4h takana full gamea:
Plussat:
- Peli näyttää hienolta varsinkin true broadcast-kamerasta, josta nyt sitä itse pelaan. Tuo vähän uutta näkökulmaa, ja tulee yritettyä vähän erilaisia ratkaisuja.
- Online versus peli oli viihdyttävä, joskaan ei kovin realistista.
- AI on parempi, presentaatio on kiva.
- Valikot hyvät.
Miinukset:
- Alueelle kiekon tuonti on vieläkin aivan helevetin helppoa, siis AI:ta vastaan. 8 min erillä lauoin ottelussa n. 50 kertaa (Puolet pelistä All-Star Hardcore ja puolet superstar) ihan vaan testiksi. Ihan parhaalle vetosektorille ei pääse, mutta siitä b-pisteiden kohdilta pääsee laukomaan joka ikinen kerta.
- Vaikka alueelle pääsee todella helposti, ei silti pääse parhaalle maalintekosektorille, Okei, kiva, tulee haastetta. Mutta onko tuossa sitten mitään järkeä? Eli tuon kiekon joka kerta yhdellä pelaajalla vastustajan päätyyn, mutta sitten kone laittaa keskialueen kiinni. Kai se on EA:n tapa tehdä pelistä haastava. Omasta mielestäni olisi pelin realistisuuden vuoksi mukavempaa, jos keskialue olisi tukossa, mutta maalin edessä olisi hieman enemmän tilaa.
- Luistelu on NHL14 tapaan aivan liian helppoa. Esimerkki: Olen Robin Regehrillä kulmassa (kiekko tietenkin tuotu yksin päätyyn asti), selkä maaliin päin, vastustaja selässä. Nopealla 180asteen käännöksellä pääsen heittämällä pakin ohi ja siitä suoraan maalin eteen. Tuollaisia käännöksiä ei tee oikeasti kuin 1-2 pelaajaa koko NHL:ssä, jos sitäkään.
-Ja jos ette ole vielä huomanneet niin mitä hitaammin luistelee ja liukuu, sitä paremmin pääsee kiemurtelemaan maalintekomestoihin. Täydellä höögillä kun luistelee niin joutuu aika usein vastustajan lanaamaksi. Sama juttu siis kuin Fifassa, ei vaan mitenkään liity jääkiekkoon.
- Syöttely. Aivan liian helppoa. Kaikki syöttöavut pois niin pelaajat laittavat silti automaattilättyä takatolpille. Ihan kiva juttu, mutta poistaa sen syöttämisen ilon pelistä. Klip ja klap ja klip. Itse olen saanut aikaan aikamoisia syöttöralleja ja aivan sysipaskoilla pelaajilla. Syöttöprosentti on siellä 80% tienoilla, minulla ja CPU:lla.
- Kone ei juurikaan takakarvaa, vaikka se siltä näyttääkin. Eli pääsen useasti luistelemaan ihan vapaasti alueelle vaikka vastustaja olisi perseessä kiinni. Ei tule horjutuksia tai muuta häirintää.
- Nick Spalingilla heitin 10veiviä putkeen ja kiekko vaan pysyy lavassa (Puck Control 1). Saman tein sitten Blake Comeaulla. Marcel Gocilla purjehdin koko kentän läpi ja heitin rykällä yläbörsään... Koko Pittsburghin jengi on about 3 yksikön sisällä overallissa mitattuna (87-84). Aivan käsittämätöntä settiä taas kerran. Pelaajilla ei ole mitään identiteettiä tai muitakaan eroja. Malkin tuntuu aika samalta kuin Comeau. Esim NHL13:ssa ero tähtipelaajan ja rivipelaajan välillä oli todella suuri.
- Koneella on superstarilla aivan järjetön momentum. Varokaa lausetta "That hit might have changed the flow of the game". Kyllä, peli muuttui.
Tuossa ne räikeimmät+tietty kaikki puuttuvat pelimuodot.