Mainos

NHL 13 (xbox360 & ps3)

  • 361 110
  • 1 346

Parker27

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Pakko kysyä että miten ihmeessä tässä pelissä saa maaleja tehtyä? Nytkin 7 online ottelua pelasin ja tein kolme maalia yhteensä näissä peleissä. Laukauksia keskimäärin n.30 per peli. Mutta mitkään vedot eivät mene maaliin. Huoh
 

Dissonanssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Moderaattorit
Tuo uusi asetussarja ilmeisesti teki pelistä vielä enemmän epäluonnollisen.
Peruspelaamisen mielekkyys on aivan nollassa, kun pelit ratkee aina puolintoisin niihin rannareihin. Palkitsevuus on kaukana sekä voitossa että häviössä kun ensiksi molemmat hakkaa miljoona tyhjämaali-paikkaa, mutta sitten sieltä se lörpäke tulee joka ottelun ratkaisee.

Hyökkääjillä oikeastaan tärkeimmät ominaisuudet on luistelu ja laukaus. Millään pelinrakentajilla, työmyyrillä tai muilla turhakkeilla ei tee yhtään mitään. Sama sitten puolustuksessa. Pokecheckin tehokkuuden takia hitaammilla "peruspakeilla" ei tee yhtään mitään. Esim. Shea Weber on suhteettoman paska ja turhake. Puolustajillakin tärkein ominaisuus on nopeus ja ketterys (ja pokecheck).

Toivottavasti tuossa EASHL:ssä pysyy mielekkyys kauemmin, meinat tuo peruspeli (online) rupeaa aiheuttamaan älyttömän määrän vitutusta noiden järkyttävien epäsuhteiden takia.
 

Axroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, S.Koivu
En tiedä pelailenko sitten huonoja vastustajia vastaan, mutta ei minulla ainakaan ole ollut ongelmia tehdä maaleja. Pitää vain suhtautua siihenkin, kuten oikeassa jääkiekossa. Joko kiekkoa heitetään maalille vähän mielenkiintoisimmistakin paikoista, josta se sitten pomppii jos on pomppiakseen. Monesti kulmastakin kannattaa heittää ennemmin lättypassi maalin eteen, vaikka siellä ei oikein ketään vapaana olisikaan. Tai sitten pedataan kärsivällisesti paikkaa ykkössektorille ja mielellään pieneen sivuttaisliikkeeseen, katsotaan, että mikä kulma veskarilta on auki ja ammutaan sinne. Lisäksi kovin toimivaa on pelata esim. 3v2 tai 3v1 - hyökkäys yhdellä tai kahdella passilla, jonka jälkeen vasta laukaus. Monesti veskari (joka tuntuu olevan täysin luonnottoman nopea one-timereissa) on hieman kassalla jos pelataan pari normaalia syöttöä ja lauotaan. Riparit ovat myös tehokas keino pistää kiekkoa maaliin.

Oikea-aikaisilla pokecheckeillä saa näppärästi käännettyä peliä, tosin välillä tuntuu, että peli on hetken aikaa pelkkää pokecheckiä.

Suurin osa omista peleistä tuntuu ratkeavan maalin tai kahden eroon. Eilen tosin taisin pari 5-1 voittoa ottaa, mutta niissä kaveri ei oikein päässyt edes alueelle. Käänsin varmaan 90% vihun hyökkäyksistä hyökkäyssiniselle ja iskin vastaan. Maalikin tuli, kun koitin omissa ottaa rauhallista vaihtoa 4-0 tilanteessa ja menetin pakilla alimpana kiekon. Perus pekkavirta-jääkiekon takia siis.

Toki suoristakin hyökkäyksistä saa maalin sillä ranteella aikaiseksi, mutta kyllä sitä rannetta yleensä edeltää vihun tai oma moka. Joko pakilla jäätyy, liian pitkä vaihto takana (vaihdan siis itse ketjut) tai hyvä kulmapeli, jossa kahta omaa äijää vihu pelaa 3 ukolla ja pakille jää tilaa nousta siihen ykkössektorille. Sanomattakin selvää, että jollain 76 kokonaisuuden O'Donnellilla saa olla melko paljon edellä Kovalchukia jotta 1vs1 tilanteissa pärjää. Mutta perussääntö, äijä kiekon ja maalin välissä toimii yleensä.

Niistä one-timereistakin (siis jos ne ovat oikeasti 2v1 -hyökkäyksiä ja avopaikkaan - eikä ne molemmat kaverit ole ihan täydessä spurtissa) on kyllä ihan mahdollista tehdä maali. Ei vaan lauo suoraan syötöstä takakulmaan joka kerta (kuten aiemmissa änäreissä). Joko odottaa mitä molari tekee, tai sitten ampuu vastakkaiseen kulmaan.

Veikkaan, että suurin osa pelaa täällä hurdle-nappi pohjassa ja sitten ihmettelee kun ei kaksykköset tai kaksnollat mene maaliin. Taklauksissa on mun mielestä sama juttu, jos olet väsyneellä pelaajalla ja spurtti on luokkaa omalta b-pisteeltä kaverin b-pisteelle, niin onko se nyt mikään ihme, että vähän pienempikin kaveri saa taklauksen aikaan.

Itsellä ei ainakaan HUTissa mitään muita kavereita ole, kun noita työmyyriä ja voimahyökkääjiä. Pakkeinakin sellaisia perusluutijoita, parhaimpana taitaa olla Nate Prosser.

Vähän joutuu omaa pelaamista jo miettimään enemmän. Melko paljon ollaan silti menty edellisestä NHL:stä eteenpäin, missä 90% maaleista syntyi onetimereista, eikä paljon mitään muuta edes kannattanut/voinut kokeilla. Mielummin katselen noita huippupelastuksia 2-3 kertaa pelissä, kuin palaan edelliseen.
 

Dissonanssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Moderaattorit
Mutta perussääntö, äijä kiekon ja maalin välissä toimii yleensä.

Ihan asiaakin tuossa viestissä paljon. Kuitenkin juuri tuo kohta se oleellisin onkin. Jos noudatat tuota perussääntöä, voit olla varma, että se rannari lähtee sieltä - ja vähintään 50% todennäkösyydellä maaliin asti.

Pelissä vain on se ongelma, että intuitiivisesti sitä hakee sellaista paikkaa, joka oikeestikkin menisi (ei tosin taida olla pelkästään tämän kausiversion ongelma...), mutta se ei todellakaan ole se tehokkain.

Kärjistäen siis maalit menee yleensä täysin pomppujen/maalivahdin sekoilun kautta tai sitten sillä sählyranteella siniviivan jälkeen. Rehellisesti sanottuna se ei ole kovin palkitsevaa - voitit tai hävisit.

Ehkä tähän vaikuttaa se, että itselläni oli pelisarjaan NHL 12:ta asti noin 10 vuoden tauko, niin sitä rupeaa helposti ärsyttämään kaikki nuo pelisarjan normaalit lastentaudit. Toisaalta, jostain syystähän se taukokin tuli...
 

Dissonanssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Moderaattorit
Mielummin katselen noita huippupelastuksia 2-3 kertaa pelissä, kuin palaan edelliseen.

Tottakai. Ongelma vain on siinä, että on todella keinotekoista säädellä maalintekoa puhtaasti tekemällä maalivahdista ihmeukko.

Paljon on vielä matkaa siihen, että pelistä saadaan siinä määrin realistinen, että niitä maalipaikkoja ei pysty luomaan jatkuvalla syötöllä. Vaikka olen 100% jääkiekkomiehiä, niin tuo mainitsemani tauko tuli sen takia, kun innostuin pelaamaan sen aikasia PES:jä. Ne pesivät pelaamisen miellyttävyydessä 100-0 sen aikaiset änärit. Eroa ollaan kurottu kiinni, mutta kyllähän NHL-pelisarjalla on edelleen kilometritolkulla matkaa FIFA-sarjaan, mitä tulee realistisuuteen ja pelaamisen miellekkyyteen.
 

Axroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, S.Koivu
Ihan asiaakin tuossa viestissä paljon. Kuitenkin juuri tuo kohta se oleellisin onkin. Jos noudatat tuota perussääntöä, voit olla varma, että se rannari lähtee sieltä - ja vähintään 50% todennäkösyydellä maaliin asti.

Niinno, kyllä näillä 90 kokonaisuuden omaavilla pelaajilla on helpompi tehdä maali. Mutta ei se niin helppoa ole, eikä todellaakaan ainoa tapa tehdä maali. Kyllä hyvällä ja tarkalla puolustuksella nuo saa pääosin estettyä. Toki kerran kaksi pelissä ei onnistu tuon puolustaminen ja onhan se helvetin ärsyttävää jos vihu hakee pelkästään samaa hyökkäystä kokoajan.

Itse peruuttelen siihen b-pisteen yläkaarelle asti, jonka jälkeen haen tuota pokechekkiä. Aika helposti sitä sählyrannetta saa sen verran häirittyä, ettei suoraa maalia tule. Joko kaveri joutuu laukomaan liian kaukaa tai sitten ei saa laukausta aikaan. Jos vaan peruuttaa oman veskarin syliin, eikä edes yritä häiritä, niin voi olla varma että omissa kolisee.

Tottakai. Ongelma vain on siinä, että on todella keinotekoista säädellä maalintekoa puhtaasti tekemällä maalivahdista ihmeukko.

Paljon on vielä matkaa siihen, että pelistä saadaan siinä määrin realistinen, että niitä maalipaikkoja ei pysty luomaan jatkuvalla syötöllä. Vaikka olen 100% jääkiekkomiehiä, niin tuo mainitsemani tauko tuli sen takia, kun innostuin pelaamaan sen aikasia PES:jä. Ne pesivät pelaamisen miellyttävyydessä 100-0 sen aikaiset änärit. Eroa ollaan kurottu kiinni, mutta kyllähän NHL-pelisarjalla on edelleen kilometritolkulla matkaa FIFA-sarjaan, mitä tulee realistisuuteen ja pelaamisen miellekkyyteen.

Tämä on kyllä täysin totta. Mutta melkoinen harppaus on menty tuosta NHL 12 versiosta eteenpäin. Ja pitkästä aikaa tuntuu, että tuli hankittua uusi peli, eikä vain päivitysversiota edelliseen.

Niin ja unohtui mainita edellisestä viestistä, että karvaus on vihdoin tehokasta. Jopa tekoälyltä saa kiekon karvattua pois (tosin se on hieman keinotekoista, kun CPU heittelee vaan kiekkoa ränniin jatkuvasti). Mutta varsinkin näissä 1v1 peleissä tämä on mukava ominaisuus.
 

Parker27

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Ilmeisesti vaan harjoitusta ja harjoitusta niin alkaa niitä maaleja tulla. Äskeisessä pelissä lauoin 38 kertaa ja tein yhden maalin. Rankkareilla sentään voitin. Mutta kaikkea pelissä yritin. Oli one-timereita, ranteita, lämyjä, ohjauksia mutta ei. Maali oli sitten sellainen sinnepäin sutaisu. Mutta ei auta. Kohti uusia pettymyksiä :-)
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Eileen tuli sitten semmoinen bugi mitä en olisi ikinä uskonut näkeväni. Kaverin kanssa pelattiin Be a GM:ää Bostonilla ja ottelu meni jatkoajalle. Heti aloituksessa huomasin, että miten toinen hyökkääjistä näyttää omituiselta ja isommalta ja kaikkee ja kun kiekko tippui jäähän lähti siitä samasta kohdasta kaks Bruins pelaajaa!!! Siinä sitä sitten pelattiin 5 vs 4 YV:tä koko jatkoaika melkeen vaikka mitään jäähyä vastustaja ei ollut saanut.
 

motamoro

Jäsen
Tekstiä...

Hyvä kirjoitus.

Näille, jotka valittavat ettei kuvioilla saa hienoja maaleja niin kyllä niitä tulee jos osaa ns. pelata *hymiö* Syötöt pitää vain napsahtaa lapaan eikä sinnepäin. Äsköisessä online-pelissä tein seuraavan kuviomaalin Linkki EA-Sports Mediaan. Siinä pelattiin kahdella syötöllä vastustajan pelaajat ja maalivahti kahville, tarkka laukaus haltuunoton jälkeen ylämummoon.
Pokecheck on tehokas ase, ehkä vähän liiankin. Taklauksia laidoissa ja avojäällä pokecheckiä niin eipä vastustajalle jää paljoa hyökkäysvaihtoehtoja kuin lyödä kiekkoa päätyyn. Tällä hetkellä tilastot näyttävät seuraavaa 22-2-1, GFA 2,98 GAA 1,28. Itsellä vetoja n. 20 ja vastustajalla n.12. Paras saavutus oli jotain suomalaista rank 6 pelaajaa vastaan jatkoaikatappio. Tyypin pelistä huomasi heti, että nyt on kova jamppa vastassa.

Tuntuu, että tässä pelissä pärjää oikeasti luovemmat pelaajat mitä edellisissä NHL:ssä. Siellä pääsi kiermurtelemalla ja one-timereilla iskemään aina 4-5 häkkiä per peli. Nyt jos jotkut oikeasti vieläkin koittavat minua vastaan iskeä pelkästään jotain etunurkka-säbä-mitä-lie-rannereita tai muita niin eipä kovin helpolla voittoa tule. Nuo on pokecheckillä helppo puolustaa pois ja kyllä se kassarikin niitä harvoja kuteja poimii huomattavasti useammin mitä Dissonanssin väittämä 50% :)
 

mestari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ruutu bros. Ilves. George Parros. Vaasan Sport
Ei helvetti tätäkin bugia.

Jyp vs Luulaja. Pelasin Jypillä ja johdin kolmannen erän puolessa välissä 2-1. Sitten teen rebound maalin ja aloitus siirtyi keskialueelle. Peli on edelleen 2-1 vaikka tein maalin. Lopussa kun vastustaja sai jäähyn, näytettiin hidastettuna meikäläisen tekemä 2-1 maali niin että maalinekijä käy antamassa läpsyt vaihtoaition lähellä ja toinen uusinta heti perään missä tuli jokin maalinedustilanne.

Olisi ehkä pikkuisen vituttanut mikäli olisin tuon hävinnyt. ONneksi voitin 3-1(oikeesti 4-1 olisi pitänyt)


Tulipahan mukava bugi taas koettua. HUT:ssa pelasin onlinessä. Hävisin pelin 1-3 vaikka teimme yhtä paljon maaleja vastustajan kanssa. Teimme siis tosiaan vuoronperään maaleja, ainoa ongelma vain, että minun kahdessa viimeisessä maalissa juuri, kun kiekko meni maaliin niin peli ns, tilttasi hetkellisesti ja jatkuikin sitten keskipisteen aloituksella aina vastustajan viimeisimmän maalin jälkeen. Sekavasti ilmaistu, mutta touhu oli kyllä todella sekavaa. Tämmöistä tänää...

Tuossa samantyylinen bugi mikä tapahtui minulle.
 

Heatley

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porvoon Hunters, Warriors
Onko noista #2 päivityksistä hajua milloin olis tulossa? Kokoonpanoihin ei vissiin hirveästi muutoksia tule mutta nuo Teräväiset ja Armiat freeagenteissa latistaa hieman be-agm:n aloitusta...
 

Fernando

Jäsen
Suosikkijoukkue
los serranos
Onko noista #2 päivityksistä hajua milloin olis tulossa? Kokoonpanoihin ei vissiin hirveästi muutoksia tule mutta nuo Teräväiset ja Armiat freeagenteissa latistaa hieman be-agm:n aloitusta...

Uusin kokoonpanopäivitys on tullut, mutta ihan turhaa paskaa taisi olla.
 

Chipa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura ja New York Rangers
Nyt on jo varmaan 10 peliä peräkkäin Be a gm-peleissä vastustajalla uponnut ensimmäinen tai toinen laukaus, ja 2 maalia 5 laukauksesta. Itsellä samalla tasolla sliderit, jotka ei sorsi maalivahteja liikaa mutta aivan raivostuttavaa kun joka pelissä sama
 
Viimeksi muokattu:

SSMiika

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, jalkapallossa MP
Uusin kokoonpanopäivitys on tullut, mutta ihan turhaa paskaa taisi olla.

Jokseenkin kyllä. Olisin mielelläni vaihtanut erään nuoren Lehkosen TPS:n rosterista KalPaan,kunnes huomasin kyseisen herran olevan merkitty puolustajaksi noin 50 arvoisella kiekonkäsittelytaidolla... Mielenkiintoista myös, että Azevedo on saatu Lukkoon asti, mutta Lintneriä ei pois. Tai Pakarista KalPasta HIFKiin. Että se siitä kokoonpanopäivityksestä :D
 

Daywalker-75

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, JäKi
Heh!

Pelasin eilen päiväpelejä ja pystyin luukuttamaan ääniä kovempaa. Olin vierajoukkueessa ja saatiin hyvin myllytettyä vastustajan joukkuetta.
Ääni asetukset on niin, että tuo yleisöhölinä on kaikkein kovimmalla.
Erään pienen painostusjakson aikana katsomosta kuului selvästi sanat "F**K YOU"! Repeilin kyllä siinä kohtaa..
 

Nebula

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Crosbyn Pingviinit ja Lindrosin Flyers
Heh!

Pelasin eilen päiväpelejä ja pystyin luukuttamaan ääniä kovempaa. Olin vierajoukkueessa ja saatiin hyvin myllytettyä vastustajan joukkuetta.
Ääni asetukset on niin, että tuo yleisöhölinä on kaikkein kovimmalla.
Erään pienen painostusjakson aikana katsomosta kuului selvästi sanat "F**K YOU"! Repeilin kyllä siinä kohtaa..

Saman bongasin itsekin eilen ensimmäistä kertaa. Nauratti kyllä!
 

Jonisti

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers, Kalpa, Україна
Joo-o, onhan tätä päivittäin tullut pelailtua ja kyllä maistuu ihan hyvältä, ainakin vielä. Maalinteko ei ole ollut hirveä ongelma, kun olen jo aiemmassa painoksessa koittanut tuota takaperinluistelua hyödyntää myös hyökkäysalueella, siinämäärin kun se oli silloin mahdollista. Läpiajoihin pääsee melko helposti ja coast-to-coast maaleja tullut jokunen tehtyä online-matseissa.

HUTtia olen pääsääntöisesti pelaillut ja on mainio joukkue kasasssa, mm. Brad Richards on C:llä varustettuna ja Booth ja J. Johnson A:lla. Omaa rahaa en ole käyttänyt, tuli kivasti puckseja aiemmasta ja sitten saanut tuosta ennakkotilaussysteemistä kohtuullisia kortteja. Lisäksi tuolla näyttää tienaavan kun ostaa halpoja kapteenikortteja ja myy "osta heti" hinnaltaan kovemmalla.

GM Connected on buginen ja aika juosten kustu loppujen lopuksi, jospa se on seuraavaan painokseen hiottu kunnolliseksi. Lisäksi valikoiden/latausaikojen hitaus ja parit jäätymiset syö peli-intoa välillä.. PS3 alustana siis.
 

janbo

Jäsen
Eileen tuli sitten semmoinen bugi mitä en olisi ikinä uskonut näkeväni. Kaverin kanssa pelattiin Be a GM:ää Bostonilla ja ottelu meni jatkoajalle. Heti aloituksessa huomasin, että miten toinen hyökkääjistä näyttää omituiselta ja isommalta ja kaikkee ja kun kiekko tippui jäähän lähti siitä samasta kohdasta kaks Bruins pelaajaa!!! Siinä sitä sitten pelattiin 5 vs 4 YV:tä koko jatkoaika melkeen vaikka mitään jäähyä vastustaja ei ollut saanut.

Samanlainen kävi pelatessani nettipeliä Bostonilla kaverin kanssa co-oppina. Olimme 5v4 alivoimalla kun aloitus oli hyökkäyssinisellä vasemmassa laidassa, jäähyaitioiden puolella. Pelaajien kyyristyessä aloitukseen jäähyaitiosta tuli ulos 2(!) Bruins-pelaajaa, jotka asettuivat siis aloituksessa vastustajan puolustajien taakse. Seuraava vaihto pelattiinkin 6v5 ylivoimaa, vaikka joukkueellamme oli 2 minuutin rangaistus käynnissä.
 

Silkkeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Meikäläisen suosikki on tämä, missä saat jäähyn maalivahdin estämisestä laukauksen jälkeen, vaikka jäähyn saanut (tai kuka tahansa muukaan) ukko ei ole lähelläkään maalia tai maalivahtia. Eli esimerkiksi luistelet sinisen yli, lauot, veska koppaa kiinni ja saat jäähyn. 3 kertaa käynyt tuo, 2 kertaa kaverille samassa pelissä kun pelattiin vastakkain. On se hienoa.

Plussaa siitä, ettei ainakaan tähän asti ole noita kesken pelin jäätymisiä osunut kohdalle. Pokaalitaisto kaveria vastaan, game 7, hirveä vääntö päällä, 3. erä alkaa meikäläisen 1 maalin johdossa ja...paska jäätyy. Ei enää ikinä kiitos.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
On kyllä ihan liian helppoa tämä peli, ainakin mitä Penguinsilla olen pelannut Be A GM:ää niin tilastot joukkueellani ovat 23-2-1. Pelaan vaikeimmalla tasolla, laukausten tarkkuutta olen alentanut ja syöttöjen tarkkuutta pienentänyt jne. Helppoa helppoa helppoa, yks uusi vaikeustaso tekisi peliin terää.
 

Baloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat milloin kenellekkin
Nyt kun on useampi online matsi takana niin vituttaa suunnattomasti nuo onetimerit. Helvetti kun ne hyppää jostain sadan metrin päästä hirveellä hypyllä ja saa kiekon kiinni, sitten taasen kun vedät jollain rannarilla niin sinne uppoaa.
 

Nume

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, FC Bayern München, SoJy
Sama bugi on säilynyt NHL 12:sta eli kun pelaajat tappelee ja jos molemmilla kuluu se kestävyys nollaan niin sen tappelun voittaja onkin se, joka kaatuu jäähän tappelussa. Aika selvä bugi ja ihmetyttää että sitä ei ole korjattu.
 

Baloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat milloin kenellekkin
Nyt kun on useampi online matsi takana niin vituttaa suunnattomasti nuo onetimerit. Helvetti kun ne hyppää jostain sadan metrin päästä hirveellä hypyllä ja saa kiekon kiinni, sitten taasen kun vedät jollain rannarilla niin sinne uppoaa.

Aah, pakko vielä mussuttaa. Nää vitun paskat laukoo aina ohi kiekosta kun tulee vähän kovempi syöttö. Taas oli niin monta hyvää paikkaa tehdä maali mutta mutta. Nää paskat sutaisee kiekosta aina ohi.
 

Kaberle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Maple Leafs, Chelsea
Aah, pakko vielä mussuttaa. Nää vitun paskat laukoo aina ohi kiekosta kun tulee vähän kovempi syöttö. Taas oli niin monta hyvää paikkaa tehdä maali mutta mutta. Nää paskat sutaisee kiekosta aina ohi.

Tuo on kyllä aikalailla itsestä kiinni. Ensinnäkin syötön tarkkuudesta ja sitten laukauksen ajoituksesta. Ja sanomattakin selvää, ettei mitään lyhyitä syöttöjä kannata syöttää kovin kovaa. Eihän siinä kukaan ehdi reagoimaan kiekon tullessa kohti.

Itsellä ainakaan noita huteja nyt ei kovin usein tule ja jos tulee niin aina ollut oma moka.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös