NHL 11 (Xbox ja PS3)

  • 375 515
  • 1 596

öRRi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Calgary Flames
Be a GM:ssä trading blockista poimittu omaan(kaverin kanssa pelaillaan LA:lla) poimittu mm. Datsyuk, Brodeur, Volchenko ja Zetterberg... voisi ehkä vähän viilata AI GM:n tekoälyä? Sokerina pohjalla, jos olisi intoa ja tarvetta, niin trading blockista löytyi hetken mm. Lidström ja Hossakin.

Logiikka on pettämätöntä myös fantasydraftilla aloittaessa. Siinä välissä kun kaikki supertähdet on mennyt (ei tainnut paljon edes yli 85 overall pelaajia olla jäljellä), ei kukaan ole kuitenkaan ottanut näitä superprospecteja kuten Hall ja Seguin, joilla vaihtoarvo kuitenkin ihan tapissaan. Napsin noita ykköskierroksen varattuja pelaajia sitten viitisen kappaletta vielä tuossa välissä, ja keräsin sitten joukkueeseen Datsukin ja Charan, sekä läjän draftivuoroja. Sitten tietokoneen pettämättömään tradelogiikkaan. Kipper ja Bäcks ei irtoa, ei sitten millään. Vaihdossa Kipperistä tarjosin Niemen Anttia ja 1/2 vuoron drafteja 4, ei kelpaa... Sama Bäckströmin kanssa, ja toisella noista joukkueista taisi kuitenkin olla oikein laadukas kakkosmolarikin.
Sitten tuo miettimistauko syötöissä taisi jäädä itkemättä edellisessä itkuparkuviestissä. Ei siinä mitään, että sitä syöttöä pitää ladata, siihen on jo totuttu, mutta perkele kun tuo puolen sekunnin tauko sen jälkeen ärsyttää. Ei sitä syöttöä koskaan muista tähdätä tarpeeksi pitkään, eikä kone käytä yhtään omaa järkeä siinä, kahden metrin väylä viivalle yv:llä ja siellä pakki maila pystyssä, no koitetaan poikkikentänsyöttöä sitten laiturille jota kaksi vastustajan pelaajaa pitämässä... Välillä pääsee sellaista tekstiä suusta tämän "ominaisuuden" vuoksi, että voin olla iloinen että kohtuu hyvä äänieristys seinissä.
Sitten uskomattoman paska uudistus on myös tuo, että taklaustatista pelaaja itse liimaa itsensä tuohon laitaan. Mikä helvetin järki siinä oikein voi olla? Ei mitään kivempaa kun koittaa vaihtaa ketjuja samalla kun taiteilee omassa päädyssä pakilla ja koittaa pitää kiekkoa hallussa kun vastustaja karvaa kahdella pelaajalla, siinä sitten liimaat vahingossa oman pelaajan vasten laitaa ja menetät kiekon->maali 90% varmuudella. Myös se on naurettavaa, että kiekollisella pelaajalla pystyy liimaamaan kiekottoman. Vaikeuttaa kovasti laitakahinoita.
Itsekkin todistin sitten tuon pelin kaatumisen myllyn jälkeen, Flames - Red Wings peli 7-2 tilanteessa (ja näillä slidereilla jopa oikeasti häviän joskus, että ei ollut helppo homma), pistepörssin kärkisijoista taistelevilla Iginlalla ja Datsukilla molemmilla 5 pinnaa kasassa, sitten myllytän Clutterbuckilla H. Gilliä vastaan, myllyn jälkeen rangaistukset ja pelaajien naamat ruutuun, ja siihen sitten tyssäsi. Sitten vitutti tuo ja simuloin taas pitkän pätkän, no, mikäs siinä, 7 ottelun tappioputki maistuu melkein yhtä hyvin...

Pakko silti sanoa, että mielestäni jopa fysiikkaa huikeampi uudistus on nuo suorat ranteet jotka joskus uppoaa, maalivahdit tekevät oikeasti virheitä joista voi hyötyä ihan oikeiden jääkiekkomaalien näköisillä maaleilla (enkä nyt puhu mistään säbäranteista).
 

Weagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Red Rockers
Jos pelin lainaa kaverille, niin pääseekö tätä pelaamaan netissä? Alussahan peli kysyy kansista löytyvää koodia, jonka olen jo itse käyttänyt. Voiko saman koodin siis syöttää kahteen eri konsoliin?
 

Reznik

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Jos pelin lainaa kaverille, niin pääseekö tätä pelaamaan netissä? Alussahan peli kysyy kansista löytyvää koodia, jonka olen jo itse käyttänyt. Voiko saman koodin siis syöttää kahteen eri konsoliin?

Se online-passi on kertakäyttöinen, tuon tarkoitushan taitaa lähinnä olla että porukka ostaisi pelin uutena eikä käytettynä. Tosin taitaa siinä olla se 7 päivän testiaika, jonka voi pelailla ilman koodia. Tai sitten joutuu ostamaan ton passin livestä.
 

Hypodermic

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Itsekkin olisin kiinnostunut liittymään jatkoajan xbox EASHL jengiin jos sellanen täältä löytyy.

Sama homma. Ainakin johonkin "nobojengiin", en meinaan omaa BaP ukkoa ole vielä yhtään kehittänyt kun ei tuo offline-pelailu kiinnosta. EASHL oliskin sitten eri homma eli sitä olis kiva rueta tahkoamaan vaikka sitten ihan pohjilta. ;)
 

taksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Minnesota Wild, Indianapolis Colts
Päätin nyt laittaa tänne kun varmaan sopivin paikka, siis ei jumalauta tätä peliä. Pelailin tuossa huvikseen Play Now moodissa Red Wings vs Panthers ja Cleary hankkii vähintäänkin mielenkiintoisen jäähyn. Ei tätä voi edes selostaa, nauttikaa:

http://www.easports.com/media/play/video/39453964
 

icet3

Jäsen
Suosikkijoukkue
ManU & HPK
Tuota, sellainen ongelma, että kautta pelatessa tietokone vaihtelee itse noita pelitaktiikoita mun joukkueelle tilanteen mukaan. Miten hemmetissä sen sais pois päältä ja pääsisi itse täysivaltaiseksi, tosi perseestä kun menet 2-0 johtoon, niin taktiikka vaihtuu esim. hyökkäyksen osalta konservatiiviseksi vaikka haluan sen olevan aggressiivinen. Säädän itse takaisin, ja seuraavalla pelikatkolla kone säätää sen taas konservatiiviseksi, apua?
 

Hypodermic

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
En Vaan Osaa

Random online versus-peli, joukkueina samantasoiset NHL-jengit:

Vastustajasta huomaa heti, että taitotaso on hieman heikompi kuin itselläni. Ainoa asia missä vastustaja vie melkein 100-0 on aloitukset, jotka häviän jatkuvasti. Onnistun ensimmäisessä erässä pääsemään kerran läpiajoon josta tilanteeksi 1-0. Ensimmäisen erän lopulla kaverin ensimmäinen kunnon veto menee sitten maaliin ja tilanne 1-1 toiseen erään lähdettäessä. Vedot kohti maalia tässä vaiheessa luokkaa 15-2. Toinen erä on tasaisempi mutta maaliton, vaikka meikäläinen jäähyilee ja kaverilla jatkuvasti ylivoimaa. Kolmannessa erässä pääsen sitten 2-1 johtoon jonka jälkeen alkaa taas jäähysuma ja jokaisesta "taklauksesta" mun äijä boxiin. Kaveri tasoittaa tilanteeksi 2-2 ylivoimalla, ja vielä pian 2-3 johtoon jälleen ylivoimamaalilla. Kuinka ollakaan, molemmat maalit perus maskittomia lämäreitä sieltä jostain. Onnistun sentään tulemaan tasoihin vajaa pari minuuttia ennen kolmannen erän loppua, ja jatkoajalla riparipaskamaalilla 4-3 jatkoaikavoittoon.

"Taiston" tauottua tilastot ovat seuraavat, minä-vastustaja: laukaukset kohti maalia 36-10, ylivoimat 3-9, taklaukset 23-9.

Kuulostaako tutulta? On se vaan käsittämätöntä että tässä(kään) pelissä hyvin usein ei ole mitään väliä kuinka paljon maalivahtia pommitat ja miltä paikoilta. Ymmärtäishän sen jos tuota tapahtuis vaikka kerran 20 pelistä, mutta kun lähes jatkuvasti. Toki tässä tapauksessa nuo ylivoimatsäänssit menevät vähän nurinkurisesti johtuen siitä että koitin yli-aggressiivisesti ajaa kaveria / saada kiekkoa pois kun kaverin taitotaso oli heikompi. Mutta eihän sillä ollut tälläkään kertaa hevon vitun väliä. Muutenkin niin fiiliksentappaja-meininkiä kaikki tämän tyyppiset pelit jossa vastustajalla se ~10 vetoa ja viis maalia, ite pommittaa 40 kertaa ja yks tai kaks maalia. Jippika-vitun-jei! Nyt vielä kun tuli tuo uusi ja mahtava tuner set, niin peli on entistä huikeampi!

Muitakin mahtavia ominaisuuksia pelistä toki löytyy, mutta ei niitä jaksa nyt edes luetella...

...ja tänään se peli on kuitenkin pakko laittaa taas tulille.
 

TaoTao

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
- Kauden jälkeinen bugi syö miestä. Tekoäly ei osaa, muista tai tajua tehdä prospektien kanssa sopimuksia. Niederreiterit, Vataset, Burmistorvit ja Granlundit heti vapaina agentteina. Ennen tämän korjausta en ainakaan itse kautta aloita.

Taisin löytää tähän osittaisen ratkaisun, kun sain massiivisen rosterin editointiprojektin valmiiksi. Tekoäly näki ilmeisesti aiemmin kyseisten pelaajien olevan "liian huonoja" sopimukseen. Kun parantelin muun muassa edellä mainittuja lupauksia overalin osalta sinne 70-75 välimaastoon ja nostin myös potentiaalia, niin johan alkoi joukkueita kiinnostamaan kiinnittäminen. Ihan täydellinen tämäkään ratkaisu ei ollut, Detroit unohti kauden jälkeen vapaisiin Landon Ferraron (75ovr, B potentiaali). Mutta nyt nämä selkeät kämmit olivat enää yhden käden sormin laskettavissa.

Ja jos joku muu aloittaa tämän hullumaisen projektin, niin pikku vinkkinä annettakoon, että poise (paineensietokyky) arvon nostaminen 75:een parantaa overalia tolkuttomasti. Pelkkä 74:stä 75:een siirtyminen tuo overaliin 2-3 pykälää lisää. Näin ei tarvitse tehdä lupauksesta ihan tappajaa, kun vain nostaa tuota arvoa ja parantaa pelaajaa muuten hieman. Taas näitä klassisia bugeja (ominaisuuksia), jotka tuntuvat pysyvän pelissä kaudesta toiseen.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Tuota, sellainen ongelma, että kautta pelatessa tietokone vaihtelee itse noita pelitaktiikoita mun joukkueelle tilanteen mukaan. Miten hemmetissä sen sais pois päältä ja pääsisi itse täysivaltaiseksi, tosi perseestä kun menet 2-0 johtoon, niin taktiikka vaihtuu esim. hyökkäyksen osalta konservatiiviseksi vaikka haluan sen olevan aggressiivinen. Säädän itse takaisin, ja seuraavalla pelikatkolla kone säätää sen taas konservatiiviseksi, apua?

Siellähän se on gameplay settingseissä, eikös? Eli koneen voi pistää muuttamaan tuota(useampi porras vielä millä muuttaa) tai sitten jättämään kokonaan muutoksen teot pois.
 

-Niks-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
ps3 alustana.

Yritin vihdoin ladata kokoonpanoja, niin "kokoonpanot ei ole juuri nyt saatavilla, kokeile myöhemmin uudelleen"

Onko normaalia?!
 

Kuival

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa & Philadelphia Flyers
ps3 alustana.

Yritin vihdoin ladata kokoonpanoja, niin "kokoonpanot ei ole juuri nyt saatavilla, kokeile myöhemmin uudelleen"

Onko normaalia?!

Valitettavasti. Mene Online-peliin jolloin se lataa automaattisesti uusimmat kokoonpanot ja kysyy haluatko tallentaa. Näin saat itsellesi uusimmat versiot.
 

HeroForSale

Jäsen
Suosikkijoukkue
Punapaitaiset
Voi vittu mikä peli!

Jotain järkeä tähän pitää saada. Laukaukset 35-8 meille ja loppunumerot 1-3 vihulaiselle. 2 viimeistä maaliahan tuo vastapuoli tekee viimeisellä minuutilla. Joka perkeleen pelissä tulee viimeisen minuutin imutuksia, perkele. Oli kyseessä sitten offline HUT pelailut tai EASHL surffailut onlinessa. Pakkia kun tulee noissa verkkojoukkuepeleissä pelailtua, niin sekin on käyny selväksi, että ihan turha tuhlata pisteitä lämäriin. Mikään ei uppoa, ei sitten edes vahingossa. Ei oo kiva pelata tällästä. Tappelisivat edes mun kanssa, nössöt.

edit.
Niin, ja mailan katkeamiset. Ei voi katketa maila kahdella peräkkäisellä laukausyrityksellä. Vitun hammastikut.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche
Tulipa aloiteltua BAGM washingtonilla ja operationsportsista allstarille asetukset ensimmäiselle asetussarjalle. Juurikin itselleni sopivat asetukset, kun omakin maalivahti tuntuu osaavan torjua noita laukauksia jopa. Ensimmäisessä harkkapelissä 2-1 voitto rankkareissa ja toisessa 7-1 voitto. Ensimmäinen peli oli kyllä jumalatonta vääntöä alusta loppuun ja toinenkin peli oli kaksi ensimmäistä erää samanlaista vääntö ja kolmanteen erään lähdettiin tilanteessa 2-1.. Sitten viimeinen erä olikin aikamoista tykitystä, kun ovechkin ja semin innostuivat pelaamaan. Molemmissa peleissä laukaukset kummallakin siinä 30 pinnassa.

Nyt olen kyllä tyytyväinen ollut, kun löytynyt omaa pelityyliäni vastaavat asetukset, joissa laukaukset jakaantuvat tasaisesti ja oma maalivahti osaa jopa torjua.

Tuota HUTtia ei ole tullut pelailtua aikoihin, mitä nyt käynyt vain myymässä kortteja ja ostamassa uusia korttipakkoja saaduilla kiekoilla. Ei tuo offline pelaaminen tuossa oikein innosta, kun ei ole mahdollista muokata säätöjä. Vituttaa tuo koneen kusettaminen ajoittain, niin ei kiinnosta edes pelata. Pitäisi varmaan kokeilla pelata onlinessa, kunhan jaksaisi..
 

Parker27

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Tulipa aloiteltua BAGM washingtonilla ja operationsportsista allstarille asetukset ensimmäiselle asetussarjalle. Juurikin itselleni sopivat asetukset,
Jos ei ole liikaa pyydetty niin voisitko laittaa asetukset vaikka tänne niin voisi itsekin kokeilla kyseisiä asetuksia?
 

Visnovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång, alltid. Vaahteralehdet. HCK.
Voihan perkele, löysin helvetin hyvän lisän tähän EASHLiin. Sain laitataklauksesta OTTELURANGAISTUKSEN! Kyllä vähän vituttaa istua peli täällä aitiossa mutta on se kuitenkin hienoa että tämmöinen on tähän saatu.
 
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche
** Rogie Vachon`s AllStar Sliders v1.00 -all modes **

***NOTE***
Use tuner v1.00 (testing with v1.04)
For BAP Skater game speed - 1 (everything else the same) - use classic view
For BAP Goalie game speed - 1( " " " " ) - goalie high
BAGM - game speed - 1 - classic view
Playoffs game speed - 1 - classic view
Play Now - Vs style/goalie mode/player lock - game speed - 1

This is for All Star difficulty,...10-11 min periods.

(quick settings):

Home shot aim - manual
created plays - on
BAP settings - authentic

period length 10 -11 mins
offsides delayed
icing - on ( for NHL,etc)
injuries - on
penalties - 4 ( Full )
post whistle - authentic

penalty time scaling - 0 - Stephen Hawking said -" it`s not possible to warp time like this,so .. 0"
fighting - 50% or 100% take your pick

skill level - All Star
game style -current

(general tab)
tuner version - v1.00
cpu aid - normal (hardcore causes your cpu players to be uber-stupid at times,is what I`m finding)
broken stick freq - 1
game speed - 1 BAP skater - 1 , BAP goalie - 1...see top of page
attribute effects - 6
fatigue effect -(h/cpu)5 /6 (this is due to the cpu fatigue adv still present with tuner v1.00)
fatigue recovery - 3/2
injury - 3/4

puck control - 0/0
player accelleration - 4/4 (I was trying v1.04 as BAP goalie,I think I went to 5/5,for BAP goalie only though,...so far.Still in testing....check back again,still experimenting )

(AI)

AI learning - 1
cpu difficulty - 1 (can use 0 , more than 1 , and I notice a tilt in favour of the cpu team)
cpu strategy adj - 3 ?
BAP strategy adj - 3 ?
human strategy - 3 ?
cpu faceoff diff. - 3 to 6 (whatever makes it fair for the user)
cpu penalties -5
cpu teammate penalties - 5

(passing)
pass assist - 0
manual passing - on
pass speed - 6
saucer pass - 6
pass accuracy -(h/cpu) - 0/0
pass reception - 0/0
pass interceptions - 2/2 (could turn this to 2/3 if you think the cpu players aren`t getting cross creasers like they maybe should....)

(shooting) trying to get this tuned better
shot accuracy - 0/0 (if you cant personally score,try to find your sweet spot of fairness)
shot power - 4/1
slap shot accuracy - 0/0
slap shot power - 5/2
one timer accuracy -1/0 *** you could use 0 for human,but at 1 ,I found it helped your BAP cpu teammates score if you were playing BAP goalie,or locked as goalie in a Play Now without having to alter other sliders.

(checking)

hitting asst. - 1

aggression - 5/6

hitting power -1/0 (offsets cpu fatigue adv.)
stick lift - 1/1
poke eff. - 1/1

(goaltending)

goalie passing - 1 (*to reduce goalies coming out so much to play puck,you have to edit goalies)
cover puck - 4
goalie screen - 3/6
goalie reaction speed - 4- 0

Nämä ovat ainakin omaan pelityyliini istuneet mainiosti. Tullut tasaisesti tiukkoja sekä "helppoja" matseja. Välillä tulee kohtuu helpohkostikkin maaleja, mutta pelaillut lähinnä vasta harkkapelejä, joissa se maalivahti on ollut sitä farmitasoa.
 

Sinkel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, Tappara
Tuli äsken tossa mieleen, että miten pysyy vaihtamaan maalivahdin kesken pelin? Itse olen sieltä joukkue asetuksita pelikatkon aikana etsiä, mutta kun ei vaan löydy. Alko vaan ärsyttämään kun maalivahdille menee joka veto sisään ja sitä ei saa vaihdettua kesken pelin. Todennäköisesti ole ollu vaan niin sokea, etä en ole huomannut, mutta jos joku viitsisi vähän valaista minua.
Alustana PS3
 

MunkADunk

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Penguins
Tuli äsken tossa mieleen, että miten pysyy vaihtamaan maalivahdin kesken pelin? Itse olen sieltä joukkue asetuksita pelikatkon aikana etsiä, mutta kun ei vaan löydy. Alko vaan ärsyttämään kun maalivahdille menee joka veto sisään ja sitä ei saa vaihdettua kesken pelin. Todennäköisesti ole ollu vaan niin sokea, etä en ole huomannut, mutta jos joku viitsisi vähän valaista minua.
Alustana PS3


Pelikatkon aikana se näkyy ainakin siellä "muokkaa ketjuja" valikossa. Jos pelaajat ovat jo kyyristymässä aloitukseen, moukkea ei jostain syystä voi vaihtaa. Eli starttia jo välianimaation aikana.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös