Itse tuli huomattua, että kun hakee GM Connectedissa liigaa hakusanana "Finland" ja selaa liigoja läpi noin kahdeksannen kohdalle koko PS3 kaatuu. Näin kävi neljä kertaa peräkkäin, niinpä totesin ettei voi olla sattumaa. Vaikea arvioida olisiko hyviä liigoja alapuolella sillä hakusanalla kun ei sinne asti pääse. Myöskin EA Sports intro pelin alussa pätkäsee usein, mutta ei sentään kaada koko pelikonsolia. Olen onnistunut välttämään kesken pelin tulleet pätkäisyt mainiosti, voin vain kuvitella miten turhauttavia ne ovat.
Myöskin nuo hitaat valikot ovat uskomattoman ärsyttäviä. Onko tosiaan mahdotonta saada liikkeeltään sujuvia valikoita aikaseksi? Muutenkin peli tuntuu yllättävän hitaalta, mm. tuo simuloiminen. Rajoittuuko tässä jo PS3:n tehot vai mistä on kyse? Valikoiden ulkonäköön ja järjestelyyn olen sen sijaan tyytyväinen, se toimii ihan passelisti.
Nyt on muutamat pelit takana ja GM Connected mode vaikuttaa hyvältä uudistukselta, lukuunottamatta sitä seikkaa että aktiivisen ja hyvän liigan etsintä tuntuu turhauttavan mahdottomalta. Niinpä pienenä toiveena jollekin; muodostakaa toinenkin liiga Jatkoajalle. Uskon, että kysyntää on ja mukaanhan mahtuu myös edellisen liigan pelaajia jos ei uusia naamoja löydy. Tekoäly tekee kyllä ihan uskomattomia treidejä, ja kieltäytyy päinvastoin paremmista pelaajista ellei ole merkittynä että joukkue tarvitsee kyseistä pelaajaa. Esimerkkinä treidi jossa olin vaihtamassa vanhaa pelaajaa samantasoiseen nuorempaan, päittäin ei käynyt - ymmärrettävästi. Myöskään jos lisäsin 2. kierroksen varauksen ei kauppa onnistunut, mutta jos vaihdoin 3. kierroksen varaukseen johan alkoi lyyti kirjoittaa. Joukkue oli siis ilmeisesti menettänyt oman 3. kierroksen varauksensa ja tahtoi sen takaisin mutta miksi ihmeessä 2. kierroksen varaus ei kelpaa?
Tässä pelissä maalivahdit ottavat pahimmatkin one-timerit uskomattomasti kiinni, joka tekee peliin epärealistisuuden tunteen, mutta kiireesti on sanottava, että en kaipaa realisuutta edellisen pelin jälkeen yhtään. Onetimereita tulee näissä peleissä aivan liikaa verrattuna oikeaan elämään. Maalien tekeminen tuntui joillekin pelaajille olevan aikasemmassa versiossa suorastaan naurettavan helppoa.
En tiedä edellisistä versioista, mutta onlinepelejä löytyy mukavan ripeästi ja suunnilleen saman tasoisia. Mitä tuosta hyötyy kun saa pikapeleistä jotain pisteitä aina? Kertooko se vaan oman tason niin että löytyy sopivia vastustajia?