Mainos

NHL 14:n vitutusketju

  • 135 079
  • 472

Teloch

Jäsen
Jos siellä olisi joku bitti poikittain, liittyikö kovalevyn formatoimiseen myös välimuistin tyhjennys? Muuta ei kyllä tule mieleen. On sen verran erikoisen kuuloinen ongelma.
 

riknor

Jäsen
Jos siellä olisi joku bitti poikittain, liittyikö kovalevyn formatoimiseen myös välimuistin tyhjennys? Muuta ei kyllä tule mieleen. On sen verran erikoisen kuuloinen ongelma.

Kokeilin nyt tämänkin, ei minkäänlaista vaikutusta. Pitänee lähteä moikkaamaan EA:n tukea. Taikatemppuja saa ehdotella, kaikenlaisia.
 

SimBLi

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers
Tässä NHL:ssä pelailen ensimmäistä kautta Be a GM:ää Rangersilla. Edellisessä versiossa pelasin kolmatta kautta hieman eteenpäin. Ei oikein aika tahdo millään riittää. En todellisia tilastoja muista, muuten kuin rekordin osalta, joka on 20-0-0. Aloitin tähtipelaajalla, mutta joku viisi ottelua sitten muutin supertähdeksi. Ensimmäinen vääntö supertähdellä kotona Hurricanesia vastaan (3-1), mutta sitten jo vähän hihitytti. Liigan kovimpia kotijoukkueita oleva Blues kaatui kotonaan 10-0. Seitsemästä laukauksesta viisi sisään avauserässä. "Vaikein taso...? ok".

Tahti on oikeastaan pysynyt samanlaisena kuin tähtipelaajalla, vaikeampi taso taitaa sopia jopa paremmin itselle. Joka tapauksessa vastustaja tekee sen maalin per max 6 vetoa. Aivan se ja sama, onko siellä Lundqvist tai Talbot tolppien välissä. Pistepörssiä johdan Stepanilla (n. 14+16) ja kymmenen kärjessä ovat myös Callahan (2.), Nash (4.), Hagelin (6.), Brassard (8.) ja Richards (10.).

Edelliset kaudet 13:ssa sujuivat 75-5-2 ja 77-5-0 -tahdeilla. Jotain samanlaista on varmaan tulossa. Pudotuspelit 16-0 ja 16-1 -tilastoilla. Aika hyvin olen siis taistellut "momenttumeja" vastaan. Välillä kyllä ketuttaa niin vietävästi, kun vastustajaa ei saa päästää edes omalle alueelle, heti helähtää. Mitä helpompi ottelu on, sitä useammalla tavalla pyrin tekemään maaleja. Sitä kautta varmaan on taitoa tullut online-vääntöihin.
 

HokiHero

Jäsen
En todellisia tilastoja muista, muuten kuin rekordin osalta, joka on 20-0-0.

Eikö tuossa vaiheessa tule jo mieleen alkaa muuttamaan säätöjä, jotta pelistä tulee mielekkäämpää? Itseäni ainakin alkoi kyllästyttää siinä vaiheessa kun tappiot alkoivat olemaan satunnaisia eikä usein enää tarvinnut taistella tappioasemasta voittoon tai vastaavaa. Pienillä muutoksilla tuosta sai kuitenkin vielä haastavemman ja voittaminenkin on kivempaa.
 

motamoro

Jäsen
Eikö tuossa vaiheessa tule jo mieleen alkaa muuttamaan säätöjä, jotta pelistä tulee mielekkäämpää? Itseäni ainakin alkoi kyllästyttää siinä vaiheessa kun tappiot alkoivat olemaan satunnaisia eikä usein enää tarvinnut taistella tappioasemasta voittoon tai vastaavaa. Pienillä muutoksilla tuosta sai kuitenkin vielä haastavemman ja voittaminenkin on kivempaa.

Mulla on vähän samat statsit kuin ylempänä kirjoittaineella. Olisiko tämän päivän jälkeen 21-2-1. Keskimäärin ottelut päättyvät 3,4-1,2, eli suht pienillä marginaaleilla, mutta tosiasia on että jääkiekossa maalin voitosta on pitkä matka tappioon noin pelillisesti ajateltuna.

Olen saanut slidereilla laukausmäärät ja torjuntaprosentit suht realistisiksi 5min erille n.23 ja n. 90%. Laukaisutarkkuus ja -voimakkuus ovat melko minimissä, tietokoneen oppiminen ja aggressiivisuus täysillä, joten tilaa kentällä ei ole mitenkään liikaa ja eikä tekisi mieli keinotekoisestikaan laittaa omia kuteja menemään seinille tai tietokoneella sniper-laukauksia.

Jäähyt ovat tapissa ja niitä ei meinaa tulla vaikka em. aggressiivisuuskin on täysillä.

Jos kerrot millä slider-muutoksilla saat minut "häviämään" ilman, että ottelutapahtumiin nähden tilastot muuttuvat epärealistiksi olen kiitollinen.
Ps. Taklaukset olen myös laittanut 1/6 asteikolle, että joka ainoa tilanne ei pääty siihen maalin lähellä tai laidassa, että pelaaja on kumossa.
 

SimBLi

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers
Eikö tuossa vaiheessa tule jo mieleen alkaa muuttamaan säätöjä, jotta pelistä tulee mielekkäämpää? Itseäni ainakin alkoi kyllästyttää siinä vaiheessa kun tappiot alkoivat olemaan satunnaisia eikä usein enää tarvinnut taistella tappioasemasta voittoon tai vastaavaa. Pienillä muutoksilla tuosta sai kuitenkin vielä haastavemman ja voittaminenkin on kivempaa.

Omistan ehkä maailman huonoimman häviäjän hermot, joten ei aivan heti ole tullut mieleen. Pelaaminenkin on parisuhteen, pienen lapsen ja salibandyvalmentamisen vuoksi niin vähäistä, ettei halua hävitä niitä maksimissaan kahta ottelua, jotka ehtii joskus pelaamaan. En ole perehtynyt niin noihin säätömahdollisuuksiin. Niillä varmasti saisi hieman enemmän järkeä pelaamiseen.

Tuo 10-0 oli kyllä sellainen ottelu, että toisen samanlaisen sattuessa kohdalle aloittaisin alusta. Kuten nimimerkki motamorolla, myös täällä voitot ovat useimmiten pienen marginaalin voittoja. Ja sekin johtuu siitä, että oma maalivahti päästää viimeisestään sen seitsemännen laukauksen, on se sitten millainen ripuliranne viivasta tahansa.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Jos välillä ihan ketjun aiheeseen?

Erik Karlsson meidän GMC-liigan kolmen kauden aikana:

Ensimmäinen kausi: Rikki 65 peliä, toinen: 30-35 peliä, kolmannen alkuun: 50 peliä.

Vittu tää peli ja EA tämän taklauspaskansa kanssa on jotain ihan vitun uskomatonta. Pelin paras kiekollinen pakki rikki 145 peliä kolmen kauden aikana? Oi EA on.
 

SimBLi

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers
Jos välillä ihan ketjun aiheeseen?

Erik Karlsson meidän GMC-liigan kolmen kauden aikana:

Ensimmäinen kausi: Rikki 65 peliä, toinen: 30-35 peliä, kolmannen alkuun: 50 peliä.

Vittu tää peli ja EA tämän taklauspaskansa kanssa on jotain ihan vitun uskomatonta. Pelin paras kiekollinen pakki rikki 145 peliä kolmen kauden aikana? Oi EA on.

Kerran vahingossa aloitin ottelun alusta, kun Gaborik oli juuri ollut kuusi viikkoa sivussa ja seuraava tälli toi samanlaisen pakkolevon. Ei paljoa paskoja pelaajia loukkaantumiset häiritse. Joku on ehkä ollut muutaman pelin poissa, mutta pääasiassa EA on koodannut loukkaantumiset top6-hyökkäykseen ja top4-pakistoon. Maalivahtien osalta tilanne on erilainen, sillä ei ole useiten mitään merkitystä, onko siellä Lundqvist (ovr.91) tai Biron (77).
 

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
Mikähän noiden EA-tasoitusten kuningasajatus oikein on? En tajunnut koko juttua ennen 1-divariin nousemista ja joukkueen täytyttyä vähän enemmän nimimiehistä. Divaripelit tuntuvat sinänsä varsin reiluilta, mutta turnauksia pelatessa tuo kuuluisa efekti vituttaa aivan saatanasti. 99-luistelun omaava kaveri ei saa Robyn Regehriä kiinni ja muita EA:n klassikkotemppuja... Koko pelin ohjaus tuntuu seuraavan viiveellä, vedot lähtevät ripulilerppuina minne sattuu ja yleensä tyhjästäkin maalista laitetaan kiekko tolppaan tai yli, vaikka keskelle tähtäisi.

Mielestäni online-pelien idea olisi kuitenkin puhtaimmillaan siinä, että pelaajat pääsevät koettelemaan taitojaan ilman sen kummempia kommervenkkejä. Mies miestä vastaan ja niin edelleen. Pelin ylivoimaisesti huonoin puoli on mielestäni ylivedetty momentum- ja tasoitusefekti. Missään en ole näiden olemassaoloa virallisesti nähty todistettavan, mutta ihmettelen, mikäli niitä ei sieltä pelimoottorista löydy.

En valita koskaan "räkämaaleista" tms., mutta se ärsyttää, jos peli huonontaa omien pelaajieni ominaisuuksia!
 
Viimeksi muokattu:

Luge H

Jäsen
Suosikkijoukkue
80
Kerran vahingossa aloitin ottelun alusta, kun Gaborik oli juuri ollut kuusi viikkoa sivussa ja seuraava tälli toi samanlaisen pakkolevon.

Voiko tämän realistisemmaksi peli enää mennä? Oikeasti!
Marraskuussa Gabo loukkaantui juuri kuudeksi viikoksi ja heti ekassa pelissä eka tälli toi parin kuukauden saikun.

-----

Onhan tämä aivan vitun paska peli. Kuukauteen ei ole tullut pelattua, samaa paskaa eri paketissa, eri slaidereilla. Vuodesta toiseen. Tämä viimeisin on kyllä pohjanoteeraus. Aiempia änäreitä olen tahkonut tuhansia pelejä jo pelkästään EASHL:ää mutta tässä versiossa koko touhu on ollut alusta saakka pakkopullaa.

Koitin tätä perkelettä myydäkin muttei sitä kukaan halua ostaa. Etenkin 1 vs 1 online on pilattu naurettavilla asetuksilla. Hyvin usein parempi pelaaja häviää EA:n siunatessa vastustajan maalivahdin samalla kun oma imuroi parhaansa mukaan. Viimeisen online-pelin tilastoista otin valokuvan matsin päätyttyä ja lähetin kavereille.
Columbus-Nashville. Laukaukset mulle (CBJ) 44-10. Hyökkäysalueaika 12.44 vs 2.10. Ylivoimat 2/7 vs 0/1. Hävisinkö? Totta kai.

Taidan hankkia Fifan.
 

HTEspi

Jäsen
Joo-o, kyllä tätä itekkin tulee pelailtua, vaikka usein se vaan vituttaa.
Itseäni eniten vituttavat asiat NHL 14:ssa:

1. Ranteella etuyläseen, menee edelleen.
2. Syöttö takakulmaa kohti -> valtava rebound, josta helppo läiskiä lätty sisään. Myös hidas laukaus kohti takakulmaa, jäitä pitkin, ajaa saman asian.
3. Ohi kiekosta laukomiset, miksi oi miksi?
4. Konsoli päättää puolestani milloin voitan ja milloin en.
5. Animaation taso. Ihmeelliset laukaustekniikat, syötöt, taklaukset ja kaikki muu. Etenkin rystyllä laukominen täysin merkillistä.

Kyllähän tälle pelisarjalle kaivattaisi taas kunnon kilpailijaa. Peliä ei tarvitse kehittää nimeksikään ja silti sitä ostetaan. "Uudet toiminnot" ovat lähinnä vanhojen virheiden korjaamista.
 
Suosikkijoukkue
Minnesota Wild, Quebec Nordiques
Joo-o, kyllä tätä itekkin tulee pelailtua, vaikka usein se vaan vituttaa.
Itseäni eniten vituttavat asiat NHL 14:ssa:

1. Ranteella etuyläseen, menee edelleen.
2. Syöttö takakulmaa kohti -> valtava rebound, josta helppo läiskiä lätty sisään. Myös hidas laukaus kohti takakulmaa, jäitä pitkin, ajaa saman asian.
3. Ohi kiekosta laukomiset, miksi oi miksi?
4. Konsoli päättää puolestani milloin voitan ja milloin en.
5. Animaation taso. Ihmeelliset laukaustekniikat, syötöt, taklaukset ja kaikki muu. Etenkin rystyllä laukominen täysin merkillistä.

6. Rystyllä kun ammut kiekon, niin veskari ei saa sitä IKINÄ kiinni. Siis miks helvetissä se on ohjelmoitu niin!? Ammut rystyllä räpylää kohti ja se on varma rebound. Ammut rystyllä siniviivalta patjoihin, sekin on varma reboud. Ei jumalauta kun jotkut vielä hyödyntävät tätä pelatessaan.
 

HTEspi

Jäsen
6. Rystyllä kun ammut kiekon, niin veskari ei saa sitä IKINÄ kiinni. Siis miks helvetissä se on ohjelmoitu niin!? Ammut rystyllä räpylää kohti ja se on varma rebound. Ammut rystyllä siniviivalta patjoihin, sekin on varma reboud. Ei jumalauta kun jotkut vielä hyödyntävät tätä pelatessaan.

Tuo on muuten aivan totta! Hyvä lisäys!
 

PELL

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins
Joo o, nyt huomasin viimeistään EA:n osuuden peleihin.

Pelasin äsken sparria maalivahtina. Pakit oli taas ihan mitä sattuu ja vetoja tuli joka suunnasta, etenkin maalin edestä. 1 erän jälkeen tilanne 1-1, mulla 15 torjuntaa. Toisen erän alkuun toinen pakki lähti ja toinenkii vähä petras. Pahoja tilanteita tuli silti, mutta maali pysyi sen erän koskemattomana. Kuvittelin jo kolmannen erän puolessa välissä kun johto oli 2-1 ja mulla torjuntoja 25, että oonko oikeesti näin hyvä, kunnes...

Vastustajalle tulossa jäähy ja vaihtoaition eteen tulee se perinteinen merkki että nyt otetaan kuudes ukko kentälle. Lähen polkemaan kohti vaihtoaitiota ja perille päästyäni huomaan että ei mua huolitakkaan vaihtoon? noin 5sek pyörin vaihtoaition edessä ja yritän saada kuudennen ukon jäälle. Tulee pelikatko...me tehtiin maali!!!

Samantien tiesin että EA oli päättänyt, että seuraavasta vedosta tämä joukkue tekee maalin. Ja että jokainen torjumani veto oli tarkotettu tulla mun suojuksiin. En tuuletellut voittoa...
 
1. Ranteella etuyläseen, menee edelleen.
2. Syöttö takakulmaa kohti -> valtava rebound, josta helppo läiskiä lätty sisään. Myös hidas laukaus kohti takakulmaa, jäitä pitkin, ajaa saman asian.
3. Ohi kiekosta laukomiset, miksi oi miksi?
4. Konsoli päättää puolestani milloin voitan ja milloin en.
5. Animaation taso. Ihmeelliset laukaustekniikat, syötöt, taklaukset ja kaikki muu. Etenkin rystyllä laukominen täysin merkillistä.

Kyllähän tälle pelisarjalle kaivattaisi taas kunnon kilpailijaa. Peliä ei tarvitse kehittää nimeksikään ja silti sitä ostetaan. "Uudet toiminnot" ovat lähinnä vanhojen virheiden korjaamista.

Hyvää listausta, ja olemme varmasti samoilla linjoilla siitä mikä pelissä on hyvää ja mikä ei. Pelisarja tarvitsisi nimenomaan oikean kilpailijan, jotta peliä kehitettäisiin oikeasti niin paljon kuin mahdollista. Nykyisellään vuosittaisista päivityksistä huokuu aina uudestaan saman pelin myyminen uusissa kansissa pienellä versiopäivityksellä.

Tartun kuitenkin nyt yhteen kohtaan listauksessasi. 3: Luo realistisuutta peliin, ettei selin maalia kohti oleva pelaaja saa lauottua kääntölämäriä mistä asennosta tahansa, vaan pelaajan pitää huomioida kiekon sijainti suhteessa itseen. Jos asennosta kuin asennosta saisi taiottua laukauksen, ei olisi merkitystä onko laukomassa Stamkos vai möttönen.

Pelaan nykyään ajan puutteen vuoksi muutamana iltana viikossa, lähinnä 1on1 online "arvopikapelejä" (huh, mikä nimitys pelimuodolle). Siinä tavallinen vastustaja on soolopelaaja, joka pyrkii päättämään joka hyökkäyksen johonkin clitchi-maaliin, ja saankin suunnatonta mielihyvää voittaessani heidät lyhytsyöttöpelilläni ja "oikealla jääkiekolla". Tässä pelimuodossa ärsyttää muutama seikka tosi pahasti:

1.Tekoäly luulee kiekon olevan joukkueen hallussa niin kauan, kunnes se siirtyy toisen joukkueen haltuun. Esimerkki: Pelaajani nousee keskialuetta kohti yli oman siniviivan, tulee taklatuksi, ja kiekko irtoaa lavasta. Oman joukkueeni tekoälyn ohjaamat pelaajat rynnistävät hyökkäykseen koko viisikon voimin, vaikka kiekossa on lähimpänä vastustajajoukkueen pelaajia, ja on ilmiselvää että kiekon hallinta siirtyy toiselle joukkueelle. Kun vastustaja saa kiekon haltuunsa, ovat puolustajani niin kovasti hyökkäämässä, että käytännössä vastustaja saa useimmiten 2-1 hyökkäyksen.

2. Ja suorana jatkona edelliseen: Kun puolustajana jää tälläisessä 2-1 hyökkäyksessä sen verran jälkeen että hyökkääjällä on linja syöttää takatolpalle, ei puolustajaa saa heittäytymään maila edellä peittäen syöttölinjaa, vaan puolustaja heittäytyy kuin se blokkaisi laukausta. Tilanteessa ei auta kuin toivoa, että kaveri yrittää veivailla maalin, eikä syötä takakulmalle.

3.Jatkona ensimmäiseen: tekoälyn ohjaamat pelaajat eivät muutenkaan reagoi peliin "oikein". Esim1: Puolustajan pelaaminen kiekotonta hyökkääjää vastaan: Ylivoimalla ja 5vs5 syöttelen pakeille, kun niitä pitävät laiturit seisovat suorin jaloin paikallaan väärässä paikassa. Esim2: Pakkini riistää kiekon vaikkapa alivoimalla, nousee kiekon kanssa ja syöttää laiturille omalla alueella. Syötön jälkeen pakki laittaa jarrut päälle ja lähtee luistelemaan takaisin "paikalleen" vaikka edessä olisi 2-1 hyökkäys tai läpiajo. Ylivoimalla oman joukkueen pelaajat liikkuvat myös kummallisesti, ja pakkopeliä on välillä helpompi pyörittää 5vs5.

4. Puolustaessa kun valitsee puolustajan tekoälyn ohjauksesta omaan käyttöön, voi puolustaja jäädä polkemaan paikalleen, kuin olisi se kuuluisa puolukka jossakin.

5. Vastustajan syöttö puolustusalueelta samaan laitaan omalle hyökkääjälleen keskialueelle on miltei mahdoton estää. Tämä tekee hyökkäyksiin lähdöistä varsin yksiulotteisia ja ei-oikeita. Kyllähän joo oikeassakin jääkiekossa hyökätään yhden laidan kautta nopeita hyökkäyksiä, mutta tämän myötä jää keskikaistan käyttö lähelle nollaa. Puolustaessa tätä vastaan ei kannata kuin laskelmoida pakkina milloin kiekko tulee hyökkääjän lapaan, ja sitten jyrätä laituri jäänrakoon tai seinille.


Täällä aika moni selittelee tappioitaan EA:n tasoituksilla, ja ottaa tueksi laukaisutilaston. Se ei tilastona itsessään kerro paljoa todellisten maalipaikkojen määrästä. Omien pelien tilastoissa häviän laukaisut käytännössä aina, lauon maalia kohti hyvää vastustajaa vastaan noin 10 kertaa pelin aikana, mutta nämä ovat sitten kaikki "lähes varmoja" maaleja. Syöttö%- ja hyökkäysalueaikatilastoissa voitan vastustajan, jos en ole ollut paljoa alivoimalla. En nyt kuitenkaan kiellä, ettei tuota tasoitusta olisi olemassa, ja ymmärrän että se ärsyttää.
 

HTEspi

Jäsen
Tartun kuitenkin nyt yhteen kohtaan listauksessasi. 3: Luo realistisuutta peliin, ettei selin maalia kohti oleva pelaaja saa lauottua kääntölämäriä mistä asennosta tahansa, vaan pelaajan pitää huomioida kiekon sijainti suhteessa itseen. Jos asennosta kuin asennosta saisi taiottua laukauksen, ei olisi merkitystä onko laukomassa Stamkos vai möttönen.

Tokitoki, ei joka paikasta kuulukaan saada hyvää laukausta aikaiseksi, mutta esim. 2-1 -hyökkäyksissä meinaa repiä pelihousunsa, kun takatolpalta hyökkääjä ei osu kiekkoon. Tapahtuu jotain täysin kummallista ja kaveri laukoo ohi kiekosta.

Sama ylivoimalla, kun pakki-pakki -syötön jälkeen pakki lataa lämäriä koko syötön ajan ja tempaisee koko vartensa voimalla ohi kiekosta. Ihan perushommia, jotka jokainen kolmosdivarijyräkin osaa.

Välillä ylivoimalla pakit toki ovat naama kohti omaa maalia, jolloin on luonnollista, etteivät he kiekkoa yläkylmaan siitä toimita, mutta ihan normaaleissa laukauksissakin on välillä suunnattomia ongelmia.

Itse jatkoit tekoälyn parissa listaamista, hyvää settiä. Itse en siihen jaksanut tarttua, olisi menny pari iltaa siitä kirjoittaessa.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
2. Ja suorana jatkona edelliseen: Kun puolustajana jää tälläisessä 2-1 hyökkäyksessä sen verran jälkeen että hyökkääjällä on linja syöttää takatolpalle, ei puolustajaa saa heittäytymään maila edellä peittäen syöttölinjaa, vaan puolustaja heittäytyy kuin se blokkaisi laukausta. Tilanteessa ei auta kuin toivoa, että kaveri yrittää veivailla maalin, eikä syötä takakulmalle.

2-1 hyökkäyksistä ei tule juuri koskaan maalia, jos taklaa sen takatolppaäijän nurin, eikä välitä kiekonkuljettajasta. Onlinessa haetaan aina syöttöä, joten siellä tuo toimii aina, ja jos sattuu yrittämään vetoa niin maalivahti menee jumalmoodiin. Huvittavinta on se, ettei oman maalin edessä saa estämisjäähyä, vaikka tekisi mitä, mutta keskialueella jos törmää johonkin, niin aina tulee pikku kakkonen.

Toinen vituttava seikka on se, kun läpiajossa oleva pelaaja kaadetaan, niin polviliu´usta lähtee aina kunnon Chara-lämäri ylänurkkaan.
 

Andji

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kulloinkin minkäkin liigan hallitseva mestari
Live the Life. Yritän pelailla tuota, että saisin EASHL:ään boosteja avattua...

Jatkoa seuraa tälle edellisen sivun avautumiselle. Tämä on oikeastaan enemmän huvittavaa kuin vituttavaa, mutta kerrotaan silti:

Sain ensimmäisen kauden pelattua ja loppujen lopuksi kokonaista 50 peliä ylhäällä. Voitin sekä Calder-, Art Ross- että Rocket Richards -palkinnot runkosarjassa ja Conn Smythen playoffeissa. Stanley Cup tuli Newarkiin saldolla 16-1.

Noh, ensinnäkin: tehostepakkaus EI auennut. Kriteerit olivat siis: pelaa kahden kauden aikana 40 ottelua Be a Pro:ta ja voita Rocket Richards -palkinto. Ilmeisesti siis "kahden kauden aikana" tarkoittaa "pelaa kaksi kautta, joiden aikana saat 40 peliä täyteen".

Toiseksi: toisen kauden alun harjoituspeleissä pelasin pelkät kolmannet erät ja niissä tein noin kaksi maalia per peli. Harjoituskauden jälkeen tulee ilmoitus, että "tsorppa, sua parempia pelimiehiä on tusinoittain, menepäs aloittamaan kautesi AHL:stä."

Pelaajani kokonaisuus on 88. Pelaajani voitti edellisellä kaudella kaikki hyökkäävän hyökkääjän voitettavissa olevat palkinnot. Pelaajani teki kesällä kolmen vuoden jatkosopimuksen Devilsiin. Kiitos on AHL-komennus kauden alussa. Ei pitäisi johtua cap-tilan tekemisestäkään, kun pelaajani sopimus on alle 1M/kausi.

Mutta, kuten todettua, enemmänkin tämä on huvittavaa kuin vituttavaa. Pelaillaan sitten AHL:ssä. Taisin muuten ensimmäisellä kaudellani voittaa myös AHL:n maalipörssin. Pitää varmaan kokeilla nyt samaa.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Onpahan taas hienoa. Kaksi viimeistä matsia olen voittanut, mutta millä tavalla. Ensin voitin jatkoajalla 4-3, mutta vedot minulle 36-13 ja tämän jälkimmäisen voitin 6-4 ja vedot mulle 47-15. Ihan hitusen kiristää nuo ripulimaalit. Puolustus toimii ihan mukavasti, kun vastustaja ei pääse vedoille, mutta siitä mitään iloa ole , kun Bäckström päästää kaikki Zambonia pienemmät sisään.
Asia numero kaksi: Kuinka saatanan vaikeaa on ottaa se rännikiekko haltuun? Aikaa on useampi sekunti, mutta nilkki ei vain saa kiekko haltuun. Vastustaja tulee ja ottaa ykkösellä kiekon mukaansa.
Asia numero kolme: Jos minulla on kolme ukkoa taistelemassa kiekosta vastustajan yhtä vastaan, niin miten 9/10 päättyy siihen, että vastustaja sen kiekon vie.
Muuten ihan mukava peli joo... Tai sitten en vain osaa.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Tokitoki, ei joka paikasta kuulukaan saada hyvää laukausta aikaiseksi, mutta esim. 2-1 -hyökkäyksissä meinaa repiä pelihousunsa, kun takatolpalta hyökkääjä ei osu kiekkoon. Tapahtuu jotain täysin kummallista ja kaveri laukoo ohi kiekosta.
Tämä! Tapahtuu ihan helvetin usein ja kai tämäkin on näitä EA:n tapoja pitää pelit tasaisina, jottei toinen joukkue vain millään saisi maaleja aikaan siitä, että vastustaja on pelannut tilanteen paskasti. Kaveri syöttää sulle maalinkulmalle, olet pelisilmä pohjassa valmiina laukaisemaan, niin ukko sutiikin puolen sekunnin viiveellä kiekosta ohi joko liian aikaisin tai myöhään.
Yksi asia mikä ihmetyttää kanssa on se, kun vastustaja pyytää kiekkoa maalivahdiltaan, niin välillä siihen irtokiekkoon jonka molkke syöttää siihen eteensä tuleekin joku "suojakenttä" ympärilleen ja silloin sitä et lähimpänä pelaajana saa haltuun. Eikä taaskaa mitkään pelisilmät/reaktiotaidot yms. auta, vaan lähin puolustava pelaaja(yleensä A.I.) tulee ja poimii kiekon.

Ehkä suurin mikä vituttaa on tekoälyn pelaaminen alivoimalla. Peliä jäljellä reilu minuutti, maalin tappiolla ja olette pääsemässä hyvään vastahyökkäykseen. Tässä kohtaa rupeat jo pyytämään kiekkoa, kun tiedät mitä tuleman pitää, mutta ei! Botti on aivan paineettomassa tilanteessa rauhassa kiekon kanssa ja aina se sama ratkaisu. Purkukiekko toiseen päähän. Joka vuosi mainostetaan uusia "hienoja" juttuja teköälyn suhteen ja tuota samaa ongelmaa ei vain saada korjatuksi.

Toki näihin kaikkiin on ratkaisu. 6 vs. 6 pelaaminen. Itsellä vain aikataulut on aina niin epävarmat, joten mieluummin sitä pelaa kahdestaan oikean elämän kaverin kanssa silloin kun kerkeää. Pari edellistä vuotta tuli isommissa jengeissä pelailtua ja siellä se meno oli aina liian totista ja hirveää sopimista milloin pitää olla pelaamassa jne. Hyvin on kahden hengen pelitkin sujuneet ilman suurempaa stressiä(30 voittoa, 5 häviötä) ja mikäs sen hienompaa, kuin voittaa näitä rannehirmuja vastaan oikealla pelaamisella. Toki sitten kun et kerkeä niitä jokaista rannevetoa puolustamaan ja häviät pelin, niin vituttaa sitäkin enemmän.
 

Frostbite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Оулун Кäрпäт, Фц Барцелона, РоПС, Rive Kanerva
Itse itseäni toistaen nämä edelleen kyrsii:
Eilen pelasin GM modea ja pleijjarit menossa. Vastustaja heittää kiekon päätyyn siniseltä, mun pakki ei saa superpallokiekkoa kiinni, Parise tulee vastapuolelta ja ottaa karkin ja vääntää vanhanaikaisen verkkoon!
OIKEESTI!!!! Milloin näihin saadaan muutoksia?!?!?!?!? Onko jostain päivityksestä tietoa?

Ja toinen: tilannen 3-0 mulle Minnesotaa vastaan ja kiikarissa nollapeli. 56 sek peliä jäljellä ja kiekko vastustajalla siniviivalla. Ballard heittää pyörivän maanuoliaisen maalille, ei maskia ei sitten yhtään ja kiekko lurahtaa molarin längistä, kun kaveri tekee väärää torjuntaliikettä!! Siis täh?!?! Piti taas pari kertaa kelailla tilanetta uusintana!
Käsittämätön skeidaa välillä tämä touhu!!!
 
....Vastustaja heittää kiekon päätyyn siniseltä, mun pakki ei saa superpallokiekkoa kiinni...
Kiekko pomppii oikeassakin elämässä, ja musta on ihan hyvä että pelissä on elementtejä joissa vaaditaan pelaajaltakin pallosilmää. Ihan itse voit katsoa peiliin tälläisessä tilanteessa. Ajoittamalla puolustajan liikkeen kiekolle kun se jää lopulta jäähän, olisit saanut varmaan kiekon haltuusi.
 

Andji

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kulloinkin minkäkin liigan hallitseva mestari
Jatkoa seuraa tälle edellisen sivun avautumiselle.

Jatkoa seuraa tälle tämän sivun avautumiselle:

Tahkosin AHL:ää 25 kierrosta. Tein maaleja noin 2-3 per peli. Välillä olin kolmosketjussa jonkun kaukalon ulkopuolisen toiminnan vuoksi (tunnustin valmentajalle joukkueen käyneen ulkona tms.). Noh, tuon 25 pelin jälkeen olin ykkösketjussa ja johdolta tuli ilmoitus, että kun on niin hyvin mennyt, niin pääset kokeilemaan ylhäällä.

Seuraavassa pelissä olin kolmosketjussa. AHL:ssä.

EA Sports, IT'S IN THE GAME!!!
 
Jatkoa seuraa tälle tämän sivun avautumiselle:

Miksi hakkaat päätä seinään? Saatko jotain tyydytystä siitä kun huomaat aina uudestaan pelin olevan huono, ja sitten kirjoitat siitä tänne? Ihan vinkkinä, että elämä helpottuu kummasti jos et keskity siinä negatiivisiin asioihin. Toki kuulostaa että pelissäsi on jotain vikaa, mutta etkö ole sitä jo aikaisemmin huomannut?

Jos haluat ne buustislotit helposti auki pelaamalla, niin laitat vaan asetukset sellaisiksi että joka kohdistettu veto menee maaliin.
 
Tokitoki, ei joka paikasta kuulukaan saada hyvää laukausta aikaiseksi, mutta esim. 2-1 -hyökkäyksissä meinaa repiä pelihousunsa, kun takatolpalta hyökkääjä ei osu kiekkoon. Tapahtuu jotain täysin kummallista ja kaveri laukoo ohi kiekosta.
Joo, oot kyllä ihan oikeassa. Peliäly ikäänkuin lukitsee hyökkääjäpelaajan laukomaan suoraan syötöstä jotain oletusarvoista syöttöä. Jos syötön nopeus ei ole tasan tarkkaan se oikea, tai se muuttaa suuntaa, ei laukova pelaaja reagoi siihen mitenkään vaan laukoo (usein) tyhjää.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös