NHL 13 (xbox360 & ps3)

  • 358 659
  • 1 349

Expendable

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Tampa Bay Lightning
Tänään sattui hieno tilanne kun olin menossa taklaamaan Dion Phaneufia Daniel Brierellä, niin Phaneuf sitten teki päätöksen ja hyppäsi itse vaihtoaitoon :D
Oli kyllä pikkuisen koominen tilanne ottaen huomioon Phaneufin ja Brieren kokoerot ja pelityylin...
 

riknor

Jäsen
On kyllä ihan liian helppoa tämä peli, ainakin mitä Penguinsilla olen pelannut Be A GM:ää niin tilastot joukkueellani ovat 23-2-1. Pelaan vaikeimmalla tasolla, laukausten tarkkuutta olen alentanut ja syöttöjen tarkkuutta pienentänyt jne. Helppoa helppoa helppoa, yks uusi vaikeustaso tekisi peliin terää.

Onhan siellä peliasetuksissa vielä erikseen se vastustajan vaikeustason säätö. Lyö se täysille ja jatka noiden muiden säätimien asettelua niin alkaa vaikeutua ainakin vähän.
 

Ralph

Jäsen
Onko muille käynyt niin, että maalia on ensin tarkastettu videolta ja sitten hyväksytty, muttei maalia silti olla tilastoihin laskettu. Näin kävi tänään minulle, kun pelaajani ohjasi luukulta jalalla syötön verkkoon. Tuomari tarkisti videolta ja näytti sitten maalia. Ruutuun tuli pelaajat juhlimassa ja maalintekijä syöttäjineen, keskusaloitus tuli. Kuitenkaan minulle ei merkattu maalia, vaikka videopätkissä voi maalin katsoa uusintana ja tilastoissa luki yhä maalintekijä syöttäjineen. Onneksi maali ei mitään ratkaissut, sillä 3-0 tappiosta kavensin sillä maalilla ja tein toisen, mutta ottelun loppulukemat ovat 3-1 vaikka 3-2 se päättyi.
 

haepis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tuomarit, KooKoo, Red Wings
Vittu että vituttaa nuo maalivahdit. Ei ne vaan yksinkertasesti voi vetää onetimerin eteen jotain ihme patjapelastusta yläriman korkeudelta jok'ikinen kerta. Sitten kun liruttaa sellasen haista paska -tökkäsyn jäitä pitkin niin saattaa mennäkin.
 

Baroun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Per sempre Tito †
Vittu että vituttaa nuo maalivahdit. Ei ne vaan yksinkertasesti voi vetää onetimerin eteen jotain ihme patjapelastusta yläriman korkeudelta jok'ikinen kerta. Sitten kun liruttaa sellasen haista paska -tökkäsyn jäitä pitkin niin saattaa mennäkin.

Joo eipä tossa ole hevonvitun järkeä! Onko muut huomannut Be a GM modessa tälläistä, että pelit vaikeutuisi huomattavasti kun on kyseessä vieraspeli? Kotisaldo oli 10-1-1 ja nyt kun alkoi vieras pelit niin turpaa tulee joka saralla. Häviän kaikki aloitukset, taklaukset en saa laukauksia.
 

Baloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat milloin kenellekkin
Joo ei vittu kun taas vituttaa. Tuntuu että tuo tietokonetekoäly on paljon sulavampi liikkeissään. Hemmetti, kääntyvät vikkelästi yms kun omalla pelaajalla kestää sata vuotta kääntyä.

Sitten muuten lähes jokainen taklaus mitä suorittavat, osuvat aina ja tehoavat aina, tai sitten kun yrität vastustajaa polkea karkuun, nää taklaa sut takaa kumoon. Sitten kun itse taklaat, vastustaja vähän horjahtaa.

Tää on paskempi kuin NHL 12.
 

motamoro

Jäsen
Mukavasti tuo vaihtelua Be a GM noihin irrallisiin vs. online-matseihin. Ottawalla pelailen All Star - tasolla (9-4-1). Ongelmana on vain noiden laukauksien kanssa, millä slidereilla ne saisi kuntoon. Aloitukset, taklaukset, väsyminen, palautuminen on nyt saatu hoidettua kuntoon Default- järjettömyyksien jälkeen.

Ensinnäkin, tietokone ei lauo, suurin piirtein sama hyökkäysalueaika mitä minulla, mutta silti vedot jotain 30-10 per matsi. Vastustusjan moken % jotain 93, minulla ehkä ykkösmokella nyt 10 matsin jälkeen 85% ja kakkosmokella 4 pelin jälkeen 83%. Jos siirrän omia pelaajiani kovemmiksi ja paremmiks laukojiksi edes yhden pykälän niin tuntuu että jokainen lämärikin viivalta uppoaa verkkoon, esim. yksi peli päättyi 11-2 (tässä kyllä Theodore ja Clemmensen imoroivat käytännössä joka kudin ja pääsin ykköspaikoille, ehkä tämä oli myös jokin tilastomurskajainen), jos palautan normaaliksi niin saataan voittaa 3-1 joista viimeinen tyhjiin.

Tuon oman tehottomuuden kanssa pystyn elämään, pitää ilmeisesti vain parantaa omaa tehokkuutta, mutta olisi kiva jos vastustajakin vetäisi jostain ja omat moket saisivat jotain kiinni. Pitääkö tässä säätää paremmaksi Humanin maalivahtiarvoja paremmiksi, CPU:n vetotarkkuttaa pienemmälle?

Lisäksi CPU aika usein jos selviää kovasta hyökkäysalueen prässistäni niin jää kiekottelemaan keskialueelle kun kaikki pelaajani ovat ehtineet ryhmittäytyä omalle siniselle -> kiekko päätyyn ja Karlssonin kaltainen nopea pelaaja on ensimmäisenä kiekossa ja taas minulle hyökkäys. Voisi CPU joskus lähteä koittamaan murtautua sumppuni läpi eikä vain dumpata päätyyn.
 

Jonisti

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers, Kalpa, Україна
Onko muut huomanneet tätä pelaajien ns. "warppimista" esim taklaustilanteissa yms? Vituttaa aivan uskomattoman paljon tämän pelin bugit. Varmaan eniten koko sarjassa näitä tuntuu olevan.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Nyt kun nettipelejä enemmän on pelannut, sitä on kyllä huomannut miten perseestä tuo konetta vastaan pelaaminen on.

Syitä en käy nyt läpi, niitä on tämä ketju jo täynnä muutenkin. Turpaan tullut liian usein tuolla GM Connected-liigassa, mutta ei muuta silti mielipidettä enää mihinkään suuntaan. Ei se peliplaneetan (voin muistaa väärinkin) arvostelija kyllä kauheasti väärässä ollut, kun kirjoitti arvostelussaan, että NHL 13 on tehty online-pelaajille.
 

Dissonanssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Moderaattorit
Nyt on kyllä taas avauduttava tuosta fysiikkamallinnuksesta.

Siis onhan se ny helvetin huvittavaa, kun tuo kiekko rebound-tilanteissa käyttäytyy kuin mikäkin rantapallo. Ei ole ihan yks tai kaks kertaa, kun maali tulee sillä tavalla, että maalivahti torjuu laukauksen ja kiekko leijailee ilmassa maalivahdin pään yli maaliin. Siis nuo kiekot eivät käyttäydy yhtään realistisesti maalivahdin torjunnan jälkeen.

Toinen on sitten tuo maalineduspelaaminen. Hyökkääjänä on aivan mahdoton saada sisään noita irtokiekkoja tuosta maalinedestä, koska pelaaja hyvin harvoin saa sitä haltuunsa (ja sen täytyy "saada se haltuun" ennen kuin voi "laukaista" sen maaliin), kun se kiekko on siinä jaloissa. Tämän takia tuo maalineduspelaaminen on ihan naurettavaa sohimista, joka päättyy 95% puolustajan kiekon saamiseen.
 

Baroun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Per sempre Tito †
Itseäni myös vituttaa tämä CPU jatkuva "estäminen" maalin edessä voi pistää äijää poikittain kuinka paljon vaan, mutta jäähyä ei tule, jos itse teet niin samantien boksia tulee. Toinen mikä on todella ärsyttävää on se kun tulet hyökkäysalueelle ja vedät niin lähes aina vastustajan pelaaja tulee ja ajaa sitnut tilanteen jälkeen tuhannen paskaksi. Vittu mitään järkeä.
 

janbo

Jäsen
Toinen on sitten tuo maalineduspelaaminen. Hyökkääjänä on aivan mahdoton saada sisään noita irtokiekkoja tuosta maalinedestä, koska pelaaja hyvin harvoin saa sitä haltuunsa (ja sen täytyy "saada se haltuun" ennen kuin voi "laukaista" sen maaliin), kun se kiekko on siinä jaloissa. Tämän takia tuo maalineduspelaaminen on ihan naurettavaa sohimista, joka päättyy 95% puolustajan kiekon saamiseen.

Tästä olen hiukan eri mieltä. Itse tulee ainakin väännettyä aika paljon maalin edessä EASHL:n puolella, ja kyllä siitä rebound-maaleja tulee. Ei se helppoa ole, mutta oman ennakointikyvyn lisäksi hommassa onnistumiseen vaikuttaa pelaajan reaktiotaidot ja hyökkäystietoisuus(?). Itse asiassa aika paljon rebound-maaleja tulee ottamatta kiekkoa haltuun yksinkertaisesti poke checkaamalla se sisään. Enkä nyt tarkoita mitään idioottimaisia maalinvahdin päälle heittäytymisiä tms. Tietysti onhan se erikoista, että itse ainakin koen helpommaksi lapioida reboundeja sisään pelinrakentajalla kuin voimahyökkääjällä, mutta kuitenkin.
 

MaybeTomorrow

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Haluttu Muutos.
Reaktiotaidot vaikuttavat reboundeissa mutta hyökkäysaluetietoisuus ei juurikaan kyllä lähtökohtaisesti pitäisi, seuraava suoraan NHL:n ohjeesta: "Hyök. tietoisuus määrittää, kuinka hyvin pelaaja osaa pelata hyökkäyspeliä. Hyvä hyökkäystietoisuus parantaa pelaajan pelinrakennus -ja maalintekokykyä." No toki se maalintekokyky siihen vaikuttaa, mutta vähemmän reboundtilanteissa. Reaktiotaidot puolestaan vaikuttavat myös ohjauksiin, suoraan syötystä laukomiseen sekä kovien syöttöjen vastaanottamiseen.

Kaikkien ominaisuuksien todelliset vaikutukset ovat luettavissa ohje-valikosta, johon pääsee esim siinä kohtaa kun on muokkaamassa/kehittämässä omaa EASHL-äijää, siellä valikossa kun painat back/select ja menet pari pykälää sivulle kohtaan "pelaajan ominaisuudet". Jokaisesta ominaisuudesta on siellä kerrottu mihin ne vaikuttavat. Kannattaa vilkaista mm. Fyysisyys -osioista voimakkuus.

Ja näin asiasta kukkaruukuun, olisikohan porukalla vielä innostusta pistää yksi GM Connected pystyyn XBOXille, 2 edellistä jo täynnä ja katselin että toisessa oli jokuset pelaajat ainakin jonossa vielä.
 

Mietsuslav

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Itseäni myös vituttaa tämä CPU jatkuva "estäminen" maalin edessä voi pistää äijää poikittain kuinka paljon vaan, mutta jäähyä ei tule, jos itse teet niin samantien boksia tulee.

Tulee jäähy jos ajat hyökkäysalueen maalin edessä, mutta oman maalin edessä saa ajella niin paljon kuin haluaa eikä jäähyä tule koskaan. Saa siis tosiaan ottaa vaikka koko kentän vauhdin ja ajaa kiekoton mies maalia päin eikä jäähyä tule.

Bugisin änäri ever.
 

Kuubextra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokkolan Hermes
Milloinhan ne aikoo korjata EA Sportsin sivuilta tuon pelimäärän puuttumisen. Käsittämätöntä että yksi sarake onnistuttu vahingossa poistamaan.
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Milloinhan ne aikoo korjata EA Sportsin sivuilta tuon pelimäärän puuttumisen. Käsittämätöntä että yksi sarake onnistuttu vahingossa poistamaan.

Noilla sivuilla tuntuu bugittavan melkein kaikki muukin. "Awards & Records" -sivun tiedot ovat aivan mitä sattuu. Joukkuetilastoista uupuu tällä kertaa jäähyjen määrät, mutta aloitustilastot on sentään saatu edellisestä versiosta poiketen toimimaan. Näemmä homma menee niin, että yhtä korjattua vikaa kohden syntyy pari uutta.
 

orpo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Canucks, Kärpät
Itsellä vituttaa tää uusin änäri aika paljon. Oon lähinnä kaveria vastaan pelannu ja häviän käytännössä kokoajan ja suurimmat syyt on siinä, että en saa kiekkoa koskaan pois. En poke checkillä en taklauksella, koska molempien jälkeen kiekko joko pysyy kaverin lavassa tai saa kiekon jotain kautta haltuun. Taklaus onnistuu horjuttamaan kaveria ehkä kaksi kertaa pelissä. Toisin päin taas kaverilla onnistuu 90% poke checkeistä ja taklauksetki hyvällä prosentilla.

Oon vissiin yksikertasesti niin paska tässä uusimmassa, ettei vaan voi mitään. Vai voiko? Onko kellään antaa mitään vinkkejä, miten tuota pelaamista voisi kehittää vai voiko asetuksia säätää niiin että ne olisi myös mulle suosiolliset. Aikasemmissa änäriversioissa matsit oli jokseenki tasasia kun sain taklattua ym. mutta nyt tää on yhtä perseraiskausta.

Pelissä ärsyttää lisäksi aktiivisen pelaajan valitseminen. Aika monta maalia on kaveri mulle tehnyt, kun oon koittanu saada maalin edessä olevaan pakkia aktiiviseksi, jotta voin (yrittää) estää vanhanaikasen, mutta yleensä nakkaa aktiiviseksi jonku jätkän jostain muualta..vitun rasittavaa.
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
orpo;4345753...[/QUOTE kirjoitti:
Voin lohduttaa sen verran, että kyllä nuo niksit vielä sinne selkärankaan tarttuvat. Itsellä oli alussa ihan samaa ongelmaa, joskin tuo poke check on mielestäni tässä uudessa versiossa edellistä huomattavasti helpompaa, kuten myös syöttöjen katkominen (jossa tosin se varsinainen syötönkatkonappi tuntuu vain haittaavan asiaa). Taklauksissa oli tosiaan aivan identtinen ongelma, vaikka edellisessä tuli rymisteltyä parhaassa vaiheessa noin viidentoista niitin keskiarvolla EASHL:ää. Nyt reilun viidenkymmenen EASHL-matsin jälkeen alkaa tässä uudessakin versiossa tulemaan tuollaista kymmentä taklausta otteluun.

Ilmeisesti tuo taklauksen vaikeus on jollain tavalla muuttuneessa ajoituksessa. Toki tässä uudessa pitää muutenkin osua suoremmassa linjassa, eikä sellaisia puolittain osuvia hirmupommeja juurikaan enää tule.
 

Andji

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kulloinkin minkäkin liigan hallitseva mestari
--aktiivisen pelaajan valitseminen.

Komppaan. Ei muuten auta, vaikka huutaa televisiolle, että "OTA NYT SAATANA SE TALLINDER HALTUUN PERKELE!! EI VITTU, EI SITÄ ELIASTA KESKIALUEELTA!!!", kokeiltu on.

Toki tässä uudessa pitää muutenkin osua suoremmassa linjassa, eikä sellaisia puolittain osuvia hirmupommeja juurikaan enää tule.

Juu, ei tule ei, mutta mulla tulee sellaisia, että esmes tuossa eräänä päivänä ajelin Phaneufilla online-pelissä (kaveria vastaan) aika nätin pommin johonkin pikkulaituriin (olisiko ollut tyyliin Gionta) laitaa vasten, niin Phaneuf kaatuu itse ja tämä pikkutirri nousee nopeammin jäästä, ottaa kiekon ja luistelee maalille!

Lisäksi haluaisin todeta, että tässä kai tuon takaperinluistelun hallitsemalla pärjää aika vitun hyvin, pelaajat nimittäin kulkevat aika haipakkaa takaperin. Kärkikarvaajana kun painaa LT:n pohjaan, niin vauhti ei juurikaan hidastu, vaan äijä lähtee suunnilleen samaa vauhtia, juurikaan jarruttamatta, luistelemaan takaperin. Hieno homma, EA Sports!
 
Viimeksi muokattu:

orpo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Canucks, Kärpät
Komppaan. Ei muuten auta, vaikka huutaa televisiolle, että "OTA NYT SAATANA SE TALLINDER HALTUUN PERKELE!! EI VITTU, EI SITÄ ELIASTA KESKIALUEELTA!!!", kokeiltu on.

Jep, piti itelläki kirjottaa että oon kyllä telkkarille/pleikalle huutanu että nyt se Pecham aktiiviseksi, mutta ei...ota Gagner mieluummin ja katson samalla kuinka Gaborik käy heittään häkin. Äärimmäisen turhauttavaa. Tein kerran testin ja koitin napata aktiivisen pelaajan keskialueelta kun kaverilla oli vastahyökkäys-> ei ottanut aktiivista pelaajaa sieltä vaan vaihteli aktiivisutta pakkien välillä, joita kumpaakaan ei vielä näkynyt edes ruudussa muutakuin punaisina välkkyvinä merkkeinä.


Juu, ei tule ei, mutta mulla tulee sellaisia, että esmes tuossa eräänä päivänä ajelin Phaneufilla online-pelissä (kaveria vastaan) aika nätin pommin johonkin pikkulaituriin (olisiko ollut tyyliin Gionta) laitaa vasten, niin Phaneuf kaatuu itse ja tämä pikkutirri nousee nopeammin jäästä, ottaa kiekon ja luistelee maalille!

Meijänki peleissä kaveri on ajellu Gilliä jollain Enniksellä ja itse kun haen avojäänpommia (käytännössä mahdottomia) tai laitataklausta, niin kaveri korkeintaan horjahtaa vähäsen, mutta kiekko pysyy hallussa ja luistelee ohitse koska luonnollsest mulla on vauhti pysähtynyt.

On oikeestaan menny fiilis pelata, kun tietää että hyökkäysalue aikaa saa keskimäärin alle minuutin erässä eikä pääse juuri koskaan maalintekosektorille, joten ainoa tapa on rätkiä viivasta myyriä veskan polkkeisiin ja toivoa että joku toinen omista jätkistä tajuais luistella mallille riparille. Näin käy ehkä 1/20 kerrasta. En vain osaa.
 

Rocco

Jäsen
Onko niin, että "Be a GM" -moodissa ei voi pelata lyhyempää runkosarjaa, kuin 82 ottelua? Olisi mukava vetää lyhyempi, niin pääsisi useammin draftailemaan yms, ja jokaisen matsin tärkeys nousisi.
 

Saksipotku

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS

Omalla kohdallani taas on niin, että vituttaa se kuinka helposti kiekon saa pois juuri esim. tökkäämällä. En ole viime aikoina enää viitsinyt online-matseja vääntää, koska niissä kohtaamani vastustajat ovat olleet juuri sitä tyyliä, että mailalla tökitään ihan kokoajan ja on aivan helvetin vaikeaa saada mitään järkevää hyökkäyspäässä aikaan, kun aina on vastustajan ohjaama pelaaja tökkäämässä kiekkoa pois lavasta. Pitäisi olla huomattavasti riskialttiinpaa tuon tökkimisen sen suhteen, että olisi pelko kampitusjäähyistä, joita ei nyt saa käytännössä ollenkaan.

Taklaukset puolestaan ovat menneet mielestäni parempaan suuntaan 12:sta, jossa taklaaminen oli naurettavan helppoa. Taklauksissa on kuitenkin se suuri miinus, että selkään saa taklata niin paljon kun lähtee ja ikinä ei jäähyä tule. Viime vuoden versiossakin oli vähän samaa ongelmaa, mutta siinä sentään aika usein sai jäähyn suoraan selkään tulleesta taklauksesta ja joskus tuloksena oli myös 5+20 minuuttia. Tämän vuoden pelissä en kuitenkaan ole yhtään pelirangaistusta vielä nähnyt ja jäähyjä noista selkäänajeluista ei ole tainnut tulla vielä ensimmäistäkään.

Takapakkia on otettu myös mailan nostamiseen suhteen, sillä se on paljon vaikeampaa 13:ssa kuin 12:ssa. Kiekko on hemmetin vaikea saada pois mailaa nostamalla ilman, että maila osuu vastustajaa käsille ja tuloksena kakkonen huitomisesta. 12:ssa tämä oli mielestäni huomattavasti paremmin säädetty, sillä siinäkin jäähyjä tuli aina silloin tällöin, mutta kiekon kuitenkin sai aika usein poiskin otettua sillä tavalla. Siinä mailan nostaminen oikeaan aikaan vaati taitoa, mutta se on pilattu tämänvuotiseen versioon aika karkeasti.

Pelistä löytyy toki monia hyviäkin puolia 12:een verrattuna, kuten esim. se, että ainakan meikäläisellä peli ei ole vielä kertaakaan jumittunut ottelun aikana ja luistelu-uudistus on hyvä, mutta silti nämä puutteet joita tässä on tekevät pelaamisesta ainakin näin alkuun aika tuskastuttavaa. Naurettavaa, että tuo one-timerien sisäänmenoprosentti on laskettu lähes nollaan tähän peliin, tuskinpa tuota ihan semmoiseen optiimiin säädetään minkä päivityksen muodossakaan, vaan vasta seuraavaan versioon, jos siihenkään.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Viimeksi tänään sain 2 min selästä taklaamisesta ja ainakin EASHL:n puolella olen nähnyt useita 5+20, jopa perättäisissä peleissä.
 

Saksipotku

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viimeksi tänään sain 2 min selästä taklaamisesta ja ainakin EASHL:n puolella olen nähnyt useita 5+20, jopa perättäisissä peleissä.

Jaa, no voi olla, että olen pelannut liian vähän sitten vaan, mutta aivan surutta on ainakin toistaiseksi saanut ajella selkään ilman mitää seuraamuksia...
 

FiFi93

Jäsen
Suosikkijoukkue
New Jersey Devils, Česká republika
Minä olen nähnyt yhden ottelurangaistuksen. Selästä taklaaminen viimeisellä minuutilla ja pelaajani loukkaantui (johtuikohan OR loukkantumisesta?) Tapahtui online-HUT-pelissä. Noita kakkosia selästä taklaamisesta on ruvennut nyt tulemaan aika lailla minun peleissäni. On ennemminkin sääntö kuin poikkeus, että saan pari selästä taklaamisjäähyä ottelussa. Olenkin nyt ruvennut jo vähän välttelemään sitä selkään ajamista.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös