kahden suunnan sentteri
Jäsen
Itse pelailen neljättä vuotta vaan versusta, ja pari asiaa voisin viikon pelailun jälkeen listata:
- Mutual quit on hävinnyt jonnekin. No eihän siihen minuutin pelin jälkeen lagin takia ehdottamaani mutual quittiin ennenkään kukaan myöntävästi vastannut, mutta kuitenkin. Kiva kun puolet suorista tappioista tulee näistä.
- Kiva että luistelun ja syöttöjen viilaus teki pelistä entistä realistisempaa, mutta seuraavassa versiossa voisi ottaa puoli askelta taaksepäin. Nyt liian moni matseista menee tylsäksi luistelukilpailuksi, kun vastustajalla on hyökkäyspelissään yksi moodi joka on 'täysillä eteen'. Omakin hyökkäyspeli on paljon NHL12 tylsempää, sillä riski harhasyöttöön on paljon suurempi pakin sählätessä viivalla tai one-timerin mennessä ohi "liian kovasta syötöstä" (lol), ja riskin toteutuessa tappiotkin ovat NHL12 suuremmat, kun siellä on se 'täysillä eteen' vastustaja riistämässä kiekkoa sen sijaan että puolustaisi niin kuin jääkiekossa tupataan tekemään. Tämän johdosta hyökkäysalueen pyörityksissä kiekko ei liiku (varsinkaan näillä vastustajilla), vaan samalla äijällä pörrääminen ympäri hyökkäysaluetta täydellistä syöttö- tai vetopaikkaa etsien voi olla kannattavampaa.
- Mailan noston ja heittäytymisen tehottomuus. Kummallakaan liikkeellä ei tee yhtään mitään, kun mailaa nostamalla ei koskaan saa kiekkoa riistettyä, ja jotenkin kummasti kiekko menee lähes aina heittäytyneen pelaajan läpi. Siispä puolustus on lähes kaikilla pelaajilla, itsellänikin, sitä pelkkää poke checkin hakkaamista.
- Tietyt varmat maalit ovat korvautuneet uusilla varmoilla maaleilla. 1) Leftillä vasemmalta, tai rightilla oikealta sisään ja heti sinisen jälkeen suoraan kohti maalia, kovasta vauhdista pitkään ladattu lämäri b-pisteen kaarelta, liian usein sisällä. 2) Suoraa kohti maalia noin metrin verran leveyssuunnassa kaukalon keskikohdasta sivussa mailan kämmenpuolen suuntaan. Ennen maalia nopea käyttö rystyllä ja sitten kämmeneltä yläkulmaan, 100-varma maali pelaajista riippumatta. Vituttaa tehdä näitä maaleja, mutta typerää se olisi jättää tekemättäkin jos läpiajo avautuu, tai yksykkösessä puolustaja pudottaa sinne maalivahtinsa eteen odottelemaan, niin että vetopaikka sektorista avautuu.
- Sota-alueen painottaminen. Siinä maalin edessä b-pisteiden kaarien välissä on maaginen alue, jossa AI:n puolustuskyvyt vähintäänkin triplaantuvat, ja puolustavien pelaajien taitoihin tuntuu tulevan 20 pisteen lisäys. Ja toisaalta, jos alueelta vahingossa pääsee joskus paskarannarin heittämään niin sehän on aina sisällä. Hyvä uudistus sinänsä, mutta painotusta voisi olla ainakin puolet vähemmän.
Yhteenvetona peli on taas mielenkiintoisempi ja realistisempi kuin edeltäjänsä, mutta pelaaminen on taas melko tylsää ja rasittavaa, paitsi kun vastaan sattuu suomalainen jota myös kiinnostaa pelata lätkän näköistä lätkää. Suurin osa peleistä ratkeaa edukseni jo ensimmässä erässä, ja sitten vain odotellaan josko seuraavan vastustajan kanssa kävisi parempi tuuri, samalla kun toistetaan vielä pari erää näitä vitun luistelukilpailuja kohti omaa maalia, joista kaveri ei ikinä saa mitään aikaan, paitsi sen yhden maalin per matsi minkä molari keskimäärin imuttaa sektorin ulkopuolelta, mutta kun eivät osaa muutakaan yrittää....
- Mutual quit on hävinnyt jonnekin. No eihän siihen minuutin pelin jälkeen lagin takia ehdottamaani mutual quittiin ennenkään kukaan myöntävästi vastannut, mutta kuitenkin. Kiva kun puolet suorista tappioista tulee näistä.
- Kiva että luistelun ja syöttöjen viilaus teki pelistä entistä realistisempaa, mutta seuraavassa versiossa voisi ottaa puoli askelta taaksepäin. Nyt liian moni matseista menee tylsäksi luistelukilpailuksi, kun vastustajalla on hyökkäyspelissään yksi moodi joka on 'täysillä eteen'. Omakin hyökkäyspeli on paljon NHL12 tylsempää, sillä riski harhasyöttöön on paljon suurempi pakin sählätessä viivalla tai one-timerin mennessä ohi "liian kovasta syötöstä" (lol), ja riskin toteutuessa tappiotkin ovat NHL12 suuremmat, kun siellä on se 'täysillä eteen' vastustaja riistämässä kiekkoa sen sijaan että puolustaisi niin kuin jääkiekossa tupataan tekemään. Tämän johdosta hyökkäysalueen pyörityksissä kiekko ei liiku (varsinkaan näillä vastustajilla), vaan samalla äijällä pörrääminen ympäri hyökkäysaluetta täydellistä syöttö- tai vetopaikkaa etsien voi olla kannattavampaa.
- Mailan noston ja heittäytymisen tehottomuus. Kummallakaan liikkeellä ei tee yhtään mitään, kun mailaa nostamalla ei koskaan saa kiekkoa riistettyä, ja jotenkin kummasti kiekko menee lähes aina heittäytyneen pelaajan läpi. Siispä puolustus on lähes kaikilla pelaajilla, itsellänikin, sitä pelkkää poke checkin hakkaamista.
- Tietyt varmat maalit ovat korvautuneet uusilla varmoilla maaleilla. 1) Leftillä vasemmalta, tai rightilla oikealta sisään ja heti sinisen jälkeen suoraan kohti maalia, kovasta vauhdista pitkään ladattu lämäri b-pisteen kaarelta, liian usein sisällä. 2) Suoraa kohti maalia noin metrin verran leveyssuunnassa kaukalon keskikohdasta sivussa mailan kämmenpuolen suuntaan. Ennen maalia nopea käyttö rystyllä ja sitten kämmeneltä yläkulmaan, 100-varma maali pelaajista riippumatta. Vituttaa tehdä näitä maaleja, mutta typerää se olisi jättää tekemättäkin jos läpiajo avautuu, tai yksykkösessä puolustaja pudottaa sinne maalivahtinsa eteen odottelemaan, niin että vetopaikka sektorista avautuu.
- Sota-alueen painottaminen. Siinä maalin edessä b-pisteiden kaarien välissä on maaginen alue, jossa AI:n puolustuskyvyt vähintäänkin triplaantuvat, ja puolustavien pelaajien taitoihin tuntuu tulevan 20 pisteen lisäys. Ja toisaalta, jos alueelta vahingossa pääsee joskus paskarannarin heittämään niin sehän on aina sisällä. Hyvä uudistus sinänsä, mutta painotusta voisi olla ainakin puolet vähemmän.
Yhteenvetona peli on taas mielenkiintoisempi ja realistisempi kuin edeltäjänsä, mutta pelaaminen on taas melko tylsää ja rasittavaa, paitsi kun vastaan sattuu suomalainen jota myös kiinnostaa pelata lätkän näköistä lätkää. Suurin osa peleistä ratkeaa edukseni jo ensimmässä erässä, ja sitten vain odotellaan josko seuraavan vastustajan kanssa kävisi parempi tuuri, samalla kun toistetaan vielä pari erää näitä vitun luistelukilpailuja kohti omaa maalia, joista kaveri ei ikinä saa mitään aikaan, paitsi sen yhden maalin per matsi minkä molari keskimäärin imuttaa sektorin ulkopuolelta, mutta kun eivät osaa muutakaan yrittää....