Tuohon edelläolevaan olisi pari kommenttia. Itse pyöritän ylivoimaa pelaamalla kiekon viivan kautta kulmaan, josta sitten the playmaker jakaa joko neliön keskelle tai maalin kulmalle. Tai menettää kiekon, kuten ~80% kerroista. Oma ongelma ylivoimassa on vain se, että osa syötöistä, oli se sitten vaikka puolen metrin syöttö, pomppii ja kaveri painuu läpi. Mulle tehdään enemmän maaleja minun pelatessa ylivoimaa, kuin alivoimaa. Tähän on tullut pientä muutosta, kun olen siirtynyt pelaamaan ylivoimaa juuri sillä periaatteella, että viivan kautta pelataan kiekko tasan kulmaan.
Ja mitä tuohon kuljetamiseen tulee, itse suosin myös kuljettamista. Lähinnä sen takia, että levityssyötöt tuntuvat menevän aina perseelleen tai pomppivan vastaanottajan lavassa ja koska välttelen kiekonmenetyksiä keskialueella, heitän kiekon joko suosiolla kulmaan tai yritän kuljettaa.
Ylipäätään tällä hetkellä pelaaminen on aika rautalankamallia. Tiukkaa puolustamista, keskustan tukkimista, vastahyökkäyksiä ja PS:n tyylistä soturikiekkoa. Ja syystä tai toisesta nautin pelaamisesta ehkä enemmän kuin vuosiin. Jengini on paperilla sysipaska, joten lähden jokaiseen otteluun altavastaajana. Ja mua syö huomattavasti vähemmän hävitä näille Datsjukeja täynnä oleville jengeille, kuin tuntuu hyvältä voittaa. Ja tosiaan oma jengi on täysin tietoinen valinta, jota kyllä kehitän, jos sopivia palasia löytyy. En enää naaraa huutokaupoista pelaajia, vaan kaikki ovat pakasta tulleita. Suosittelen kaikille oman rupujengin aloittamista! Tällä hetkellä itse pelaan kakkosdivarissa (nelosdivaria lukuunottamatta kaikki mestaruuksia ja vain kolmosdivarissa nousu ei tullut ensimmäisellä yrityksellä).
Laitetaan vielä oma tämän hetken dream team:
Perron - Pirri (A) - Kucherov (A)
MacArthur - C. Smith - Stålberg
Nieto - Shore - Frolik
Nevins - Messier - Turnbull
Roszival - Holden
Goligoski - Braun
Vatanen - Methot
Montoya
Schneider
Suurimpia pettymyksiä on ykkösen täydentävä Perron ja kolmosketjussa Frolik. Frolikin tehot kolmosketjussa on 40 ottelussa 2+3 ja Perronilla alle 0,5/peli, kun samaan aikaan Pirri & Kucherov takovat pisteitä tasaisesti. Pirri, Kucherov, Roszival ja Vatanen ovat ehdottomasti mukana niin pitkään, kun tätä muotoa pelaan.