NHL 15 – vitutusketju

  • 92 064
  • 331

SASamuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Seattle Kraken
Vittu mitä paskaa tää HUT on. Mitä parempi jengi sitä paskemmin nää pelaa. Kemiat 100, ja pelaajat ihan vitun hyviä. Silti nää paskat ei luistele, ei syötä perille ja laukoo ihan vittu minne sattuu. Puolustajat paskoo housuun koko ajan ja seikkailee missä sattuu. Pekka Rinne buustattu viientoista pelin ajaks 96:seks ja se ei oo saannu yhtää vetoo kiinne kolmee matsii. Ei saatana että pistää vihaks. Eikö täs enää mikää muu mee maalii ku bugiranne/nhl 94 sivuttaisliike jujut? Ja PS4 siis alustana. Sit viel ihmetyttää et mistä toi laskee tän jengi keskiarvot. Moket on 89 (Lehtonen88 ja Rinne 91), Puolustajat 87 (paskin jätkä o 88) ja Hyökkäys 86 (Paskin jätkä taas 88). Ei hellanlettas vaan, en ymmärrä tätä peliä next-gen my ass, pitäkää tunkkinne.
 
Milloinkohan nuo momentum-kaudet päättyvät HUTissa? Olen hävinnyt varmaan 14 peliä putkeen, suurin osa näistä jotain 7-0. Sitä ennen karmeassa voittoputkessa. Nyt pelaajat eivät osaa taas yhtään mitään. Jos saan ekan maalin, niin tietää, että kaveri tulee tekemään tasoituksen ja sen jälkeen ketsuppipullo aukeaa ja oma maalivahti imuroi kaiken ja tekoäly lahjoittaa paikkoja.

Saako tuota tekoälyä jotenkin säädettyä? Tuntuu, että vastustajien pelaajat eivät höntyile yhtään. Omat taas rynnivät mihin sattuu, syötöt eivät koskaan mene perille vaikka olisi 2 vs. 0 -hyökkäys eikä esteitä syötölle.

Pahinta noissa höntyilyissä on tilanteet, jossa itse menee puolustamaan kulmaan. Tällöin molemmat pakit tai pakki ja hyökkääjä rynnivät myös perään ja vastustajan ukot jäävät maalin eteen täysin vapaasti. Toinen esimerkkitilanne: vastustaja ylittää keskialuetta, omat kaverit ovat tulleet juuri vaihdosta ja liitävät täysin vastakkaiseen päätyyn, pakit liidon kärjess. Tuloksena 4 vastaan 1 -hyökkäys.

Olen koittanut venkslata taktiikoita, vaihtanut pelaajia, kemiat on 100/100. Mikä helvetti tässä mättää? Kaverilla ei voi olla mitään tasoitusta, kun jengit on olleet paljon kovempia kuin oma. Itselle ei ole kuitenkaan herunut mitään tasoitusta.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Milloinkohan nuo momentum-kaudet päättyvät HUTissa? Olen hävinnyt varmaan 14 peliä putkeen, suurin osa näistä jotain 7-0. Sitä ennen karmeassa voittoputkessa. Nyt pelaajat eivät osaa taas yhtään mitään. Jos saan ekan maalin, niin tietää, että kaveri tulee tekemään tasoituksen ja sen jälkeen ketsuppipullo aukeaa ja oma maalivahti imuroi kaiken ja tekoäly lahjoittaa paikkoja.
Itse olen miettinyt ihan samaa. Hirveä tappioputki (juuri n. 7 ottelua) menossa, ennen kun nyt menin PO-peliä kokeilemaan ja sain ensimmäisen PO-voittoni ikinä! Tosin vasta toinen kerta kun pääsen kokeilemaan, mutta silti. Siitä huolimatta omat pelaajat ei vaan tunnu saaman noita syöttöjä kiinni sitten millään - nytkin kaveri tasoitti kun syötin laitaan omalle jätkälle, ja jostain syystä se kimposi sen luistimista omalle puolustusalueelle ja siitä helppo maali. Ai että kyrsi.

Oli muuten jännä vastustaja tuossa pelissä. Mun maalien jälkeen (johdin ensin 2-0) hakkasin sitä demonpoistonappia n. puolessa sekunnissa, sitten omista maaleistaan ja mun jäähyistä katsoi joka ikisen sekunnin. Ja tietty oman maalivahtinsa hehkutusvideon. En ole kostonhimoinen ihminen, mutta kun tein ratkaisumaalin toisella jatkoajalla niin katselin tasan kaikki hidastukset!

Niin, miksi mun pelaajat ei saa kiinni edes omia aloitusvoittoja? Luistelejat jonnekkin kauemman kiekosta sen sijaan, että hakisivat sen. On ne jänniä. On myös kiva avopaikasta lyödä huti kiekosta n. 10 kertaa/peli. Ehkä johtuu siitä, että mun jengin paras pelaaja on Jussi Jokinen - ei vaan riitä.

PS: Raanta on parempi veska kun Niemi! Niemi ei saa tasan mitään kiinni jostain syystä.

Niin, mun tappioputki johtuu kyllä isoilta osin siitäkin, että en vain osaa. Tähän päälle paskempi jengi kun 90% pelaajista ja joku ihme huonosyöttökausi. No, aina ei voi voittaa, mutta jos ees ois mahdollisuus. Jos sais vaikka jonkun ok pelaajan palkintopakasta kun tuo Florida on kerätty (Luongo puuttuu, rahaa siihen puuttuu, ehkä joskus viikon päästä).
 

Kuubextra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokkolan Hermes
Eipä ne 90ovr-pelaajat anna yhtään mitään etua jos toinen on parempi pelaamaan 80+ kokonaisuuden miehillä. Marginaalisesti voi pitkällä tähtäimellä kasvattaa voittoprosenttia hommaamalla huippunimiä, mutta käytännössä vain keskittyminen ja huolellisuus ratkaisee kaiken hutissakin.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Eipä ne 90ovr-pelaajat anna yhtään mitään etua jos toinen on parempi pelaamaan 80+ kokonaisuuden miehillä. Marginaalisesti voi pitkällä tähtäimellä kasvattaa voittoprosenttia hommaamalla huippunimiä, mutta käytännössä vain keskittyminen ja huolellisuus ratkaisee kaiken hutissakin.
Näinhän se on, joissain pienissä jutuissa se huippupelaaja saattaa ratkaista, kuten yksi päivä tässä puolustin todella huolellisesti läpi koko ääritasaisen matsin ja vastustaja pääsi kerran vetämään, ei oikein edes kunnon sektorista, Datsyukilla ja sinnehän se upposi. Ja maalilla hävisin matsin. Uskoisin, että siinä se yksilön taso ratkaisi, mutta kokonaisuus on kyllä enemmän omissa käsissä.
 

tsajari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins
Kyllähän niillä pelaajien kokonaisuuksilla on aika iso merkitys minun mielestäni. Totta kai konsolipelistä kun on kyse niin itse pelaajan tasokin ratkaisee paljon, ehkä eniten, mutta jos joukkueiden keskivertotasossa on 2-3 paunaa eroa niin tasoitustakin tulee aika paljon. Jos joukkue on vaikkapa täynnä 84 kortteja ja kehittää pelaajansa 86 niin ero on aivan huikea. Melkein kaikki duunarit osuu tuohon ~84, ja siitä sitten ylöspäin alkaa sitten tuloksentekijät - ainakin kärjistetysti. Sama juttu sitten esimerkiksi 86 -> 88. Erot on havaittavissa korttien hinnoistakin.
 

lasaleiko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Nyt on X360:lla alkanut pari asiaa vituttamaan, kun be a gmmää on edetty vähän matkaa jo toista kautta.

Ensinnäkin, tuo maalivahtien estämisestä vihellettävä jäähy. Jos oma pelaaja hipaisee edes hieman vastustajan maalivahtia, tulee siitä lähes poikkeuksetta jäähy. Hämmästyn, jos ei jostain syystä tulekaan. Sitten taas vastustajan hyökkääjät saa ajella minun maalivahdin vaikka viiden metrin päähän maalilta, niin se pilli ei jumalauta soi! Tai siinä tapauksessa soi, jos tekevät heti perään maalin, mutta voisi tuossa nyt vähän enemmän tasapuolisuutta olla. Siderit (CPU Penalties ja CPU Teammate Penalties) ovat jo nyt aseteltu niin, että vastustajalle pitäisi niitä jäähyjä tulla herkemmin, vaan pitää kai laittaa molemmat asetukset ihan ääripäihin. Muuten nuo jäähyt menevät jo aika tasan, mutta tämä maalivahtien estäminen ei.

Toinen asia mikä alkaa vituttamaan, on se, että loukkaantumiset ovat hävinneet johonkin. En ole ladannut tämän be a gm tallennuksen aikana yhtään tuner settiä ja loukkaantumis slider on pysynyt lähes koko ajan samassa. Itseasiassa ensimmäisen kauden harjoituspelien jälkeen pudotin sitä reiusti, kun harjoituspeleissä putosi about kentällinen ukkoja. Siltikin niitä tuli tuossa kauden mittaan mielestäni realistisissa määrin. Playoffeissa pelasin sitten 20 peliä ja niiden aikana loukkaantui vain kaksi pelaajaa, nyt toisen kauden runkosarjan alkua on pelattu 17 matsia eikä ole vielä yhtään loukkaantumista tullut vastaan. Pitää kai alkaa nostelemaan hiljakseen tuota slideria, josko niitä loukkaantumisia alkais näkyä. Pelottaa vain että taustalla on perus EA-ideologia, eli joko niitä loukkantumisia ei tule yhtään tai sitten tosiaan lasaretissa on yksi kentälinen ukkoja per peli.

Sekin vähän vituttaa ettei maalivahtien loukkantumisia ole vieläkään mukana muuten kuin simulointien kautta. Nyt kun näitä mokkeja voi taas ajellakin, niin olisihan tuon voinut kuvitella olevan mahdollista, että joskus joku myös loukkaantuu. No olkoon sitten teräsmiehiä kaikki.. saatana!

Muuten on kyllä ollut ihan mukava pelata tuota be a gm modea, sliderit kuntoon ja vastusta on riittänyt, tietysti aina joukkueen tason mukaan. Pitää varmaan nuo tuner setit ladata jossain välissä, jospa niillä olisi vaikutusta näihin vitutuksen aiheisiin
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Äh, kertokaas miten tässä pelissä voisi paremmaksi kehittyä? Vituttaa jatkuvasti ottaa turpaan.

Noita play offeja koitin pelailla. Amatööricupissakin tuli vastaan joukkue, jossa oli Kopitar, Iginla, Karlsson ja muutama muu pelaaja, jotka yksistään maksaa enemmän ku mun koko jengi. Veskakin tais olla 100% buustattu, kun ei mitään palaa. Lisäksi botti otti mulle kolme jäähyä veskan ajelusta. vastustaja ajoi kerran pelikatkolla mun veskan niin lujaa, että se lens päätyyn asti. Ei jäähyä \o/

5-0 turpaan. Kyllä lämmittää.
 

SASamuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Seattle Kraken
Nonni, nyt ei vituta läheskään niin paljon. Neloskenttä vaihdettu Huml-Pirnes-Pyörälä muotoon (edellinen Marleau-Koivu-ST.Louis) ja veskat vaihdettu Hiller-Lehtonen (edellinen: boostattu Rinne 96-Lehtonen). Koko joukkue pelaa silminnähden paremmin, viidesti pelistä 4 voittoa ja ei yhtäkään peliä jossa olis menny yli 2 maalia. Kun paremmalla neloskentällä + boostatulla Rinteellä 8 peliä dunkkuun yhdeksästä ja ei yhtään peliä ettei olis menny alle 4 maalia omiin. Näin empiirisesti tutkittuna ei vaan saa olla liian hyvää jengiä. Nelosen pitää olla tarpeeks "jarru" että muut kentät pelaa omaa tasoa. HUOH EA HUOH! Miksei parempi jengi vaan voi olla parempi kun paskemmilla pelaajilla varustettu jengi? Miksi oi miksi pitää olla teko tasotuksia...
 

Erskij

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers, Tappara
Kyllä sai taas äskeinen peli tunteet pintaan. Peli itsessään oli melko tasainen, mutta vastustajan pelitapa oli taas sitä itseään. Aina kun kiekko lipui vastustajan päätyyn, niin eikös vastustaja ota maalivahdin haltuunsa ja luistelee päin ensimmäistä pelaajaani, joka olisi ehtinyt kiekkoon.
No kaikki tietää varmaan mitä tästä seuraa, eli mun hyökkääjälle penalttia. Ensimmäisessä erässä sain kaksi jäähyä, joista molemmista vastustaja rokotti. Loppu pelissä en enää luistellut ensimmäisenä päätyyn vain annoin vastustajan hakea kiekot rauhassa.

Tuohon vielä lisätään kaverin hyökkäyspelaaminen, joka oli pelkkää kulmissa suojaamista niin huhhuh. Tällä hetkellä tuntuu ettei Huttia tule pelattua taas hetkeen, mutta eiköhän sitä heti huomenna tule taas väännettyä..
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Itse poistuisin pelistä jos tuollaisia mokkepelleilijöitä vastaan tulisi Ottakoon sitten voiton, mutta eipä tarvitse vittuuntua idiootin takia yhtään enempää.
 

Tumbenson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tökkijät on kyllä tän pelin suola. Itsekin myönnän harrastavani sitä kohtuudella, mutta fyysistä peliä tykkään myös pelata. Eniten (oikeasti) arvostusta annan pelaajille jotka pistelee niiteillä mun jätkiä matalaks enkä saa sen seurauksena mitään aikaan. Mutta niin, viime pelissä taklaukset mulle oli 21-1, se kertoo jotain. Kertokaas, miten p*rkele pääsen hyökkäysalueelle kun vastustaja on vetäytyny taktiikallaan omalle siniselle kepit ojoon. Häviön aiheuttamaa vitutusta vaan lisäsi se että kaks kertaa multa omassa päässä koukittiin maila hevon helvettiin ja jonka seurauksena tuli vastustajan maalit. Itse taas joka toisesta R1-napin painalluksesta sain kampituksen.

No kävin sitten tuhlaan myös 70k coinssia pakkoihin vitutuksissani. Koko valtavan omaisuuteni. Eihän sieltä tullu paskan vertaa. Ville Leinon sain, jes. Sen vois ottaa kokoonpanoon!
 

Heitinga

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Kyllä sai taas äskeinen peli tunteet pintaan. Peli itsessään oli melko tasainen, mutta vastustajan pelitapa oli taas sitä itseään. Aina kun kiekko lipui vastustajan päätyyn, niin eikös vastustaja ota maalivahdin haltuunsa ja luistelee päin ensimmäistä pelaajaani, joka olisi ehtinyt kiekkoon.
No kaikki tietää varmaan mitä tästä seuraa, eli mun hyökkääjälle penalttia. Ensimmäisessä erässä sain kaksi jäähyä, joista molemmista vastustaja rokotti. Loppu pelissä en enää luistellut ensimmäisenä päätyyn vain annoin vastustajan hakea kiekot rauhassa.

Tuohon vielä lisätään kaverin hyökkäyspelaaminen, joka oli pelkkää kulmissa suojaamista niin huhhuh. Tällä hetkellä tuntuu ettei Huttia tule pelattua taas hetkeen, mutta eiköhän sitä heti huomenna tule taas väännettyä..

Eilen tuli itselle vastaan samanlainen hermanni ja Suomi-nickillä vieläpä.

Olisi jäänyt äärimmäisen paska maku ellei tuo maalivahdilla pelleily olisi koitunut myös hänen kohtalokseen. Olin jo valmiiksi alivoimalla 2-2 tilanteessa ja lähdin purkukiekon perään. Onnistuin välttämään moken nousun, hain kiekon maalin takaa ja tein vanhanaikaisen. Maali jäi vielä voittomaaliksi.

Voitosta huolimatta lähti äijälle vihaista palautetta.
 
Viimeksi muokattu:

Tumbenson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Oon muuten huomannut että tässä änärissä monet vastustajat onlinessakin käyttää tota kiekkoa päätyyn ja perään taktiikkaa, niinkuin botit konsanaan (ainakin aiemmissa versioissa). Tuntuu jotenki hassulta tehdä tuollein, alussa oikeastaan huvitti, mutta tottunut itse jo puolustamaan tuollaista taktiikkaa vastaan. Pitänee kuitenkin joskus sitäkin kokeilla, mikäli tuntuu etten sumppua millään saa rikottua. Mutta kiitos vinkeistä, tästä lähdenkin treenaamaan.
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Nyt vähän kiristää.

Onlinessä vastassa jamppa, jonka taktiikka Blackhawksilla oli seuraava:

Pokea poken perään kun oli kiekottomana, aloituksissa aina sidontaa ja hyökkäyksessä pyrki aina ja vain Kanella tai jollain muulla starballa lämäämään tai rannaamaan pisteiden välistä sivuttaisliikkeestä.

Eihän siinä mitään, tehokas pelityyli varmaan. Vituttaa vaan pelata tollasta "ominaisuuksien" tiedostajaa vastaan.
 

Ribals

Jäsen
Itse sidon aika usein tai nostan aloituksissa mailaa, koska sillä tavalla voittaa aloituksen paljon useammin, kuin sama ote vastaan sama ote -taktiikalla. Silloin voitto riippuu melkeinpä oman pelaajan aloitustaidosta (ovr) ja netistä. Tuon sivuttaisliikerannarin saa omasta mielestä puolustettua kohtalaisen helposti pois ainakin HUT:ssa, mutta onhan se ärsyttävä tapa pelata.

Mitä tulee vitutukseen, niin itseä ei vituta änärissä tällä hetkellä oikein mikään. HUT:ssa peli luistaa tosi hyvin ja olen löytänyt tosi hyvän kokoonpanon sinne puolelle. Tosin haluaisin saada ne mainokset näkymään HUT:n puolelle (siis ne ilmoitukset uusista korteista jne). En hyväksynyt silloin alussa niitä Originin tarjoamia uutisia, mahtaako johtua siitä? Jos joku osaa auttaa asiassa, niin olisin kiitollinen.
 

Bourque#77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LA Kings|Big Bad Bruins |NUFC |FC Barcelona|KTP
Tätä änäriä en ole pelannut,mutta itseä on vituttanut suunnattomasti joka änärissä nämä sitoja aloittajat.Uskomattoman "mielenkiintoista" pelata sellaista vastaan kun tietää joka aloituksen päättyvän vastustajan sitomiseen. Mailan nostolle peukku.

Sitominen toimii hyvin,mutta EI SITÄ TARVITSE KOKO AJAN TEHDÄ!Menee melko tylsäksi peli jos vastustaja ei muuta osaa.
 

Ribals

Jäsen
Sitominen toimii hyvin,mutta EI SITÄ TARVITSE KOKO AJAN TEHDÄ!Menee melko tylsäksi peli jos vastustaja ei muuta osaa.
Itse en sitä ihan kokoajan harrasta, esim jos vastustaja ei sido, niin en itsekkään sitä niin paljoa käytä, mutta jos vastustaja sitoo, niin pitää vastata samalla mitalla. Ja ykkösdivarissa on aika paljon näitä sitojia, joten sitä tulee sitten käytettyä. Mutta joo, selittelyn makua. :P
 

Ribals

Jäsen
Alkaa vituttaa, että tässä ei ole enää mitää muutaan online pelimuotoa kuin HUT. Onlineotteluita ja OTP:ta en jaksa vääntää. Ennen oli EASHL-kaukalot, mihin pystyi menemään piiloon HUT:in vitutusta. EASHL we miss you! Pitää varmaan mennä NHL14 sparruihin.

PS4 siis alustana, jos joku ei älynnyt.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
HUTissa oli viimenen peli menossa. Voitolla olisi tullut tuo divarin voitto. Maaliin olin laittanut Buustatun Scheiderin, varalla väsynyt Lack. No, vastaan tuli selvästi itseäni huonompi pelaaja (harvoin näin käy, mutta nyt kävi). Mutta mutta. Jostain syystä mulla oli maalissa tuo väsynyt Lack! Päästi 4/5 ensimmäisestä kudista sisään, kaksi niistä oli syöttöjä. Sinne meni sitten kaikki palkinnot ja divarin voitot.,.. vittu!
 

Ribals

Jäsen
En uskonut, että tässä pelissä on tasoituksia ennen ykkösdivaria. Nyt joka toinen peli on sellainen, että vastustajalla osuu jokaikinen poke ja itselle ei mikään. Ja tää näkyy tosi selvästi. Voitto/häviö tahtia menty nyt varmaan 8 peliä. Statsit 74-10-1.
 

Flyingbird

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO Hockey, Mestis, SJS
En uskonut, että tässä pelissä on tasoituksia ennen ykkösdivaria. Nyt joka toinen peli on sellainen, että vastustajalla osuu jokaikinen poke ja itselle ei mikään. Ja tää näkyy tosi selvästi. Voitto/häviö tahtia menty nyt varmaan 8 peliä. Statsit 74-10-1.

Saan varmaan nyt kiukkuista palautetta, mutta sanotaan nyt että en usko vieläkään. Uskon vain momentumiin joka vastustajan koventuessa useammin on myös vastustajalla, jolloin saattaa tuntua pelaaminen ajoittain täysin mahdottomalta kun on helppoja vastustajia vastaan aiemmat pelit läpsytelty.
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Saan varmaan nyt kiukkuista palautetta, mutta sanotaan nyt että en usko vieläkään. Uskon vain momentumiin joka vastustajan koventuessa useammin on myös vastustajalla, jolloin saattaa tuntua pelaaminen ajoittain täysin mahdottomalta kun on helppoja vastustajia vastaan aiemmat pelit läpsytelty.

Eikö se ole aivan sama millä sitä kutsuu, tasoitukset, momentumi. Suurimpia vitutuksenaiheita on juurikin tuo poketus. Siinähän ei ole mitään järkeä ettet pysty itse päättämään minne päin se sitä mailaa tunkee, vaan sattumanomaisesti tökkii vähän sinne päin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös