Itketäänpäs nyt sitten oikein kunnolla kun oli taas paskaa peliä että...
Tuo pelaajien hakeutuminen maalipaikoille ja yleensäkin syötön hakeminen myös omalla alueella on välillä ihan vitun järkyttävää. Tänään esim. 4 harhasyöttöä putkeen omalla alueella, kun osa noista puukätisistä vatipäistä ei ymmärrä että ne syötöt ei aina mene niiden karvaajien läpi eikä se yksi pakki sielä yksin selviä... Toki tuossa on osansa silläkin, että kaverit väsyy ja väsyy, mutta kun edes hyökkäysalueella ei osata hakea paikkaa. Kun taktiikan asettaa laukomiseen, niin ketju, jossa vieläpä 3 voimahyökkääjää ja leftin ja rightin pakki, niin eikös vaan laiturit mene halaamaan laitoja eikä edes uskaltaudu lähelle maaleja, myös pakit vaihtavat ihan hävyttömän usein puolia niin ettei vahingossakaan tarvitse suoraa laukausta yrittää.
Suorista laukauksista kun tuli puhe, niin laskin mailojen hajoilun yhteen ja silti kun Charalla latoo suoraan syötöstä, erityisesti yv:llä, niin oikein tyypillistä, että maila tai pari hajoaa pelissä. Löytyykö mistään tilastoa, montako mailaa Chara tai muutkaan pakit katkoo kaudessa? Tuskin nyt ihan kymmeniä kuitenkaan vaikka ihan helvetin luja kuti onkin.
Myös maalivahtipeli on välillä niin hulvatonta, ettei tiedä, pitäisikö itkeä vaiko nauraa. Joka toisessa pelissä Niemi seisoo maalilla kun itse varmuus, edes vastustajan pelaajista ei ole kiinni kun piti nollan Ovetshkin - Kesler - Kane ketjua vastaan, seuraavassa pelissä taas Hörnqvist latoo hattutempun Niemen selän taakse, ensimmäisessa maalissa irtokiekko lipuu hitaasti Niemeä päin ja Hörnqvist tulossa yksin läpi, Niemi odottelee aikansa ja kun Hörnqvist pääsee kiekkoon kiinni niin sitten koittaa haudata kilpikonna-asennossa kiekon. Helppo maali selän taakse. Seuraava maali yv:llä, helppo lämäri ilman maskia naurettavan helposti yläkulmaan. Ja sitten kun olen kovalla vaivalla latonut pelin tasoihin ja mennyt pari minuuttia ennen loppua vielä 2-3 johtoon, niin viimeisellä minuutilla, mulla yv pyöritys, purkukiekko, noh, about joukkueen paskin pakki (joka lähti sitten Edmontoniin tämän pelin jälkeen) heittää avaus-syötön suoraan tämän Hörnqvistin lapaan, kaveri läpi, ajaa jostain syystä kulmaan ja sieltä maalille, kiekko irtoaa lavasta ja Niemi venyttää johonkin haara-asentoon vatsallaan ja potkaisee kiekon omaan maaliin kun pelikellossa reilut 10sec. Arvatkaa huviksenne kiehuko... Onneksi ja. ensimmäisellä minuutilla sitten Charan lämäri upposi, mutta silti ei jäänyt hyvä maku pelistä. Laukaukset mulle ainakin 10 enempi kun vastustajalla.
Tuossakin mainitsin tuosta molarin pelaamisesta yv:llä, niin vaikka vähän viritinkin lämärin tehoja ylöspäin (vituttaa kun noi normaalisti leijailee tuolta kun mitkäkin kärpäset), niin maskittomat lämärit tuntuu uppoavan yv:llä paljon kovemmalla prosentilla oman molarin selän taakse, täysin identtisistä tilanteista tasakentällisin tulee helppoja torjuntoja.
Onetimereiden tarkkuutta pitää varmaan myös vähän vetää ylös, takatolpalle nuo syötöt menee perille niin harvoin että vituttaa kun se kiekko menee sieltä häkkiin ehkä 1/3 ajasta...
Myös vaihtologiikka on mielestäni ihan perseestä, ollut jo useammassa versiossa. Jos käsken kakkosyv:n kentälle kun ykkösyv on ihan hapoilla, niin ootas saatana jos en uusiksi sitä säädä hidastusten aikana niin siellähän se ykkösyv on. Sitten ne pelaajat ei sieltä lähde vaihtoon kirveelläkään, ja pitää jollain pakilla lähteä nousemaan että saadaan vastustajan molari edes hautaamaan kiekon että saadaan pelaajat vaihtoon. Tasakentällisin tuttu tilanne on myös se, että kotipelissä valitsen itse vaikka kakkosketjun, ja väkisin peli haluaa heti aloituksen jälkeen iskeä kentälle nelosen. Siinä sitten koitat vaihtaa ketjuja ja voittaa aloitusta samaan aikaan.
Tuo GM-trade valikkokin on paljon hankalampi nyt kun ennen, siitäkin tulee kyllä ehdottomasti miinusta eikä tuota nyt hyvänä uudistuksena voida pitää?
Siinä taas vähäksi aikaa itkua...