NHL 13 (xbox360 & ps3)

  • 358 358
  • 1 349

Seppochu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jeff Foss
Onko täällä muuten käsitystä, että poistuuko nämä muihin sarjoihin lähteneet pelaajat, jos lataa seuraavia kokoonpanopäivityksiä?

Onko joku muukin ollut huomaavinaan, että NHL13:sta tulee huomattavasti enemmän tolppakuteja, ja mikä positiivisinta, suurin osa menee sisään. Itselle yleisin maalintekotapa on aloituksesta kiekko siniviivaan -> syöttö b-pisteiden väliin -> laukaus suoraan syötöstä tolpan/yläriman kautta sisään.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Joo, kyllä jäähyjä saisi tulla selvästi enemmän molemmin puolin. Onko kukaan saanut 5 min jäähyä tässä pelissä? Saa ajella aika rumasti selkään ja joko ei tule mitään tai tulee 2 min.

Tässä juuri tulleessa pachissa ei tainnut olla mitään itse pelitapahtumaan liittyvää... Toivottavasti kohta tulisi sopimustenmukaiset NHL-kokoonpanot ladattaviin ja samaan syssyyn pachi millä saadaan bugit kuntoon. Aika uskomaton määrä niitä nimittäin on.
 

FiFi93

Jäsen
Suosikkijoukkue
New Jersey Devils, Česká republika
Joo, kyllä jäähyjä saisi tulla selvästi enemmän molemmin puolin. Onko kukaan saanut 5 min jäähyä tässä pelissä? Saa ajella aika rumasti selkään ja joko ei tule mitään tai tulee 2 min.

Demossa sain 5 min jaahyn, mutta niiden reilu 10 pelin aikana, mita olen ehtinyt pelata ei ole tullut. Be a GM-tallennuksessani olen saanut 14 ylivoimaa ja 6 alivoimaa 9 pelissa... Aika surutta on saanut ajella kylla selkaan. Yhden kakkosen sain laitataklauksesta Kovalchukilla. Suurin osa jaahyista tulee mailannostoista, joten ne kun olen onnistunut jattamaan pois niin alivoimalla ollaan aika harvoin. Vastapuoli sentaan enemman, mutta voisivat hekin ainakin puolet enemman jaahyja saada.
 

riknor

Jäsen
Tuo Selänteen Jofa on kyllä edelleen ihan yhtä läppä kuin aina ennenkin. Ei sinnepäinkään. Kovasti vetää vieläkin EA:n peleissä ilman visiiriä, vaikka on tainnut oikeassa elämässä olla visiirimiehiä tulokaskaudestaan lähtien. No, noita varusteita voi onneksi ite vaihdella.

Itseä on kanssa vituttanut tuo tappeluiden jälkeisen ketjunvaihdon mahdottomuus ja viimeinen vaihto -oikeuden puuttuminen. Ne tulee varmaan "uusina" ominaisuuksina jossain vaiheessa.
 

mestari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ruutu bros. Ilves. George Parros. Vaasan Sport
Tuo Selänteen Jofa on kyllä edelleen ihan yhtä läppä kuin aina ennenkin. Ei sinnepäinkään. Kovasti vetää vieläkin EA:n peleissä ilman visiiriä, vaikka on tainnut oikeassa elämässä olla visiirimiehiä tulokaskaudestaan lähtien. No, noita varusteita voi onneksi ite vaihdella.

Itseä on kanssa vituttanut tuo tappeluiden jälkeisen ketjunvaihdon mahdottomuus ja viimeinen vaihto -oikeuden puuttuminen. Ne tulee varmaan "uusina" ominaisuuksina jossain vaiheessa.

Tuo kypärähän on legendaarinen Jofan VM, kun taas oikeasti Selänne pelaa ns, pallojofalla, jota ei valitettavasti löydy edes koko pelistä.
 

Numero13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Aika paljon tulee vedettyä offlinessa be a prota maalivahtina.
Ongelmana on se, että tietokone ei lauo juuri mistään vaan pelaa aina täydellisen paikan josta tietenkin usein soikin. Tästä johtuen torjuntaprosentit kieppuu jatkuvasti alle 90:ssä, eikä nollapeleistä tietoakaan.
Osaako kukaan neuvoa, mitä slidereitä tulisi säätää jotta kone laukoisi vähän huonommistakin paikoista? Ei tunnu auttavan vaikka miten säätelee.
Toisiksi vaikeimmalla asteella pelaan.
 

Tukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Maajoukkue
Onko muilla PS3-käyttäjillä ollut ongelmia, kun peli on loppunut ja pitäisi palata takaisin valikkoon, mutta pleikkari tilttaa, eikä ps-näppäimelläkään saa mitään aikaiseksi? Ja boottauksen yhteydessä alkaa aina tiedostojärjestelmää tarkastamaan. Turhauttavaa, käynyt NHL13 pelatessa nyt kolme kertaa jo. EASHL-pelit kyseessä.
 

Expendable

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Tampa Bay Lightning
Maalivahtien päätykiekko-hakemiselle voisi kans tehdä jotain? On pikkuisen ärsyttävää kun maalivahti vaan seisoo paikallaan kiekon mennessä ohi, eikä ota kiekkoa haltuun.
 

Tähtipakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Aika paljon tulee vedettyä offlinessa be a prota maalivahtina.
Ongelmana on se, että tietokone ei lauo juuri mistään vaan pelaa aina täydellisen paikan josta tietenkin usein soikin. Tästä johtuen torjuntaprosentit kieppuu jatkuvasti alle 90:ssä, eikä nollapeleistä tietoakaan.
Osaako kukaan neuvoa, mitä slidereitä tulisi säätää jotta kone laukoisi vähän huonommistakin paikoista? Ei tunnu auttavan vaikka miten säätelee.
Toisiksi vaikeimmalla asteella pelaan.

Itsekin olen tuota BaPia maalivahtipuolella pelannut Pro-tasolla ja itsellä torjuntoja tulee 15-25 per peli (7min erät), joka on itselle ihan riittävästi. Aluksi ei millään meinannut saada tietokonetta laukomaan muualta kuin läheltä maalia (tai sitten viivasta), mutta itsellä ainakin auttoi se, että pudotin laukaisun voimaa ja tarkkuutta. Sen jälkeen tietokonepelaajatkin ovat alkaneet ampumaan suorista hyökkäyksistä, eivätkä ole kaartaneet kulmiin halailemaan toisiaan.

En tiedä tosin miten toimii tuolla korkeammalla vaikeustasolla.
 

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Onko muilla PS3-käyttäjillä ollut ongelmia, kun peli on loppunut ja pitäisi palata takaisin valikkoon, mutta pleikkari tilttaa, eikä ps-näppäimelläkään saa mitään aikaiseksi? Ja boottauksen yhteydessä alkaa aina tiedostojärjestelmää tarkastamaan. Turhauttavaa, käynyt NHL13 pelatessa nyt kolme kertaa jo. EASHL-pelit kyseessä.

NHL 12:ssa kävi muistaakseni pari kertaa noin...ja on kyllä perseestä ja kovaa.
Sen verran vähän on tullut nyt pelailtua, että sama ei ole toistunut uudessa painoksessa.
 

Dissonanssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Moderaattorit
Yksi asia itse pelissä on ärsyttänyt aika hiton paljon. Nimittäin kun lähdet hyökkäämään oman puolustusalueen jommasta kummasta laidasta ja sentteri sekä vastakkaisen päädyn laituri nousevat omaa kaistaa ylöspäin, ja yrität syöttää kauimmaiselle laiturille, niin aina syöttö menee sentterille siihen väliin. Jos taas painat syöttönappia lujaa, niin lähtee sellainen helvetin kova syöttö suoraan sentterin luistimiin ja kimpoilee suunnilleen omaan maaliin.

Osaako joku siis sanoa, miten "ohittaa" yksi pelaaja noissa syöttölinjoissa?
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
En nyt oo ihan varma mitä tarkotat, mutta pitäisi siis ohittaa oma pelaaja. Vastustajat nyt toki ohitetaan paremmin lätyllä...

Eikös pelissä ole created plays-kohdassa myös mahdollisuutta vaikuttaa avauksiin? Siis miten jengi liikkuu, vai koskiko tuo vain hyökkäyspäätä? Itse olen muutama versio takaperin ainakin jonkun verran noita säätänyt ja hyökkäyspäässä oli ihan iloakin, varsinkin YV:llä. Nyt en jaksa tuota tarkastaa, kun meni maku viime kerralla niin pahasti siihen jäähyhommaan.
 

Dissonanssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Moderaattorit
Eikös pelissä ole created plays-kohdassa myös mahdollisuutta vaikuttaa avauksiin? Siis miten jengi liikkuu, vai koskiko tuo vain hyökkäyspäätä? Itse olen muutama versio takaperin ainakin jonkun verran noita säätänyt ja hyökkäyspäässä oli ihan iloakin, varsinkin YV:llä. Nyt en jaksa tuota tarkastaa, kun meni maku viime kerralla niin pahasti siihen jäähyhommaan.

Ongelma ei varsinaisesti ole edes pelaajien liikkuminen. Ääritapauksessa siis nouset vasemmalla pakilla, oikea laita on läpiajoon pääsemässä, annat (kovan) syötön oikeeseen laitaan, mutta tekoäly päättää syöttää kahden pelaajan välissä keskellä olevalle sentterille suoraan perseeseen, jolloin kiekko pomppii vastustajalle läpiajoksi. Näin on käynyt muutamaan otteeseen.

Noin muuten täytyy sanoa, että nyt rupee jo pelaamista syömään todella pahasti tuo maalinteko. Jos et omaa lähelle 90 kokonaisuuden omaavia äijiä, joilla voit siis surffailla käytännössä nokikkain maalivahdin kanssa vähänkään hitaampien pakkien ohitse, ainoa keino tehdä maali on sählyrannari siniviivan jälkeen. Hienojen kuvioiden päätteeksi tehdyt tyhjä-maali-onetimerit menee ehkä 10% varmuudella, mutta sitten lerppu rannari siniviivan jälkeen menee semmoisella 50% varmuudella. Tuo on aivan absurdia, koska intuitiivisesti sitä hakee aina hyviä paikkoja syöttelyn kautta.

Saa nähdä kauan tuotakin ongelmaa tässä nyt jaksaa katsella.
 

Numero66

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Kärpät
Syö kyllä kovasti pelin mielekkyyttä tuo maalintekeminen. Rannarit uppoo millon mistäkin, puhumattakaan tuosta sählyrannarista, mutta hienojen syöttökuvioden viimeistely on lähes mahotonta. One-timerit uppoo kerran kahestakymmenestä ja muissakin tilanteissa missä maali on tyhjillään molarit pomppaa kuin tyhjästä eteen. Erittäin turhauttavaa vaan räiskiä rannareita sisään kun muuten ei tunnu maalia saavan.
 

Parker27

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Tuo maalinteko on kyllä melkoista paskaa suoraan sanottuna. Varsinkin nettipeleissä. Tuntuu ettei mikään mene ja maalivahdit ovat jotain ihmemiehiä. Sekä oma että vastustajan. En minä mitään 10-9 pelejä toivo mutta jotain muuta kuin 1-0 otteluita.
 

mestari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ruutu bros. Ilves. George Parros. Vaasan Sport
Tulipahan mukava bugi taas koettua. HUT:ssa pelasin onlinessä. Hävisin pelin 1-3 vaikka teimme yhtä paljon maaleja vastustajan kanssa. Teimme siis tosiaan vuoronperään maaleja, ainoa ongelma vain, että minun kahdessa viimeisessä maalissa juuri, kun kiekko meni maaliin niin peli ns, tilttasi hetkellisesti ja jatkuikin sitten keskipisteen aloituksella aina vastustajan viimeisimmän maalin jälkeen. Sekavasti ilmaistu, mutta touhu oli kyllä todella sekavaa. Tämmöistä tänää...
 

Petro

Jäsen
Suosikkijoukkue
St Louis Blues
Onko tietoa, väsyykö maalivahti GM Connectedissa? Onko siis järkeä peluuttaa 2. maalivahtia?
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Ongelma ei varsinaisesti ole edes pelaajien liikkuminen. Ääritapauksessa siis nouset vasemmalla pakilla, oikea laita on läpiajoon pääsemässä, annat (kovan) syötön oikeeseen laitaan, mutta tekoäly päättää syöttää kahden pelaajan välissä keskellä olevalle sentterille suoraan perseeseen, jolloin kiekko pomppii vastustajalle läpiajoksi. Näin on käynyt muutamaan otteeseen.

Käytätkö siis manual passingia ilman syöttöapua? Mietin vain tuosta "tekoäly päättää". Itselläni kun ei kauheasti ole ollut tuon suhteen ongelmia. Muiden asioiden kyllä. Varsinkin siis jäähyjen, joiden takia en ole viitsinyt viikkoon pelata ollenkaan.
 

Jesyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kajaanin Hokki, Pittsburgh Penguins, Mestis, NHL
Joo, kyllä jäähyjä saisi tulla selvästi enemmän molemmin puolin. Onko kukaan saanut 5 min jäähyä tässä pelissä? Saa ajella aika rumasti selkään ja joko ei tule mitään tai tulee 2 min.

Itse sain kerran 5 minuuttia estämisestä, mutta nimenomaan pelkästään 5 min ilman ulosajoa. Jäähyjä saisi kyllä tulla enemmän. Itselläni GM:ää takana n. 25 peliä, YV:tä olen pelannut 23 kertaa, jokainen vastustaja n. 120 kertaa. Kaikki jäähyihin liittyvät sliderit on tapissa.

Vastustajan agressiivisuutta nostamalla olen saanut peliin vähän lisää realistusuutta, vihu mm. taklaa, ottaa jäähyjä ja laukookin useammin.
 

vässykkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Huhhuh että pistää vihaksi tämä taklaaminen. Tuntuu kuin jokaisesti pienestä tönäisystä on äijä katollaan. Erityisen raivostuttavaa on se, kun pääset vaikka Ovechkinilla läpi ja joku mikkihiiri tulee selästä pistämään aivan levyksi, ja jäähystä ei tietoakaan.

GM Connected on kyllä todella koukuttava pelimuoto, varsinkin silloin kun ei tekoälyä vastaan tarvitse pelata.
 

Dissonanssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Moderaattorit
Käytätkö siis manual passingia ilman syöttöapua? Mietin vain tuosta "tekoäly päättää". Itselläni kun ei kauheasti ole ollut tuon suhteen ongelmia. Muiden asioiden kyllä. Varsinkin siis jäähyjen, joiden takia en ole viitsinyt viikkoon pelata ollenkaan.

En ole kyllä tainnut asetuksia muutella. Pelaan kuitenkin lähinnä vain GM-connectia, jossa ei taida säätömahdollisuuksia lainkaan olla.

En kuitenkaan usko manuaalisen syöttämisen muuttavan tilannetta ainakaan kovasti, koska tekoäly varmasti yrittää kiekkoa ottaa haltuunsa, jos syöttö menee samaa linjaa kuin missä (oma) pelaaja on?
 

SSMiika

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, jalkapallossa MP
Jos sulla pelin munkana tuli ne koodit (löytyy kansista) niin mene oma/my Nhl ja sellä mielestäni lukee, että syötä etukoodi tjn.

Mulla on kaks lippulappusta Jari Kurri- steelboxin sisällä. Mihinköhän noi koodit kelpaa? (Discshopista tilattu)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös