Mitähän nyt on tapahtunut. Toistasataa erilaista (pääosin palkinto-) kultapakkaa avattuna ja tähän mennessä paras pelaaja on ollut Jay Bouwmeester, mutta sitten tuli ensin Phillyn palkintopakoista Phil Kessel ja siitä innostuneena keräsin Toronton ja naps, sieltä tuli Parise. Eihän nuokaan nyt vielä mitään Crosbyja ole, mutta kuitenkin hyvää fiilistä tuo. Varsinkin kun olen luomassa nyt kakkosjoukkuetta pelkistä palkintokorteista.
Pelit vastaavasti tökkivät. Nyt on 3. divarissa käynyt kaksi kertaa peräkkäin niin, että olen ensimmäisestä viidestä pelistä voittanut neljä ja kuitenkin jäänyt rannalle ruikuttamaan nousun suhteen. Varsinkin jälkimmäinen oli kyllä hermoja raastava kokemus. Ensimmäisestä kolmesta pelistä suvereeni voitto, väliin yksi tappio ja sitten taas hieno 5-1-voitto ihan hyvästä pelaajasta ja jengistä. Seuraavaksi kaksi peliä nollilla, toisen hävisin 0-1, toisen 0-2. Seuraavat kolme peliä tukkaan jatkoajalla/rankkareilla ja nousu pisteen päähän. Ja kaikkia kolmea peliä johdin, Viimeistä jopa 4-1 kahden erän jälkeen, mutta sitten kävi "Suomet" ja yritin pelata varovaisesti -> kaverille kaksi maalia ja paskat housussa yritin hakea omaa peliä kuntoon -> viimeisellä minuutilla tasoitus ja kaveri iski voittomaalin jatkoajan viimeisellä puoliminuuttisella ja ei muuta kuin alusta kolmosdivaria. No, uusi kausi on alkanut vaihteeksi kahdella voitolla, kai sen sulamisen voisi aloittaa jo tässä vaiheessa.
Joku valitteli aikaisemmin ongelmaa oikeiden laitahyökkääjien saamattomuuden kanssa ja itse painin tismalleen saman ongelman ääressä. Tutkaparit Bergenheim - Barkov, Huberdeau - Bjugstad, JJokinen - Weiss ja Upshall - OJokinen toimivat vielä jotenkuten, mutta oikealla pelaavat ovat kassalla ja pahasti. Siellä on koitettu Kopeckya, Hayesia, Wheeleriä, Eberleä, Hortonia, Frolikia, Ryania ja ties ketä, mutta kun ei toimi niin ei toimi. Varsinkin Bobby Ryan oli kyllä viimeinen tikki. Kymmenen peliä ykkösessä, -6. Kuitenkin jo pitkään yhdessä ollut Barkov - Bergy on päälle 30 plussalla tehotilastossa ja ennen tuota miinuspelit ovat olleet harvassa. Bergenheim on kyllä oman jengin tukipilareita varsinkin alivoimalla.