkä maaliin päin, vastustaja selässä. Nopealla 180asteen käännöksellä pääsen heittämällä pakin ohi ja siitä suoraan maalin eteen. Tuollaisia käännöksiä ei tee oikeasti kuin 1-2 pelaajaa koko NHL:ssä, jos sitäkään.
-Ja jos ette ole vielä huomanneet niin mitä hitaammin luistelee ja liukuu, sitä paremmin pääsee kiemurtelemaan maalintekomestoihin. Täydellä höögillä kun luistelee niin joutuu aika usein vastustajan lanaamaksi. Sama juttu siis kuin Fifassa, ei vaan mitenkään liity jääkiekkoon.
- Syöttely. Aivan liian helppoa. Kaikki syöttöavut pois niin pelaajat laittavat silti automaattilättyä takatolpille. Ihan kiva juttu, mutta poistaa sen syöttämisen ilon pelistä. Klip ja klap ja klip. Itse olen saanut aikaan aikamoisia syöttöralleja ja aivan sysipaskoilla pelaajilla. Syöttöprosentti on siellä 80% tienoilla, minulla ja CPU:lla.
- Kone ei juurikaan takakarvaa, vaikka se siltä näyttääkin. Eli pääsen useasti luistelemaan ihan vapaasti alueelle vaikka vastustaja olisi perseessä kiinni. Ei tule horjutuksia tai muuta häirintää.
- Nick Spalingilla heitin 10veiviä putkeen ja kiekko vaan pysyy lavassa (Puck Control 1). Saman tein sitten Blake Comeaulla. Marcel Gocilla purjehdin koko kentän läpi ja heitin rykällä yläbörsään... Koko Pittsburghin jengi on about 3 yksikön sisällä overallissa mitattuna (87-84). Aivan käsittämätöntä settiä taas kerran. Pelaajilla ei ole mitään identiteettiä tai muitakaan eroja. Malkin tuntuu aika samalta kuin Comeau. Esim NHL13:ssa ero tähtipelaajan ja rivipelaajan välillä oli todella suuri.
- Koneella on superstarilla aivan järjetön momentum. Varokaa lausetta "That hit might have changed the flow of the game". Kyllä, peli muuttui.

Tuossa ne räikeimmät+tietty kaikki puuttuvat pelimuodot.
 

Jack DiBiase

Jäsen
Suosikkijoukkue
WiFi Password: XHeKaJ#72
PS4:lle kiinnostaa, että vaikka varsinainen 5-5 online peli tulee vasta päivityksen myötä, onko silti heti mahdollista pelata samalla konsolilla online versusta kavereiden kanssa samassa tiimissä?
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
CDON.com päätti palkita lähes 10 vuoden asiakkuuteni lähettämällä Änärin viime tipassa - eipä ole tullut tänään. Hiukan harmittaa!

Demon perusteella pakko sanoa, että tietokone on kyllä aika murhaavan tehokas välillä - kaikki virheet käyttää surutta hyväkseen. Nyt tuolla normi vaikeustasolla 3-1 turpaan, laukaukset mulle 9 - 4. Noh, ei kait siinä, ei vaan ehkä ihan heti kannata vaikeustasoa tappiin asti vääntää :)

EDIT: lasku kyllä tuli. <3
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Mutta eikös julkaisu Suomessa ole vasta torstaina?
Hmm, olen kyllä ymmärtänyt, että moni on tuon jo saanut? Noh, torstaihan sopisi mainiosti kun alkaa pitkät vapaat :) Ei kait siinä. Saakohan CDONin kautta jotainb etujuttuja? HUT tms?

Niin, miten niin moni on jo ennen julkaisua päässyt pelailemaan?
 

Koikkaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves & Boston Bruins

PatrickKane95

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, St. Louis Blues, LFC
Tulipahan nyt kuitenkin ostettua PS4 vaikka aluksi meinasinkin että pärjäisin vanhalla masiinalla vielä vuoden. Näin vannoutuneena änärin pelaajana viimeinen niitti ostopäätökselle tuli kun näin 2BC:n ja Domskin videot noista XBOX360/PS3-versioista ja päätin ettei mitään kopiopeliä todellakaan viitsi ostaa.

Sunnuntaina tilasin uuden konsolin ja tänään sen sai jo postista ulos, NHL15-demon latailin tietysti välittömästi ja hienoltahan tuo näyttää, ei siitä pääse mihinkään. Pro-tasolla pelasin kaksi matsia joista ensimmäisen hävisin 1-3 ja toisen voitin 2-0. Rangersilla pelasin. All-Star tasolla pelasin yhden matsin Rangersilla josta tuli sitten 0-2 turpaan vaikka peliä hallitsinkin, tietokone joutui jopa ottamaan 4 jäähyä ja pääsin kokeilemaan kertaalleen 5-3-ylivoimaa mutta ei vain uponnut. Itselleni sitten sattui pieni nukahdus omalla alueella josta tuli rokotus välittömästi ja toisen tekivät tyhjiin kun pelasin ilman molaria lopussa.

Taklaukset ovat kyllä hieman liian voimakkaita, ainakin kun miettii millä pelaajalla taklaa. Jyräsin Martin St.Louisilla jonkun Kings-pelaajan täysin pystyyn niin että tämä loukkaantui ja sitten taas meikäläisen pelaajat lentelivät aika komeasti vastustajan taitopakkien Voynovin ja Doughtyn toimesta. Pelaajien nopeuksistakaan en oikein kunnollisia eroja vielä huomannut. Robyn Regehr otti pari kertaa leikiten kiinni kun yritin kiihdyttää Zuccarellolla ohi.

Positiivinen mieli kyllä demosta ja pidän parempana ratkaisuna sitä että maksoin 400€ uudesta konsolista kuin sitä että olisin maksanut 60€ täysin mitättömästä kopiopelistä. PS3-masiinankin sain vielä myytyä eli ei tässä nyt niin kauheasti takkiin tullut taloudellisesti. Tuon varsinaisen pelinkin käyn ostamassa Puolenkuun peleistä, ei tule varmaankaan kauheasti maksamaan kun vien vaihdossa kasan PS3-pelejäni kauppaan.
 

Bunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Coyotes, Thrashers
Soundtrack. Eipä kyllä paljon kehua kehtaa.


1985 "Time Of Your Life"
Bear Hands "Giants"
Benny Benassi "Control feat. Gary Go"
Close Your Eyes "Chain Gang"
Death from Above 1979 "Trainwreck 1979"
Empires "How Good Does It Feel"
Every Time I Die "El Dorado"
Fall Out Boy "My Songs Know What You Did In The Dark (Light Em Up)"
Franc Wyte "What I'm Talking 'Bout"
Heroes X Villains "TWERK"
Holy Fever "Find Your Fame"
Madeon "The City"
Max Frost "White Lies"
Plague Vendor "Black Sap Scriptures"
Porter Robinson "Sea Of Voices"
Pup "Lionheart"
Red Sky Nose "She Don't Know"
Summer of '69 "Come And Get It"
The Graveltones "Forget About The Trouble"
The Night Marchers "Fisting The Fanbase"
The Wyld "Odyssey"
Wolf Rider "From Where You Are"
Wolfmother "How Many Times"
Young the Giant "My Body"
 

Jarvis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers, JYP (Never stop the madness)

Jokeri82

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Posti toi NHL15 pelin jo tänään. Peliä pelattaessa ilmoittaa että et voi käyttää verkkopalveluja ilman pelipäivitystä mutta kyseistä päivitystä ei löydy mistää. Mahtaakohan se sitten tulla huomenna?

E: tätä kirjoittaessa päivitys tuli
 

KaZziT

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät & Buffalo Sabres
Posti toi NHL15 pelin jo tänään. Peliä pelattaessa ilmoittaa että et voi käyttää verkkopalveluja ilman pelipäivitystä mutta kyseistä päivitystä ei löydy mistää. Mahtaakohan se sitten tulla huomenna?

E: tätä kirjoittaessa päivitys tuli
Mistä tilattuna? Kannattaakohan pitää toivoa yllä, että NetAnttilan toimitus olisi tänään jo tullut luukusta
 

lasaleiko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Syksy tulee ja ihmisillä suuri hätä että "missä mun änäri on kun tolla jo on mutta virallinen julkasupäivä ei kuitenkaan vielä ole". Tosin aika hyvin tämä ketju on tänä vuonna säilynyt tuolta hätäilyltä viime vuosiin verrattuna. Eikö sitä malta odottaa edes julkaisupäivään, kun pari päivää peliä pelattuanne kuitenkin manaatte sen samaksi paskakopioksi missä on vielä pari bugia lisää.

Ja sitten itse aiheeseen, niin tosiaan kovasti tuo 2BCProductions näytti kehuvan X360/Ps3 gm moodia, joten luotetaan että se on nyt kokeilemisen arvoinen. Tuo on ainakin ihan mukava kuulla, että prospektit kehittyvät nopeasti. Toisaalta pisti tuolta peliä koskevista twitter-päivityksistä silmään, että edelleen on näitä 19-20v kavereita draftin kärkisijoilla, vaikka niiden pitäisi olla sen vuoden pari nuorempia kavereita. No tuon kanssa pystyy elämään. Toivottavasti AI on viilattu siihen kuntoon, että bottijoukkueilla ei ole esim.

-jatkuvasti liian vähän pakkeja ja liikaa hyökkääjiä = esim. kolmas pakkipari on muodostettu hyökkääjistä
-jatkuvasti liian vähän hyökkääjiä ja liian pakkeja = jopa 3. ketjussa saattaa pelata puolustaja, nelosesta puhumattakaan
-NHL-joukkueessa on jo kaksi huippumaalivahtia, ja farmissa on vielä yksi, jopa kaksi lisää

Tai toisaalta NHL-tason pelaajat eivät tee jatkosopimusta seuraan, joka on pitänyt pelaajaa farmissa jo muutaman kauden

Ei pidetä kuitenkaan rimaa liian korkealla, niin ei tule pettymystä. Näiden ongelmien kanssa on pelattu monet kaudet aikaisemminkin..

Nyt sitten peliä odotellessa pitäisi enää keksiä, millä joukkueella lähtisi gm-uraa luomaan. Eniten houkuttelevat Canucks, Canes ja Devils tällä hetkellä.. toisaalta yleensä se ensimmäinen tallennus "uuden" pelin parissa on enemmänkin kokeilua, joten sama kai tuo millä joukkueella sen aloittaa.

Edit. Menee tosiaan huumoriksi tuo EA:n toiminta, kun ns. perusominaisuudet julkaistaan ilmaisena "lisäsisältönä" :D
 
Viimeksi muokattu:

Jokeri82

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mistä tilattuna? Kannattaakohan pitää toivoa yllä, että NetAnttilan toimitus olisi tänään jo tullut luukusta
Discshopista tilasin, sieltä oon ennenki saanu pelejä liian aikaisin. Näät varmaan Netanttilan omista tilaustiedoistas milloin ne on sen postittanu ja siitä voit päätellä koska tulee
 

Maigeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK❤️ The Habs, Everton FC, Joe Finley
Tänään tuli NHL 15 postilaatikkoon toimitettuna. Itse tilasin NetAnttilasta.
 
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Itse tilasin PS4:n ja NHL 15:n Hobby Hallista, kun siellä sai konsolin ja pelin jollakin tarjouksella. Uskaltaisikohan olettaa, että tänään jo tulisi?

Edit. Kävin muuten kyselemässä paljonko vanhasta Xbox360 saisi Game Stopista, niin vastasivat, että konsolista saa ehkä 16(!) euroa. Onko todella näin, ettei tuolla enää enempää arvoa ole vai onko tyhmää taas yritetty kusettaa. 20gigan kovo siinä boksissa on.
 

Ben Marco

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blackhawks
Eka Hutti takana ja suvereeni 4-2 voitto. Voittokolikoilla Jarred Stoll kotiutettu tobolla omaan talliin..
 
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Tuskinpa. Itse tilasin saman paketin maanantaina ja vieläkin tilaus pelkästään "vastaanotettuna". Taitaapi mennä ensi viikolle.

Siis tämän viikon maanantaina? Itse tilansin jo viime viikolla, joten aika puuhastelua, jos ei tällä viikolla tule. Luulisi edes konsolin saavan, jos ei peliä vielä.
 

Ribals

Jäsen
Tuleeko tuo NHL15 jo huomenna kauppoihin? Jostain olen lukenut, että tulisi 12.9, mutta eilen kuumehöyryissä katsoin tv:tä ja näin mainoksen, missä luki, että tulee kauppoihin 11.9.
 

Jonisti

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers, Kalpa, Україна
Netanttilasta tilasin konsolin ja pelin, konsoli toki tuli jo toista viikkoa sitten, mutta peli odottaa noutoa kivijalkamyymälässä. Eivät luovuta ennen huomista.. :(

Toiselta foorumilta kopsattuna;

Metacritic käyttäjien tuloksia:

15 (ps3) 1.9
15 (ps4) 3.0
Goat simulator 6.8
NHL2002 8.1


Jospa EA ottaa onkeensa ja tekee seuraavasta kaikkien aikojen lätkäpelin. Tai sitten ei.
 

JiVe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Tottenham
Tänään tuli NHL 15 postilaatikkoon toimitettuna. Itse tilasin NetAnttilasta.
Täällä sama homma.

Vähän kaksijakoiset fiilikset pelistä vieläkin. Aika rasittavia 1vs1 onlinematseja tuli väännettyä siinä EA Accessin kuuden tunnin aikana, mutta joukossa oli muutama ihan ookoo matsikin. Mikään muu tarjolla oleva pelimuoto ei kiinnosta pätkän vertaa.
 

HokiHero

Jäsen
Täytyy sanoa, että samoja glitch-maaleja en ole vielä ensimmäisen 5 pelin aikana löytänyt. Hutissa kaikki matsit tähän asti päättyneet 2-1 tai 1-2. Juuri äsken meenasin jo heittää ohjaimen lattiaan kun peli päättyi 1-1 ja vedot minulle 40-10 vaikka kokeilin joka ikistä peruskikkaa rysty-kämmentä, etukulmia, rystykämmenrystyä, lämäriä viiksien välistä ja tyhjiin takakulmalle.. Yleensä maalit tulevat viivavedoista tai maalineduskiekoista. Kai tässäkin ne vielä löytyvät..

Hutissa sain lähtöön 6 kultapakettia, joista paras ja oikeastaan ainut kova oli ovr 86 Perron. Tietääkö kukaan kuinka tuo ennakkotilaajan HUT etu toimii?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös