NHL 15 – vitutusketju

  • 91 806
  • 331

nuukapuuha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Blackhawks #88
Onko muilla ollut netin kanssa ongelmia? Itsellä pelissä ensimmäinen ja toinen erä sujuu aina ilman minkäänlaista pätkimistä mutta kuin tyhjästä pelin EA pavelin katkeaa vai mikä nyt olikaa. Muut pelit toimivat moitteetta netissä mutta tämä keskeneräinen tekele raastaa hermoja!
 

adetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buffalo Sabres, Ryan Miller, HPK
Onneksi pääsee nukkumaan, kun tuolla näyttäisi olevan kakaroita pelaamassa. HUT:ssa johdin ottelua vain 3-1, kun vastustaja päättää viskoa kiekkoja omalta alueelta katsomoon, jotta saa jäähyjä. Otti myös maalivahdin pois, iskin pari häkkiä huumorilla, mutta kun tuo pelleily jatkui, niin pidin kiekkoa vain kuluttaen aikaa. No tuo pelihän kesti suht kauan ja tuli sitten synkronointivirhe eli tuloksia ei merkattu ylös. Tämä tolla pellellä oli varmaan ajatuksenakin, että luovutetaan nyt tää peli ja tiedetään ainakin miten ei saa tappioo tilastoihin.

Ihan käsittämättömiä kavereita tuollakin häärää. Menis ulos välillä ja hankkis elämän.
 

Jokeri82

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
HUT:ssa johdin ottelua vain 3-1, kun vastustaja päättää viskoa kiekkoja omalta alueelta katsomoon, jotta saa jäähyjä. Otti myös maalivahdin pois, iskin pari häkkiä huumorilla, mutta kun tuo pelleily jatkui, niin pidin kiekkoa vain kuluttaen aikaa. No tuo pelihän kesti suht kauan ja tuli sitten synkronointivirhe eli tuloksia ei merkattu ylös. Tämä tolla pellellä oli varmaan ajatuksenakin, että luovutetaan nyt tää peli ja tiedetään ainakin miten ei saa tappioo tilastoihin.

Tuo siinä juuri on ideana kun otetaan maalivahti pois ja heitellää kiekkoa katsomoon, varsinki ps3 änärissä sitä tapahtuu paljon. Ei siihen muu auta kuin pitää itse kiekkoa kun sen saa.

Mulla meni pata täysin jumiin näiden EA-momentumien kanssa ja myin pucsit helvettiin ja pelailen enää silloin tällöin. Koitin vaihtaa jo muuhun pelimuotoon mutta ei se vaan innostanu. Taisi jäädä viimeiseksi änäriksi minkä hankin...
 

adetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buffalo Sabres, Ryan Miller, HPK
Aah okei, ei ollut tiedossa tälläinen bugi, itse pelailen 360:llä, joten sama ongelma. No eiköhän se siitä, kun pitää muutaman päivän vapaata pelistä, niin se taas innostaa.
 
Suosikkijoukkue
KalPa, Detroit Red Wings
Kyllä ainakin Xbox360 NHL14:n ja PS4 NHL15:n välillä on huima ero. Tuntuu taas ihan eri peliltä, joka on omalla tavallaan hyvä asia, toisaalta huono. Luistelu tuntuu välillä liian tönköltä, mutta toisaalta paljon realistisemmalta. Samoin myös kiekon pomppaukset ja törmäykset ovat ihan tervetullut lisä.

Hermo vaan menee tuohon HUTiin ja ylipäätään nettipeleihin, kun katkoo kokoajan. Ja miten hitossa ei voi (vielä) pelata netissä samalla puolella, aivan järjetöntä! Yksi iso syy miksi peli ostetaan joka vuosi on se, että pääse kaljapäissään hakkaamaan toisia töhöjä vastaan netissä.
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Hyi vittu mitä paskaa tuli ostettua. Aivan saatanan tökerösti tehty peli. Alla pistän suurimpia vitutuksen kohteita.

-Tää hieno uusi fysiikkamoottori. Täyttä kuraa oikeasti. Pelaajat on enemmän vatsallaan kuin luistimillaan ja hetken päästä ei sitten pysty taklaamaan ketään.

-Hybridipitkä. Kone taitaa arpoa sen tuleeko pitkä vai ei. Muutamaan otteeseen olen päässyt "yksin" luistelemaan päätyyn, mutta silti vihelletään pitkä. MIKS VITUSSA

-Pelaajille on asennettu luistimien tilalle raiteet, joita pitkin he sitten luistelevat, todella, todella paskaa!

-Miten ihmeessä EA ei ole saanut poistettua noita syncroerroja ja muita bugeja. HUT ohjeet taitaa tulla edelleen joka kerta vaikka miten koittaisi niitä poistaa.
Äsken todistin vittumaista tilannetta, sillä tasoitin pelin 4-4 ja naps. Peli alkaakin uudestaan viimeisestä maalista eli peli 3-4 ja kaveri iskee samantien häkin 3-5. Eipä siinä mitään olisi pitänyt puolustaa pois... Vituttaa kuitenkin.

EA kohtaa aiheuttaa myös vitutusta se etteivät he ole oikeasti jaksaneet tehdä mitään tämän pelin eteen. EASHL samalla tapaa alkuun lensi 5min suihkuun ja aivan samalla tavalla se otettiin heti pois. Oliko EA:n pojat kenties käyttäneet suoraan NHL 14 tiedostoja ja unohtaneet päivitykset.

Ainoon plussan voi antaa tuosta kiekon elämisestä. Hieman realistisempaa ja kivempi hyökätä päätyjen kautta.

Kenties paskimmin käytetyt 60e minulta. Saapahan peliseuraa tonne EASHL puolelle sentään.
 

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
EA kohtaa aiheuttaa myös vitutusta se etteivät he ole oikeasti jaksaneet tehdä mitään tämän pelin eteen.


Tämä on kyllä ihmejuttu, että siellä ne samat bugit pyörivät ties monettako vuotta ilman, että niille tehdään mitään. Tilttaaminen liian nopean toiminnan seurauksena alkuvalikossa, syncroerror, jäätyilyt HUT-kauppasivuilla, yms. Ei vissiin hirveästi kiinnosta korjata.

Toinen juttu, että PS3:n puolella peli lagaa ihan älyttömästi HUTissa, hirveää tökkimistä. Onko omassa netissäni jotain vikaa (latausnopeudet aina testatessa 7-9 megan luokkaa/s, Soneran 100/10) vai ovatko nämä EA:n serverit vain niin tukossa, että peli tökkii usein?
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tämä on kyllä ihmejuttu, että siellä ne samat bugit pyörivät ties monettako vuotta ilman, että niille tehdään mitään. Tilttaaminen liian nopean toiminnan seurauksena alkuvalikossa, syncroerror, jäätyilyt HUT-kauppasivuilla, yms. Ei vissiin hirveästi kiinnosta korjata.

Toinen juttu, että PS3:n puolella peli lagaa ihan älyttömästi HUTissa, hirveää tökkimistä. Onko omassa netissäni jotain vikaa (latausnopeudet aina testatessa 7-9 megan luokkaa/s, Soneran 100/10) vai ovatko nämä EA:n serverit vain niin tukossa, että peli tökkii usein?

Voisin sanoa, että tuo lagailu johtuu juurikin EA:n servereistä. Kun kiinnostus nolla peliä kohtaan, niin tämänlainen lopputulos ei yllätä.
 

adetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buffalo Sabres, Ryan Miller, HPK
Itsellä taas pelin hommatessa se lagasi pahasti ja maku meni. Mutta vähitellen parantunut. Alustana 360. Omassa netissä ei kyllä vikaa ole.
 

voittamaton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers
Tässä muutaman päivän aikana oon saanut tehtyä kolmessa HUT-ottelussa 11 maalia, eikä todellakaan mitään bugiranteita. Ensimmäisessä pelissä tein viimeisen kymmenen peliminuutin aikana 8 maalia, eikä vetojakaan tainnut olla ainakaan kymmentä enempää. Toinen tuli heti seuraavassa pelissä. Lauoin ensimmäisessä erässä kuudesti ja maalisarake näytti 20 minuutin jälkeen myös kuutta. Viimeisin tuli tänään, kun taas viimeisessä erässä sain tappelun kautta momentumin itselleni jonka jälkeen tein 7 maalia ja voitin 11-4. Näissä peleissä tuntui että jokainen syöttö menee mistä tahansa läpi, eikä vastustajan maalivahti torju mitään.

Nyt sitten heti edellisen 11-4 voiton jälkeen tuli peli joukkuetta vastaan, jonka paras pelaaja oli maalissa nollan pitänyt Dubnyk. Kentällä oli kolme 83 tason pakkia ja hyökkääjistä paras oli John Mitchell. Kokonaisuudeltaan siis parhaat...

Hallitsin peliä lähes ihan miten vain halusin (hyökkäysalueaika mulla 9,40 ja vastustajalla 3,24 ja laukaukset 30-12), mutta pelissä Dubnyk torjui 30 kertaa ja piti nollan, kun hävisin 0-5. Suurin osa laukauksista hyviltä paikoilta poikittaissyötöstä tai pitkän pyörityksen aikana. Tolppia taisi lopulta olla yhteensä kolme. Mun päässä aiemmin n. 95% torjunut Harding (kokonaisuus 94) ei tuntunut saavan mitään kiinni ja torjuntaprosentiksi jäi 58,33. Maaleista pari olisi kyllä voinut puolustaa pois, mutta muut oli sen luokan imaisuja, ettei niille mitään voinut.

Ärsyttävintä oli kuitenkin se, kun vastustajan CHL-pelaajat luistelee nauraen ohi Seguinista, MacKinnonista ja muista NHL-tähdistä. Tietenkin niitä on voitu kehittää, mutta luulisi, että hankkisi ensin vähän Mitchelliä parempia pelaajia, kun hankkii samalla hinnalla kehityskortteja...

Ja konsolina siis PS3.
 
Viimeksi muokattu:

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
Ja konsolina siis PS3.


Täsmälleen samoja kokemuksia ja näitä riitti siis edellisenkin version aikaan. En oikeasti ymmärrä, mitä EA tällä momentumin ylikorostumisella ja teennäisellä draamankaaren luomisella tavoittelee online-peleissä. On aivan selvää, että tuuri ja momentum näyttelee osaansa myös oikeassa jääkiekossa, mutta tässä ikään kuin on laitettu ne momentum-slaiderit ja handicapit ihan tappiin. Edellinen peli itsellä oli juurikin 7-2-tappio, jossa hyökkäysalue aika meni n. 80/20 itselle, reippaasti yli puolet enemmän laukauksia hyviltä paikoilta, jne. Pahinta on, että tällaien pelin lopputuloksen yleensä tietää jo ensimmäisessä erässä.

Eikö online-peliin voisi laittaa tosielämää simuloivat maltilliset momentumit ja that's it - ei mitään tarinankerrontaa ja pelistä seuraavaan kulkevaa slump-moodia tai vastaavaa. Näin omista voitoista voisi ottaa oikeutetun kunnian ja toisaalta häviössä ei tarvitsisi jäädä harmittelemaan, että peli nyt vain päätti, että vastustaja voittaa.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Mulla vituttaa, kun olen niin paska tässä pelissä. Äsken HUTissa tasainen peli taas, mutta mun ysidivarissa statsit on 1 - 3- 0, niin oonhan mä paska. Minuutti ennen äskesen pelin loppua peli 0-0, itsellä tyhjä maali edessä ja äijä sutii vaihteeksi OHI kiekosta, sitten toisessa päässä vastustaja yritti syöttää maaliin, mutta mun veska teki jonkun ihmepiruetin ja kiekko perseen kautta maaliin... vittu että vitutti. Tää netissä pelaaminen on mulle tosi uutta, mutta oonhan mä paska. Ärsyttää, kun oli yks parhaista peleistä mitä olen varsinkin puolustussuuntaan koskaan pelannut... Buu...

Haluaisiko joku pelata mua vastaan onlinepelin, ja kertoa mitä pitäs reenata? PS4llä pelaan... laittakaas yv:tä?

EDIT: Seuraavassa pelissä tapahtui jotain hyvin kummallista. 25min pelattu, ja minä johdan 6-0. Ja siis mielestäni ansaitusti. Vastustaja ylipelasi kokoajan (joka kerta kun mulla oli kiekko, koitti vaan taklata täysiä) ja minä sitten syöttelin omille vapaille pelaajille - kyllä, jopa taaksepäin! (KalPan paita päällä tietty ;) Sitten hyökkäyksissä menivä't täyttä höyryä kokoajan, ja sain tuossa 25 minuutissa ainakin viisi läpiajoa (niistä jopa muutaman maalin). No, tuo vastustajahan tietty sitten pakeni paikalta tuossa 6-0 tilanteessa. Harmitti, kun ekan kerran ikinä oikeasti tuntui, että jotain osaan. Tuon pelaajan statsitkin jopa 8-3-0, tosin tuossa 9. divarissa jossa kahlaan on tuo hävinnyt kaikki pelit. Mutta hyvin tuota vastaan puolusti, kun piti laidat eikä päästäny nille perus rannaripaikoille.

Ni, ehkä siitä on jotain hyötyä ollut, kun olen omaa agressiivista pelitapaa koittanut karsia ja vähän panostaa puolustukseen. Turpaan on tullut, mutta kaikki otsellä olleet maalin pelejä :)
 
Viimeksi muokattu:

Wick3r

Jäsen
Suosikkijoukkue
Capitals
Ota nyt selvää näistä HUTin daily pucks bonuksista. Taas mennyt nollaan. Tietääkö joku onko noissa minkälainen aikataulu, koska eilen aamulla viimeksi loggasin sisään ja tänään näyttää että 0 päivää? Ei sillä, että noilla muutamalla hassulla coinsilla mitään tekisi.. Mutta pitkän ajan päälle kyllä noista ihan hyvä summa tulee.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Ota nyt selvää näistä HUTin daily pucks bonuksista. Taas mennyt nollaan. Tietääkö joku onko noissa minkälainen aikataulu, koska eilen aamulla viimeksi loggasin sisään ja tänään näyttää että 0 päivää? Ei sillä, että noilla muutamalla hassulla coinsilla mitään tekisi.. Mutta pitkän ajan päälle kyllä noista ihan hyvä summa tulee.
Ei sitä voi ymmärtää. Mulla ollut sama ongelma reilun viikon, kunnes tänään peli jäätyi kun selailin korttipakkaa. Sammutin pelin ja yhtäkkiä olikin day 1/7...
 

Hammeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Minnesota Wild, Juventus
Itselle tulee joka ilta tuo 7/7 bonari ilman ongelmia. Pari kertaa joutunut aloittaa alusta, kun on ollut päiviä välissä.

Millä konsolilla pelailette?
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Itselle tulee joka ilta tuo 7/7 bonari ilman ongelmia. Pari kertaa joutunut aloittaa alusta, kun on ollut päiviä välissä.

Millä konsolilla pelailette?
PS4. Hiukan vittumaista kyllä, kun muutenkin aloitin nollista (en ole muissa änäreissä HUTia pelannut) ja muutenkin pucksit tiukoilla. No, on mulla Floridan suomalaiset, Floridaa tässä hitaasti keräilen....
 

Hammeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Minnesota Wild, Juventus
Kyllähän noi päiväbonarit pitäisi saada, jos muistaa vain "oikein" kirjautua aina. Esim. tänään klo 19 kirjaudutte HUT:iin ensimmäisen kerran, niin siitä alkaa pelissä se ensimmäinen vuorokausi ja luonnollisesti seuraava alkaa vasta sitten huomenna klo 19. Jos kuitenkin kirjaudutte huomenna sinne ennen tuota aikaa, mutta ette sen jälkeen, niin pelihän ei sitä rekisteröi uudeksi päiväksi.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Kyllähän noi päiväbonarit pitäisi saada, jos muistaa vain "oikein" kirjautua aina. Esim. tänään klo 19 kirjaudutte HUT:iin ensimmäisen kerran, niin siitä alkaa pelissä se ensimmäinen vuorokausi ja luonnollisesti seuraava alkaa vasta sitten huomenna klo 19. Jos kuitenkin kirjaudutte huomenna sinne ennen tuota aikaa, mutta ette sen jälkeen, niin pelihän ei sitä rekisteröi uudeksi päiväksi.
Totta, mutta eihän "Päivä 0/7" pitäisi olla mitenkään mahdollinen. Tai siis ekanakin päivänä pitäisi saada se 25(?) pucksia, ja jos menee uudeleen samana päivänä sisään niin pitäisi edelleen olla day 1/7? Vai?
 

Hammeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Minnesota Wild, Juventus
Enpäs tiedä sitten mikä siinä mättää. Itse asiassa jos nyt oikein muistan, niin taisi kyllä olla mullakin tossa n. viikko sitten niin, että en saanut 2-3 päivänä mitään bonaria sieltä, mutta päivissä kuitenkin luki 7/7. Laita EA:lle kiukkuista viestiä ja vaadi niiltä ainakin vähintään 100k menetettyjä coinseja. ;)
 

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
Vituttaa kyllä, että jos on tuo EA-slump/handicap-mikälie menossa, niin ei kyllä mitään mahdollisuuksia niitä pelaajia vastaan, jotka tuota perinteistä ea-maalia b-pisteiden välistä tai säbärannetta floodaavat. 80% menee sisään, eikä noita voi uudella hienolla fysiikkamoottorilla edes niin tehokkaasti puolustaa pois. Ihan mahtavan näköistä peliä.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
En tiedä pitäisikö olla harmistunut vai vittuuntunut vai mitä. Hirveällä tuskalla olen tuota HUTia pelannut ja koittanut opetella. Yrittänyt olla "reilu" pelaaja ja jopa rakennella jotain, enkä vaan vetää niistä varmoista paikoista. Ennen tosiaan pelityyli pyrkinyt olemaan ihan vain tehokas, mutta en jaksa enää arcadetyyliin pelailla. Huono olen, ja statsitkin taitaa olla niin, että max kolmasosa peleistä voitettu. No, oma paskuus tioetty vituttaa, mutta toisaalta huomaan että kehitystä tapahtuu. Esim. syöttö% on pikkuhiljaa alkanut parantua (AI:ta vastaan mitään kehitystä ei ole pitkiin aikoihin tapahtunut). Lisäksi oma puolustuspeli parantunut paljon, ja harvoin vastustaja tekee yli kahta maalia.

Se varsinainen vitutusaihe miksi tänne tulin: Äsken sain hyvin taisteltua pelin niin, että minuutti ennen loppua johdin 1-0. Periaatteessa tasainen peli - kuteja ja hyökkäysalueikaa saman verran, tosin mun mielestä vastustaja laukoi paskoista paikoista kaukaa ilman maskia. Hyviltä paikoilta sain sen pidettyä pois. No, 8s ennen loppia tein 2-0 maalin ja sitten tuo sankari päätti lähteä pois. Jotenkin siis harmittaa, että nettipelaamisessa se vastustajan kunnioittaminen on tuota tasoa... ei kai se 8s olis ollut niin paha? No tuostahan merkittiin mulle 3-0 voitto, mutta silti. Harmittaa, kun vastustaja antoi sen kuvan että voitin vaikka oli paskempi.

Ehkä mun pitää vaan tottua nettipeleihin. Tietokonetta vastaan olen kyllä joskus keskeyttänyt pelin, mutta musta on v:mäistä ihmisvastustajaa vastaan toimia niin. Netiketti!
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
On se vaan huikeeta kun vastustajalle suorastaan imeytyy kiekot mun lavasta jos meen vähänkään lähelle ja jotkut Hartnellit ja Hortonit luistelee kaksi kertaa niin nopeasti kuin mun Grabner ja täysiin editoitu Barkov. Ja sitten vastuksen mokke torjuu kolme riparia jäässä maaten, samaan aikaan kun mun 99 ovr Läck imee vedon siniviivalta sinnepäin jollain ihme tuuripompulla pattarista.

Vitun momentum-EA.
 

Tkachuk7

Jäsen
Suosikkijoukkue
CBJ, WPG, BUF, EDM, STL
Joo-o. Kuulostaa nää momentum ym-ongelmat ihan samalta shitiltä kuin mitä oli kaksinpeli 90-luvulla. Voittaja on päätetty etukäteen riippumatta joukkueesta, sen pelaajista tai muusta triviaalista. Joko kaikki onnistuu tai sitten ei mikään. Noin niiinkuin kärjistettynä.

Väärät ketjut tms. niin huomasit 30 sec jälkeen kumpi voittaa. Et saa taklattua, et katkottua syöttöjä, veska imuroi mitä tahansa, pelaaja ei tottele ohjausta, taklaukset ei osu, laukaukset menee läpi blokista aina. Tai sitten kaikki meni kuin elokuvissa, ja olisi ollut helppo tuntea itsensä NHL-guruksi, jos ei olisi tiennyt karua totuutta.

Luovutin 02 tai 03 lopullisesti, Ilmeisesti tuota peliä ei edes haluta tehdä parhaaksi mahdolliseksi, koska seur vuoden myynti kärsisi.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Jännä, mun versiossa ei ole vieläkään momentum-ongelmaa. Eilen mm. taisi olla sellainen HUT-matsi, että kaksi ensimmäistä erää vastustaja vei täysin, kaikki kiekot pomppi mun parhaiden pelaajien lapojen yli koko ajan suoraan vastustajalle, sain koko ajan jäähyjä, lopulta vastustaja rankaisi viidellä kolmea vastaan ja muutenkin kaikki näytti todella huonolta, kunnes aivan hirveän kahden erän puolustustaistelun jälkeen pääsin kolmannessa tasoihin ja viime sekunneilla ohi. Ihan vaan sillai pelaamalla hiki päässä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös